Jump to content

Oranje Boven?

Recommended Posts

Geplaatst door Blue-Eyes:

Overigens is dat van die hypotheekrente aftrek af te schaffen een idee vanuit Europa, we zijn zo ongeveer het enige land dat dat heeft.

Nederland moet zonodig weer ja en amen zeggen, zonder daar iets voor terug te krijgen in Europa. Maar goed, de rente is nog aftrekbaar vooralsnog.

Nou dat geeft toch te denken dacht ik zo.

Wat heb je er aan om meer belasting te moeten betalen om dan meer terug te kunnen krijgen. Schuiven met geld kost geld!!

Wat zou nederland verdienen dan, als die aftrek zou verdwijnen? Een schouderklopje?

Misschien komen er dan wel meer bedrijven in nederland omdat de loonlasten lager worden.

(Alleen van toepassing als de huizen prijzen zakken en niet gekompenseert worden)

We hebben ons eigen graf gegraven met die regeling. En ieder jaar komen er meer van dat soort regelingen bij.

Groeten Simon

Geplaatst door Sodejuu:

".....En voordat de vraag komt. Ja, ik heb slecht geslapen   :o    :rolleyes:    ;)....."

Hij lag inderdaad al op m'n lippen.... ;)

Enuuh,in welke kringen zou de beste man zich nu moeten gaan ophouden?

Ik denk dat veel van de " vrinden "hem als de pest laten vallen?

En dat allemaal voor......tja,waarvoor eigenlijk confused.gif...de macht van het vrouwelijk geslachtsdeel?

Als het daar op aan komt zijn er voldoende verhalen uit de geschiedenis voorhanden om zo'n stelling te onderbouwen.

Dus,om met de woorden van een " stand-up " comedian te eindigen:

".....A big sukker for pussy....."

--Hans.

Simon, je hebt gelijk. Ik loop ook telkens tegen de lamp dat ik mijn reparaties niet vlug genoeg doe. Het moet sneller, want anders koste het geld. Ik repareer brandalarmapparatuur. Sneller betekent hier dat het ten koste van de veiligheid gaat. Bij een inbraakalarm is dat niet zo'n punt. Goederen kunnen vergoed worden. Met brandalarminstallaties is dat wat lastiger. Als het daar mis gaat kost het mensenlevens. Toch moet het sneller en goedkoper. Ze gaan dus over lijken (Amerikaanse multinational vooral bekend van ouwe koelkasten ed).

Ik denk dat wij tot een uitstervend ras behoren. Zij die kwaliteit boven kwantiteit stellen. Het past niet meer in deze maatschappij. Blijkbaar zijn wij de Don Quichotes van tegenwoordig.

Ik probeer toch mee te gaan ;) . Ik heb vorig jaar een huis gekocht en maak wel gebruik van de renteaftrek, ook al is het fout.

Wat nog fouter is, is de loonbelasting die een werkgever moet betalen om iemand te mogen laten werken. Kan me iemand uitleggen waarom een werkgever 2 keer een brutosalaris moet betalen om 1 persoon een boterham te laten verdienen? (1 x aan de werknemer en eenzelfde bedrag aan de sukkels in Den Haag). Ik snap dat niet. Van het geld dat een werkgever kwijt is voor die persoon gaat 2/3 naar de fiscus (snelle rekensom). Dat is toch van de zotte. Zo creeer je toch een veel te dure produktiemaatschappij?

Ik ben het met Simon eens dat we af moeten van allemaal dat geld geschuif. Helaas zal dat niet snel gebeuren. De staat heeft nogal wat leningen bij de banken uit staan en die moeten toch terug betaald worden. En als dat niet met geld kan, dan gaat dat heel goed met leuke goedmakertjes voor de banken. Money is de drijfveer. Soms denk ik wel eens, als we het geld gewoon afschaffen en terug gaan naar dienstverlening (jij schildert mijn goot, dan repareer ik je fiets), dat is toch veel nuttiger.

Of is er hier (of ergens anders) iemand die me uit kan leggen waarom we die stropdassen "aan de vreet" houden confused.gif

Hoi Sodejuu

Ik weet niet of je jezelf moet beschuldigen dat je gebruik maakt van rente aftrek. Je maakt er gebruik van. Hoe zou je anders je huis moeten bekostigen. Het is dom dat we 't met z'n allen doen. We maken zelf onze huizen duurder en we verhogen zo zelf de belasting aanslag. De banken z'n de schuldigen, zij zijn begonnen met het zoeken naar het gaatje in het belasting systeem om zo belasting te ontduiken. Dat denhaag er niet tegenin gaat is omdat ze dat via vermogens belasting weer teug krijgen.

Het is een sneeuwbal effect waardoor 't allemaal meer oplevert en dat schijn goed te zijn voor de economie. Goed voor de inflatie als je 't mij vraagt maar ik ben geen economie teoloog. Dit zegt mijn boerelullen intuitie.

Het grappige echter is dat we allen klagen over de hoge belastingen. En toch allemaal alle vormen van staatskas roving meewerken.

Want ik heb belasting betaald dus ik heb recht op........ (bea bv AOW!!! oops slecht voorbeeld)

'T komt allemaal uit het zelfde potje. Onze maatschappij.

Dat we een uitstervend ras zouden zijn weiger ik te geloven. Ik moet nog zeker 40 jaar mee.

De dienst wederdienst werkt niet meer. 70% van onze beroeps bevolking doet niets concreets meer. Het zijn tegenwoordig allemaal overhead functies. Want het moest efficienter.

Het afschaffen van het belasting systeem en het geld gaat grote problemen geven en daar zit ik niet op te wachten. Het is ook niet nodig. De mensen hoeven alleen maar minder inhalig te zijn. Da's alles. Dat is toch niet zo moeilijk!!! Wrong. Alles en iedereen houdt ons de wortel voor en wij rennen wel.

Wij zijn 't kudde dier wat nog steeds niet zelf denkt maar zich laat leiden door z'n hormonen we willen allemaal die ene alpha male zijn en dus blijven mekaar de loef afsteken. Niets aan te doen. Nog een paar Milenia en dan zijn we misschien wat verder geklommen op de sociale ladder.

Het stomme is echter dat de mensen die betaald krijgen daar over na te denken totaal geen besef hebben van hun hormonale drijfveren. Betuwlijntje hier, regeltje daar allemaal personal projektjes waar 't ego mee geboost word.

Groeten Simon

Hai Seoman e.a,

In de crisis in de dertiger jaren werden veel mensen ontslagen. Een groot Amerikaans bedrijf deed er niet aan mee (een sterk Christelijke geinspireerde onderneming). Hoe denk je dat dat bedrijf ging draaien toen het weer goed ging? Supergemotiveerde mensen.

Aan denken aan eigenbelang is niets fout, maar op het moment dat een ieder alleen maar voor zichzelf gaat, gaat dat ten koste van de maatschappij. Tegen een ondernemer die veel geld verdient heb ik niets op tegen, wel tegen een ondernemer die veel geld verdient en en passant het bedrijf naar de kloten helpt. Iemand die echt ziek is daar hebben we de WAO voor, maar bijvoorbeeld vrouwen die en carriere willen maken, en kinderen krijgen en allerlei artistieke bezigheden willen bijven doen en vervolgens ook nog eens samen met echtgenoot te veel uren draaien daar is die WAO echt niet voor.

We zullen toch naar wat meer gemeenschapszin toe moeten en ons ook wat moeten beperken in consumtie. Overigens geldt dat ook voor mezelf.

Groet,

Denken uit eigenbelang is zelfs wenselijk. Maar dan heb ik 't ook over zelf denken.

Mijn collegas zijn al jaren aan 't zeiken dat ik geen auto heb. Nu ben ik al bijna zover dat ik zo'n ding koop. Maar ik heb er niets aan. Hoe lang hou ik me staande? Hoelang kan ik me blijven verzetten tegen senseo, swiffer, fbto eva??

Dus dat eigenbelang valt vaak nog te bezien.

We doen vooral wat ons gevraagd wordt.

"Samen voor ons eigen

laat de rest de rambam krijgen.

Samen voor ons eigen

want alleen is maar allen"

Ik vraag me af hoeveel stemmen de "Tegenpartij" zou winnen in deze tijd.

Gelukkig voor ons deden Kees van Koten en Wim de Bie niet mee met de verkiezingen.

Hoewel ze waarschijnlijk meer in hun mars hebben dan menig ander politicus.

Groeten Simon

".....Ik vraag me af hoeveel stemmen de "Tegenpartij" zou winnen in deze tijd.

Gelukkig voor ons deden Kees van Koten en Wim de Bie niet mee met de verkiezingen.

Hoewel ze waarschijnlijk meer in hun mars hebben dan menig ander politicus....."

Ik zag vanmiddag wederom de Minister-president zich in het zweet lullen over deze afaire.

Het was kostelijk om te zien,maar de uitzendingen van het Symplistisch verbond & De tegenpartij[voor jou en voor mijn] waren van hogere kwaliteit.

En dan laat ik de IQ's van de betrokkenen maar even buiten beschouwing :D

--Hans.

Geplaatst door The Koosjer connection:

Ik zag vanmiddag wederom de Minister-president zich in het zweet lullen over deze afaire.

Het was kostelijk om te zien,maar de uitzendingen van het Symplistisch verbond & De tegenpartij[voor jou en voor mijn] waren van hogere kwaliteit.

En dan laat ik de IQ's van de betrokkenen maar even buiten beschouwing   :D

--Hans.

Ik kan daar eigenlijk niet om lachen. Er komt hele zwarte humor omhoog als ik JP zie.

En als ik hem hoor krullen mijn tenen en ik weet niet of mijn bot breuk er al tegen JPs zijn visious small talk kan.

Groeten Simon

Geplaatst door seoman:

".....Ik kan daar eigenlijk niet om lachen. Er komt hele zwarte humor omhoog als ik JP zie.

En als ik hem hoor krullen mijn tenen en ik weet niet of mijn bot breuk er al tegen JPs zijn visious small talk kan......"

Nou,doe dat dan maar niet.....

En toen ik 'm zo zag zweten,moest ik gelijk aan Wiegel denken.

Die kon toen ook als geen ander van die " warme lucht " lozen :D

Later hebben ze die met " open armen " in Friesland ontvangen,dus Henk,

bereid je maar vast voor :D

--Hans.