berend Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Henrie: Hoezo? Er vliegen hier dagelijks al wel genoeg straaljagers over. (ik woon vlak bij vliegbasis Twente). Vind het maar herrieschoppers Maar goed, ik gebruik toch alleen maar de cd-speler en de computer als muziekbron. Die phono-ingang heb ik nog nooit gebruikt... dan weet je niet wat je mist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door berend: dan weet je niet wat je mist Klopt! Maar ik begin niet aan een platenspeler. Heb ik meerdere (goede ) redenen voor: -Lang niet alles is op plaat te koop. Zeker niet alles wat ik leuk vind. -Afstandbediening moet nog worden uitgevonden bij platenspelers. -Platen zijn veel bewerkelijker dan cd's. Krassen zijn fataal en ze worden vuil. -Ik weet niet beter... -Geen geld voor een goeie platenspeler. -Een degelijke platenspeler is veel duurder dan een degelijke cd-speler. -Veel te veel variabelen. -Er kan lang niet zo veel op een plaat. Je blijft ze maar omdraaien. -Je kan niet even een nummer overslaan (niet makkelijk iig). -Winamp snapt niks van vynil -Waar laat ik zo'n ding? -Ik wil eerst een nieuwe tv... -Dan een nieuwe cd-speler... En ja, er zitten ook voordelen aan platen: -Sommigen zeggen dat het veeeel mooier klinkt dan een cd. Ik weet het niet, maar het zou best kunnen. -Platen zijn doorgaans goedkoper. Op nieuwe na misschien, maar 2e hands is er veel te vinden... -Het heeft 'iets'. Meer dan cd's afdraaien. En misschien zijn er nog wel meer voors en tegens te bedenken. Maar ik begin er voorlopig niet aan, en ik betwijfel of het er ooit van komt. Ik ben wel echt iemand van de 'digitale generatie'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Henrie: En ja, er zitten ook voordelen aan platen: -Sommigen zeggen dat het veeeel mooier klinkt dan een cd. Ik weet het niet, maar het zou best kunnen. ze klinken inderdaad veel mooier dan cd je moet toch maar eens gaan luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door berend: Geplaatst door Henrie: En ja, er zitten ook voordelen aan platen: -Sommigen zeggen dat het veeeel mooier klinkt dan een cd. Ik weet het niet, maar het zou best kunnen. ze klinken inderdaad veel mooier dan cd je moet toch maar eens gaan luisteren Eh ja... ehh... waar? Ik ken niemand met een fatsoenlijke platenspeler. Ja, ik weet wel dat er hier mensen zijn die er een hebben, maar die ken ik natuurlijk niet echt. Ik heb ze nog nooit ontmoet. En verder zou ik niemand weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Henrie: Eh ja... ehh... waar? Ik ken niemand met een fatsoenlijke platenspeler. Ja, ik weet wel dat er hier mensen zijn die er een hebben, maar die ken ik natuurlijk niet echt. Ik heb ze nog nooit ontmoet. En verder zou ik niemand weten. op dit forum zitten er genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Que? Nee, Henk, er moet niks... Maar ik zou het ook geen straf vinden denk ik. Alleen, als ik bij iemand zou gaan luisteren, dan zegt het nog niet zoveel. Het is dan namelijk op een totaal andere (waarschijnlijk betere) set in een andere (waarschijnlijk ook betere) ruimte en met voor mij waarschijnlijk onbekende muziek. Er is volgens mij maar weinig muziek die ik ken en die ook op vinyl leverbaar is. Alleen Massive Attack (die ik vandaag heb gekocht) en iets van The Gathering. Oh ja, en wat oudere meuk, van Rush en Talk Talk. Maar verder niet denk ik. En dan is het nog maar de vraag of die persoon het in huis heeft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dan wordt het toch eens tijd dat je die weinige audiofielen in de buurt gaat kennen Henrie. Meestal staak je hier een hoop plezier/kennis van op Ja, maar het grootste gedeelte van hier, woont in Sneek Of in het verre westen (waar ik morgen trouwens heen ga). De enige van wie ik weet dat ie ook in Enschede woont, is Onno, maar die heeft (gezien zijn muziekkeuze) vast geen draaitafel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 ik begin niet aan een platenspeler. Heb ik meerdere (goede ) redenen voor:-Lang niet alles is op plaat te koop. Zeker niet alles wat ik leuk vind. De eerste reden die je noemde Henrie, da's ook tevens mijn voornaamste reden waarom ik (nog) geen draaitafel heb. -Afstandbediening moet nog worden uitgevonden bij platenspelers. Een afstandsbediening voor een draaitafel da's iets voor luie mensen (voor mij dus ) Krassen zijn fataal en ze worden vuil Krassen 'kunnen' fataal zijn en ze 'kunnen' inderdaad vuil worden, maar als je er gewoon zuinig/voorzichting mee omgaat, kun je jaaaaaren van een LP genieten. (mits om de zoveel tijd effe een wasbeurtje. Er kan lang niet zo veel op een plaat. Je blijft ze maar omdraaien. Da's waar, maar je