Rogier Posted 16 juni 2003 Report Share Posted 16 juni 2003 Gefeliciteerd Andre! Ik wens je veel succes met je bedrijf! Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 16 juni 2003 Report Share Posted 16 juni 2003 andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 17 juni 2003 Report Share Posted 17 juni 2003 Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 juni 2003 Report Share Posted 17 juni 2003 Geplaatst door carl:Hai Speedy, Tot slot: als je echt geld wil verdienen moet je de handel ingaan. Feit is dat er ook veel mensen niet slagen. in de auto handel Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 juni 2003 Author Report Share Posted 17 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: in de auto handel Haha, auto's zijn mij te lastig Erik Dick, ik heb je een PB gestuurd, met een beetje geluk krijg je ook een mailtje binnen met dezelfde inhoud als je dat hebt ingesteld bij Hear. Die knop van je pc kan wel eens naar de knoppen zijn.... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 juni 2003 Author Report Share Posted 19 juni 2003 Wel, de belastingdienst heeft kans gezien om mij in een hokje te proppen: ZZP-er heet het Wat ze niet snappen is dat ik niets importeer of exporteer, terwijl ik toch handel drijf, da's weer zo'n ongedefinieerd hokje met de BTW als onzekere faktor..... Want mijn klanten betalen btw in hun eigen land en ik draag die btw af.....in hun eigen land (denk ik). Verder is de relatief geringe hoeveelheid tijd die ik erin stop (10-20u per week) reden om mij weer als werknemer te blijven zien, zolang ik daar 40u per week aan kwijt ben. Dat lijkt een voordeel omdat ik dan verzekerd ben, maar de ZZP-er hoeft weer niet de werknemerspremies te betalen, als hij 100% ZZP-er is tenminste..... Simpeler kunnen ze het niet maken, leuker ook niet Dit alles volgens een pak papier dat ik vandaag van de kvk ontving. Had ik in Utrecht gewoond, dan had de belastingdienst mij een vragenformulier toegestuurd betreffende mijn andere bedrijf, lekker lastig weer, want vele collega zelfstandigen kunnen zich hier het hoofd weer over breken omdat ze net als ik tevens een fulltime job hebben.... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 20 juni 2003 Report Share Posted 20 juni 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Wel Andre,de term ZZP staat gewoon voor; Zaak Zonder Personeel.... --Hans Beste Hans, De eerste Z staat voor: zelfstandige. ZZP = Zelfstandige Zonder Personeel. De rest van je betoog ben ik het mee eens. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 20 juni 2003 Report Share Posted 20 juni 2003 Klopt helemaal Dick..., waarom ik Zaak schreef komt van de steiger, Het zgn " steiger-praat " Ik heb ook een zaak,een zaak zonder personeel ......, Zodoende. --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 juni 2003 Author Report Share Posted 23 juni 2003 Het gaat maar door...... De handelsnaam, vertegenwoordigd door mijn eenmansbedrijf...... De kvk wil best een landelijk handelsnaamonderzoek doen voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Ook zucht, De belastingdienst heeft het gepresteerd om mijn aangifte 2002 kwijt te raken, kan ik het weer opnieuw invullen, des te erger, nu moet ik nog langer wachten op mijn geld! (zelfstandigen aftrek). gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Ik kan het niet genoeg benadrukken, Maar een goede boekhouder verlost je van [bijna]alle shit die op je af komt...want, Per slot van rekening blijf je zelf aansprakelijk voor je aangifte,maar een boekhouder met een goede werk-verhouding met de dienst doet wonderen,zowel voor jou als ook voor de belasting. Ook kun je een kennis-makings afspraak maken met een bij jou uit de buurt zodat je beter op de hoogte bent van alle knel-punten. Maak een lijst met vragen en ga der op af zou ik zo zeggen. En als de belasting je aangifte kwijt maakt,kan je boekhouder zo een copy toesturen en klaar is Andre Ook krijg je ieder kwartaal een mooi ingebonden overzicht van al je transactie's zoals die ingediend is bij de belasting. Poe poe,is een heel verhaal geworden,maar het is werkelijk het geld meer dan waard, En een dik deel kun je weer als onkosten- post opvoeren Mbt tot je naams-voering kan ik je niet echt verder helpen omdat ik simpelweg mijn eigen naam voerde,dus dat probleem had ik niet --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Geplaatst door dick jansen: En vergeet niet dat tycoons als Henry Ford ook met vallen en opstaan in hun schuurtje zijn begonnen.... En wat te denken van Dhr.Flips in z'n schuurtje -Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 juni 2003 Author Report Share Posted 24 juni 2003 En niet te vergeten meneer Amazon met een paar boeken vanuit een schuurtje "Het gaat maar door" was geen verzuchting Dick, maar een constatering Omzetbelasting dus, een ander woordje moet kunnen Eenmaal 'in de molen' weten alle belanghebbenden je te vinden en is de relatieve rust voorbij..... Daar tegenover staat een stuk vrijheid en vooral een 'passend' inkomen Uiteindelijk wil ik mijn ogen open doen wanneer ik zin heb, niet wanneer de wekker gaat en dat gaat best goed komen omdat de handel voornamelijk in de usa plaats vindt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 juni 2003 Author Report Share Posted 24 juni 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Of als de incasso voor de deur......, Nee,nee,was maar een grappie Laat ik nu niet gelijk... -Hans. En nu stop ik der echt mee Dre, Vanaf nu gaat er een uur-tarief van kracht worden... Volgens mij heb jij geen trek meer in DROP Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 juni 2003 Author Report Share Posted 24 juni 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Auw!, Low blow... Maaruuh,wanneer dan Dre? 'N man,'n man, 'N woord,'n woord?...... Ha,lekker --Hans Haha, stuur je adres en je voorkeur maar (PM), dan kijk ik wel wat ik voor je kan doen Hoe kun je dat het beste verpakken trouwens? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 24 juni 2003 Report Share Posted 24 juni 2003 Dank je Dre, Ik zal vannacht prettig kunnen inslapen met zo'n fijn vooruitzicht Bijzonderheden laat ik je morgen toekomen. --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Auw!, Low blow... Maaruuh,wanneer dan Dre? 'N man,'n man, 'N woord,'n woord?...... Ha,lekker --Hans Beste Hans, Ja, die van mij zullen onderhand wel op zijn vrees ik. Waarom hoor ik dan geen noodkreet Grapje Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door dick jansen: Beste Hans, Ja, die van mij zullen onderhand wel op zijn vrees ik. Waarom hoor ik dan geen noodkreet Grapje Beste Dick, Nog niet helemaal, Maar de bodem komt helaas reeds in zicht Je zult trouwens verbaasd zijn hoelang je over een dropje kunt doen als je het als een klein wondertje beschouwd......en er niet op kauwt.... --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 25 juni 2003 Report Share Posted 25 juni 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: Beste Dick, Nog niet helemaal, Maar de bodem komt helaas reeds in zicht --Hans Allemachtig, dan zijn jullie wel zwaar op rantsoen gesteld; ik ken lieden die dat in een week wegwerken. Ik hoor wel als de situate nijpend wordt Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts