Jump to content

Oranje Boven?

Recommended Posts

Blues Eyes ik help je even uit je droom :rolleyes:

Onlangs bij Barend en Van dorp zit een vrouw wiens zoon al 6 jaar ( ja je leest het goed ) in Thailand in de bajes zit.

Hij is vrij gesproken 18 maanden terug door de Thaise rechter. Alleen de rechter laat je pas vrij schijnbaar als hij toevallig zin hierin heeft. Dit wordt geheel bepaald door de rechter daar en ook al ben je onschuldig dan is het de vraag wanneer het briefje komt voor jouw.

De mevrouw was echt ten einde raad, had al naar Jaap de Hoop geschreven maar deze was druk doende met zijn geslijm voor de Navo. Verder zat hij ook nog met Potter bij Bush op de koffie. Tja jongens geef ze eens ongelijk :rolleyes: .Een gesprek kon nog wel enige tijd op zich laten wachten bij Jaapie en of er aktie komt van Jaapie ?? inzake dit .

Een brief naar de Trix en haar club leverde op dat het er op neer komt dat de vrouw het zich maar moets uitzoeken. Gewoon EEN regel (de vrouw toonde de brief bij B&VD) en hier in stond heel nuchter dat dit schrijven werd doorgegeven aan het kabinet .

Geen medeleven geen enkel commentaar in deze trieste zaak confused.gif

Blue Eyes, zeker hebben de hoge omes en tantes belangen te verdedigen , alleen doen ze dit grotendeels om hun eigen zaakjes recht te houden ga daar zeker van uit.

Dit verhaal zegt denk ik genoeg, als ze wilde (werkelijk wilde) dan kan er druk worden gegeven aan de uitspraak van de rechter. Alleen wat schiet Trix en buitenlandse zaken hiermee op is de vraag ??

Oh ja, een verstoorde relatie met de Thaise machthebbers waarschijnlijk waar ze allemaal een hoop belangen mee hebben . Nee dat kun je echt niet maken voor een Nederlandse onderdaan hoor, het is maar een gewone sloeber toch ?

Ga jij eens lekker Blues Eyes op Queensday met het vlaggetje wapperen naar die hele roedel en misschien mag je op de foto met ze ;) Van mij mogen ze allemaal met de Nasa mee volgende vlucht .

Wake UP

groetjes John

Geplaatst door The Koosjer connection:

Een erg mooi verhaal,waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen.....maar,

ook met al die specs kom je er zonder inversteren gewoon niet  ;)

Dat laat dit belasting klimaat niet toe om zo'n weldaad te vergaren met " enkel " noeste arbeid  :D

Trouwens,je bent wel erg op de hoogte van zulk een gevoelige informatie....familie?  ;)

En ik ken een heleboel mensen die net zo hard werken,maar gewoon nooit zo'n vermogen zouden kunnen vergaren.

Dus er zal wel wat meer achter jou suc6 verhaal zitten...denk ik zo maar  :)

--Hans.

Tja, het is geen familie, ik heb er gewerkt. Laten we het erop houden dat het is zoals ik beschreven had. Geen woord gelogen daarover. Hij heeft domweg de goeie dingen gedaan, wat geluk gehad, geen slechte beslissingen genomen etc. Het gebeurd gewoon blijkbaar, maar niet bij mij ;)

@John

dat is uit den treure. Ik ga helemaal met je mee. Alleen hoe triest dit geval ook is, je kan niet aan een geval dit meten.

Weet jij veel of Bea die brief gezien heeft?

Maar dat soort zaken blijven treurig. Je kan echter niet verwachten dat voor deze zaken (het zijn er veel meer!!!!!) de hoogste man dit regelt. Hij/zij heeft ook een staf.

Over dat omhoogneuken: exact mijn idee ;)

Geplaatst door Blue-Eyes:

@John

dat is uit den treure. Ik ga helemaal met je mee. Alleen hoe triest dit geval ook is, je kan niet aan een geval dit meten.

Weet jij veel of Bea die brief gezien heeft?

Maar dat soort zaken blijven treurig. Je kan echter niet verwachten dat voor deze zaken (het zijn er veel meer!!!!!) de hoogste man dit regelt. Hij/zij heeft ook een staf.

Ik heb geen toegang to bea dus ik kan dit niet beantwoorden :rolleyes:

Of het nou de staf bepaalt of wie dan ook .... dit soort zaken zijn zeer hoog op te nemen vind ik. Dat die jongen daar zo lang onschuldig zit zegt genoeg. Enige serieuze aktie is van de zijde van de overheid niet gekomen. Vind je ook niet dat 18 maanden na vrijspraak diplomatieke gesprekken hun werk moeten hebben gedaan ??

Als Jaapie zijn zoontje dit was geweest dan was hij dezelfde avond nog naar huis gevlogen.

Nee sorry, dit gaat er bij mij niet in. Als mensen werkelijk tellen dan laat je dit niet over je heen gaan als overheid en koningshuis vind ik . Dit is zeker EEN geval maar wel een goed voorbeeld van de diplomatieke aktie's en bezoekjes die ze uitvoeren voor de "gewone man" .Nee geen akties want ze zijn drukkies met zich zelf bezig .

Algemeen eigen belang is voor hun allen no. 1 .De rest proberen ze dood te zwijgen.

groetjes John

Ik denk ook niet dat daar excuses voor zijn.

Wel vind ik dat de kamer hier veel meer vragen over kan stellen aan de verantwoordelijke, dat is Japie. Zij zijn wel onze vertegenwoordigers. Maar bureaucratie is ook moeilijk door te komen. Zelfs wij kunnen het aankaarten via een politicus. Je ziet wel eens met 2vandaag dat een particulier op deze manier aandacht krijgt.

Ik denk ook niet dat daar excuses voor zijn.

Wel vind ik dat de kamer hier veel meer vragen over kan stellen aan de verantwoordelijke, dat is Japie. Zij zijn wel onze vertegenwoordigers. Maar bureaucratie is ook moeilijk door te komen. Zelfs wij kunnen het aankaarten via een politicus. Je ziet wel eens met 2vandaag dat een particulier op deze manier aandacht krijgt.

Heb al een mailtje gestuurd aan Jaapie en bloedhonden. Echter zoals verwacht geen enkele reactie nog gekregen. Ze zijn schijnbaar nog bezig met de Thaise keuken :rolleyes:

John

Lang geleden dat ik me hier zo vermaakt heb. Natuurlijk zit er wel een andere kant aan het verhaal. Ons koningshuis stond lang bekend als integer en betrouwbaar, zelfs een beetje saai (op Bernhard na dan). De laatste tijd steken we de Engelsen naar de kroon :D als het aankomt op schandalen.

In principe hoeven ze van mij niet weg maar geef ze minder geld en minder macht. Ik vind het belachelijk hoeveel belastinggeld er in gaat zitten terwijl ze, mede door ons dus, tot de rijksten van deze steenklomp behoren. Daarnaast vind ik het absurd dat ze titels en erebaantjes krijgen terwijl ze vaak (niet altijd) qua intelligentie amper boven het gemiddelde uitstijgen. "Hallo, ik ben WA, ik heb geschiedenis gestudeerd (m.a.w. ik wist niets beters), heb dat nog weten af te ronden ook (daar zal wel een legertje marjonetten voor hebben moeten zweten) maar nu ben ik deskundige op het gebied van watermanagement".

Dan denk ik, dikke lul drie bier. Deskundig op het gebied van watermanagement, op grond waarvan dan wel???? Op grond van het geklater van z

Geplaatst door Sodejuu:

Zie Bush en Arnie in de VS. Of eigenlijk is het het volk dat geen hersens heeft. dat komt door de algehele volksverdomming. De romeinen hadden dat al in de gaten. "Geef ze brood en spelen" was het toen. Nu is het "Geef ze hamburgers en zeepseries"   eek.gif    :rolleyes:

Hoe zouden we toch aan JP2 gekomen zijn? eek.gif

Brood & spelen en een oficieel erkende roddelpers beerput. Waar hele volksstammen me zoet gehouden worden.

Negeren is nou net niet wat we kunnen in nederland. Wel de buurman, wel de passant en ook de puinhoop om ons heen. Maar niet dat wat de media ons heeft voorgespiegeld.

Ik heb in mijn jeugd heel wat winkel diefstallen gepleegd, maar ben gelukkig geen marrokaan. Ik kwam niet in de media en dus vond niemand het erg. Niemand noemde een winkeldieven Simons of dat alle simons op voorhand crimineel werden benoemd. De verzekering betaald "who gets hurt" maar nu is iedereen geleerd dat marrokanen tuig is. En dus een winkel dief en een zinsloos geweld pleger en ... en... en.. en. En dus moet er nu maar eens paal en perk gesteld worden.

Normen en waarden. Tuurlijk, sla ze dood joh.

Maar sla mij dan ook dood!!

Jezus man, je zou mij zo eens in een kwaad daglicht moeten plaatsen, als of ik dan niet zou geven wat ze me vroegen. Sterker nog, ik zou mijn slechtste beentje voorzetten.

Media zuigt, Oh ze heeft sex gehad met een crimineel!!! Zo what. Is ze crimineel? 'Ja maar, ze heeft het verdraaid en ons belogen!!' Ja, HALLO dat heet politiek. Leugens om best wil. "Jongens we gaan de normen en waarden aanpassen en het veiliger maken op straat."

Wat krijg je; Een komplete stopzetting van de economie, hielelikkerij met de beroemste en zeker niet de "cleanste" machthebber. Gaan we dit onze regering aan rekkenen? Nee. Da's politiek dat hoort nou eenmaal zo.

P.r. de vries.nl (hij die nog meer banden heeft met de onderwereld dan het koningshuis roddels heeft) heeft de media een groot plezier gedaan. Maar niemand heeft er ook maar iets mee gewonnen. Ik zou (als ik daar aanspraak op gehad zou hebben, Stel ) na dit gezeik OOK gezegd hebben dat, zie die misschien & eventuele kroon in hun reet zouden mogen steken.

Misschien dan Mabel en Friso nu blij zijn dat ze niet meer in de gouden koets hoeven.

Ach als mensen dit allemaal willen weten prima!! Maar ga dat niet brengen alsof er iets ergs gebeurd is. Mensen zijn mensen. En dat je van een staathoofd meer verwacht, logisch maar ga niet zeiken over zijn/haar verleden. De "diplomatieke" leugens zijn even onwaardig en verwerpelijk. Het feit dat er met die leugens geld verdient wordt maakt het alleen maar verwerpelijker.

Kunnen ze de waarheidgoeroe P.R de vries niet laten inhuren door de vs om de iraq's missing missiles op te sporen? Dan zijn wij van 'm af en kunnen weer rustig gaan slapen.

O ja. Onze Arnie. Ik verheug me nu al op zijn slogan voor de volgende verkiezingen. "I'll be back"

Jammer dat ie geen president kan worden. Misschien worden ze dan in het middenoosten echt bang :D

Het hele gebeuren plaats het een en ander (ook hier in nederland) in een iets duidelijker plaatje.

Nou dat was 't weer, voor nu ;)

Groeten Simon

Geplaatst door seoman:

".....Nou dat was 't weer, voor nu    ;)....."

Nou,dat liet aan duidelijkheid niks te vragen over :D

Kep nog kramp in m'n vingers van al dat gummen ;)

Ik wacht eigenlijk ook nog even op Don....

Die heeft ook altijd van die " uitgesproken " meningen :D

--Hans.

Hoezo kan Arnie geen president worden confused.gif Kissinger is ook een Duitser en had eigenlijk meer te vertellen dan Nixon.

Om eerlijk te zijn, zijn die republikijnse presidenten allemaal marionetten van de upperclass van het bedrijfsleven. Geld is macht. Zet een marionet op die plek en we kunnen naar hartelust doorgaan met werknemers afzijken en het milieu te vervuilen. Allemaal in naam van de kwakkelende economie.

###### toch op. Ze hebben de grootste bek als het gaat om regeltjes, maar owee als er een regeltje niet van pas komt, dan doen ze niet mee (zie bijv. het verdrag van Kyoto). Het gaat allemaal om zakken vullen. Ik kan me er echt kwaad om maken.

