Arnie Posted 22 april 2003 Report Share Posted 22 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Hoezo niet goed dan ? had je liever Van Den Huls ofzo erop gehad, snob !? Paul. Ik wil toch nog even wat rechtzetten, ik weet uit de praktijk bij mij op het werk (fietsenzaak) dat dit niet zo goed werkt als kabelbediening (eventueel van den Hul). het was dus absoluut niet mijn bedoeling om een "snobbistische" opmerking te plaatsen over iets wat jij (uit jeugdsentiment?????) heel anders beleefd misschien. Alleen kan soms een fiets die een "tig" jaren oud is en waar alles aan vastgeroest zit enz. enz. mijn dag aardig vergallen! aan de andere kant kan het ook weer een uitdaging zijn natuurlijk En zo blijven we dag in, dag uit weer bezig mvgr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Pjotr: Zou dat geluid met betere pijpen en betere plaatsing van de ribbels ... voor het betere pijpen moet je toch naar de wallen,dat ken op de fiets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door pietje bell: voor het betere pijpen moet je toch naar de wallen,dat ken op de fiets Woon daar niet zo ver vandaan, dus dat hoeft niet eens op de fiets. Maar ja als je er vlak bij woont hoef je niet zo nodig. Net zoals er maar weinig Amsterdammers zijn die ooit in een rondvaartboot hebben gezeten of in een koffieshop komen. Is toch meer voor de toeristen. En in Amsterdam heet een hele wijk "De Pijp". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 23 april 2003 Author Report Share Posted 23 april 2003 Welke pijp is dat dan ? Die ene die ze een tijdje geleden aan Maarten hebben gegeven ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Welke pijp is dat dan ? Die ene die ze een tijdje geleden aan Maarten hebben gegeven ? Paul. bijna goed! wel vanuit het oogpunt van de bevolkings-samenstelling in de wijk,hebben de Amsterdammers de spreekwoordelijke "[water] pijp " aan[mohammed]Maarten gegeven maar das weer een ander topic........ -- Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 23 april 2003 Author Report Share Posted 23 april 2003 Ah, dus de kogel is nu eindelijk door de moskee ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: bijna goed! wel vanuit het oogpunt van de bevolkings-samenstelling in de wijk,hebben de Amsterdammers de spreekwoordelijke "[water] pijp " aan[mohammed]Maarten gegeven maar das weer een ander topic........ -- Hans Jij bent duidelijk al een tijdje weg uit Amsterdam. Zo'n 10-15 jaar geleden was een kogelvrij vest geen overbodige luxe in De Pijp. Maar sinds een aantal jaren is het weer een hele gezellige buurt. Bij de weg Paul, De Pijp is ongeveer de buurt ter weerszijden van de Albert Kuip markt. De huidige huizenprijzen daar gaan Mohammed's portemonee toch een beetje te boven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 nou,dat valt wel mee,pas zo'n 5 jaar maar ik heb,gek genoeg,de laatste jaren in de Pijp een aantal Christelijke Basis scholen gerenoveerd naar Islamitishe basis-scholen in opdracht van de regering. en dat van het vest weet ik nog wel,zelf bijna slachtoffer geweest en of ie door de moskee kwam/ging weet ik niet echt precies. is ook moeilijk te zien als je plat op je buik[in de hondepoep]je eigen broek ligt vol te schijten met de bekende 7 kleuren. Amsterdam huilt,waar 't eens heeft gelachen...volgens het liedje dan. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 23 april 2003 Author Report Share Posted 23 april 2003 Dus Arnie, geen fietsen met remstangetjes dus. Jammer, zo wordt de herinnering aan goede oude tijden ingehaald door de moderne kabeltechnologie. Ik had het kunnen weten op dit forum. Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is, wat jij Arnie ... Was je even een lekker kogelbiefstukje aan het scoren op de Ahmed Kuip, Hans ? Nee, dan moet je kogelvrij glas nemen. Daar zit gegarandeerd geen kogel in ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: ... en dat van het vest weet ik nog wel,zelf bijna slachtoffer geweest en of ie door de moskee kwam/ging weet ik niet echt precies. is ook moeilijk te zien als je plat op je buik[in de hondepoep]je eigen broek ligt vol te schijten met de bekende 7 kleuren. Amsterdam huilt,waar 't eens heeft gelachen...volgens het liedje dan. --Hans. Ach dat janken valt reuze mee hoor. Dat was met dat traangas tijden de Kroning van Trix veel erger. Oud Oosters zegswijs: "Laying in the gutter, you can the stars see shining" Ssso alless hep sse foorss ensse tegiss kun je consssecludere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Dus Arnie, geen fietsen met remstangetjes dus. Jammer, zo wordt de herinnering aan goede oude tijden ingehaald door de moderne kabeltechnologie. Ik had het kunnen weten op dit forum. Paul. Ach ja, ik denk dat als je op een of ander fietsforum kijkt, men daar ook uuuuren over kabels ouwehoeren kan ik ben in ieder geval blij dat het tijdperk der remstangen ten einde is gekomen........(tenminste uit praktisch oogpunt) al staat het best mooi en nostalgisch. Nostalgie is leuk voor de "fun" , maar als jij een dagje in een T-Ford hebt rondgekoetst dan ben jij (denk ik) ook blij als je weer in je MX-6 stappen kunt Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Op een beetje fietsforum wordt ook uitgebreid aandacht aan passende kleding besteed. Zeemlerenlapjes schijnen iets ultiems te hebben. Ook biefstukken zijn erg populair op sommige fietsfora, maar in eerste instantie niet om op te eten. Maar ik blijf er toch bij, een dropveterlichtsnoertje geeft de beste weergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Pjotr: Maar ik blijf er toch bij, een dropveterlichtsnoertje geeft de beste weergave. Ik gebruik al sinds jaar en dag en met grote tevredenheid een paar spaken als verbinding tussen m'n versterker en m'n luidsprekers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Arnie: Ik gebruik al sinds jaar en dag en met grote tevredenheid een paar spaken als verbinding tussen m'n versterker en m'n luidsprekers Je hebt ze toch wel getwist he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 nee ik ben na jarenlange studie in samenwerking met de plaatselijke universiteit erachter gekomen dat de beste manier gewoon radiaal is..... goede dempingseigenschappen, veel diepte en een zeldzame helderheid..... Overigens wil ik eerdaags een paar remstangetjes gaan proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Arnie:nee ik ben na jarenlange studie in samenwerking met de plaatselijke universiteit erachter gekomen dat de beste manier gewoon radiaal is..... goede dempingseigenschappen, veel diepte en een zeldzame helderheid..... Overigens wil ik eerdaags een paar remstangetjes gaan proberen Ik hoor het al. Een echte audiofiel ben je. Altijd opzoek naar iets beters... Ga toch eens gewoon van muziek genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 23 april 2003 Author Report Share Posted 23 april 2003 Ik ben weleens zo hard tegen een boom gefietst dat al mijn spaken getwist zaten. NOu dat fietste niet lekker hoor. Kan aan het twisten liggen, maar misschien had ik gewoon een mismatch tussen mijn derailleur en de wielen, waardoor de dempingsfactor de mist inging. Op zich zal ik daar niet over klagen, want je kunt nog altijd beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Op zich zal ik daar niet over klagen, want je kunt nog altijd beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen ... Paul.[/QB] Bij fietsen kan ik mij daar nog iets bij voorstellen maar hoe zit dat dan bij audio-en? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Bij fietsen kan ik mij daar nog iets bij voorstellen maar hoe zit dat dan bij audio-en? In dat geval is het: "ze kunnen beter over je audio lullen, dan met een Audi over je lul fietsen"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Ome Henk: ...audio-en wat je weet wel, Henk,.....fietsen....audio-en.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 praatje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Geplaatst door Ome Henk: Als dit praat in jou straatje ligt, dan weet ik ongeveer in welke richting ik moet denken oh, zo.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts