Jump to content

Eenmansbedrijf opstarten

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door The Koosjer connection:

Uit de kunst Dre,

Enuuh,geduld is een goede zaak,

Want je zult helaas nog veel op je " rekbaarheid " getest worden.

Dat is nu eenmaal de weg die je moet afleggen naar je einddoel.

En geloof me,de vruchten zullen zoet zijn :D

--Hans.

Ik verwacht niet dat het zonder hobbels zal verlopen, de laatste was bijv. een slippertje van Visa, dit is weer rechtgebreid ;)

Andere dingen gaan weer voorspoedig, de website begint al lijvig te worden cool.gif

Dat doel is trouwens het belangrijkste van alles, je moet weten waar je het allemaal voor doet, anders trek je het niet.

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

Waar kunnen we dit zien confused.gif

Haha, nu nog op mijn pc :rolleyes:

Er is nog veel werk te doen, logo's, graphics, betaalopties, service, faq, extra info, links, verzending enz.

Behalve producten verkopen geef ik ook (technische) informatie waar veel vraag naar is, want goed ge

Troost je, ik doe zowel aan audio als pc-onderdelen, zodat ik in de toekomst de 'hometheater-pc' (in onderdelen) kan aanbieden :)

Op dit moment is audio niet de hoofdzaak, dat komt later nog :rolleyes:

Media (bitjes-dragers in alle soorten) wil ik nu alvast implementeren.

Andr

Geplaatst door A90:

Je mag wel opschieten dan want deze domeinnaam is nog niet geclaimd. (dus als iemand je dwars wil zitten dan kan dat nu...) eek.gif

Haha, ze doen maar cool.gif

Een commerci

Geplaatst door erik klijnsmit:

JBL 8 speaker system...

Kijk, dat zijn nog eens auto's! ;) Beter dan dat Boze spul iig (al zal Audiopaul het daar niet mee eens zijn ;):D )

Alleen houdt Andre niet van JBL. Geeft te veel bas volgens hem. En dat gaat ten koste van de 'transparantie'. Hij heeft liever Infinity... ;)

Wordt het toch nog een Japanse auto, Andre! Een echte 'amerikaanse' Nissan: Infiniti ;):D

En dan nu het papierwerk :(

Best leuk hoor, die Verenigde Staten, maar je moet wel per staat verschillende belastingen innen cq afdragen en je moet ook eerst in elke staat apart verkooprechten verwerven wanneer je inkoopt zoals ik nu doe.....

Maar goed, ik heb een leverancier die alle A-merken in de meeste staten aanbiedt en hij biedt hulp met al die formulieren :)

Kheb ook een mooie laserprinter bij Ebay geregeld 'voor weinig'.

Andr

• 2 weeks later...

Zo te zien ben ik de enige die hier nog wat post ;)

Intussen blijk ik de meeste kansen te hebben als een in Amerika gevestigd bedrijf, dus dat ben ik nu aan het regelen.

Er komt een Nevada based corporation waar de eerste website een 'devisie' van is, een adres voor product-returns, een postbus en een 'resident agent' in the States.

Nevada is interessant omdat deze staat business-friendly is en bovendien een vriendelijk belastingklimaat kent.

Dit alles moet deze week tot stand komen en dan kan ik ook in zee met de distributeur die ik op het oog heb.

Vervolgens ga ik de eerste productgroepen op Ebay aanbieden, zodat er alvast wat geld binnen komt, de website wordt dan 'gevuld' met producten, de grafische aankleding en indeling krijgen gestalte en ik kan alvast met de verschillende staten belastingzaken (btw afdragen) regelen.

Tevens volgt de promotie van de website wanneer ik zeker weet dat de distributeur gaat leveren en kan ik de zakelijke rekening definitief openen ;)

Bij de Rotterdamse kvk had ik een gratis intake-gesprek, door mijn manier van werken konden ze niet veel betekenen, maar ik heb wel waardevolle informatie over bijv. belastingverdragen met de VS ontvangen.

Ik wil nl. maar 1 keer belast worden en dan het liefst waar dat het minste zeer doet :D

Andr

Geplaatst door Sodejuu:

Maar wat ga je nu eigenlijk verkopen    confused.gif

Dat staat al ergens in dit topic, computeronderdelen, draadloos internet/netwerk en media in de ruimste zin, met later audio/HT (ook via de pc) als extra'tje.

Daarnaast wordt de website een informatiebron voor de aangeboden producten, want veel klanten kopen iets naar aanleiding van informatie, die ze bijv. op mijn website kunnen vinden :)

Andr