Alco Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 De mens wil bedrogen worden, of beter, bedriegt zichzelf... Hoeveel mensen hebben er wel niet een Project of een Rega draaitafel ? Wat mankeert er aan een Rega ?!? Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door Alco: De mens wil bedrogen worden, of beter, bedriegt zichzelf... Hoeveel mensen hebben er wel niet een Project of een Rega draaitafel ?[/qoute]Wat mankeert er aan een Rega ?!? Groeten, Alco Helemaal niks (als hij niet stuk is)! Rega, Project, Linn komen werkelijk altijd schitterend uit de test, maar zet een p25 (rb300) maar eens naast een Transrotor Porcino of Leonardo (transrotor 2.6)... Wat ik wil zeggen dat het geen houvast is om je mening over aparatuur op te maken uit een review/magazine.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door PD:Ik zie anders geen vraagtekens, peter! En daar heb ik al op gereageerd, peter.. Komt er dus op volgens jou op neer dat de hifi zaken er net zoveel verstand van hebben als de audio bladen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Rega komt werkelijk altijd schitterend uit de test, maar zet een p25 maar eens naast een Transrotor Porcino of Leonardo... Ah, op zo'n fiets bedoel je. Ik heb ze nog nooit naast elkaar kunnen vergelijken, maar ze wel meerdere keren in verschillende sets gehoord, waarbij ik persoonlijk de voorkeur gaf aan de Rega. Maar goed, dat was dus wel in verschillende sets, dus geen eerlijk vergelijk. Hoe zou je zelf 't verschil tussen de Rega P25 en de Transrotor Leonardo willen omschrijven ? Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Het ene paar oren is het andere blijkbaar niet..... Ik zou echt niet naar een Leonardo kunnen luisteren , anderen blijkbaar niet naar een Rega. Er zit ook een wereld van verschil tussen die draaitafels. Ik denk dat als je gefocussed bent op de aspecten waar de Leonardo goed in is, het moeite zal kosten een P25 te waarderen. Deze heeft nl. totaal andere sterke punten. Het is maar net met welke insteek je zit te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door Puur:Het ene paar oren is het andere blijkbaar niet..... Ik zou echt niet naar een Leonardo kunnen luisteren , anderen blijkbaar niet naar een Rega. Zo zie je maar weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door depeter: ?????? Als je zo denkt dan hebben dus alle resensies geen nut, ik mag toch aannemen dat deze mensen wel weten waar ze over praten. Ik denk dan ook dat zij objectiever zijn dan wij en daar door toch ook een goed vergelijk kunnen maken. Vr GR DEPETER Jammerr genoeg moeten we, om te weten waarover het gaat, gewoon alles zelf doen, omdat dit echt ondoenlijk is zul je moeten uitzoeken wat de achtergronden van een recensie zijn. Je verdiepen in de persoon van de resencent is een optie, echter lang niet alles zal hiermee inzichtelijk worden, commerciele banden, vriendschapsrelaties en anderssoortige verschijnselen komen niet duidelijk naar voren. Al dit soort dingen speelt echter wel een rol, zie ook hoe hier op dit forum bepaalde merken naar voren worden geschoven. Je hebt uiteindelijk alleen je eigen oren maar om op af te gaan. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Ik zou echt niet naar een Leonardo kunnen luisteren , anderen blijkbaar niet naar een Rega. Ik heb diverse keren een Transrotor Leonardo gehoord, en dat klonk op zich niet verkeerd, maar niet dermate overtuigend dat ik zwaar onder de indruk was, wat me wel een keer gebeurde tijdens een Rega P25/rb600/Rega super Elus element. (op Rega voor-eind + Totem Mite's) Ik zou op zich prima kunnen leven met een Leonardo. Heeft volgens mij iets meer rust in 't totale geluidsbeeld, dan een Rega, maar ik prefereer denk ik toch de levendigheid van Rega. (en de looks) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Hoe zou je zelf 't verschil tussen de Rega P25 en de Transrotor Leonardo willen omschrijven ? Jazeker, een Rega is zeker niet een slechte speler (dit wil ik niet zeggen) maar in zijn prijs catogorie is er zeker wel concurentie! Als je ze naast elkaar zet en je stopt er het zelfde element in (heb verschillende erin beluisterd o.a. Golding Eroica).. Hoor je toch enige verschillen. Een Transrotor klinkt dan een stuk stabieler, rustiger, soepeler, makkelijker, openlijker dan de Rega. Een Rega heeft wat een onrustiger hoog maar gecombineerd met een wat laid-back element heb je hier geen weer last van. De ene kiest er bewust voor de andere niet. Is dit slecht? Dat ook weer niet, maar ik vindt een Transrotor meer potentie tot High-End niveau hebben dan een Rega.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door Jitze: Jammerr genoeg moeten we, om te weten waarover het gaat, gewoon alles zelf doen, omdat dit echt ondoenlijk is zul je moeten uitzoeken wat de achtergronden van een recensie zijn. Je verdiepen in de persoon van de resencent is een optie, echter lang niet alles zal hiermee inzichtelijk worden, commerciele banden, vriendschapsrelaties en anderssoortige verschijnselen komen niet duidelijk naar voren. Al dit soort dingen speelt echter wel een rol, zie ook hoe hier op dit forum bepaalde merken naar voren worden geschoven. Je hebt uiteindelijk alleen je eigen oren maar om op af te gaan. Groet Jitze Jitze, wij kunnen handen schudden! Helemaal mee eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door Alco: Ik heb diverse keren een Transrotor Leonardo gehoord, en dat klonk op zich niet verkeerd, maar niet dermate overtuigend dat ik zwaar onder de indruk was, wat me wel een keer gebeurde tijdens een Rega P25/rb600/Rega super Elus element. (op Rega voor-eind + Totem Mite's) Ik zou op zich prima kunnen leven met een Leonardo. Heeft volgens mij iets meer rust in 't totale geluidsbeeld, dan een Rega, maar ik prefereer denk ik toch de levendigheid van Rega. (en de looks) Groeten, Alco Weer een mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door depeter: Weer een mening. Of iemand die met de oren luistert van iemand anders.. Je weet 't niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Over met de oren luisteren van iemand anders gesproken...... Jij staat ook altijd voor de volle honderd procent achter de produkten van je broodheer. Proberen om met de oren van iemand anders te luisteren kan heel verhelderend zijn. Je moet dan wel voor meerdere meningen open staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Ik bedenk me net... de Rega P25 en de Transrotor leonardo liggen qua prijs toch nog vrij ver uit elkaar ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Transrotor Porcino kost zo'n 1400 euro (zonder element!!!), en de Leonardo 1600 euro (zonder element!!!).. Dit zijn de ongeveer prijzen. Precies weet ik het niet! Voor de prijs van de Rega zouden jullie mij moeten helpen.. Maar volgens mij komt hij wel bij de 1500 euro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door Puur:Over met de oren luisteren van iemand anders gesproken...... Jij staat ook altijd voor de volle honderd procent achter de produkten van je broodheer. Proberen om met de oren van iemand anders te luisteren kan heel verhelderend zijn. Je moet dan wel voor meerdere meningen open staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Een Rega P25 kost volgens mij iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door Puur:Over met de oren luisteren van iemand anders gesproken...... Jij staat ook altijd voor de volle honderd procent achter de produkten van je broodheer. Ik sta voor alles open! Ik zweer bij geen enkel merk! Roksan, Nothingham Analogue, Clearaudio, "New" Thorens, Bluenote, VPI allemaal prima merken! Maar liever geen Rega of Project (sorry met al het respect voor de merken, dit is mijn mening over deze spelers wat je er zelf mee doet boeit me niet!).. Ik probeer mijn mening op te dringen en dat is fout! Iedereen moet het maar voor zich zelf weten, iedere mening is subjectief! Proberen om met de oren van iemand anders te luisteren kan heel verhelderend zijn. Je moet dan wel voor meerdere meningen open staan Oja? Moet ik dus met iemand anders zijn oren luisteren als ik ze zelf al heb beluisterd? Dat is onzin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door Puur:Een Rega P25 kost volgens mij iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Ik sta voor alles open! Ik zweer bij geen enkel merk! Roksan, Nothingham Analogue, Clearaudio, "New" Thorens, Bluenote, VPI allemaal prima merken! Maar liever geen Rega of Project (sorry met al het respect voor de merken, dit is mijn mening over deze spelers wat je er zelf mee doet boeit me niet!).. Ik probeer mijn mening op te dringen en dat is fout! Iedereen moet het maar voor zich zelf weten, iedere mening is subjectief! ---------------------------------------------------------------------- Oja? Moet ik dus met iemand anders zijn oren luisteren als ik ze zelf al heb beluisterd? Dat is onzin! Ik hoop werkelijk dat je wat knipogen bent vergeten te zetten in bovenstaande verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Ik hoop werkelijk dat je tevreden bent met je Rega, want daar gaat het om! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door PD:Ik hoop werkelijk dat je tevreden bent met je Rega, want daar gaat het om! Toch vind ik het zonde dat je mijn punt niet hebt begrepen (of hebt willen begrijpen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Geplaatst door Puur: Toch vind ik het zonde dat je mijn punt niet hebt begrepen (of hebt willen begrijpen). Beste Puur, In mijn verhaal ben ik (misschien helaas voor jou) geen knipoogjes vergeten. Ik sta voor alles open, zo stond ik ooit ook open voor Rega (een elementje er in frummelen, afstellen en goed opstellen neemt nog wel eens wat tijd).. Maar was er simpelweg niet weg van. Das niet erg, ik ben ook gewent om naar duurdere platenspelers te luisteren. Dus je hebt een prima draaitafel (er zijn slechtere!) met een goede prijs/kwaliteit verhouding.. Wil je een beter performance dan liggen merken als Transrotor, Clearaudio met hun instap modellen voor de hand.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Waar is hier de kots smilie? [edit] Hebbes: Dank je, Henrie[/edit] Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Beste Puur, Ik zal ophouden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts