Don van der Deijl Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Ik dacht te lezen KUTDAG op deze topic ? Nou ik heb een kutdag gehad. Ik was gisteren op de fiets met mijn oudste maar het begon nog al te regenen en daar ik vlak bij mijn werk was besloot ik daar even te schuilen. Dan maar gelijk wat werk aanpakken en mijn zoon mocht helpen met schoonblazen met perslucht. Alles ging wel lekker en hij vermaakte zich kostelijk ging ook drinken voor ons halen enz. Totdat hij dacht ook mijn oor te kunnen schoonspuiten !!!! En dat ging heel goed mis KLAP enorm veel pijn en geheel doof en bloed uit mijn oor. Bijna tegen de vlakte va duizelingen en pijn en dus maar naar het ziekenhuis toe. Een gat in mijn trommelvlies . Vandaag moest ik terug komen bij de KNO arts en nu moet ik het een maand aankijken ofdat het vanzelf weer geneest hij kon ook niets zien door het vele bloed . Is mijn trommelvlies vergaan dan maken ze een nieuwe van eigen weefsel en ook de gehoorbotje,s kunnen ze herstellen. Helaas zit ik er nu als hifi liefhebber enorm mee en voel me er behoorlijk beroerd bij. Als het niet vanzelf hersteld dan is de kans van slagen na operatie 80% hetgeen wel weer positief is . Wijze raad laat kinderen dus maar liever niet met lucht spelen het lijkt onschuldig maar in een oor is dat het niet absoluut niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Das nog wel ff 'kutter' dan mijn dag Hoop dat het goed komt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Wel, dit is voor niemand prettig natuurlijk, maar zo ongeveer het schrikbeeld van iedere muziekliefhebber. Ik erger me al gek als een oor van me verstopt zit. Ik hoop oprecht voor een goede afloop voor jou Don.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Don, Verschrikkelijk naar voor je. Laten we er van uit gaan dat alles goed komt en dat je er geen gehoorbeschadiging aan over houdt. Het is trouwens niet zo dat je met een gehoorbeschadiging niet meer van muziek kan genieten. Het 'absolute' gehoor is er misschien niet meer maar muziek luisteren kan nog steeds. Sinds mijn chemokuur heb ik een continu suizen in mijn oren, aantasting van de zenuwen. Gaat zeer waarschijnlijk wel weer over maar kan enkele jaren duren. Het luisteren is anders geworden (kan dit verder niet uitleggen), maar zeker niet minder aangenaam. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 vervelend voor je (zacht uitgedrukt denk ik) ik hoop echt voor je dat je er geen blijvend letsel eraan over houdt...... hoe is je zoontje eronder??? Suc6 en sterkte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Geplaatst door Don van der Deijl:Ik dacht te lezen KUTDAG op deze topic ? Nou ik heb een kutdag gehad. Ik was gisteren op de fiets met mijn oudste maar het begon nog al te regenen en daar ik vlak bij mijn werk was besloot ik daar even te schuilen. Dan maar gelijk wat werk aanpakken en mijn zoon mocht helpen met schoonblazen met perslucht. Alles ging wel lekker en hij vermaakte zich kostelijk ging ook drinken voor ons halen enz. Totdat hij dacht ook mijn oor te kunnen schoonspuiten !!!! En dat ging heel goed mis KLAP enorm veel pijn en geheel doof en bloed uit mijn oor. Bijna tegen de vlakte va duizelingen en pijn en dus maar naar het ziekenhuis toe. Een gat in mijn trommelvlies . Vandaag moest ik terug komen bij de KNO arts en nu moet ik het een maand aankijken ofdat het vanzelf weer geneest hij kon ook niets zien door het vele bloed . Is mijn trommelvlies vergaan dan maken ze een nieuwe van eigen weefsel en ook de gehoorbotje,s kunnen ze herstellen. Helaas zit ik er nu als hifi liefhebber enorm mee en voel me er behoorlijk beroerd bij. Als het niet vanzelf hersteld dan is de kans van slagen na operatie 80% hetgeen wel weer positief is . Wijze raad laat kinderen dus maar liever niet met lucht spelen het lijkt onschuldig maar in een oor is dat het niet absoluut niet heeeeeeee ouwe kanjer. dit is helemaal hopeloos natuurlijk, ik hoop recht uit mijn hart dat het weer goedkomt,wat een nachtmerrie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Shit Don, dat dat jou nou weer moet overkomen. Heel veel sterkte ermee en hopelijk komt het weer helemaal goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Hele slechte zaak Don. Die kleine deed het natuurlijk niet expres. Ik hoop dat alles weer goed komt met je. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 sorry Don, rectificatie ... ik dacht dat het je zoon gebeurd was met dat oor (verkeerd gelezen) shit .... veel beterschap natuurlijk en sorry voor dit stomme antwoord van mij , zal het direct verwijderen dat andere .. groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 In het scherm wat je krijgt als je het bericht bewerkt zie je links boven, in de blauwe kop een wit vakje met de tekst ernaast 'Verwijder dit bericht?'. Dat vink je aan en vervolgens druk je op de button 'bewerk bericht'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Jeej Don, dat is even een tegenvaller. Sterkte! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Wat een narigheid Don. Ik vrees dat het nooit meer een 'hifi oor' zal worden. Nu maar hopen dat het binnenoor niet al te zwaar beschadigd is. Veel sterkte. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
raimond kieftenbeld Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Damm Don,dit is wel een nachtmerrie voor elke audiofiel. Ik hoop voor je dat jeoor toch nog goed hersteld Veel sterkte gewenst Groet Raimond Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Tjonge, dat zoiets weer moet gebeuren zeg Hopelijk herstelt het allemaal zo goed, dat je weer met plezier van muziek kunt genieten, je hebt de tijd (met de moderne technieken) gelukkig een beetje mee Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Beste Don, Ik wens jou veel beterschap toe en hopelijk voor 100% herstel. IKKE en na herstel hopelijk zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 28 april 2003 Author Report Share Posted 28 april 2003 Mensen allemaal bedankt voor het mee leven . het is geen pretje dat verzeker ik jullie . Een hifi oor is het nooit geweest daarvoor was het door ooronstekingen al te zwaar beschadigd. Gelukkig was het dus niet mijn goede oor . Ik heb goede hoop dat het vanzelf weer goed komt en zo niet dan krijg ik een nieuw trommelvlies en eventueel ook nieuwe gehoorbeentje,s. De kans van slagen is 80 % en dat vind ik veel. Onhoudt allemaal maar een ding goed een ongeluk zit in een klein.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
heefiguur Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Hallo Don, ten eerste sterkte met je gezondheid. Toch een kritisch woord. Perslucht is geen speelgoed! Het hoort NIET in kinderhanden! Ik hoop niet dat je zoon geprobeert heeft het luchtgaatje dicht te houden met bijvoorbeeld zijn vinger. Perslucht is dan n.l. zo gevaarlijk dat je lucht in je aders kan persen. En als dat luchtbelletje bij je hart komt... Ander voorbeeld; perslucht kan je oog kosten doordat er altijd wel wat vaste deeltjes in zitten. En als ze er niet in zitten kan je je oog uit de oogkas worden geblazen. Het met perslucht schoonblazen van kleding is niet gewenst. Je kleding is dan erg bevattelijk voor brand gevaar. Met perslucht de vloer schoon blazen. Ook weer: pas op voor je ogen dat er geen vaste deeltjes opwaaien die in je oog kunnen komen. perslucht kan je ook niet gebruiken om je fietsband effe op te pompen. Binnen no time is de band vol en kan barsten als je doorgaat. Dit zijn maar een paar gevaren die je met perslucht hebt. Ik vind dat JIJ behoorlijk onverantwoord bezig bent geweest. Ok, je bent daar nu voor gestraft en het is redelijk goed afgelopen. Laat dat een les zijn. Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Beste Don, Ook ik wens je een spoedig en volledig herstel toe. Bestaat de kans dat je oor beter uit de reconstructie tevoorschijn komt dan het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Nu schijn je er nogal veel verstand van te hebben! Verwacht je dat van iedereen! Als ik naar Afrika afreis en word daar vervolgens door een of andere timboektoevogel half blind geprikt..,ga je me dat dan ook als een verwijt toespelen??? Ik zou het wel met je eens zijn,als je dan zou zeggen dat het een bijkomend risico is. Maargoed,met een eventuele zichtsvermindering van pak Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 we gaan ECHT op en hoog peil praten jongens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Jazeker! Dat het misschien niet de beste "actie" was,dat konden we er allemaal uit opmaken. En er zal best een goede bedoeling achter schuilen maar,plaats het dan in een andere context. Wat ik bedoel: Don is al met de neus op de feiten gedrukt en heeft dat aan den levende lijven ondervonden! En wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren,tja. Met alle respect voor de geplaatste reacties. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 ik ken don niet, Toch veel sterkte met wat er is gebeurt. ! ik ben altijd een beetje huiverig voor dat soort dingen, maar Hoezo zijn je oren beschadigt door oorontstekingen? Die hebben we allemaal toch wel eens?? BTW. Ik moet over een poosje 4 verstandkiezen eruit hebben, lijkt me ook niet zo tof. 1 ding, dat gezeik van verantwoordelijkheid vind ik ongepast, ik neem aan dat don echt wel voorzichtig is maar dat dit desondanks is gebeurt... en tot slot, is perslucht echt zo gevaarlijk?? dat als je op je vinger spuit je een luchtbeletje kan krijgen??? damn!! game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank de Bruijn Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Don, da's inderdaad wel kut zeg! Zeker voor een audiofiel... En misschien had je je zoon beter niet met perslucht kunnen laten spelen, maar da's achteraf gezeik. Ik heb vandaag ook best wel een kutdag gehad, op de fiets aangereden door een auto; gelukkig alleen schaafwonden en een beschadigde fiets! In ieder geval veel sterkte toegewenst. Groeten, Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 29 april 2003 Author Report Share Posted 29 april 2003 Die perslucht zat in een flesje je kent ze wel om bijvoorbeeld PC,s van binnen mee te reinigen. Het was gelukkig geen compressor die we ook hebben ik vrees dat ik dan geen hoofd meer had gehad. Ja het is waar je moet kinderen niet laten spelen met dergelijke spuitbussen maar daar dachten we even niet bij na want hij hielp mij mee en ik betrek hem graag NU AL in techniek. Helaas dacht hij dus ook mijn oor te kunnen reinigen. Nu moet je weten dat er zo,n klein buisje aan vastzit net als bij elke andere spray,s dus de lucht is geconcentreerd maar niet in die zin dat je vuil of lucht in je huid kan blazen want ook daarmee ben ik bekend (van de gevaren gelukkig niet meegemaakt) Vermoedelijk is hij met het buisje en al door mijn trommelvlies heengegaan en ja dat is niet prettig ik heb er een doof oor van en heb behoorlijke hoofdpijn. Ik ben er echter van overtuigd dat het geheel geneest en ja wie weet krijg ik een ander trommelvlies en wordt mijn gehoor er weer beter op want door litteken weefsel van meer dan 50 oorontstekingen(allen in dat oor) die vroeger nog werden doorgeprikt wat nu niet meer aan de orde is was het trommelvlies hard geworden en lag de drempel van het horen daar al veel lager dus wie weet (altijd positief blijven) Dus ik weet niet hoe andere behandeld zijn van mijn leeftijd (38) destijds met oorontstekingen maar vroeger was doorprikken dus vaste prik . Dit met die spuitbus deed me weer veel aan vroeger denken HEEL VEEL. En ja ik weet het achteraf gezien is het stom ik had het moeten voorzien maar als ik alles wist wat er zou gaan gebeuren dan zat ik nu niet achter de PC. Jongens nogmaals bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
heefiguur Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Hallo Hi-Fifi, Nu schijn je er nogal veel verstand van te hebben! tja, het is m'n vak, werktuigbouwkunde. En het eerste wat je leert is veiligheid. Verwacht je dat van iedereen! ja! en als dat niet het geval is behoort zo'n persoon niet in de werkplaats rond te darren. Wat je zegt is misschien wel waar,maar zou net iets ingetogener kunnen! ja... eh... ik vond van mezelf al dat ik het redelijk gematigd bracht. Normaler wijze zou ik zo iemand toch wat anders willen benoemen. Maar ook de werkplaats opperhoofd is verwijtbaar in deze. Als ik nog ingetogener zou reageren, dan reageer ik n.l. helemaal niet. Wetende dat dat soms het beste is. In het verleden (fidonet) heb ik wel eens op m'n falie gehad van de moderator. Toen die berichten nagelezen en ik vond dat naar mijn mening geen ongetogen woord in voorkwam. Ik heb uit die tijd geleerd dat ikzelf maar ook de andere lezers soms niet goed het bericht lezen. Maar ook dat hetgeen IK bedoel soms niet als zodanig wordt opgevat of begrepen. En dan is een misvatting snel gerezen. In dat geval reageer ik niet. Men moet niet bij alle risico Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts