PD Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Ik kwam wel een hele lelijke speaker tegen op het internet, en kon het niet laten om hem op het forum te plaatsen! Het merk is Arvus.. Wat is hij goed in lelijk zijn, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 2 september 2003 Author Report Share Posted 2 september 2003 Hun subwoofer is wel weer een stoer ding.. Recht tot 12Hz. (zeggen ze).. Ik zou hem voor geen goud willen hebben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Deze bloemenvaas blijkt ook een speaker te zijn. Een hoornspeaker uit Engeland, gebouwd in ????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Ook apart: Doulton & Co Andian Persian King uit 1927 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Die baby blue en nautilussen van B&W (no offence, Frank ) Verder iedere speaker met een losse tweeter op de kast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Wat een gedrocht: Carfrae Big Horn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Geplaatst door JSA:Die baby blue en nautilussen van B&W (no offence, Frank ) Verder iedere speaker met een losse tweeter op de kast. Hoezo, is het zo erg als je er geen bloempot op kunt zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Bw Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Geplaatst door Sodejuu: Hoezo, is het zo erg als je er geen bloempot op kunt zetten Je steekt je hoofd toch ook niet buiten het raam als je auto rijdt??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Geplaatst door JSA: Je steekt je hoofd toch ook niet buiten het raam als je auto rijdt??? Moet je sommige BMW Z3 rijders een bekijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Hier nog een paar beauties Tannoy Kingdom 12 Tannoy Westminster Royal Tannoy GRF Memory HE (sorry TannoJ ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Ik vind die Audes-speakers nog wel geinig eigenlijk. Beetje Spock-oren, maar ach, dat heeft wel wat vind ik... Die Tannoy's zijn idd echt spuuglelijk. Net alsof je een Friese staartklok in huis hebt, maar dan niet met een 'bel' erin maar speaker-unit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Geplaatst door PD:Ik kwam wel een hele lelijke speaker tegen op het internet, en kon het niet laten om hem op het forum te plaatsen! Het merk is Arvus.. Wat is hij goed in lelijk zijn, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Tja, best lelijk deze B&W Matrix 802 s3, maar misschien wordt dit toch wel mn volgende speaker (wil 'm iig wel eens ergens gaan beluisteren). Volgens een "kenner" hier op het forum moet ik dr helemaal op flippen , gezien mijn muzieksmaak. Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Geplaatst door DVD Fiel: Da's geen speaker - da's een potlood. Dat is om de puntjes op de i te zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Geplaatst door Ruud: Dat is om de puntjes op de i te zetten Ik wil jouw IMF ook wel ff posten hoor Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Geplaatst door PD:Ik kwam wel een hele lelijke speaker tegen op het internet, en kon het niet laten om hem op het forum te plaatsen! Het merk is Arvus.. Wat is hij goed in lelijk zijn, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Geplaatst door PD:Hun subwoofer is wel weer een stoer ding.. Recht tot 12Hz. (zeggen ze).. Ik zou hem voor geen goud willen hebben! Dit is nou een echte hutkoffer. Op de boot ermee en sailing down. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 2 september 2003 Report Share Posted 2 september 2003 Geplaatst door Sherwin:Errrrug flauw Je kent jezelf gelukkig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door Sodejuu:Hier nog een paar beauties Tannoy Kingdom 12 Tannoy Westminster Royal Tannoy GRF Memory HE (sorry TannoJ ) Beste Sodejuu, De Tannoy meubels zijn onbetwist juweeltjes van meubelmakerswerk. Prachtig afgewerkte paneeltjes. Fraai inlegwerk. De stijl kan jou niet bevallen. Dat kan ik me goed voorstellen. Ze zijn dan ook niet ontworpen voor jeugdige liefhebbers van de flutseknutse Ikea-vormgeving die hoogtij viert, maar voor de wat meer gerijpte bezitters van klassiek Engels meubilair. Die vind je vooral in Tannoy's kerndoelgroep: de beter gesitueerde, veeleisende muziekliefhebbers. Die wensen meubels die harmoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Beste Spido, Wat is dit weer voor een denigrerende opmerking. Over smaak valt niet te twisten en dat iedereen TEGENWOORDIG een smaak MAG hebben is wel erg uit de hoogte doende. Net alsof jij kan en mag bepalen wie er iets te vertellen heeft. Kruip snel weer onder die steen waar je onder vandaan bent gekropen of matig je opmerkingen. Leer eens respect te hebben voor andermans meningen. Ik heb helemaal niet gezegd dat die Tannoy's infereure speakers qua bouw zouden zijn. Het is best vakwerk, maar het oogt echt voor geen meter (mijn mening en met mij nog vele anderen). Dat het past in een typisch ingericht oud engels landhuis is te begrijpen, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik de speakers daarom mooi moet vinden. Ja, ik heb een mening en dat wil ik graag zo houden. Jij bent wel de laatste die mij de mond zal snoeren (BTW: Sorry dat ik dit hier zo neer moet zetten, maar die loser heeft de e-mail/PB-mogelijkheid uitgezet. Dat schijthuis is bang dat ie anders een identiteit krijgt. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Beste Sodejuu, Lees mijn stukje en jouw reactie nog eens goed over, jongen. Je zult zien dat ik jou wel jouw smaak gun, maar jij mij niet de mijne. Je zult ook zien dat jij scheldt ("schijthuis"), maar dat ik dat niet doe. Overigens probeer jij wel degelijk de "klassieke" smaak te denigreren. Dat doe je al door deze prachtige meubels in deze topic op te voeren als "lelijke speakers". "Beauty is in the eye of the beholder", Sodejuu. "And so is ugliness," zou ik eraan willen toevoegen. En over smaak valt wel degelijk te twisten. Dat d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Beste Spido, Je hebt een gave om alles te verdraaien wat er geschreven wordt. Chapeau! Ik heb heel goed gelezen wat jij geschreven heb, zelfs meerdere malen. Ik mag mijn mening hier zeker ventileren en misken het vakwerk van de kastbouwers van Tannoy helemaal niet. Dat maak jij er van. Ik zeg alleen dat het lelijke speakers zijn en voer ze aan als vergelijk. Ik had net zo goed de IMF's daar neer kunnen zetten, want die zien in mijn ogen ook niet uit. Ik denk dat je eens naar jezelf moet kijken en je eens moet bezien op je woordgebruik. Ik heb het idee dat dat menig forummer in het verkeerde keelsgat schiet. Je maakt er nl zeker geen vrienden mee. Als je zo schrijft, alleen om een discussie uit te lokken, heb ik het idee dat je dat ook op een andere (nettere) manier kan doen. Je hoeft niet iedereen tegen het scheenbeen te schoppen om een discussie te voeren. De manier zoals jij telkens ergens op reageert is erg vanuit de hoogte zoals jij meent het gelijk altijd aan je zijde te hebben. Helaas is dat niet waar. Ook jij zit er regelmatig naast en neemt daarbij niks van anderen aan. Ik stop met deze discussie, want bij een persoon met een balk voor zijn kop is geen rede bij te halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door Sodejuu:Beste Spido, Wat is dit weer voor een denigrerende opmerking. Over smaak valt niet te twisten en dat iedereen TEGENWOORDIG een smaak MAG hebben is wel erg uit de hoogte doende. Net alsof jij kan en mag bepalen wie er iets te vertellen heeft. Kruip snel weer onder die steen waar je onder vandaan bent gekropen of matig je opmerkingen. Leer eens respect te hebben voor andermans meningen. Ik heb helemaal niet gezegd dat die Tannoy's infereure speakers qua bouw zouden zijn. Het is best vakwerk, maar het oogt echt voor geen meter (mijn mening en met mij nog vele anderen). Dat het past in een typisch ingericht oud engels landhuis is te begrijpen, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik de speakers daarom mooi moet vinden. Ja, ik heb een mening en dat wil ik graag zo houden. Jij bent wel de laatste die mij de mond zal snoeren (BTW: Sorry dat ik dit hier zo neer moet zetten, maar die loser heeft de e-mail/PB-mogelijkheid uitgezet. Dat schijthuis is bang dat ie anders een identiteit krijgt. ) Eens wordt dit weer mode.... en dan vindt iedereen het weer mooi. Ik loop al een tijdje mee in audioland. Het is van bakkelieten schijven, naar houten kasten naar platte witte kasten gegaan. Daarna weer naar lompe houten kasten, enweer daarna smalle kasten. Nu moeten het aluminium dingetjes zijn. Ik geloof het allemaal wel, als het maar klinkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 september 2003 Author Report Share Posted 9 september 2003 Inderdaad Hans, Al zou iemand mijn vM's hier plaatsen. Het gaat om de sound van de speakers... Helaas gaat dit topic daar niet over. Mijn bedoeling was gewoon meningen te krijgen over wat je zelf lelijke speakers vindt! Die Arvus speakers zijn erg kostbaar en zullen mooi klinken, maar het uiterlijk staat mij beslist niet aan!! Die Tannoy's vindt ik ook lelijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts