Jump to content

Lelijke speakers..

PD
 Share

Recommended Posts

Ik vind die Audes-speakers nog wel geinig eigenlijk. Beetje Spock-oren, maar ach, dat heeft wel wat vind ik...

Die Tannoy's zijn idd echt spuuglelijk. Net alsof je een Friese staartklok in huis hebt, maar dan niet met een 'bel' erin maar speaker-unit...

Tja, best lelijk deze B&W Matrix 802 s3, maar misschien wordt dit toch wel mn volgende speaker (wil 'm iig wel eens ergens gaan beluisteren). Volgens een "kenner" hier op het forum moet ik dr helemaal op flippen :D , gezien mijn muzieksmaak.

m802s3.jpg

Groeten

JazzLuva

Geplaatst door Sodejuu:

Hier nog een paar beauties kingdom12.gif

Tannoy Kingdom 12

prestigewestminsterroyalHE.gif

Tannoy Westminster Royal

prestigegrfmemoryHE.gif

Tannoy GRF Memory HE (sorry TannoJ ;) )

Beste Sodejuu,

De Tannoy meubels zijn onbetwist juweeltjes van meubelmakerswerk.

Prachtig afgewerkte paneeltjes.

Fraai inlegwerk.

De stijl kan jou niet bevallen.

Dat kan ik me goed voorstellen.

Ze zijn dan ook niet ontworpen voor jeugdige liefhebbers van de flutseknutse Ikea-vormgeving die hoogtij viert, maar voor de wat meer gerijpte bezitters van klassiek Engels meubilair.

Die vind je vooral in Tannoy's kerndoelgroep: de beter gesitueerde, veeleisende muziekliefhebbers.

Die wensen meubels die harmoni

Beste Spido,

Wat is dit weer voor een denigrerende opmerking. Over smaak valt niet te twisten en dat iedereen TEGENWOORDIG een smaak MAG hebben is wel erg uit de hoogte doende. Net alsof jij kan en mag bepalen wie er iets te vertellen heeft. Kruip snel weer onder die steen waar je onder vandaan bent gekropen of matig je opmerkingen. Leer eens respect te hebben voor andermans meningen.

Ik heb helemaal niet gezegd dat die Tannoy's infereure speakers qua bouw zouden zijn. Het is best vakwerk, maar het oogt echt voor geen meter (mijn mening en met mij nog vele anderen). Dat het past in een typisch ingericht oud engels landhuis is te begrijpen, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik de speakers daarom mooi moet vinden. Ja, ik heb een mening en dat wil ik graag zo houden. Jij bent wel de laatste die mij de mond zal snoeren mad.gif

(BTW: Sorry dat ik dit hier zo neer moet zetten, maar die loser heeft de e-mail/PB-mogelijkheid uitgezet. Dat schijthuis is bang dat ie anders een identiteit krijgt. mad.gif )

Beste Sodejuu,

Lees mijn stukje en jouw reactie nog eens goed over, jongen.

Je zult zien dat ik jou wel jouw smaak gun, maar jij mij niet de mijne.

Je zult ook zien dat jij scheldt ("schijthuis"), maar dat ik dat niet doe.

Overigens probeer jij wel degelijk de "klassieke" smaak te denigreren.

Dat doe je al door deze prachtige meubels in deze topic op te voeren als "lelijke speakers".

"Beauty is in the eye of the beholder", Sodejuu.

"And so is ugliness," zou ik eraan willen toevoegen.

En over smaak valt wel degelijk te twisten.

Dat d

Beste Spido,

Je hebt een gave om alles te verdraaien wat er geschreven wordt. Chapeau! eek.gif:o Ik heb heel goed gelezen wat jij geschreven heb, zelfs meerdere malen. Ik mag mijn mening hier zeker ventileren en misken het vakwerk van de kastbouwers van Tannoy helemaal niet. Dat maak jij er van. Ik zeg alleen dat het lelijke speakers zijn en voer ze aan als vergelijk. Ik had net zo goed de IMF's daar neer kunnen zetten, want die zien in mijn ogen ook niet uit.

Ik denk dat je eens naar jezelf moet kijken en je eens moet bezien op je woordgebruik. Ik heb het idee dat dat menig forummer in het verkeerde keelsgat schiet. Je maakt er nl zeker geen vrienden mee. Als je zo schrijft, alleen om een discussie uit te lokken, heb ik het idee dat je dat ook op een andere (nettere) manier kan doen. Je hoeft niet iedereen tegen het scheenbeen te schoppen om een discussie te voeren. De manier zoals jij telkens ergens op reageert is erg vanuit de hoogte zoals jij meent het gelijk altijd aan je zijde te hebben. Helaas is dat niet waar. Ook jij zit er regelmatig naast en neemt daarbij niks van anderen aan.

Ik stop met deze discussie, want bij een persoon met een balk voor zijn kop is geen rede bij te halen :o

Geplaatst door Sodejuu:

Beste Spido,

Wat is dit weer voor een denigrerende opmerking. Over smaak valt niet te twisten en dat iedereen TEGENWOORDIG een smaak MAG hebben is wel erg uit de hoogte doende. Net alsof jij kan en mag bepalen wie er iets te vertellen heeft. Kruip snel weer onder die steen waar je onder vandaan bent gekropen of matig je opmerkingen. Leer eens respect te hebben voor andermans meningen.

Ik heb helemaal niet gezegd dat die Tannoy's infereure speakers qua bouw zouden zijn. Het is best vakwerk, maar het oogt echt voor geen meter (mijn mening en met mij nog vele anderen). Dat het past in een typisch ingericht oud engels landhuis is te begrijpen, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik de speakers daarom mooi moet vinden. Ja, ik heb een mening en dat wil ik graag zo houden. Jij bent wel de laatste die mij de mond zal snoeren mad.gif

(BTW: Sorry dat ik dit hier zo neer moet zetten, maar die loser heeft de e-mail/PB-mogelijkheid uitgezet. Dat schijthuis is bang dat ie anders een identiteit krijgt. mad.gif )

Eens wordt dit weer mode.... en dan vindt iedereen het weer mooi.

Ik loop al een tijdje mee in audioland. Het is van bakkelieten schijven, naar houten kasten naar platte witte kasten gegaan. Daarna weer naar lompe houten kasten, enweer daarna smalle kasten. Nu moeten het aluminium dingetjes zijn.

Ik geloof het allemaal wel, als het maar klinkt...

:)

Inderdaad Hans,

Al zou iemand mijn vM's hier plaatsen. Het gaat om de sound van de speakers... Helaas gaat dit topic daar niet over. Mijn bedoeling was gewoon meningen te krijgen over wat je zelf lelijke speakers vindt! Die Arvus speakers zijn erg kostbaar en zullen mooi klinken, maar het uiterlijk staat mij beslist niet aan!! Die Tannoy's vindt ik ook lelijk.. ;)