The Koosjer connection Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Die Friso....... Ook blauw-bloed kruipt waar 't niet gaan kan Ach,zit in de familie :D --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Eindelijk een gast die het inziet. Zo'n koningshuis kost alleen maar geld. Van mij mogen ze Trix en consorten ook allemaal ... . Het moge duidelijk zijn, ik ben geen voorstander van een koningshuis. Alleen omdat er 400 jaar geleden een pief op een knol tegen een stel boeren zei van: "Ik ben die en die en dit land is van mij. En nu mogen jullie allemaal aan mij betalen!". Nee dank je. BTW: Een president is trouwens geen haar beter. Om eerlijk te zijn ben ik meer een voorstander van iedereen voor zich er de rest zien we wel. Ik noem dat "gecontroleerde anarchie". Maar dat lukt alleen als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt en zijn fatsoen houdt (op zich lukt dat hier op het forum best redelijk). Helaas is dat met de huidige mondiale en mediale verdommingscultuur erg lastig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Een opa die overal bastaard kinderen heeft rondlopen, als voorzitter van het WNF een collectie jachttrofe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Het stomste vind ik nog dat de regering nu zegt dat ze al jaren van de verhouding van Bruinsma en WS wisten. Kok heeft dat gezegd. Dan snap ik werkelijk niet hoe ze het zover hebben laten kunnen komen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 10 oktober 2003 Author Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door conqubite: ".....Conqubite (nooit eerder zo uitgesproken hear Zat wel hoog.....niet? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 10 oktober 2003 Author Report Share Posted 10 oktober 2003 Dus,als ik alles,tot nu toe,eens doorlees,zijn we niet erg Oranje-gezind Kijk,z'n overgroot-vader kwam ook altijd s'morgens bezopen uit de hoerenkast rollen,dus in de genen? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Het enige dat ik daaruit kan concluderen dat zij ook gewone mensen zijn, maar dat wisten we toch al? Alleen je snapt het niet, mensen met zulke IQ's als Friso en Mabel, maar goed. Ik vind een aantal opmerking wel erg cru hier. Geen probleem daarmee, is mijn mening. Ik ben WEL voor het koningshuis in ere te houden. Het koningshuis kost alleen maar geld was de eerste reactie. Moet je eens kijken hoeveel goodwill Bea opleverd in het buitenland, en dus hoeveel extra handel. Dat is meer dan zij bijelkaar kosten! Wel is het mischien een overweging zoals net bij RTL5 genoemd werd om het zweedse model te volgen. Samengevat: zoals het nu is, alleen niet in de regering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:Wel is het mischien een overweging zoals net bij RTL5 genoemd werd om het zweedse model te volgen. Samengevat: zoals het nu is, alleen niet in de regering. Prima, en ze zorgen dan zelf ook maar voor inkomsten... Dan heb ik geen probleem met het koningshuis... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Wederom, je bent gefocused op de kosten, zonder naar de baten te kijken! Er komen miljoenen binnen daardoor. Dergelijke vertegenwoordigers (hoeft helemaal geen koningshuis te zijn) zijn o zo belangrijk in dat wereldje. Net zo goed dat de baas van een bedrijf de meeste zaken doet op de golfbaan of bij Ajax in de VIP ruimte. Moet het bedrijf dan maar dat golf uitje betalen? Jij zegt van niet. Zie het als investering. Allemaal opgeklopt, vind ik zelf ook. Maar het werkt wel zo, dus gebruik het maar. Ik zie het als een investering. Leuk om te weten: de grootste republikein van SP, Marijnissen onderschrijft bovenstaande. En hij wil heel graag het koningshuis weg hebben. p.s Van de rente kunnen ze wel leven, EV is groot genoeg, dat hoeft geen probleem te zijn . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Weet je wat het is. Die kosten maken me nog helemaal niet zoveel uit. Maar iets in het koningshuis staat me gewoon tegen. Ik vind het van die enorme ballen allemaal (behalve wijlen prins Claus). En ik zie het nut van een koningshuis niet. Jij zegt dat ze veel geld opbrengen omdat ze als staathoofd een uitstraling hebben naar het buitenland. Maar waarom kan een president dat niet? (en dan heb ik het niet speciaal over Bakellende, want die heeft idd geen uitstraling). Verder hebben ze alleen maar invloed op de democratie (voor zover die bestaat), terwijl in feite niemand daar om gevraagd heeft. Verder staat het me tegen dat die mensen tot het koningshuis behoren enkel omdat ze zo geboren zijn (of iemand getrouwd hebben die zo geboren is). Dat slaat nergens op vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 10 oktober 2003 Author Report Share Posted 10 oktober 2003 Als je dus weet dat het persoonlijk vermogen van Trix zo groot is,dat zij in de top5 der aardkloot-aller-rijkste staat,en ze dus rustig zelf haar kosten wel dekken kan..... Dus zelf betalen die hap,en dan mag je ook in mijn naam overal lintjes door knippen Trouwens, zij is in het bezit van de grootste collectie Faberge-eieren in de wereld. Alleen al daarvan kan ze haar kroontje aardig boven water houden Ik ken mensen in Holland die van minder moeten zien rond te komen --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Dus iemand met veel vermogen behoeft geen inkomen meer te krijgen? Dus de buurman verderop in de straat, kan van zijn 15 miljoen rustig rentenieren. Zijn salaris is niet nodig, hij kan zichzelf bedruipen ikke niet snappen. Dat mooi zijn, dus mensen met schulden moeten meer verdienen Ik wil dat sollicitatiegesprek nog wel een keer voeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Ik zie 't verschil tussen easy money en easy money niet zo goed. Regeltjes? Afspraken? "normen en waarden"? Goed fatsoen is er niet bij. Die griet bea heeft recht op aow. Leuk voor haar maar moet ze dat over de balk smijten? Goede doelen? My ass, ze heeft 't niet nodig en had ze er van af moeten blijven. Van haar wao kan heel wat beter geleefd worden en blijft er misschien meer geld over in de kas om de maatschappij zelf wat zorgzamer te worden en te investeren in hoop ipv consumptie. Laat die lui 1 keer per jaar in een koets zitten maar hou in godsnaam op de verheerlijking van een paar rijke. De kopstukken uit het bedrijfsleven en andere internationaal bekenden, sporters bv, vervullen die rol ook alleen wordt die poppekast niet uit de staatskast gehaald. Ik denk dat ik kan rondkomen van alleen al de kosten van het onderhouden van het haar van bea. Zou ze ook maar 7% btw betalen op haar kaperkosten? Oh nee vrijstelling!! Zucht. De top salarissen moeten omlaag! Ok ik wil best wat van mijn 1100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 10 oktober 2003 Author Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door seoman: ".....Hehe weekeind....." He ja,zeg dat wel --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:Dus iemand met veel vermogen behoeft geen inkomen meer te krijgen? Dus de buurman verderop in de straat, kan van zijn 15 miljoen rustig rentenieren. Zijn salaris is niet nodig, hij kan zichzelf bedruipen ikke niet snappen. Dat mooi zijn, dus mensen met schulden moeten meer verdienen Ik wil dat sollicitatiegesprek nog wel een keer voeren Ik heb ook al eens gezegd dat werkelozen meer betaald moeten krijgen dan werkenden. Zij hebben immers de tijd om 't uit te geven ik vind dat de laatste paar jaren de lonen wel erg ver uit elkaar zijn gegroeit. Daar heeft Trix niks mee van doen. Maar ik zie ook niet het nut van die kroonaanbeding. Vertel me eens wat zij in het laatje brengt door alleen maar koningin te zijn? Ik zie er iig geen cent van. Eigenlijk moet ze nog betalen om queen te mogen zijn. Wat een farce is dat allemaal. Ze zeggen wel eens dat we nuchtere hollanders zijn. Waar blijkt dat uit. Als we echt zo nuchter zouden zijn, zouden die vergaderingen tussen de verschillende staatshoofden niet in eoa sjiek hotelcomplex georganiseerd worden, maar gewoon ergens in een zaaltje van een kroeg om de hoek. Het gaat er gvd toch om dat er beslissingen genomen worden en niet dat die stropdassen zich volvreten en daar ook nog zwaar voor betaald krijgen. Bij ons (Amerikaans) bedrijf gaat het er net zo aan toe. De stropdassen bedelen (niet b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Verrek, ik dacht dat het nog maar donderdag was......... Weekend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 10 oktober 2003 Author Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:".....Dus iemand met veel vermogen behoeft geen inkomen meer te krijgen?....." Ligt aan het vermogen, en dat van trix is van dien aard,dat de kleinkinderen van haar achter-kleinkinderen hun koninklijke gat met geld kunnen afvegen Top5,laat dat even op in inzinken dit weekend ".....Dus de buurman verderop in de straat, kan van zijn 15 miljoen rustig rentenieren. Zijn salaris is niet nodig, hij kan zichzelf bedruipen......" Die buurman is... A]Rijk geworden door inversteren,zoals trix,en kan hiermee toch ongestoord mee doorgaan? B]Heeft de hoofdprijs in de staats-loterij gewonnen, en ook in dat geval wordt door de staats-loterij investeren sterk aangeraden. C]laten we nu wel zijn......15 milj.euro ".....ikke niet snappen......" Ik hoop dat het je nu wel wat duidelijker is geworden.....of ben jij die buurman? ".....Ik wil dat sollicitatiegesprek nog wel een keer voeren....." Nou,met 15 milj.euro op zak zal ik persoonlijk maar bitter weinig van dat soort gesprekken meer hoeven te voeren.....toch? Top5 der Aller-rijksten der aardkloot . Laat het even op je inzakken. Have a nice weekend --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door Henrie: ..... zegt dat ze veel geld opbrengen omdat ze als staathoofd een uitstraling hebben naar het buitenland. Maar waarom kan een president dat niet? (en dan heb ik het niet speciaal over Bakellende, want die heeft idd geen uitstraling. Toch is het alternatief Balk for president! Het voordeel van een koningshuis is dat de diplomatie er met de paplepel van jongs af aan ingegoten wordt. En ach een wat minder IQ doet daarbij dan niet zoveel terzake. Ook in het zakenleven geldt dat succesvolle zakenlieden vaak uit een succesvolle zakenfamilie komen. Het gaat pas mis als zoonlief (of dochterlief) helemaal geen hersens heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr:Het gaat pas mis als zoonlief (of dochterlief) helemaal geen hersens heeft. Zie Bush en Arnie in de VS. Of eigenlijk is het het volk dat geen hersens heeft. dat komt door de algehele volksverdomming. De romeinen hadden dat al in de gaten. "Geef ze brood en spelen" was het toen. Nu is het "Geef ze hamburgers en zeepseries" Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Toch wel een beetje raar zoals het vandaag is gegaan .Eerst had JP nog 3 weken nodig voor het onderzoek ,en na de uitzending van P.R de Vries gisteravond.heeft ie het geklaard binnen een paar dag(en).Komt dat omdat de Vries bekendmaakte, dat er vorige week vertrouwlijke stukken zijn doorgespeeld. via het parlement(kamer)naar de krant.Moet er iets in de doofpot? Het is toch wel te gek ,dat er verder onderzoek moet worden gedaan naar Mabel ,terwijl ze ook nu nog in het Koningshuis komt .JP probeerde vandaag die vraag op alle manieren te ontwijken.Feit is dat de regering heeft gefaald ,zeker als ze in 2001 al wisten dat ze met Bruinsma, conecties had .Na een paar Oranje bitters zal JP de volgende keer zeggen .Ik heb van niets gewusst. P.R de Vries krijgt wel zaken voor elkaar, waar JP Balk ellende nog iets van kan leren.En na al die onthullingen van P de Vries ,zeggen ze dat het besluit van JP een moedige daad is .Moedig is dat wat P de Vries heeft gedaan. JP en Remkes zouden bij DA Silva in de broek schijten ,laat staan om naar Mabel te informeren,bang om het Oranjehuis in verlegenheid te brengen. MVG.Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Ik snap best wat het gevaar is van het koningshuis. Je zal maar een nietsnut op de troon krijgen. Daar geef ik jullie gelijk in. Ik denk dat we dat betreft met Bea niets te klagen hebben. Ik vind haar zeer, maar dan zeer capabel. Als ze geen koningin was geweest, maar van gewone komaf had ze ook een topfunctie gekregen. Met Alex heb ik daar minder vertrouwen in. Dan heeft ie wel betere familie leden. @Hans: die 15 miljoen zijn ontstaan door vanaf zijn 14e in maatschap te gaan met zijn vader, en vervolgens tot zijn 63ste >100 uur te werken. Eerlijk verdiend, heel hard werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Kabinet heeft gefaald, zeker als je bedenkt dat men wist dat ze connecties met Bruinsma had, en toch laten ze haar toe in de nabijheid van de Koningin. Etc. Potentieel gevaar dunkt me, dat zeker onderzocht had moeten worden. Balkende is vanmorgen ingelicht door het paar dat het zich terugtrok. Op dat moment heb je geen 3 wk meer nodig, en heeft JP gedaan wat jij beschrijft. Peter R. heeft bij het paar een actie verzorgt, een reactie van JP daarop. Verder is het niet meer dan logisch dat JP niets wilde zeggen in het interview. Lijkt me erg logisch. Je gaat dat toch niet eerst aan 2vandaag etc. zeggen, dat doe je eerst in de kamer. Dat is openbaar, kom daar maar luisteren. Dat het anders moet met de AIVD, is duidelijk. Is er een spelletje gespeeld? Er is gelekt bijv. Je maakt mij niet wijs dat de AIVD geen middelen heeft om iets te doen of kunnen als P.R de Vries dat wel kan, dat moet zelfs binnen het legale kunnen. Dus bewust gedaan door overheid? Geen idee. O ja, JP volgt niet altijd het koningshuis, hij heeft ook rechten afgenomen, nav het vorige schandaal. Ik wil niet pro overkomen, or what ever, maar geef de feiten wel goed weer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jernst Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Laten we toch weer vooral uitkijken, dat we niemand veroordelen, nietwaar? Dat zou wel erg on-Nederlands zijn. Mag ik ff kotsen. Mabel is gewoon een rijkeluis-snolletje, met een kick voor hele foute typetjes. Moet ze lekker zelf weten, alleen hoor je dan niet thuis in de kring waar ze zich nu heeft binnengeneukt. Adel verplicht, nietwaar? Althans is het streven. En Friso? Ach, die jongen weet niet beter. Eerst maken ze je uit voor ######. Schakel je om, overkomt je dit. Te weinig ervaring zullen we maar zeggen. Wat een losers, die Oranjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 10 oktober 2003 Author Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door Blue-Eyes: ".....@Hans: die 15 miljoen zijn ontstaan door vanaf zijn 14e in maatschap te gaan met zijn vader, en vervolgens tot zijn 63ste >100 uur te werken. Eerlijk verdiend, heel hard werken......" Een erg mooi verhaal,waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen.....maar, ook met al die specs kom je er zonder inversteren gewoon niet Dat laat dit belasting klimaat niet toe om zo'n weldaad te vergaren met " enkel " noeste arbeid Trouwens,je bent wel erg op de hoogte van zulk een gevoelige informatie....familie? En ik ken een heleboel mensen die net zo hard werken,maar gewoon nooit zo'n vermogen zouden kunnen vergaren. Dus er zal wel wat meer achter jou suc6 verhaal zitten...denk ik zo maar --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door jernst:Laten we toch weer vooral uitkijken, dat we niemand veroordelen, nietwaar? Dat zou wel erg on-Nederlands zijn. Mag ik ff kotsen. Mabel is gewoon een rijkeluis-snolletje, met een kick voor hele foute typetjes. Moet ze lekker zelf weten, alleen hoor je dan niet thuis in de kring waar ze zich nu heeft binnengeneukt. Adel verplicht, nietwaar? Althans is het streven. En Friso? Ach, die jongen weet niet beter. Eerst maken ze je uit voor ######. Schakel je om, overkomt je dit. Te weinig ervaring zullen we maar zeggen. Wat een losers, die Oranjes. Ja, het is misschien wat plastisch uitgedrukt, maar er zit wel wat in.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts