heefiguur Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Hallo Don, ...en ik betrek hem graag NU AL in techniek. Dat is heel goed van je! Want er lopen m.i. al genoeg mensen rond die de techniek maar niks vinden. Dat houdt ook in dat je je oudste er op dient te wijzen welke gevaren er zijn. Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 1 mei 2003 Author Report Share Posted 1 mei 2003 Ja hij is 5 jaar (over 5 dagen) dus dat wordt gezellig. Over veiligheid nog even. Ik voel me niet aangevallen integendeel. Wist een ieder dat de meeste ongelukken gewoon thuis gebeuren? Een busje perslucht is nog vrij onschuldig met hetgeen er allemaal in bijvoorbeeld de keukenkastje,s staat. LET WEL dit was een type spuitbus om bijvoorbeeld toetsenborden mee stofvrij te blazen dus geen COMPRESSOR. Ik had van te voren nooit kunnen weten dat een dergelijke bus zoveel schade kon berokkennen. Bij ons staat veiligheid in een heel hoog vaandel en er gebeurt doorgaans niets op wat foamgevechten na dan en zo nu en dan een blaar van de soldeerbout. Ik zie hetzelf als een les voor mijn zoontje en natuurlijk ook voor mij. Maar je druk maken om gevaren die kunnen gaan plaatsvinden schiet echt niet op dan kan je beter in een kale kamer binnen blijven en je maar niet bewegen toch? Een kind moet ook leren fietsen OOK op de weg nou dan houdt je je hart echt vast geloof me. Kinderen zijn dikwijls niet voorspelbaar zo stak die van mij ook eens zijn vingertje in een fitting ja en dat doet auw dat weet ik van mezelf ook nog wel maar is het niet zo dat je juist van je fouten het meeste leert? Met spuitbussen zal hij niet meer spelen evenals met fittingen maar ik neem hem de volgende keer gewoon weer mee en leer hem nog meer solderen. Ikzelf begon op die leeftijd met het demonteren van telefoons en ja menig keer sprong er wel eens iets rakelings langs mij ogen maar door die geschiedenis ben ik nu wie ik ben en dat zint me wel en ja mijn zoontje vind het dus ook leuk maar ik zal hem wel nog meer in de gaten houden dat wel maar vergeet ook niet hoe snel een jong van die leeftijd kan zijn. Voorts een ieder die mij in dit veroordeeld is zeker erg beschermd opgegroeid en constant in de gaten gehouden en heeft zelf blijkbaar nooit domme dingen gedaan. Ik schaam me er niet voor ze hier om te sommen maar vrees dan ruimte te kort te komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Hoi Don, een ongelukje, zeker met kinderen, zit nu eenmaal in een klein hoekje. Als ie er maar van geschrokken is gebeurt dat gewoon niet meer. En, volgende keer gewoon meenemen dat joch, hij voelt zich nu toch al genoeg gestraft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 1 mei 2003 Author Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door heefiguur:Hallo Hi-Fifi, nou, daar ben ik het juist helemaal niet mee eens! Ik vind het goed dat er mensen zijn die deze analyses maken, ondanks dat ze soms in mijn ogen soms (te) ver doorschieten. Arie Arie weet jij met wat voor stoffen je exact werkt? Weet jij wat je inademd? Er is overal wel iets wat een direct gevaar kan zijn of een gevaar op de veel langere termijn. Ik kan je verzekeren dat ik uit ervaring spreek als ik zeg dat nog geen tiende van de mensen weten waar ze mee omgaan op de werkvloer. Dan heb ik het nog niet eens over het voedsel dat we nuttigen want is dat wel zo veilig? De toekomst zal het leren ik kan er niet teveel mee zitten daar ik gewoon wil leven en niet overal voor wens op te passen want dan heb je toch geen leven meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Don, een klote ongeluk, hopelijk herstelt alles zich goed, sterkte. Je hebt helemaal gelijk dat je kinderen niet te beschermd moet opvoeden. Ze moeten zelf uitvinden dat bepaalde dingen gevaarlijk zijn (je kunt bv wel 100x zeggen dat een vlam van een kaars heet is, maar als kind wil je dat toch zelf voelen). Hopelijk komen ze daar met redelijk onschuldige gevaren achter en nemen ze daardoor later sneller veiligheidsadviezen aan. Na de eerste melding over oorontsteking en de negatieve gevolgen dacht ik "shit, ik heb als kind ook talloze oorontstekingen gehad". Bij mij hebben ze echter nooit de trommelvliezen doorgeprikt (ik ben 30, dus scheelt een paar jaar met jouw leeftijd). Richard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 2 mei 2003 Author Report Share Posted 2 mei 2003 Tot mijn grote vreugde bemerk ik dat mijn oor het langzaam weer gaat doen. Klodders bloed komen er s,morgens uit mijn neus en keel (eet smakelijk)en het bonkt en dreunt daarbinnen alsof er een drumstel staat opgesteld. Ook de hoofdpijn houdt nog steeds aan met name in de ochtend MAAR het gehoor komt terug en is al weer zo dat ik met dat oor wer de telefoon goed kan horen. Dit is in 1 dag gebeurt dus ik heb goede verwachtingen . Zelf denk ik dat gewoon al die smurrie dat oor via mijn neus uitmoet. NEDERBELG wees blij dat je niet doorgeprikt ben . Ik dus wel en ik hoor dus al 30 jaar beduidend minder in juist dat oor. Het andere oor is bijna altijd gespaard geleven. Ik had dus altijd middenoorontstekingen dus achter het trommelvlies en dat ging dus echt met de botte bijl er in met een naald waarmee ze de ontsteking doorprikte waarna nog dikwijls een kuur en druppels voor in het oor. Gelukkig is dit op een gegeven moment gestopt maar geloof me als je dan zoiets meemaakt dan weet je het weer. Voor diegene die zich er geen voorstelling bij kunnen maken hoeveel pijn een oor kan doen "een zenuwbehandeling(althans de pijn voor de behandeling) stelt niet veel voor " verdovingen werkte bij mij nauwelijks. Wat je wel merkt is dat je pijngrens als volwassenne zijnde enorm is verhoogd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Een zenuwbehandeling (ik neem aan aan het gebit?) stelt sowieso niks voor. Ik heb er ruim een jaar geleden een gehad. Ik heb van de behandeling zelf (alle 4 de zenuwkanalen uitboren) geen last gehad. Je wordt toch verdoofd dus je voelt niks. Tot de boor in je kaak beland is, dan 'voel' je een soort schrapend gevoel in je kaak. Verder niks. Toch heb ik de dagen erna wel last gehad. Niet van de kies zelf of zo, maar van m'n kaak. De schuldige kies was de (voor mij) op 1 na achterste (ik heb geen verstandskiezen). Das dus een flink eind de mond in en dus moet je mond een flink eind open om de tandarts wat 'werkruimte' te verschaffen. Ik heb zo'n 5 kwartier met m'n mond opengelegen. De dagen daarna dus spierpijn in m'n kaakspieren... Maar van de behandeling zelf heb ik niets gevoeld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Don, mooi dat het al weer wat beter gaat. Oorontstekingen & pijn, ik weet er alles van. Als ik oorontsteking had, dan mochten we onze toenmalige huisarts (de goede man leeft helaas niet meer) uit zijn bed bellen. Volgens hem was dat een van de pijnlijkste "ongemakken" die je kon overkomen. Of het invloed heeft gehad op mijn pijngrens weet ik niet zeker. Bij het trekken van mijn verstandskiezen (de onderste hebben ze weg moeten hakken omdat ze schuin zaten) heb ik (na het uitwerken van de verdoving) geen last gehad van pijn. Ook het zetten van de verdovingsspuit (wat velen afschrikt) heb ik nauwelijks gevoeld. Wel heb ik, net als Henrie, last geahd van kaakspieren die wat tijd nodig hadden om normaal te kunnen kauwen etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Zo'n spuit voel je echt niet idd. Dat zijn zulke smalle naaldjes (dat er uberhaupt 'sap' door wil...), daar voel je niks van... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 2 mei 2003 Author Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Henrie:Een zenuwbehandeling (ik neem aan aan het gebit?) stelt sowieso niks voor. Ik heb er ruim een jaar geleden een gehad. Ik heb van de behandeling zelf (alle 4 de zenuwkanalen uitboren) geen last gehad. Je wordt toch verdoofd dus je voelt niks. Tot de boor in je kaak beland is, dan 'voel' je een soort schrapend gevoel in je kaak. Verder niks. Toch heb ik de dagen erna wel last gehad. Niet van de kies zelf of zo, maar van m'n kaak. De schuldige kies was de (voor mij) op 1 na achterste (ik heb geen verstandskiezen). Das dus een flink eind de mond in en dus moet je mond een flink eind open om de tandarts wat 'werkruimte' te verschaffen. Ik heb zo'n 5 kwartier met m'n mond opengelegen. De dagen daarna dus spierpijn in m'n kaakspieren... Maar van de behandeling zelf heb ik niets gevoeld... Leuk om door te praten over pijn hahha. De zenuwbehandeling op zich ded bij mij ook geen pijn meer maar de opkomst van de zenuwontsteking of wat het dan ook geweest mag zijn was toch wel intens te noemen. Ik was werkelijk blij dat ik naar de tandarts kon laat ik het dan maar zo zeggen. Voor de KNO arts ben ik als kind altijd bang geweest BEULEN waren het in mijn ogen en ze waren nooit aardig altijd van stel je niet zo aan enzo je kent het wel. Nog iets wat veel overtreft is een leverpunctie dat voelt verschrikkelijk en vanaf dat moment weet je dan ook exact waar je lever zit. Een 1/2 jaar napijn heb ik er van gehad . NEDERBELG je moest eens weten hoe blij ik ben dat ik in ieder geval niet doof zal blijven aan dat oor . Misschien dat het nog wat minder is dan voorheen maar het had ook over kunnen zijn dus ik mag niet mopperen lijkt mij. Ik verheug me nu dus op de dag wanneer het oor weer in echt de goede richting gaat horen en ik weer kan gaan genieten van muziek want met 1 oor is dit heel vermoeiend Als het zich zo voortzet dan denk ik dat ik na het weekend al weer goed muzeik kan gaan luisteren dan neem ik het drumstel wel voor lief HAAAA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Zo zie je maar weer, Don, na regen komt zonneschijn! Hoewel....het donderde en bliksemde hier net nog lekker in Ede! In ieder geval een spoedig herstel van je (geh)oor gewenst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 dat hangt helemaal van de persoon af. Ik had laatst voor het eersteen gaatje in mn tanden. Niks bijzonders. Maar toen ik na de verdoving (standaard bij mn tandarts), niks meer voelde in m bek, raakte ik de cntrole kwijt over mezelf en viel flauw. En uren daarna waarin de verdovng zich nog steeds liet merken, voelde het kut. Ik kan dus totaal niet tegen dat tintelende verdoofde gevoel. Nooit meer verdoven dus. liever pijn.... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 2 mei 2003 Author Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Audiopaul:Zo zie je maar weer, Don, na regen komt zonneschijn! Hoewel....het donderde en bliksemde hier net nog lekker in Ede! In ieder geval een spoedig herstel van je (geh)oor gewenst! MOOI dat donderen dat betekend weer leuke reparaties aan div artikelen welke altijd wel schade oplopen her en der. Niets is leuker dan een verwoest apparaat weer tot leven te wekken al is het dikwijls niet de moeite waard maar bij dure plasma,s en dure normale crt TV,s is het een echte uitdaging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Don van der Deijl: MOOI dat donderen dat betekend weer leuke reparaties aan div artikelen welke altijd wel schade oplopen her en der. Niets is leuker dan een verwoest apparaat weer tot leven te wekken al is het dikwijls niet de moeite waard maar bij dure plasma,s en dure normale crt TV,s is het een echte uitdaging. Jammer voor jou, Don, maar alles werkt hier nog! Ik moet er toch even niet aan denken dat de bliksem in m'n Levinson slaat en ik met die kolos aan de wandel zou moeten! Dan laat ik me liever een keer behandelen bij de tandarts (onder verdoving)! Overigens trek ik tegenwoordig alle stekkers er uit, je weet maar nooit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Don van der Deijl: Ik verheug me nu dus op de dag wanneer het oor weer in echt de goede richting gaat horen en ik weer kan gaan genieten van muziek want met 1 oor is dit heel vermoeiend Als het zich zo voortzet dan denk ik dat ik na het weekend al weer goed muzeik kan gaan luisteren dan neem ik het drumstel wel voor lief HAAAA Het is maar wat je gewend bent denk ik. Een huisgenoot is met maar 1 oor geboren en hij is dus niks anders gewend. Hij weet dat bij hem intern alles wel aanwezig is (en waarschijnlijk ook werkt). Hij heeft alleen geen oor en geen 'gaatje' (buis van Eustachius of zo heet dat geloof ik). Het is voor hem in een gesprek wel eens lastig (als je links van hem zit, en je praat gewoon tegen hem hoort ie je niet) maar hij laat er voorlopig niks aan doen, ook al kan dat waarschijnlijk wel. Maar het lijkt mij ook maar niks, om maar aan 1 kant te horen. Maar goed, ik weet dan ook wat het is om wel aan 2 kanten te horen, dus dan is het anders... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door [[Game]]:dat hangt helemaal van de persoon af. Ik had laatst voor het eersteen gaatje in mn tanden. Niks bijzonders. Maar toen ik na de verdoving (standaard bij mn tandarts), niks meer voelde in m bek, raakte ik de cntrole kwijt over mezelf en viel flauw. En uren daarna waarin de verdovng zich nog steeds liet merken, voelde het kut. Ik kan dus totaal niet tegen dat tintelende verdoofde gevoel. Nooit meer verdoven dus. liever pijn.... game Ik ben nog nooit flauw gevallen van de pijn of van een verdoving. Maar als ik een gaatje heb (helaas heb ik dat nog al eens gehad) dan laat ik het als het ff kan niet verdoven. Het is op dat moment wel ff prettiger als het wel verdoofd is, maar je zit er nog minstens een uur mee. Is erg naar als je iets wilt eten of (vooral) drinken. Maar zo'n zenuwbehandeling zou ik toch liever niet zonder verdovind doen. Als ik zie wat voor boor ze daar gebruiken... Overigens had ik voor de zenuwbehandeling nergens last van. Alleen zei de tandarts dat het hem op grond van foto's verstandiger leek om een zenuwbehandeling te doen. Ik had ooit (toen ik nog een andere tandarts had) wel eens kiespijn gehad aan die kies, nadat het een jaar daarvoor of zoiets was gevuld. Blijkbaar was dat niet goed gedaan of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Henrie:(buis van Eustachius of zo heet dat geloof ik) Gelukkig leer jij niet voor doktor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu: Gelukkig leer jij niet voor doktor Dat zou idd niet goed zijn voor de mensheid. Ben ik veel te lui voor... Lost wel het overbevolkingsprobleem op denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Henrie: Dat zou idd niet goed zijn voor de mensheid. Ben ik veel te lui voor... Lost wel het overbevolkingsprobleem op denk ik... Volgens mij loopt de "Buis van Eustachius" van middenoor naar keelholte. Maar gelukkig ben ik ook geen doktor. Zelfs geen slager Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Goddomme wat een verhaal zeg!! Beterschap!! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu: Volgens mij loopt de "Buis van Eustachius" van middenoor naar keelholte. Maar gelukkig ben ik ook geen doktor. Zelfs geen slager Oh, zou best kunnen. Ik ken 'm alleen uit een voorstelling van Harry Jekkers. Waar ie op z'n halfgebakken-Utrechts een Utrechts gezin nadoet, waarvan het jongetje onder water gedrukt wordt door z'n zus. Dat mag alleen niet van de moeder, omdat dan 'z'n buisies vollopuh' Nou ja, je moet 'm gehoord hebben... Ik denk dat ik 'm maar weer eens op ga vissen. Ik heb 'm nog wel ergens op m'n harde schijf staan volgens mij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Henrie: Oh, zou best kunnen. Ik ken 'm alleen uit een voorstelling van Harry Jekkers. Waar ie op z'n halfgebakken-Utrechts een Utrechts gezin nadoet, waarvan het jongetje onder water gedrukt wordt door z'n zus. Dat mag alleen niet van de moeder, omdat dan 'z'n buisies vollopuh' Nou ja, je moet 'm gehoord hebben... Ik denk dat ik 'm maar weer eens op ga vissen. Ik heb 'm nog wel ergens op m'n harde schijf staan volgens mij... Ik ken helaas slechts een conference van Harry Jekkers, die van zijn tante en oom in Den Haag. Ik vond 'm super , maar volgens mij is Harry een echte Hagenees Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ik ken helaas slechts een conference van Harry Jekkers, die van zijn tante en oom in Den Haag. Ik vond 'm super , maar volgens mij is Harry een echte Hagenees Ja hij is Hagenees. Maar in dat stuk doet ie een Utrechts gezin na. Ik heb 'm ff opgezocht en het is de voorstelling 'Het Geheim Van De Lachende Piccolo'. Die voorstelling die jij kent is denk ik 'Met Een Goudvis Naar Zee'. Die is ook erg sterk. Dat is volgens mij z'n eerste grote voorstelling. Hij heeft ook nog een 3e, 'Het Gelijk Van De Koffietent' genaamd. Die vind ik iets minder, maar nog best het aanhoren waard. Of ie daarna nog iets heeft gemaakt weet ik niet. Ik ken alleen deze 3... Link to comment Share on other sites More sharing options...
heefiguur Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 hallo Don, Arie weet jij met wat voor stoffen je exact werkt? Weet jij wat je inademd? ja. -hoofdzakelijk papier, koolstof (de lettertjes), staal, koper(legeringen) -20% zuurstof, 78% stikstof de rest verontreinigingen. Er is overal wel iets wat een direct gevaar kan zijn of een gevaar op de veel langere termijn. dat zeker, echter als je weet wat je doet valt dat wel mee. En als je het niet weet afblijven, afstand bewaren, vragen aan personen die het wel (denken) te weten en controleer dat antwoord. Ik kan je verzekeren dat ik uit ervaring spreek als ik zeg dat nog geen tiende van de mensen weten waar ze mee omgaan op de werkvloer. Doordat ik op de werkvloer ben begonnen en door avond studies verder ben gekomen weet ik dat zo is. Daarom is het helemaal niet erg dat je als leidinggevende of als 'die snuiter die op kantoor zit' daar op te wijzen. Juist ik merk doordat ik dat hele traject ben doorlopen, ik nog steeds de taal van de werkvloer spreek. De toekomst zal het leren ik kan er niet teveel mee zitten daar ik gewoon wil leven en niet overal voor wens op te passen want dan heb je toch geen leven meer? precies, en in zoverre dat je gewoon zuinig op je zelf bent kan dat heus geen kwaad. Arie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 3 mei 2003 Author Report Share Posted 3 mei 2003 Wees zuinig JA VERDOMME! Wederom eem kutdag! Ik ben vanmiddag bezig aan mijn auto(hij moet nog even mee) en na nog al wat schuurwerk moest ik onder de douche . Ik stap in bad en raad maar wat er gebeurd? Ik sodemieter onderuit met mijn oog en lip precies op de kraan. Bloedbad LETTERLIJK en ja ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt want zoveel pech kan je toch verdomme niet hebben in 1 week tijd? Dus wel m,n lip gescheurd en m,n ooglid los. Naar de dokterspost met 1 oog mijn vrouw had ik verwenst want ik zei dat ik al nooir een bad wilde. Nu mijn lip hebben ze gelijmd echt waar dat kunnen ze niet hechten ik durf nu amper te praten. Ooglid lag los hebben ze gehecht en is nu dus een dik ook. Gelukkig zitten m,n tanden er nog is maar mijn kop doet nu echt helemaal pijn eerst dat oor nu dit. Arie ik begrijp je echt wel en ja was het maar zo dat leidinggevend personeel ook op de werkvloer kwam en was het maar zo dat er meer controle was. De ervaring die ik heb gaat mijn vader aan die onlangs op 2 januarie overleed tgv acute leukemie . Onderzoek wee uit dat dit Of door benzenen Of door straling was opgelopen. Nu heeft hij meer dan 30 jaar bij DU PONT gewerkt een als zeer veilig bekend staand bedrijf maar wel erg chemisch . Bij mijn vader komt de ziekte NIET voor in de familie dus kwam ik al snel tot de som 1 +1. Mijn vader wist het niet ik weet van bepaalde dingen wel dat ze gevaarlijk zijn zoals soldeerdampen en het kankerverwekkende stof wat in TV,s zit en niet te vergeten allerlei chemische rommel die nog steeds in div componenten zit en dus de spuitbussen. OK ik weet het en ben voorzichtig maar waar ligt de grens? Moet ik stoppen met deze baan? NEE want ik vind het een wereldbaan. Waar je ook komt je krijgt in deze tijd ALTIJD teringzooi naar binnen en dat KAN je eenvoudig weg niet voorkomen. DU PONT staat bekend als 1 van de veiligste bedrijven ter wereld en toch durf ik hier glashard te beweren dat mijn vader is overleden tgv de daar gebruikte chemische shit. helaas ik kan niet op mijn lippen bijten om de ingehoude woede te temperen Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts