Jump to content

Iedereen opgelet!!!

Henrie
 Share

Recommended Posts

Vanavond allemaal naar Barend & Van Dorp kijken. Wie er te gast zijn weet ik niet, maar das ook niet de reden dat je vanavond moet kijken. Waarom dan wel...? Omdat THE GATHERING komt optreden ;):D:Pcool.gif

De uitzending is van 22:30u tot 23:30u. Voor wie vanavond wil zien hoe Milaan de vloer aanveegt met Ajax ;), is er een herhaling, om 00:30u (tot 01:20). En anders brengt de video wellicht redding :)

Dus allemaal kijken vanavond!!!

Ps. de muziek komt altijd in het 2e (en middelste) deel van het programma. :)

Geplaatst door Ome Henk:

Eens zien/horen of ze 2 minuten vol mogen maken :rolleyes: De muziekpassages bij B&vD zijn nl. van zeer korte duur :(

Ja klopt. Ze gaan denk ik de nieuwe single (You Learn About It) spelen en die duurt niet zo gek lang. Hoewel, op de cd duurt ie 5 minuten... Hmm... mad.gif

Geplaatst door @:

The Gathering op tv, Milaan veegt AJAX van de kaart, het wordt weer een mooie tv avond :D

Hehe... :)

Ik hoop trouwens wel dat Ajax wint hoor. Ik heb dezelfde mening als Henno hieromtrent. Ajax = Nederlandse ploeg. En als een Nederlandse ploeg wint in Europa, is dat altijd gunstig. Ook voor de andere Nederlandse ploegen. Als Ajax echter wordt afgeslacht vind ik het ook prima :) Als ze maar niet met 1-0 in de verlenging verliezen of zo. Of met penalties...

Geplaatst door Ome Henk:

Eens zien/horen of ze 2 minuten vol mogen maken :rolleyes: De muziekpassages bij B&vD zijn nl. van zeer korte duur :(

valt wel mee. The golden earing kreeg laatst 9 minuten of zo.

Ik vindt btw dat ze sommige bands onnodig veel aandacht geven.

zoals sander de buisone(?) van volumia confused.gif

waarommm??

Het gaat bij bvd vooral om jan mulder wat mij betreft.

game (2-1 ajax)

Henri trek het je niet aan jonge ;) mooi nummer, heb het zo juist gehoord cool.gif

BTW die meid is ook niet mis :D alleen een ring weer door de neus, zie hem liever op een andere plek :P

Geplaatst door John:

Henri trek het je niet aan jonge ;) mooi nummer, heb het zo juist gehoord cool.gif

BTW die meid is ook niet mis :D alleen een ring weer door de neus, zie hem liever op een andere plek :P

Als er eentje kan zingen is Anneke het wel en die ring in het gezicht stoort me ook. Die zie ik ook liever in een oor :P:D;)

Geplaatst door Sodejuu:

Als er eentje kan zingen is Anneke het wel en die ring in het gezicht stoort me ook. Die zie ik ook liever in een oor :P:D;)

inderdaad r. zingt echt wel mooi... is hij ook op vinyl te krijgen ? :rolleyes:

euuuuuu .... oor bedoelde ik ook ja ;)

Geplaatst door John:

Trek het mij ook niet aan. Ik vind het geweldig (heb het trouwens nog niet gezien; ga de herhaling kijken).

Die meid (Anneke) is idd niet mis. Voor mij een beetje te oud, en ach ze is onlangs getrouwd (met de drummer van het ter ziele Celestial Season geloof ik). Die ring vind ik wel mooi. Mooi subtiel zeg maar. Zo'n gezicht dat behangen is met ringen vind ik ook maar niks :)

Geplaatst door Sodejuu:

Over die ring: zie mijn vorige post :)

Zingen kan ze als de beste idd. En ze heeft ook nog eens een mooie stem. Mooier dan Sharon van Within Temptation (en dergelijke sopranen) vind ik...

Geplaatst door Sodejuu:

De enige die ik kan vinden op vinyl is het album "Always" (2LP, €25), maar daar zingt Anneke van Giersbergen nog niet op mee. Is ook behoorlijk heftig (heavy), met zwaar gitaarwerk en een zanger.

Misschien dat Henrie de albums met Anneke erop weet uit te halen confused.gif

Dat kan ik wel idd. 'Vanaf' Mandylion zingt Anneke mee. Ze zingt alleen niet mee op de eerste 2 albums (Always... (1992) en Almost A Dance (1993)). De daaropvolgenden dus wel. Dat zijn: Mandylion (1995), Nighttime Birds (1997), How To Measure A Planet (1998), If_Then_Else (2000) en Souvenirs (2003). De cd Downfall moet je als niet-die hard-fan gewoon mijden. Ik heb 'm erbij, voor de 'grap'. Staan trouwens demo's op van voor Always...

Geplaatst door JSA:

Nee, ik meen het. Het is niks vernieuwds, het is voorspelbaar. Mja, vind ik hoor. Jij mag het mooi vinden.

Welke albums van The Gathering ken je?

Alhoewel dat eigenlijk niet zo veel uitmaakt, want in hun tijd waren bijna alle albums vrij uniek. In 1992 had nog bijna niemand keyboards geprobeerd bij death metal (alleen Paradise Lost voor zover ik weet). De 2e cd is minder, maar Mandylion was weer vrij grensverleggend. Alleen Paradise Lost (en The Gathering zelf) hadden wel eens geexperimenteerd met een vrouw voor de zang. Tegenwoordig schieten 'gothic' bands met (voornamelijk) sopranen als paddestoelen uit de grond. In 1995 was dat vrij uniek. Nighttime Birds is een logisch vervolg daarop, maar niet baanbrekend of zo. How To Measure A Planet daarentegen wel weer. Vooral voor The Gathering zelf, maar ook in het algemeen. Ik vind het nog steeds hun beste album (ik durf voorlopig de nieuwe nog niet als beste te noemen). If_Then_Else is wel weer anders, maar als geheel wat rommelig. Wel met een paar briljante nummers (Amity en Analog Park) maar ook een enkele 'misser' (Shot To Pieces). De nieuwe (Souvenirs) is wederom briljant. Moet je niet 1 keer luisteren en dan een mening over geven. Die moet je minstens 5 keer gehoord hebben. En ook nu nog (na vele malen beluisteren) hoor ik steeds weer nieuwe 'dingetjes' in de muziek. Ik denk dat ie beter is dan HTMAP, maar omdat ie nog maar 2 maanden oud is, durf ik 'm nog niet als 'nummer 1' te zetten.

Het nummer dat ze speelden, was hun nieuwe single (denk ik, want ik heb het nog niet gezien). Dat is eigenlijk het enige 'normale' nummer op de nieuwe cd. Of anders gezegd: dat nummer blijft wel in 1 keer hangen; de rest duurt een paar luisterbeurten. Toch vind ik dit ook een mooi nummer. Het mooiste nummer van de nieuwe cd vind ik het titelnummer. En de afsluiter (A Life All Mine) vind ik ook erg sterk...

Geplaatst door Sodejuu:

Henrie,

Bedankt voor deze mededeling, maar de vraag is, zijn de albums die je hebt genoemd ook op vinyl verkrijgbaar confused.gif

BTW: Mandylion en Nighttime Birds heb ik wel op CD ;)

Oh bedoelde je dat... :)

Ehh... ik dacht dat How To Measure A Planet op vinyl is uitgebracht, maar dat weet ik niet zeker. Je zou ze een mailtje kunnen sturen. En aangezien ze uit Nederland komen, kun je gewoon Nederlands schrijven, das wel zo makkelijk... Op de site (bij de discografie) staan alleen de cd's volgens mij. Kijk HIER maar eens...

Dat je een album moet leren waarderen vind ik alleen maar goed. Dan ben je er nl niet snel op uitgeluisterd en je ontdekt steeds nieuwe dingen. Wel vreemd dat ik dat meestal met dat soort muziek heb. Ik heb ooit eens een cd van Die Krupps gekocht alleen voor de hoes. Die heeft een prachtig 3D effect erin zitten. Je waant je dronken zodra je er naar kijkt :P. Toen ik de muziek beluisterde was dat wel ff vreemd. Ook Die Krupps (uit Duitsland) spelen metal, maar dan echte metal, met percussie op stalen stangen en vaten. De mooie keyboardlijnen maken het echter helemaal af. dat was in het begin ff wennen, maar het is wel goed.

Iets dergelijks had ik ook bij een stel Noren. Het album Total, van Seigmen (kruising tussen Goth en Doom), was in het begin echt niet veel bijzonders. echter al naar gelang het album vorderde, werd het ook allemaal beter, omdat je meer in de sfeer terecht kwam. Nu is het een van de beter albums dat ik heb

Geplaatst door Henrie:

Oh bedoelde je dat... :)

Ehh... ik dacht dat How To Measure A Planet op vinyl is uitgebracht, maar dat weet ik niet zeker. Je zou ze een mailtje kunnen sturen. En aangezien ze uit Nederland komen, kun je gewoon Nederlands schrijven, das wel zo makkelijk... Op de site (bij de discografie) staan alleen de cd's volgens mij. Kijk HIER maar eens...

In de lijst staan idd alleen CD's en singles, met een enkele tape erbij. Ik ben er in de korte tijd echter achter gekomen dat de eerste 2 albums (later) ook op vinyl zijn uitgebracht. Echter beide zijn zonder Anneke. Ik zal ze morgen eens mailen. Eens kijken welk antwoord ik krijg ;)

Ben ik helemaal met je eens. Ik ken genoeg muziek die in eerste instantie best leuk is, maar na een paar keer luisteren, of in het gunstigste geval een half jaar, is de lol er wel af. Ik vind het best knap als ik na jaren nog steeds naar een een cd kan luisteren. Dat heb ik bijvoorbeeld met Mandylion, maar ook met Superunknown van Soundgarden of Metropolis pt. 2 van Dream Theater (al is die nog niet zo heel oud)... Andere muziek die ik vroeger luisterde, komt zo af en toe nog wel eens langs, maar kan ik niet meer regelmatig horen (bijvoorbeeld Biohazard :) Metallica of Sepultura; ja, ik was zo'n puur metal-mannetje ;):P ).

Ik denk wel dat ik de laatste tijd wel meer muziek ben gaan luisteren die ik over een jaar of wat nog steeds goed vind. De tijd zal het leren...

Lang niet zoveel albums als jij waarschijnlijk, omdat het mijn muziek ook niet is. Confusion vind ik nog wel een aardig nummer. Ik heb simpel weg de tijd niet om alle nummers te luisteren, omdat er nog veel meer onbekends staat te wachten. Voor mij is het in dusverre weinig vernieuwends en niet echt boeiend te noemen om er verder door heen te spitten.

En mn mening is totaal niet heilig :)

Geplaatst door Sodejuu:

In de lijst staan idd alleen CD's en singles, met een enkele tape erbij. Ik ben er in de korte tijd echter achter gekomen dat de eerste 2 albums (later) ook op vinyl zijn uitgebracht. Echter beide zijn zonder Anneke. Ik zal ze morgen eens mailen. Eens kijken welk antwoord ik krijg ;)

Ja, er staat idd alleen bij dat ze op cd leverbaar zijn. Maar het kan best zijn dat ze daar eigenlijk mee bedoelen dat het een volledig album is en niet een single/EP...

Ze reageren vast wel, aangezien ze nu alles in eigen hand hebben. Ik heb ze zelf eigenlijk nog nooit gemaild (zou niet weten waarom). Ach, en anders rijd je ff naar Nijmegen. Zo ver is dat toch niet vanuit Roermond... toch? ;):P