Henrie Posted 25 april 2003 Author Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ik heb geen moeite met trage muziek. Als je kan genieten van Portishead, dan denk ik dat HTMAP wel mee zal vallen Of zit ik nou helemaal fout? Nee hoor, hij is vrij gemakkelijk door te komen. De nummers duren wel redelijk lang. Het was trouwens eerst de bedoeling dat het geen dubbel-cd zou worden. Alleen de eerst x-aantal cd's zou een dubbel-cd worden. Dus ik als een haas naar de winkel Later bleek dus dat het gewoon permanent een dubbel-cd is. Maar het gevolg is wel dat The Gathering nu niet meer zo blij is met de volgorde van de nummer is. Aangezien het eerst de bedoeling was alleen cd 1 uit te geven, hebben ze daar de nummering op aangepast. Maar toen bleek dat de platenmaatschappij er een niet-gelimiteerde dubbel-cd van wilde maken, 'klopte' de volgorde niet meer. Nu staan op cd 1 de rustige nummers en op cd 2 'van alles wat'. Zo staat er een instrumentaal nummer op, daarna 3 'gewone' nummers, maar wel harder/anders dan op cd 1 en ten slotte een heel experimenteel, 28 minuten lang instrumentaal nummer. Die laatste is live opgenomen (in 1 keer dus) en daarna is er aan geknipt en geplakt enzo, en het is een heel wazig nummer geworden. Niet echt iets dat je vaak zal luisteren, maar wel leuk om een keer gehoord te hebben. Er zit op een gegeven moment heel veel 'herhaling' in (van hele korte stukjes) waardoor je er een heel spooky gevoel van krijgt. Je lijkt in een soort trance te raken (en als je het goed doet, word je er helemaal gek van )... Hij staat trouwens niet op de Japanse versie, dus hou daar rekening mee, als je 'm 2e hands op vinyl of zo koopt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Ik zal The Gathering dus ook maar weer eens gaan luisteren. Nog wat tips: Nightwish - Oceanborn. Anneke kan best zingen, maar dit gaat (wat mij betreft) toch wel een stapje verder. De laatste van hun (Century Child) is naar mijn mening een stuk minder (ik heb begrepen dat ze met een nummertje van dit album eventjes in de topxxx hebben gestaan) Tristania - Widow's Weeds. Topper. Dit is echt een combinatie van Gothic en Death. Fantastische zangeres en heerlijke grunts. Het laatste album (World of Glass) schijn je beter te kunnen mijden. Dit heb ik steeds gedaan, dus of ie echt zo slecht is? De belangrijkste man (Morten Veland) is er uitgegaan en heeft een eigen groep opgericht, wat mij brengt bij de laatste tip (voor nu dan toch): Sirenia - At sixes and sevens. De mensen die op die winderige kabeldag in Den Haag waren zullen zich dit nog wel herinneren. Zelfde grunts, ook een fabelachtige zangeres, strak en sferisch. Niet ieders smaak dus ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Peter B:Sirenia - At sixes and sevens. De mensen die op die winderige kabeldag in Den Haag waren zullen zich dit nog wel herinneren. Zelfde grunts, ook een fabelachtige zangeres, strak en sferisch. Niet ieders smaak dus ... Ik ben ook op die bewuste kabeldag geweest, maar ik kan me Sirenia echt niet meer voor de geest halen. Ik kan me wel nog wat Lori Andersen herinneren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ik ben ook op die bewuste kabeldag geweest, maar ik kan me Sirenia echt niet meer voor de geest halen. Ik kan me wel nog wat Lori Andersen herinneren Was het niet Laurie Anderson? En heb jij dan toevallig in de andere kamer gezeten ... te genieten in herhaling en herhaling van iets helder roods? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 april 2003 Author Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Peter B:Ik zal The Gathering dus ook maar weer eens gaan luisteren. Nog wat tips: Nightwish - Oceanborn. Anneke kan best zingen, maar dit gaat (wat mij betreft) toch wel een stapje verder. De laatste van hun (Century Child) is naar mijn mening een stuk minder (ik heb begrepen dat ze met een nummertje van dit album eventjes in de topxxx hebben gestaan) Tristania - Widow's Weeds. Topper. Dit is echt een combinatie van Gothic en Death. Fantastische zangeres en heerlijke grunts. Het laatste album (World of Glass) schijn je beter te kunnen mijden. Dit heb ik steeds gedaan, dus of ie echt zo slecht is? De belangrijkste man (Morten Veland) is er uitgegaan en heeft een eigen groep opgericht, wat mij brengt bij de laatste tip (voor nu dan toch): Sirenia - At sixes and sevens. De mensen die op die winderige kabeldag in Den Haag waren zullen zich dit nog wel herinneren. Zelfde grunts, ook een fabelachtige zangeres, strak en sferisch. Niet ieders smaak dus ... Die laatste ken ik niet en Tristania heb ik alleen maar zo af en toe iets van gehoord. Nightwish ken ik wel. Die zangeres (Tarja Turunen) gaat idd wel wat verder dan Anneke, maar dan vooral qua toonhoogt (my God, wat kan die hoog). Qua stemgeluid vind ik Anneke aangenamer. Heeft niet zo'n typische sopraanstem... Die nieuwe cd (Century Child) is wel goed hoor (vind ik). Vooral de afsluiter is erg sterk, ondanks dat ie ruim 10 minuten duurt. Ik vind 'm een stuk beter dan de vorige, Wishmaster... Als je van dit soort stemmen/muziek houdt moet je ook zeker een keer naar After Forever luisteren. Wel een heel apart, eigen geluid waar je van moet houden, maar ik vind ze erg goed. Ook deze zangeres (Floor Jansen; familie van je, Dick???) komt erg hoog. En ze zingt live ook als de beste... Maar eerlijk gezegd ben ik een beetje van dit soort muziek afgestapt. Ik heb er tijden met veel plezier naar geluisterd, maar het is me een beetje gaan vervelen. Voor wie er wel van houdt, heb ik nog wel wat tips (naast eerder genoemde After Forever: -Within Temptation -The Sins Of Thy Beloved -Theatre Of Tragedy -Autumn Of kijk anders eens op www.mandylion.nl Daar staan veel van dit soort bands op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 april 2003 Report Share Posted 25 april 2003 Geplaatst door Peter B: Was het niet Laurie Anderson? En heb jij dan toevallig in de andere kamer gezeten ... te genieten in herhaling en herhaling van iets helder roods? Kan ook , Ik heb op die dag eigenlijk gewoon wat rond gezworven. Iedereen kraakte mijn speakers af die op de "dure set" stonden te brullen. En dat terwijl ze voor de "low budget" set bedoeld waren. Bedankt nog Gent . Ik heb heel even naar de Royd/Sonneteer set geluisterd, maar toen kwam Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Geplaatst door Sodejuu: Kan ook , Ik heb op die dag eigenlijk gewoon wat rond gezworven. Iedereen kraakte mijn speakers af die op de "dure set" stonden te brullen. En dat terwijl ze voor de "low budget" set bedoeld waren. Bedankt nog Gent . Ik heb heel even naar de Royd/Sonneteer set geluisterd, maar toen kwam Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Idd, met het gevoel van.. hm, volgens mij moet ik naar huis lopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Geplaatst door JSA:Idd, met het gevoel van.. hm, volgens mij moet ik naar huis lopen Het was je aan te zien, zo'n beteuterd gezicht, ga eens autorijden Kost wat, maar dan heb je ook wat (onafhankelijkheid). Oh ja, eerst werken natuurlijk Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Kreeg de auto niet mee En ik kon carpoolen met Frans Bovendien had ik niet eens de weg op gedurft En met de trein is milieu vriendelijker, maar als die dan ook niet meer rijden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Geplaatst door JSA:Kreeg de auto niet mee En ik kon carpoolen met Frans Bovendien had ik niet eens de weg op gedurft En met de trein is milieu vriendelijker, maar als die dan ook niet meer rijden Het waaide wel een beetje, ja. Maar het was echt niet link om van Z naar DH te rijden en vice versa. Je had de wind telkens recht op je snuffert of in de rug. Toen ik Paul in Ede had afgezet en de reis verder naar het zuiden voortzette, was het een ander verhaaltje. In het land van Maas en Waal was ik zowaar bijna een speelbal van de nukken van de natuur. Dat was dus minder met de wind op de flank. Ik vond het wel een prettige bijeenkomst, want een DBT met kabeltjes is eigenlijk wat anders. Moesten we eigenlijk maar weer 's op poten zetten. Maar dan wel op een wat minder winderige dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Het was een chaos Maar wel voor herhaling vatbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Geplaatst door Sodejuu:Het waaide wel een beetje, ja. Maar het was echt niet link om van Z naar DH te rijden en vice versa. Je had de wind telkens recht op je snuffert of in de rug. Toen ik Paul in Ede had afgezet en de reis verder naar het zuiden voortzette, was het een ander verhaaltje. In het land van Maas en Waal was ik zowaar bijna een speelbal van de nukken van de natuur. Dat was dus minder met de wind op de flank. Nou moe. Gewoon over de Moerdijkbrug. Wat nou wind? Wat nou water op de weg. Ik heb d'r wel achterlijk lang over gedaan overigens Geplaatst door Sodejuu:Ik vond het wel een prettige bijeenkomst, want een DBT met kabeltjes is eigenlijk wat anders. Moesten we eigenlijk maar weer 's op poten zetten. Maar dan wel op een wat minder winderige dag He ja, leuk. Iedereen zijn Senseo weer voorzien van mooie kabeltjes en dan maar proeven welke koffie het beste smaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts