Jump to content

"Ouderen"-forum

dick jansen
 Share

Recommended Posts

Dit forum is slechts toegankelijk voor lieden van 50 jaar en ouder, het zal dus niet storm lopen :D

Ik ga niet vragen waar jullie mee spelen, de doelgroep kennende lokt dat alleen maar dubbelzinnigheden uit. Ik ga dus vragen waarmee mijn leeftijdgenoten hun favoriete muziek ten gehore brengen. Mijn profiel verraadt reeds waar ik mij mee behelp: Rotel, Elac en MIT.

Veel soeps is het niet maar tot nu toe tot tevredenheid ;)

Wel senioren, laat u horen.

Met groet,

Moest eigenlijk nog 1 jaar wachten met deze posting,maar ik neem de gok dan toch maar :D

Waar ik mee speel,is zoals je al zelf opmerkt,niet waar de jeugd mee speelt.

Maar als ik dan eindelijk eens speel,dan ook gelijk goed!

Het staat in de handtekening reeds vermeld,Van Medevoort en Magnat's aan het einde ;)

Ik ben er tevreden mee....... :D

--Hans

set 1

LP12 met micro Benz MC gold

Array phono preamp

Sony CDP X 55 ES

Array Obsedian actief preamp

Array Quartz S

Gevlochten bekabeling

Kappa 9 (even defect)

set 2

Gemod. Thorens TD146 met Linn K18

Clear Audio Basic phono pre

Sony CDP 202 ES

Array Obsedian actief preamp

Array Quartz S

Gevlochten bekabeling

Piedpiper (zwaar gemod)

Ik wil ook nog even de discussie open gooien.

Er zijn mensen die stellen dat oudere luisteraars niks meer horen.

Ik heb in een zelf uitgevoerde test gemeten dat ik nog 12 kHz hoor. Dit lijkt weinig, maar op de logaritmische schal is er slechts een heel klein stukje vanaf geknipt.

Mijn broer (een jaar jonger) hoort zelfs nog tot 14 kHz.

Ik denk dat er veel jongeren zijn die na het "genoten" discogeweld veel minder horen.

Ik geniet nog steeds heel veel van muziek, en hoop dat dit nog lang zo zal blijven.

Ook hoor ik nog heel goed de verschillen tussen verschillende componenten.

Dus een tip voor alle jongeren, smijt die boemkisten uit je auto, en prop watjes in je oren in de disco. Je kunt dan langer van de muziek genieten.

:)

Geplaatst door Hans van Liempd:

Dus een tip voor alle jongeren, smijt die boemkisten uit je auto, en prop watjes in je oren in de disco. Je kunt dan langer van de muziek genieten.

Dat doe ik al (nou ja, niet in de disco want daar kom ik nooit, maar bij een optreden wel). Een auto heb ik niet, maar ik denk niet dat ik daar een soepwoefer ga zetten...

Geplaatst door Henrie:

Dat doe ik al (nou ja, niet in de disco want daar kom ik nooit, maar bij een optreden wel). Een auto heb ik niet, maar ik denk niet dat ik daar een soepwoefer ga zetten...

Ik proef hier dus weer een lichtelijk vooroordeel over soepwoefers etc.

Ik heb dus zo'n soepwoofer in m'n auto en ik wil hem niet missen, als je zo'n ding goed afsteld en niet te nadrukkelijk!! mee laat spelen klinkt het gewoon beter.

Uit de middentoners (bij mij max.16.5 cm) is wel een redelijke bas te krijgen, maar ideaal is het niet.

En dan geeft zo'n soepje net even dat beetje extra, zonder dat het weer t

Geplaatst door Hans:

Ga jij eens gauw naar het jongerenforum Arnie.

(Hoe maak je trouwens die leuke smilies?)

;)

ja dat wil ik ook wel eens weten .. ? ;)

Geplaatst door John:

meer vrije dagen, korting op je tram en bioscoop kaartje en zelfs een topic op hear voor 50 +, het wordt wel echt te gek hoor     :P     :D     ;)

Beste John,

Boven de 55 wordt het nog doller, nog meer vrije dagen, garantie dat je niet wordt ontslagen (althans bij mijn werkgever :D:D ), je kunt je zelfs abonneren op een tijdschrift voor 55-plussers. Toen ik ooit lang geleden een proefnummer in de brievenbus vond (kun je nagaan dat ze precies weten wanneer je 55 wordt, over privacy gesproken.....) werd ik via dit medium gewaarschuwd voor allerhande lichamelijk ongerief dat mij zou kunnen treffen, zo niet nu dan toch in de nabije toekomst. Ik heb maar geen abonnement genomen, onder het motto: wat niet weet, dat niet deert.

Met bejaarde groet,

Geplaatst door dick jansen:

Beste John,

Boven de 55 wordt het nog doller, nog meer vrije dagen, garantie dat je niet wordt ontslagen  (althans bij mijn werkgever    :D     :D  ), je kunt je zelfs abonneren op een tijdschrift voor 55-plussers. Toen ik ooit lang geleden een proefnummer in de brievenbus vond (kun je nagaan dat ze precies weten wanneer je 55 wordt, over privacy gesproken.....) werd ik via dit medium gewaarschuwd voor allerhande lichamelijk ongerief dat mij zou kunnen treffen, zo niet nu dan toch in de nabije toekomst. Ik heb maar geen abonnement genomen, onder het motto: wat niet weet, dat niet deert.

Met bejaarde groet,

Tja Dick , zo heeft elke leeftijd zijn charmes ;)

• 6 months later...

Net boven de 50 en hoewel mijn oren ongetwijfeld minder zijn geworden geloof ik niet dat ik bij het beluisteren van muziek veel mis. Ik was overigens een van de weinigen die het verschil hoorde tussen een Meridian 506 en een 508 bij mij thuis en daar waren een stuk jonegeren bij. Ioen had ik overigens mijn CJ versterker nog niet.

Geplaatst door Hans van Liempd:

zo dus hier zitten de ouwetjes ;):D

goeie tip hans ,maar eh had je dat niet eerder kunnen zeggen. ;)

en nu weer gauw terug naar mijn groep 31/49

Langzamerhand raakt iedereen ervan overtuigd dat Spido, Bob James, Spiekerboer etc. een en dezelfde Klaas zijn. Moet ook wel want zijn ware aard weet ie niet te verdringen. Het is een verzuurde ouwe gek met twee linkerhanden en een gehoorafwijking vanaf geboorte. Nu hij met het ouder worden niks meer hoort boven de 3000 Hz neemt de frustratie alleen maar toe. Vandaar dat hij er geen moment over piekert om aan dit forum deel te nemen :rolleyes:

Och ja, als je het maar vaak genoeg zegt, zijn er altijd wel sufferds die denken dat je gelijk hebt...

Zo werkt het in de reclame.

Zo werkt het in de politieke propaganda.

Zo werkt het hier dus ook.

Nou, ik zit er niet mee.

Als je 't leuk vind om dit jezelf en anderen wijs te maken: veel plezier ermee.

Geplaatst door Bob James:

Och ja, als je het maar vaak genoeg zegt, zijn er altijd wel sufferds die denken dat je gelijk hebt...

Zo werkt het in de reclame.

Zo werkt het in de politieke propaganda.

Zo werkt het hier dus ook.

Het werkt alleen niet zo met de PP's he? Hoe lang jij en Spido en aanverwanten ook zeuren en zaniken op het forum, het helpt allemaal niks. Niemand wil die uit de kluiten gewassen schoenendozen van je hebben... Heeeel vreemd... :rolleyes:

Je verwart me met iemand anders!

Nochtans, het doet me veel plezier je te kunnen melden dat er diverse bestellingen voor PP's bij de bouwer zijn binnengekomen.

(Niet van forummers, maar er zijn ook nog normale mensen!)

Het doet me vooral plezier je dit te melden, omdat ik weet dat jij dit niet leuk zult vinden...

:D

(Overigens vind ik het jammer dat Dicks topic zo wordt versjtierd. Wat h