moet 't zien als een stukje gratis fitness, 't houd je fit zo af en toe een wandeling van de bank naar 't audiorack Waar laat ik zo'n ding ? Waar je je CD-speler ook laat, maar dan bovenop ? -Het heeft 'iets'. Meer dan cd's afdraaien.] Dat klopt wel inderdaad. Dat kan ook ik niet ontkennen. Zowel klankmatig als de uistraling van een (goede/fraaie) draaitafel Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Henrie: Ja, maar het grootste gedeelte van hier, woont in Sneek Beste Henry, Nee, niet het grootste gedeelte woont in Sneek. Ook mensen in Enschede, Hengelo,Almelo,Borculo,Apeldoorn,Zwolle,Hoogeveen,Assen,Emmen,etc. MvG, Haudio Of in het verre westen (waar ik morgen trouwens heen ga). De enige van wie ik weet dat ie ook in Enschede woont, is Onno, maar die heeft (gezien zijn muziekkeuze) vast geen draaitafel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 De eerste reden die je noemde Henrie, da's ook tevens mijn voornaamste reden waarom ik (nog) geen draaitafel heb. En waarschijnlijk ook voor mij een reden om er nooit een te kopen... Een afstandsbediening voor een draaitafel da's iets voor luie mensen (voor mij dus ) En voor mij... Krassen 'kunnen' fataal zijn en ze 'kunnen' inderdaad vuil worden, maar als je er gewoon zuinig/voorzichting mee omgaat, kun je jaaaaaren van een LP genieten. (mits om de zoveel tijd effe een wasbeurtje. Had ik al gezegd dat ik lui was? Da's waar, maar je moet 't zien als een stukje gratis fitness, 't houd je fit zo af en toe een wandeling van de bank naar 't audiorack Nou dat valt wel tegen. Is bij mij hooguit een meter... Maar ja, dan is dat dus weer geen reden om geen platenspeler aan te schaffen... Waar je je CD-speler ook laat, maar dan bovenop ? Groeten, Alco Ja, maar m'n versterker staat nu boven op m'n cd-speler. En als ik 'm op m'n versterker zet, wordt ie (iig 's zomers) geroosterd. En daar schijnen platen weer van krom te trekken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Beste Henry, Nee, niet het grootste gedeelte woont in Sneek. Ook mensen in Enschede, Hengelo,Almelo,Borculo,Apeldoorn,Zwolle,Hoogeveen,Assen,Emmen,etc. MvG, Haudio Tuurlijk wonen daar ook mensen met platenspelers. 't Was ook maar een grapje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Je zegt echt 10 keer hetzelfde, alleen op een andere manier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Tsjonge Henrie, eerst zeg je dat er genoeg in je buurt wonen, vervolgens krabbel je terug Is dit een b.v. "mentor" van je Waar heb ik dat gezegd dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Sodejuu:Je zegt echt 10 keer hetzelfde, alleen op een andere manier Ik heb vandaag het vak 'sociaal communicatieve vaardigheden' gehad. Das wel een blaatvak, dus misschien dat het daardoor komt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: 'T was slechts een vraag Henrie (het vette is klikbaar) Ik bedoelde: waar heb ik gezegd dat er wel genoeg bij mij in de buurt wonen? Ik zou niet weten of er hier genoeg in de buurt wonen. Ja ok, jij hebt dus net die persoon uit Hengelo opgedoken. Maar die heb ik hier nog niet vaak gezien. Hij heeft wel 2 keer iets gepost. Dus daar ga ik dan echt niet contact mee zoeken hoor. Hij ziet me al aankomen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Wellicht zou je mentor het wel eens heel leuk vinden (of studeer je niet in de IT richting) IT? Nee, gelukkig niet... Elektrotechniek was het... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: 'T kan ook die richting zijn Ik heb helaas niet zo goed opgelet Als je een leraar hebt die Arnout heet, dan... Niet dat ik weet... Kijk eens in mijn profiel trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: En "Beroep: Student Elektrotechniek" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Toch wel op de universiteit 3 jaar geleden wel ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: En nu LTS Nog niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Henrie: Nog niet... Gewoon doorgaan ... M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: De aanhouder wint Zeg Henk, Nog steeds in je sig ... Geen liefhebbers voor je Sphinx? M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 De aanhouder is het langst bezig... Nee, ik blijf gewoon HBO doen. En daarna ga ik werken. Geen zin om weer aan de UT te beginnen. Tegen die tijd heb ik wel lang genoeg gestudeerd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Er is een groot verschil tussen liefhebbers en (eventuele) kopers Met andere woorden, je bent te duur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Sodejuu: Met andere woorden, je bent te duur Hoebedoellu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts