Jump to content

welk element

Odin
 Share

Recommended Posts

Jongens,jongens,

Jullie weten toch allemaal wel dat het van de kombinatie afhangt.

Als je een prachtig mooie Yamaha hebt met een paar luidsprekers van levendig karakter en daar een Nothingham Analoog draaitafel bij met een Dynavector element, dat is toch smullen.

Heb je een versterker van Sonneteer en een Rega platenspeler met een Audio Technica element en een paar luidsprekers van Spendor tjonge dat moet ieder 1 mooi vinden.

Dat is denk ik ook de reden dat de verschillende bladen verschillende referentie sets hebben staan en ze koesteren en zo ook tot duidelijk andere konklusies komen.

Dus de kombinatie is echt super belangrijk en vergeet daarbij de acoustiek niet !

Sinds ik bij verschillende studio

Geplaatst door Odin:

Mijn draaitafel is weer aan een goede afstelling toe en ik wil dit gelijk combineren met een nieuw element

mijn set:

micro seiki BL-51 met CF-1 arm (4-12 gr.)

denon DL-304

sphinx PJ2(met phono board) en PJ12

Infinity kappa 8

Wie heeft er een paar tips van 250 tot 500 euro?

Met een groet,

:Ddin

Maar even ON-TOPIC.. Ik denk dat je het beste uit bent met een Benz Micro elementje. Dit zijn elementjes die dynamisch, helder, en levendig klinken. JA en BM LP zijn elementjes die veel mooier klinken maar ook een stuk kostbaarder zijn. Zolang je budget geen JA toelaat moet je er eigenlijk ook niet aan denken... Succes! :)

Geplaatst door Haudio:

Jongens,jongens,

Jullie weten toch allemaal wel dat het van de kombinatie afhangt.

MvG,

Haudio

Geplaatst door PD:

Ik denk dat je het beste uit bent met een Benz Micro elementje.

Effe luisteren naar je leermeester :rolleyes:eek.gif;)

Geplaatst door Ruud:

Effe luisteren naar je leermeester ;)

Volgens mij luistert ie te goed :P;). Iedereen weet toch dat Haudio alles verteld, als je vooral maar oplet. Wat Haudio tussen de regels door verteld is nog veel belangrijker. OK, je moet er wel nog soep van maken, maar als dat lukt heb je echte info.

Je kan natuurlijk ook alle hoofdlijnen voor waar aannemen en dan krijg je een visie zoals de jonge heer PD mee te koop loopt (nhf). Blijkbaar heeft PD nog het een en ander te leren. Is ook niet erg. :rolleyes::D;)

BTW: wanneer is de platendraaierwegwerpwedstrijd (3 x woordwaarde) eek.gif:D

Geplaatst door Sodejuu:

Je kan natuurlijk ook alle hoofdlijnen voor waar aannemen en dan krijg je een visie zoals de jonge heer PD mee te koop loopt (nhf). Blijkbaar heeft PD nog het een en ander te leren. Is ook niet erg.

Je bent nooit oud genoeg om te leren, toch?

:D;):P

Zonder problemen. Zover ik weet kan de Sphinx zelfs elementen aan met een uitgangsspanning van 0,1mV. Wil je meer weten, kijk dan op Sphinx Phono Manual

BTW: Audiopaul heeft een Benz Micro Glider L2 (0,28mV) in zijn Leonardo en heeft ook een Sphinx phono en zover ik weet speelt Ome Henk met een Goldring Eroica LX (0,4mV) in zijn Leo met een Sphinx phono ;)

Geplaatst door Sodejuu:

Zonder problemen. Zover ik weet kan de Sphinx zelfs elementen aan met een uitgangsspanning van 0,1mV. Wil je meer weten, kijk dan op Sphinx Phono Manual

BTW: Audiopaul heeft een Benz Micro Glider L2 (0,28mV) in zijn Leonardo en heeft ook een Sphinx phono en zover ik weet speelt Ome Henk met een Goldring Eroica LX (0,4mV) in zijn Leo met een Sphinx phono ;)

Ok, maar dit is wel de losse sphinx phono equaliser die je diepgaander kan instellen. Die van mij is ingebouwd in de project 2 en die heeft alleen de instelling MM/MC.

wie weet?

:Ddin

Ook dat zal best gaan. De standaard voor de MC instelling is 0,5mV en 100ohm. Het ligt eraan welk element je kiest. Versterken doet ie zeker. Je zult echter met een echte low MC de volumeknop wat verder open moeten draaien en da afsluiting zal niet helemaal optimaal zijn (zeker niet bij een Benz).

De ingebouwde trapjes zijn vaker (meestal) van mindere kwaliteit, maar die in je Sphinx zit is zo slecht nog niet.

BTW bij een high output MC moet je de MM-stand kiezen.

Geplaatst door berend:

dat is mooi meegenomen :D

Hoezo? Er vliegen hier dagelijks al wel genoeg straaljagers over. (ik woon vlak bij vliegbasis Twente). Vind het maar herrieschoppers :)

Maar goed, ik gebruik toch alleen maar de cd-speler en de computer als muziekbron. Die phono-ingang heb ik nog nooit gebruikt...