Edwin Snoek Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Maar toch geloof ik niet dat het een vent is geweest. Nou, ik zou het er niet op durven gokken Henno. Volgesn mij heeft ze een staart tussen de benen en siliconen elco's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Een paar namen die me te binnen schieten, waarbij ik braakneigingen krijg bij 't zien en horen tegelijk zijn: Rene Froger Gordon Gerard Joling Henk Westbroek Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Dit is een heel interessante kwestie. Bij nadere beschouwing kom je namelijk tot schrikbarende conclusies. Nagenoeg alle mensen die ik op mijn levensweg ben tegengekomen zijn mij "opgedrongen". En iets dat mij wordt opgedrongen, daar heb ik van nature een aversie tegen. Als raszuivere individualist heb ik dat Ik zal het uitleggen. Broers, schoonzussen, neven, nichten, ooms, tantes, noem maar op, zijn mij door familiebanden opgedrongen. Schoonfamilie is mij ooit door huwelijk opgedrongen (dit is overigens de ergste categorie). Collega's zijn mij door personeelschefs opgedrongen. Buren zijn mij dor de makelaar opgedrongen. Zo kan de lijst naar believen worden aangevuld. De enige drie mensen die uit vrije wil (mijn vrije wil) in mijn nabijheid zijn, zijn mijn lief en onze twee dochters. Daar heb ik zelf voor gekozen Aan de rest heb ik dus een hekel of zou ik een hekel moeten hebben, ware het niet dat dat in de praktijk niet werkbaar is. Een opvallend aspect van alle berichten over dit onderwerp die ik hier lees, is dat het figuren betreft die tot ons komen via de media, en dan in het bijzonder de televisie. Ziedaar dan ook meteen de oplossing voor het ergernisprobleem: niet kijken of luisteren, knop omdraaien. Doe ik ook, werkt uitstekend en is gratis. Het probleem bestaat dus eigenlijk helemaal niet maar wordt door jezelf gecre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door dick jansen:Om te besluiten de wijze woorden van Confucius: Ergert u niet, verbaast u slechts. Maar dan op z'n Chinees. Met groet, Dick, Moet dat niet zijn: "verbaast u niet, verwondert u slechts"? Ni hao, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Wisten jullie dat er in 's-Hertogenbosch recht tegenover het station een standbeeld staat voor alle schoonmoeders.....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door Michel: Dick, Moet dat niet zijn: "verbaast u niet, verwondert u slechts"? Ni hao, Michel Beste Michel, Volgens mijn geautoriseerde vertaling niet nee, en ik heb een vermoeden hoe dat komt. Verbazing en verwondering zijn min of meer synoniem, maar het ging C. erom een tegenstelling te cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door dick jansen: Beste Michel, Volgens mijn geautoriseerde vertaling niet nee, en ik heb een vermoeden hoe dat komt. Verbazing en verwondering zijn min of meer synoniem, maar het ging C. erom een tegenstelling te cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door dick jansen: Overigens was Ni hao een gerenommeerd Chinees restaurant in Groningen Met groet, nog steeds toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Vrije vertaling: goedendag. Rare naam voor een restaurant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Echter niet minder vreemd als sommige namen die ik tegen gekomen ben op gevels van restaurants in het "westen"........ Klein voorbeeldje: In Spanje...De lachende Haan [?]... Maar dat is natuurlijk een must, Want hoe moeten alle Hollanders daar anders aan hun dagelijkse potje komen . --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door dick jansen:En iets dat mij wordt opgedrongen, daar heb ik van nature een aversie tegen. Beste Dick, Jouw epistels zijn meestal prachtig. Mooie volzinnen, doorgaans grammaticaal foutloos. Zo nu en dan wijs je op humoristische manier een forumgenoot op een gemaakte taalfout. Edoch, niemand is foutloos. Jij dus ook niet. Bij deze wijs ik jou nu op een taalfout. De correcte manier van schrijven is: 'iets wat'....En niet 'iets dat'. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door Manus: Beste Dick, Jouw epistels zijn meestal prachtig. Mooie volzinnen, doorgaans grammaticaal foutloos. Zo nu en dan wijs je op humoristische manier een forumgenoot op een gemaakte taalfout. Edoch, niemand is foutloos. Jij dus ook niet. Bij deze wijs ik jou nu op een taalfout. De correcte manier van schrijven is: 'iets wat'....En niet 'iets dat'. Met vriendelijke groeten, Manus Beste Manus, Schaamtevol buig ik het hoofd bij deze terechte reprimande....Pagina 218 van de vierde editie van de Schrijfwijzer geeft je volkomen gelijk. Ik zal (nog) beter mijn best moeten doen en in het vervolg eerst de balk uit eigen oog verwijderen, voor ik mij waag aan de splinter in andermans oog. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door dick jansen: Beste Manus, Schaamtevol buig ik het hoofd bij deze terechte reprimande....Pagina 218 van de vierde editie van de Schrijfwijzer geeft je volkomen gelijk. Ik zal (nog) beter mijn best moeten doen en in het vervolg eerst de balk uit eigen oog verwijderen, voor ik mij waag aan de splinter in andermans oog. Met groet, Beste Dick, Ga maar gewoon zo door. Je hoeft zelf niet zonder fouten te zijn om iemand anders op fouten te kunnen wijzen. Het zou anders maar een stille boel worden. Dan had ik daarnet ook mijn mond moeten houden. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door The Koosjer connection:Echter niet minder vreemd als sommige namen die ik tegen gekomen ben op gevels van restaurants in het "westen"........ Klein voorbeeldje: In Spanje...De lachende Haan [?]... Maar dat is natuurlijk een must, Want hoe moeten alle Hollanders daar anders aan hun dagelijkse potje komen . --Hans Dag Hans, We dwalen af van het onderwerp maar het volgende wil ik je niet onthouden wat betreft bijzondere namen van horecabedrijven. Ooit, ik geloof in 1969, reisde in liftend door Schotland. In de buurt van Edinburgh, vlak bij de kust, was ik uitgestapt om op zoek te gaan naar eten. Tot mijn niet geringe verbazing zag ik in een klein dorp een gelegenheid met aan de gevel het uitnodigende uithangbord: Tutti's Neuk Inn. Nu was ik ook in die tijd al aardig door de wol geverfd, maar dit was toch een unicum. Razend nieuwsgierig naar het gebodene ben ik binnengestapt, wat zeg ik, binnengestormd, maar helaas wat een anticlimax. Het bleek een ordentelijk caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 We dwalen wat af, Maar dat geeft niet... Het hebben over fijne ervaringen lijkt me aangenamer dan spreken over wie je ketting rammelt. Sorry Don... --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door Onno 1234:en geen kwaad woord over Bob Saget trouwens! heel wat beter dan onze eigen linda de (sn)mol! oow ik heb zo'n hekel aan Bob Faget(mag ik?) Ow, wat ben ik grappig, en dan een bordje voor het publiek houden "LAUGH!" Nee, om Linda de Mol kan ik nog wel lachen, door dr eigen domme gedrag waar ze niks aan kan doen. Bovendien is zij meer in Duitsland actief dan in Nederland.. weet ook niet of het wel Onze Linda is eigelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Ik wordt hartstikke gek van deze personen en Elke dag opnieuw halen ze me het bloed onder de nagels vandaan. Wat een stelletje zelfverheerlijkende eikels zijn dat toch. Ze zijn NIET leuk en worden dat ook niet. Ik MOET er elke dag weer opnieuw van "genieten" omdat die klote 3FM op moet. Tjonge wat een zuigers Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 bah, dit kan ik dus echt niet uitstaan ... hebben jullie hem in het 18:00 journaal zien kwijlen hoe blij hij wel niet was dat Lex Max dik had gemaakt ? wat een kwijlgedoe allemaal en een gemaakte lach en blijschap zo overtrokken van dat stuk ellende en de ellende die deze gast de werkende man gaat bezorgen pfffffffffffffff foei trouwens wat wordt dat weer opgeblazen allemaal dat max dik wordt , het ergste is nog dat er weer iemand op de "kar" mee komt rijden (uitdrukking van een oude werkgever van mij die dat zei als iemand alleen maar zich verrijkte ten kosten van iemand anders). Wake up ......vlaggetjes zwaaiers want jullie betalen de grootste flauwekul die god onder de zon heeft elke dag mee weer !!!! zo dat kan ik niet uitstaan , de rest hier valt reuze mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: Watten fiene neet Mooi gezegd, Ome Henk nu even in het Limburgs graag ..... of begrijp ik het goed dat je die man (puber) een ander woord voor mietje noemt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door Sodejuu:Ik wordt hartstikke gek van deze personen en Elke dag opnieuw halen ze me het bloed onder de nagels vandaan. Wat een stelletje zelfverheerlijkende eikels zijn dat toch. Ze zijn NIET leuk en worden dat ook niet. Ik MOET er elke dag weer opnieuw van "genieten" omdat die klote 3FM op moet. Tjonge wat een zuigers nee toch! dat meen je niet. ik meen te zijn ruud de wild, rob en fred, wie zijn die andere giel beele ofzo? stenders vroeg is top. en ruud de wild was dat ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: Laat ik het er maar op houden dat ik vind dat hij een typisch gereformeerd hoofd heeft Ome Henk .. wat ben je weer diplomatiek aangelegd maar gelijk heb je wel hoor .. hij heeft een echt gereformeerd, ettiger,rot verwend, overdreven, ziekmakend,kwijl, te gemaakt vriendelijk, denkt alles te weten,slijmbal, verschrikkelijk koppie op zo, dat was op zijn zuid limburgs gezegd, wij zijn iets minder gematigd als elders zoals je ziet, daarvoor komt hij ook niet zo snel naar hier op bezoek En wij willen hem ook niet op bezoek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 18 juni 2003 Author Report Share Posted 18 juni 2003 Ik kwam een naam tegen R Froger oooh oh oh oh wat heb ik een hekel aan die baby face. Ik werkte eens voor calhoven BV in Zwijndrecht en daar was RF zijn nieuwe album album van de dag en dus heel de dag RF aangehoord wat een vreselijke stem wat een imititatie en dan die harses. Later toen ik eens aan het joggen was met een maat van me en hij optrad in ahoy zagen we op afstand een klein vadsig mannetje waarvan we eerst dachten dat het een erg lelijk wijf was maar raad maar wie het was psies die afschuwelijke kop van froger . Adem Curry kan ik ook niet uitstaan die waant zich groter dan ozzy osbourne de lulhannes . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 18 juni 2003 Author Report Share Posted 18 juni 2003 Sonja Barend Paul Witteman ook van die types BAH . IK zag een foto van Theo van Gogh voorbij komen laat ik die nu juist wel mogen pracht figuur zeer kleurrijk . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: Laat ik het er maar op houden dat ik vind dat hij een typisch gereformeerd hoofd heeft Ach, hij zit voorlopig zoet te spelen in de "Zalmbak". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: Watten fiene neet Daar is geen woord Fries bij! Op de middelbare school waar ik eerder op zat werd je geschorst als je 'fiene' zei tegen iemand. Ja, ik zat op een nogal gereformeerde school. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts