Jump to content

Gezocht: Test Jamo Concert 5

Douma
 Share

Recommended Posts

Dag allemaal,

Zoals de topic titel al laat weten: Ik ben op zoek naar testverslagen van mijn speakers. De Jamo Concert 5. Als er iemand is die deze speakers in een boekje heeft staan, dan zou ik graag een kopie of scan daarvan ontvangen.

Mijn email adres is: trippin@hetnet.nl

Mijn post adres is: De Koffe 1, 8651 CX, IJlst.

Bij voorbaat dank,

Rienk.

Geplaatst door Douma:

Dag allemaal,

Zoals de topic titel al laat weten: Ik ben op zoek naar testverslagen van mijn speakers. De Jamo Concert 5. Als er iemand is die deze speakers in een boekje heeft staan, dan zou ik graag een kopie of scan daarvan ontvangen.

Mijn email adres is: trippin@hetnet.nl

Mijn post adres is: De Koffe 1, 8651 CX, IJlst.

Bij voorbaat dank,

Rienk.

Sorry, maar heb je al even naar de importeur gebeld?

Importeur: Jamo Audio Benelux BV, Almere. 036-5367722

Misschien kunnen die nog wat doen..

Rienk,

TNT-audio heeft wel wat te melden over de concert 8 en 11. En verder wat algemene meldingen over de concert-lijn. Ik weet niet of de 5 hetzelfde model is, maar wellicht is het een beetje interessant om te lezen:

http://www.tnt-audio.com/casse/jamo8e.html

Verder geeft mijn favoriete audio site (www.ecoustics.com) weinig meldingen van de Concert serie.

Je zult er wel niet veel aan hebben, maar ik heb mn best gedaan ;)

Groeten,

Edwin

Sorry, maar heb je al even naar de importeur gebeld? Importeur: Jamo Audio Benelux BV, Almere. 036-5367722

Misschien kunnen die nog wat doen..

Ik heb de importeur nog niet gebeld. Eerlijk gezegd heb ik er niet eens aan gedacht. Dat ga ik dus volgende week eerst eens even doen.

Bedankt voor de tip!

TNT-audio heeft wel wat te melden over de concert 8 en 11. En verder wat algemene meldingen over de concert-lijn. Ik weet niet of de 5 hetzelfde model is, maar wellicht is het een beetje interessant om te lezen:

De Concert 5 komt uit een eerdere serie. Volgens mij de op een na hoogste uit die serie. Op de tnt site had ik idd al even gekeken. Daar kwam ik namelijk op via een zoekopdracht bij google.

In ieder geval bedankt.

Groet,

Rienk.

Maurice zei:

Ik heb deze speakers ook staan en daar blijkt maar weer eens uit dat Jamo door velen onderschat wordt.

Ik vindt het wel een beetje logisch dat Jamo onderschat wordt. De meeste Jamo's die ik in mijn leven heb gehoord klonken niet echt fantastisch. Ik heb deze Jamo's in de eerste instantie gekocht met de bedoeling om ze door te verkopen. Ik heb er immers voor alle twee maar 100 euro betaald. Maar toen ik ze thuis aangesloten had, bleek dat ze stukken beter dan mijn KEF's klonken. Vandaar dat ik er nu nog steeds met veel plezier naar luister. Wel zijn ze eigenlijk wat te groot voor mijn kamertje. Het laag is iets te overheersend. dit heb ik wel wat kunnen verhelpen door schuimrubberen dempers in de basreflex-poorten te doen en de bas iets terug te draaien op mijn versterker.

Ik ben inmiddels al voorzichtig aan het rondkijken wat er allemaal op het gebied van bookshelf of monitor speakers is.

Maar een ding is zeker, het zijn prima klinkende speakers.

Groet,

Rienk.

Geplaatst door Douma:

Ik ben inmiddels al voorzichtig aan het rondkijken wat er allemaal op het gebied van bookshelf of monitor speakers is.

Maar een ding is zeker, het zijn prima klinkende speakers.

Groet,

Rienk.

Wat dacht je ervan om van deConcert V monitoren te maken of hiervoor een nieuwe kast te maken? Want die is voor verbetering vatbaar. TurboMarco heeft zelf ook monitoren gemaakt van dezelfde units en daar een behoorlijk resultaat mee gehaald. Het werd nog beter toen hij een Vifa woofer gebruikte.

Dag Maurice,

Het is wel een idee om er monitor speakers van te maken. Ik heb alleen totaal geen kaas gegeten van het ontwerpen van luidspreker behuizingen. Ik ben bang dat de speakers in mijn geval alleen maar slechter zouden gaan klinken.

Ik zal TurboMarco eens een pb sturen om te vragen naar zijn bevindingen.

Groet,

Rienk.