Jump to content

Off-topic...

Henrie
 Share

Recommended Posts

Ja dat klopt, maar die AC is vanaf de fabriek gewoon ingesteld. Ik heb toen met een schijf daar mee zitten klooien en die heeft het daarna ook niet langer dan een half jaar uitgehouden.

Ja, ik weet dat de Maxtor schijven van de fabriek uit op AC zijn ingesteld. Mijn vader heeft AC uitgeschakeld. Hij wordt dan heel iets sneller volgens hem. Maar niet wonderbaarlijk veel sneller hoor. Ik laat de AC in ieder geval ingeschakeld staan. :)

Mijn broer gaat binnekort 2 schijven kopen en dan in een "Raid" opstelling. dat schijnt echt snel te gaan. Hij moet alleen nog een ander moederbord kopen met de "Raid" optie. als dat echt een succes is, dan ga ik dat ook doen. :)

Best buy, maar best choice? :rolleyes::)

Voor mij iig nooit geen maxtor meer. Als ze een echte goede test doen, testen ze dat ding ook 4 jaar lang om te kijken of er wat gebeurt. Maar dan is hij al lang verouderd dus dat zal wel niet snel voorkomen.

• 2 weeks later...

Henrie, ik had al vaker gehoord dat de "dondervogels" behoorlijk warm worden. :)

Ik weet niet of jij een Casefan in je kast hebt zitten, maar dit kan ook behoorlijk veel schelen als het om koeling gaat. Bij mij scheelde het maar liefst 7 graden op mijn processor. En op mijn moederbord 5 graden.

Veel mensen hebben wel een goede koeler, maar geen casefan, dus dan is de interne lucht afhankelijk van de fan van de voeding. Vaak zijn dit temperatuur geregelde fans en draaien daarom te langzaam om de warme lucht uit de kast af te voeren. Met als gevolg dat de interne lucht steeds meer opgewarmd wordt, en de processor en het moederbord steeds warmer worden. Dus een casefan kan zowiezo geen kwaad. als je er

veels te duur voor wat je krijgt. De waaiers koelen redelijk maar wel met een fan erop. Gewoon std koelblok gebruiken en een papst 80 mm 20 db fan erop en je hebt hetzelfde voor 15 euri

waarom is het eigenlijk geen SATA schijf geworden

Geplaatst door Edwin Snoek:

Henrie, ik had al vaker gehoord dat de "dondervogels" behoorlijk warm worden.  :)

Ik weet niet of jij een Casefan in je kast hebt zitten, maar dit kan ook behoorlijk veel schelen als het om koeling gaat. Bij mij scheelde het maar liefst 7 graden op mijn processor. En op mijn moederbord 5 graden.

Veel mensen hebben wel een goede koeler, maar geen casefan, dus dan is de interne lucht afhankelijk van de fan van de voeding. Vaak zijn dit temperatuur geregelde fans en draaien daarom te langzaam om de warme lucht uit de kast af te voeren. Met als gevolg dat de interne lucht steeds meer opgewarmd wordt, en de processor en het moederbord steeds warmer worden. Dus een casefan kan zowiezo geen kwaad. als je er

Geplaatst door JSA:

Heb ik ook wel eens, maak ik die koeler schoon, en dan heb je gelijk een bak pleurisherrie!! nouja, tijdje laten draaien en het trekt weer weg   confused.gif

Dat heb ik idd ook wel eens gehad, maar deze keer was de herrie echt niet normaal. En volgens Asus-probe draaide de fan ook heel onregelmatig, tussen de 2000 en 5500 toeren. En onder de 2200 toeren begint Asus-probe te flippen, dus ik kreeg elke keer een pop-up dat de fan te langzaam draaide. En ach, na 3 jaar trouwe dienst mag zo'n goedkope Cooler Master ook wel eens vervangen worden. Heb nu een koelere, stillere PC met meer opslag :)