En die EIKELS in Den Haag, die lopen er gewoon als een kip zonder kop achter aan. Ze zijn op sommige vlakken nog roomser dan de Paus. Die onbenullige dingen als dat een mokkel dat nu met een prins het bed deelt, dat wordt hoog opgespeelt. Het is een welkome afleiding van de problemen die er echt zijn. Per dag stijgt het aantal werkelozen in Nederland met 56 personen. Dat is niet belangrijk eek.gif. Alle produktiebedrijven dreigen uit Nederland te verdwijnen. Ook dat is niet belangrijk. opleidingen verliezen elk jaar meer aan kwaliteit. Ook niet belangrijk. Nederland slibt dicht, alle wegen lopen vol. Is dat misschien belangrijk? Ook niet, ook al kost dat stilstaande verkeer en te laat op hun werk komende werknemers de maatschappij miljarden. Nee, een meid die wat heeft liggen rollebollen met een of ander guur type, dat is belangrijk.

Ik kan die PdV absoluut niet hebben. Dat is de grootste crimineel die er op de aardkloot rondloopt. Ook een schijnheilig boontje. Bij de politie wegens bewezen corruptie eruit geflikkert en nu is hij de wilde weldoener die alles oplost. Gooi 'm in een vat met zuur, dat is pas een oplossing.

Ik ga me steeds meer ergeren. Al die sensatie tv. Geloeiende wat heb ik daar een hekel aan. Ik heb niks met die gasten van doen en hoef er ook niks van te weten. Dat ze toch doen en laten wat ze willen, maar val er mij niet lastig mee.

helaas lukt dat niet. Ik heb hier net de krant door gelezen. Van de 6 delen staat er in 4 wel iets over die Friso of JP. Mijn god, wat een farce. 10 keer hetzelfde verhaaltje, alleen in een iets andere bewoording. Er is geen nieuws! Laat ze toch met rust en schaf die zooi gewoon af.

Naar mijn mening wordt (gelukkig) niet gevraagd, maar ik heb zoiets van schaf die persvrijheid maar eens een paar jaartjes af. Misschien dat die dan tot bezinning komen. Het gaat op dit moment in elk geval de verkeerde kant op, met het gevolg dat het gordijn dat voor de belangrijke dingen hangt alleen maar dikker wordt.

ALGEHELE VOLKSVERDOMMING RULEZ mad.gifmad.gifmad.gif

Twee dingen:

- het is voor mij onbegrijpelijk dat twee zoons van een topdiplomaat (en een prettige vent) zo naif problemen kunnen aanpakken. Friso intelligent, ik betwijfel ten zeerste of hij sociaal intelligent is. Die Willem heeft tenminste nog een leuke intelligente vrouw aan de haak geslagen.Hemzelf schat ik niet al te hoog in.

- Met Sodeju ben ik eens dat de toekomst van dit land (en West Europa) zeer zorgelijk is. Ten eerste een vergrijzende bevolking die er als vanzelfsprekend van uitgaat dat de volgende generatie haar welvaartspeil garandeert. Dat zal tegenvallen. De autochtone jongeren zijn te egocentrisch opgevoed en de (financiele) loyaliteit van de allochtone bevolking ligt bij het thuisland.

Daarbij komt zoals Sodeju het zegt dat we ons zorgen kunnen maken waar we in dit land op middelange termijn het geld mee kunnen verdienen. We kunnen absoluut niet concurreren tegen landen als China en India die binnen 25 jaar tot de economisch machtigste landen van de wereld horen. Wij de kennis en zij de produkie "forget it" : wat daar in China van de universiteit afkomt daar kunnen we echt niet tegen op even los nog van het feit dat als je in dit land boven het maaiveld uitkomt gelijk de kop afgehakt wordt.

We zouden ons best moeten doen om een lange termijn visie te ontwikkelen. De grootste oppositiepartij komt echter niet veel verder dan de overheidsschuld met 4 miljard (!) te laten toenemen zodat er 36.000 banen (!) gecreerd worden. Met dit soort oplossingen kom je er echt niet, korte termijn oplossingen.

Carl: Goed verhaal, je kan duidelijk beter dan mij uitleggen ;)

Over dat verhaal over china, 25 jaar, etc. :

Deze eeuw werd door iemand de eeuw van de Amerikanen genoemd. Volgens hem, kan niet op de naam komen, wordt de komende eeuw de eeuw van de chinezen.

Voortekenen genoeg. Als voorbeeld een bemande chinese ruimtevaart vlucht, en ga zo maar door!

Precies! Alsof banen iets veranderen aan de situatie. Al het geld in nederland wordt verkwanselt aan wonen, auto's, belegge (wanneer wordt daar eens gokbelasting op ingevoerd). Nederland verdient te teveel.

Hoe kan 't toch zijn dat ik geen huis kan kopen? Ik heb toch een fatsoenlijke baan. Sterker nog ik kan niet eens een huren.

Wanneer wordt die luchtbel eens doorgeprikt, bouw huisen, gooi alle leegstaande kantoorpanden in de kamer verhuur. Stop de bouw van onzinnig dure huizen. Laat gekraakte panden gewoon staan!! Zorg dat de huizen 6db(2x ;)) goedkoper worden.

Maar ach en wee dat kan niet! En waarom niet? Verliezen we dan soms geld? Welnee de banken moeten dan wat commas verschuiven en de inflatie is dan weggegewerkt. Niets aan het handje. Dan zijn de minima iets minder minder en hoef je je niet te schamen dat jij je huis wel (10jaar geleden) hebt kunnen kopen voor een appel en een ei.

Ik zal eens een persoonlijk voorbeeld geven.

Ik ben electronicus en werk al 4 jaar met redelijk wat plezier. Ik werd aangenomen door baas1 die had het volgende motto. "jongens het ging dit jaar niet onaardig het zou iets beter kunnen, maar we hebben allemaal brood op de plank".

Maar hij kreeg er genoeg van en heeft het bedrijf verkocht aan een ander baas2. Nou hij zou wel eens even laten zien hoe het beter kon.

Winst uitkeringen die propotioneel werden uitbetaald naar ziekte verzuim. Leuk verzonnen maar wat wil hij er mee bereiken?

Er werken mensen al 40jaar en die gaan ineens anders werken of minder ziek worden?

Na 2jaar heeft hij er genoeg van en treed af als directeur. De toko blijft van hem maar er is blijkbaar geen eer te behalen in een bedrijfstak (reparatie en onder houd van generatoren) waar niemand trendgevoelig is (behalve de milenium bug) en deze bisnes zal altijd blijven. Dus weer een nieuwe directeur mad.gif Weer nieuwe visies. Iedere maand krijgen we te horen dat de winst uitkering meer of minder geworden is!!###### toch op! Ik wil gewoon mijn werk doen.

"Simon De eigenaar en directeur zien je liever gaan dan komen!" sprak mijn chef. Slik "Je bent niet commercieel" Klopt ik wil graag de dingen goeddoen en dat kost tijd. "als het maar werkt en de klant betaald" en als het niet werkt mag de klant nog betalen maar dat kan IK niet verkopen. Dat rekenen ze me aan. Ik doe voornamelijk ontwikkeling en er komt dus door mij weinig direct geld in het laatje. Ik had een nieuw ontwerp in ontwikkeling en werkte bijna in 1keer. Dus worden er meteen beloftes gedaan aan klanten. Blijkt dat er toch een fout in het design zit en er nog veel tijd in moet. Jammer. Breek ik mijn been en komt het hele projekt in de wacht. Simon je moet komen werken (1 week na het breken). Dus zeg ik het wel te willen proberen. Ik met de trein naar mijn werk, nou dat doen we dus niet meer, levens gevaarlijk. Dus zeg ik "ik ga wel thuis werken". Grote paniek nee projekt moet af en je kunt niet thuis werken, en "Ik kan niet controleren of je wel 8uur produktief bent" (lettelijke bewoording. Ok zak er dan maar in. Kom me maar halen. Dat heeft 1

Seoman... Dat is niet leuk, wat moeten we daar opzeggen. Niet veel denk ik. Het is een voorbeeld zoals we zelf de maatschappij gemaakt hebben.

Maar je slaat wel een spijker op zijn kop, door niet alleen de overheid hier te noemen, maar mensen met geld! Dat is een goed punt, niet alleen de overheid is hier debet aan. Veel mensen willen vlug meer verdienen, korte termijn politiek, bedrijven snel overnemen, snel geld eruit halen, etc.

Je ziet wat er kan gebeuren aan hetgeen Seoman schetst.........

Gelukkig zijn er ook goede bazen, die wel willen investeren in de toekomst, en dus in het personeel. We mogen niet al te generaliseren.

Wordt wel of topic langzamerhand ;)

Seoman... Dat is niet leuk, wat moeten we daar opzeggen. Niet veel denk ik. Het is een voorbeeld zoals we zelf de maatschappij gemaakt hebben.

Maar je slaat wel een spijker op zijn kop, door niet alleen de overheid hier te noemen, maar mensen met geld! Dat is een goed punt, niet alleen de overheid is hier debet aan. Veel mensen willen vlug meer verdienen, korte termijn politiek, bedrijven snel overnemen, snel geld eruit halen, etc.

Je ziet wat er kan gebeuren aan hetgeen Seoman schetst.........

Gelukkig zijn er ook goede bazen, die wel willen investeren in de toekomst, en dus in het personeel. We mogen niet al te generaliseren.

Wordt wel of topic langzamerhand   ;)

Nou de regering heeft hier toch echt een vinger in de pap.

De regering weigert de hypotheek aftrek afteschaffen. Echt de enige die wint bij hypotheek aftrek is de bank. Wij hebben er niet aan! Onze huizen zijn er alleen maar duurder door geworden. We kunnen wel het brood, 't ei en wat al niet meer in prijs controleren. Maar wonen is minstens zo belangrijk en wordt aan het heilig verklaarde marktwerking over gelaten.

Wat doet de regering, huur subsidie en sterker nog koopsubsidie. Die lui zijn gek!!! Hou toch eens op met het eeuwige geld schuiven. Wederom leuk voor de banken maar wij hebben er niets aan!!! Wonen is te duur en DUS de lonen te hoog. Ga dan niet zeiken over loonkosten! Kom niet met stompzinnige kompensatie regelingen. Pak de bron aan! Zet gvdmm een paar wolkenkrabber neer in de steden en dan los je meteen vervoers problemen op. De huizen prijzen zullen kelderen. Prima zal iedereen zeggen maar niet in mijn tuin of uitzicht.

De enige betaalbare woningen staan minimaal 20km van de werk centra vandaan, kortom files, tijdverspilling, geld verspilling.

Een kamer van 25m

NIet gaan beweren dat de hoge huizenprijs de schuld is van de makelaars, want dat slaat nergens op.

De oorzaak voor de stijging van de huizenprijzen zit em simpelweg in de schaarste. Hoe die schaarste zo ontstaan is ga ik hier maar even niet op in.

Dat de schaarste vervolgens heeft geleid tot explosieve stijging van de prijzen komt door de ongebreidelde financieringsmogelijkheden en vooral ook door de domme huizenkoper.

Paul.

Ik zei niet dat de overheid geen invloed, maar de overheid niet de enige is, jou verhaal illustreerde dat.

Overigens is dat van die hypotheekrente aftrek af te schaffen een idee vanuit Europa, we zijn zo ongeveer het enige land dat dat heeft.

Nederland moet zonodig weer ja en amen zeggen, zonder daar iets voor terug te krijgen in Europa. Maar goed, de rente is nog aftrekbaar vooralsnog.

Geplaatst door Paul Jenner:

NIet gaan beweren dat de hoge huizenprijs de schuld is van de makelaars, want dat slaat nergens op.

De oorzaak voor de stijging van de huizenprijzen zit em simpelweg in de schaarste. Hoe die schaarste zo ontstaan is ga ik hier maar even niet op in.

Dat de schaarste vervolgens heeft geleid tot explosieve stijging van de prijzen komt door de ongebreidelde financieringsmogelijkheden en vooral ook door de domme huizenkoper.

Paul.

Ik beweer ook niet dat de makelaar de prijzen hoog maakt.

Ik weet alleen dat sommigen daar zwaar misbruik van maken en overlijken gaan.

Die kerel uit 't voorbeeld verdient 't om eens dakloos te worden. Kijken hoe hij dat ervaart.

Groeten Simon