frits Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Nee dat heb ik niet op mijn rekening maar dat kost de betuwelijn meer dan ze hadden begroot. 3,6 miljaard daar moet je toch een leuke audio setje van kunnen kopen . Wie kan er voor dat geld een setje samen stellen ik zelf zou het evn niet weten want ik ben niet zo thuis in de peper duren audio. Wie o wie stelt er een mooi set samen voor dit bedrag rekening naar de staat. groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 pfffffffffffffffffffff Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door frits:Nee dat heb ik niet op mijn rekening maar dat kost de betuwelijn meer dan ze hadden begroot. 3,6 miljaard daar moet je toch een leuke audio setje van kunnen kopen . Wie kan er voor dat geld een setje samen stellen ik zelf zou het evn niet weten want ik ben niet zo thuis in de peper duren audio. Wie o wie stelt er een mooi set samen voor dit bedrag rekening naar de staat. groetjes Ik zou daar helemaal GEEN audioset van kopen. Ik zou er een audioset van kopen. En een mooi (niet een groot!) huis met alle luxe die je je maar kunt wensen en een stel mooie auto's... En de miljoenen die je dan nog over hebt, kun je wel weggeven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 precies, een set van 3,6 miljaard(?, nieuwe spelling ) vind ik persoonlijk zonde van 't geld, als 't uberhaupt al mogelijk zou zijn. Ik zou 't ook niet graag hebben, 3,6 miljard. Een miljoentje of 2 a 3, daar kan ik me voorlopig ook prima mee redden Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 voor dat geld .......... een beter idee ...... een knokploeg inhuren die de rekenwonders op het binnenhof eens flink op die z*k slaat elke keer dat ze klungelen met ONZE centjes. " geen fratsen dat scheelt " er zijn er denk ik genoeg die eens graag zouden willen meedoen zo blijft er nog wat over ook nog . Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits Posted 18 juni 2003 Author Report Share Posted 18 juni 2003 Het gaat er niet om of ik dat geld volledig zou besteden aan audioset ,dat zou ik zekers niet doen. Maar is het mogelijk om met dit bedrag een audioset samen te stellen ????? groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Dat word een hele dikke MULTIchannel setje. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Wij zijn allemaal dom! Hoorde op de radio dat er destijds nog een beetje geld bij gesoupleerd werd (tekort aan financiele middelen dus!)maar,dat daar geen ruchtbaarheid aan gegeven werd vanwege het feit dat de bouwwereld daar dan lucht van zou krijgen en inherent aan de komst van die lucht ook hun rekeningen zouden verhogen. IKKE Misschien hier en daar toch iets te creatieve calculatoren in dienst? Welnee,mobiele flitseenheden zijn er ook voor de verkeersveiligheid en dus voor het bestraffen van een bestuurder met acute pedaalpaniek. Nee,de economie is NIET gestoeld op boetes van eventuele snelheidovertreders! En rijksuitgaves worden ook niet begroot aan de hand van een eventuele (toekomstige)toename daarvan. IKKE (nogmaals) Hoe komen wij daar toch allemaal bij.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk:Schoften zijn het Als ex-cijfer(ver)neuker weet ik dat je er wel eens naast kan zitten, maar zoveel Wat een knurften Lijkt het niet waarschijnlijker dat er een aantal mensen bij zitten die nu nooit meer hoeven te werken? Die hebben lekker uit de pot gesnoept en zitten nu ver weg. Ik ben nooit tegen die betuwe lijn geweest een directe lijn met Duitsland kan economisch zeker van pas komen en kan het auto verkeer ontlasten en zeker met gevaarlijke stoffen. Nu zal dit geld natuurlijk terug gehaald moeten worden maar eerst zo,n parlementaire enquette die ook weer zakken met geld kost en wat uiteindelijk niets zal opleveren. Zijn we dan toch weer de dupe en zal bijvoorbeeld de accyns op de benzine weer omhoog gaan zogenaamd omdat de automobilist zo vervuild? Het zal allemaal best wel en je kan je druk maken totdat je een ons weegt ze zullen het zeker herhalen . Stil leggen van die lijn nu lijkt me helemaal onzin dan krijg je dat A4 effect die had nu toch zeker voor wat minder drukte gezorgt op bijvoorbeeld de A 13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Zoals die zanger van Normaal het zei "het is allemaal begonnen met het gepotjandriedubbeltjes tussen Neelie Smit en Bram Peper". Waren ze maar begonnen met een audiosetje te spelen ipv van met een spoorlijn die het NL landschap heeft verwoest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 jullie snappen het niet het maakt niks uit hoeveel iets kost ,zolang het geld maar binnen de grenzen blijft . het moet toch ergens heen . hoe meer arbeid er wordt verzet in nederland ,hoe meer geld er wordt gemaakt . en met dat geld kun je weer meer geld maken . en dat is goed voor de economie . en als die lijn er dalijk ligt ,moet jij eens kijken wat ie opbrengt Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Natuurlijk wisten ze bij het nemen van de beslissing om de betuwelijn te bouwen dat dergelijke overschrijdingen er aan zaten te komen, maar omdat het politiek verkocht moest worden ramingen aangepast zodat het ook politiek te verkopen is. Dit is een gebruikelijke gang van zaken zowel in het groot als bij de betuwelijn maar ook in het klein als bij de herinrichting van de Dorpsstraat. Mocht de aanneemsom niet overeenkomen met de raming is er altijd wel een verklaring te bedenken zoals de stand van de markt, werkhonger of juist een verzadiging met werk. Gedurende de werkzaamheden zijn er altijd zaken onvoorzien, er is geen enkel contract mogelijk die alle risico's voor de opdrachtgever uitsluit. Bovendien, hoe meer risico je bij een aannemer legt hoe hoger hij gaat inschrijven. Dit verschil kan wel zo'n 30% bedragen. Daarnaast heb je ook nog de gevolgen van de bouwfraude; overlegpraktijken die tientalen jaren regel waren, zelfs geoorloofd zijn onder druk van de europese regelgeving in de jaren '90 verboden. Dat de bouwers er toch mee doorgingen tja, dat is fraude en drijft de prijs op. Maar als het niet uit de lengte kan dan moet het uit de breedte, dat zal in de bouw niet anders zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 18 juni 2003 Report Share Posted 18 juni 2003 Geplaatst door richard 1:Natuurlijk wisten ze bij het nemen van de beslissing om de betuwelijn te bouwen dat dergelijke overschrijdingen er aan zaten te komen, maar omdat het politiek verkocht moest worden ramingen aangepast zodat het ook politiek te verkopen is. Dit is een gebruikelijke gang van zaken zowel in het groot als bij de betuwelijn maar ook in het klein als bij de herinrichting van de Dorpsstraat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Wat nou audiosetje? Voor dat bedrag kun je aardig wat artiesten live voor je op laten treden. Ja behalve de overledenen natuurlijk. Daarvoor kom je met dat bedrag niet ver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Geplaatst door frits:Het gaat er niet om of ik dat geld volledig zou besteden aan audioset ,dat zou ik zekers niet doen. Maar is het mogelijk om met dit bedrag een audioset samen te stellen ????? groetjes Wat denk je zelf??????? Het antwoord is niet zo moeilijk hoor?? Je hebt 50% kans Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Een ander probleem is dat bij publieke werken alles in een keer wordt aanbesteed, dat geeft een enorme vraag op de markt. Iedere aannemer pikt daar wel een graantje van mee. Maar er moet op de 2e kamer gewacht worden voordat het aanbesteed mag worden. Tevens is het feit dat er halverwege veranderingen worden doorgevoerd (aanleggen van tunnels, verdiept aanleggen van spoor) natuurlijk bijzonder hoge kosten met zich meebrengen. De aannemer moet dan omschakelen en ander materieel inzetten en misschien wel expertise van buiten halen, het is gewoon niet efficient. (rijkswaterstaat heeft er een handje van om steeds met veranderingen te komen) Wat ook speelt is dat een bouwput geen normale fabriek is, in een fabriek kan elke randvoorwaarde van de productielijn precies gecontroleerd worden, in het veld gaat dat gewoon niet. Je zou eens op een archeologische vondst stuiten, of er achter komen dat er onvoldoende grondonderzoek is gepleegd met al zijn consequenties. Als er bij dit project een probabilistische inschatting wordt gemaakt (kansrekening) waar al deze onzekere factoren worden meegenomen, dan zul je zien dat de huidige kosten nog maar aan de ondergrens zitten van de berekende kosten. (en dit is ook bekend bij de verantwoordelijken) Echter de ambtenaren en ministers spelen allemaal politieke spelletjes om het er toch door te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onno 1234 Posted 19 juni 2003 Report Share Posted 19 juni 2003 Veel extra kosten komen ook doordat maatschappelijk verzet door technische veranderingen moet worden afgekocht. Elk pittoresk weilandje wordt ondertunneld, dat kost nou eenmaal geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 21 juni 2003 Report Share Posted 21 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:jullie snappen het niet het maakt niks uit hoeveel iets kost ,zolang het geld maar binnen de grenzen blijft . het moet toch ergens heen . hoe meer arbeid er wordt verzet in nederland ,hoe meer geld er wordt gemaakt . en met dat geld kun je weer meer geld maken . en dat is goed voor de economie . en als die lijn er dalijk ligt ,moet jij eens kijken wat ie opbrengt Dat ben IK wel met je eens maar de heren en dames in Den Haag blijkbaar niet want die gaan dadelijk net als de A4 het zaakje stopzetten en dan KOST het dus alleen maar geld. Vergeet de daar aan vastzittende parlementaire enquete niet. Natuurlijk moet die lijn doorgang vinden desnoods zetten ze maar langdurig niet werkwillende in onder dwang. Een goede verbinding met het achterland zal van essentieel belang blijken nu en in de toekomst Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 21 juni 2003 Report Share Posted 21 juni 2003 Geplaatst door Don van der Deijl:...desnoods zetten ze maar langdurig niet werkwillende in onder dwang... Mijn naam is Don; Don de arbeidstherapeut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 21 juni 2003 Report Share Posted 21 juni 2003 Geplaatst door richard 1: Mijn naam is Don; Don de arbeidstherapeut. HAHHAHAHAHHAHAHHAHAHAAHAHAA schitterend maar troost je ik heb een dergelijk uniform niet nodig AAN HET WERK!!!!! Sigaren roken doe ik wel ugh ugh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts