Geerdie Posted 19 oktober 2003 Report Share Posted 19 oktober 2003 Geplaatst door Ome Henk: Tssss, Geerdie toch Je kent m'n vrouw helemaal niet, dus zeg niet zulke onzin Ik heb je vrouw toch niet beledigd met m'n ge-oh? Mijn vrouw interesseert zich nl niet zo voor hifi. Het is lang geleden dat ik naar zo'n grote show ben geweest. Als ik goed nadenk was de laatste keer het MECC in Maastricht ('93). Ze merkte laatst op:"maar je bent toch pas nog geweest?". Dat was dus bij Haudio... Wat Hear al niet doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 oktober 2003 Report Share Posted 19 oktober 2003 Hai allemaal, Vrij onverwacht ben ik toch nog gegaan vanmorgen. Ik was er om tien uur en ben half twee weer weggegaan. In het begin was het zeker niet te druk. Toch wel een paar leuke dingen gezien en gehoord. De Reference 3A vind ik bijvoorbeeld een mooie speaker (in combinatie met de andere aparatuur natuurlijk). De Nottingham Analogues zijn prachtige draaitafels. De Amphions had ik ook nog nooit gehoord en vond ik zeker niet tegenvallen. Leuk gesprek gehad met de Duitse Quad met tafeltje en lamp van Eileen Gray en stoelen van Breuer en ook leuk gesproken met Tjako Fenema met zijn Speakers Corners LP's. Wel tegenvallen vond ik de Ensembles en de hoornluidsprekers. Ook Avalon vind ik eerlijk gezegd nogal bombastisch.PMC en Magnat heb ik vorig jaar al gehoord en dat hoeft echt niet voor me. Het meeste was niet nieuw natuurlijk maat toch wel aardig.O ja nog even bij B&W binnengelopen met surround (niet de Nautilus). Dat was zeker niet slecht. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 19 oktober 2003 Report Share Posted 19 oktober 2003 Hebben jullie in het grote restaurant de stand van clearaudio gezien? Wat een aanfluiting! W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 19 oktober 2003 Report Share Posted 19 oktober 2003 Geplaatst door Ome Henk: Als je goed op had gelet, dan had je kunnen lezen/weten dat mijn vrouw mij m'n gang laat gaan in deze ziekte (lees hobby) En als altijd... met een vette H Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 ben nu net een half uurtje thuis. wat mij opviel; 4 wadia/dac combinaties. Dat er een bij audiac stond is logisch, maar bij andere importeurs? Heb gelijk om uitleg gevraagd en ze zeggen gewoon, ze beginnen alleen aan wadia om de speakers/versterkers optimaal uit te buiten. En terecht, wadia blijft voor mij nummer 1. Nog een zeldzame wadia 2000 combinatie gezien, erg fraai. Om maar met de deur in huis te vallen, ik vond het dit jaar wat tegen vallen. Weinig nieuwe dingen gezien en gehoord en zoals andre al opmerkte, met de plattegrond van vorig jaar kon je in principe prima uit de voeten. Ik heb me opmerkelijk alleen geconcentreerd op de 2 kanaals opstellingen, ik heb een paar keer een poging gewaagd voor meer kanaals maar ik knapte iedere keer zwaar af op de surround opnames, waarom moet ik de bekkens achter me horen?? zucht. van mij hoeft dat niet zo. ik kan niet alles opnoemen, maar wat dingen die me opvielen; dynamic solutions vond ik minder dan vorig jaar, vond het wel heel goed maar het bleven nog 2 losse luidsprekers. excuses dat ik type nummers niet onthoud, maar dacht dat het de 3 waren. met zwarte stances, 2 weg. audio analogue, zeer mooie pathos set, hybride. nordstar dac/transport en zingali luidsprekers. klonk zeer open en natuurlijk. voor mij de beste prijs/kwaliteitsverhouding mits je met laag kunt leven zonder al te veel diepgang. de pathos volumeregeling werkte met allemaal weerstanden, en dat weer relais geschakeld. hele mooie oplossing vond ik, met chique 'geratel' bij het verhogem/verminderen. more music, klonk best goed. met de nieuwe avalons, spectral versterking en dcs sacd combi. maar op de een of andere manier boeit het mij niet zo erg, ik vind het heel steriel. heb het ook nog eens gigantisch horen vervormen met een piano, hoop dat de speaker nog heel is. Lua speakers, top model. Wauw, dat klonk ook echt heel goed. ontzettend echt en natuurlijk. Met luma eindversterkers rechtstreeks op een wadia loopwerk/dac combi. pmc, viel me dit jaar een beetje tegen. Het laag kon strakker en droger en had een boomy karakter. Druk was op elke plek wel vrij constant. nordost, eerste kabeltest die ik heb meegemaakt op een hifishow. vergelijking tussen 2 topmodellen. Verschil was heel minimaal maar je was wel 2000 euro extra kwijt. nee, dat was het mijn inziens niet waard en ja, wilson. voor het eerst op een hifishow in NL. kon het eerst niet geloven, wilson hoorde toch bij durob? schijnbaar niet meer, navraag resulteerde dat bert wilson al sinds vorig jaar november had. zelfs op de vad wisten ze het nog niet, want volgens de boekjes is durob nog steeds importeur van wilson. ik had er geen hoge verwachtingen van, ik ken wilson (6.1/5.1le)erg goed en weet dat het kritisch is voor plaatsing (vooral de 5.1). De set bestond uit de kleinste ML monoblokken en wadia 270 transport en W27 dac. hoorde wat klassiek, opera, en jazz, het was ontzettend druk en veel geroezemoes, maar voor mijn geen twijfel mogelijk. dit klonk het best. het laag was gort droog en verschrikkelijk strak. geen staande golf te bekennen, alleen de TL lamp-roosters resoneerden vrolijk mee. het knalde echt, spectakel en instrumenten werden gewoon een meter links en rechts de speaker geplaatst. enorme diepe en brede soundstage. wauw, kippenvel en ik stond er niet eens goed voor. En de ruimte was nog lang niet optimaal, maar de 7 is echt een stuk makkelijker te plaatsen. en de wadia 27/270 is echt een wereld combinatie en daar moet ook nooit een voortrap tussen. en nu ga ik slapen.(en hard sparen) p.s. thuis klinkt het nog steeds Link to comment Share on other sites More sharing options...
boomerang Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Was ik even blij dat de temparatuur binnen de Koningshof muren nu eens niet boven de 25 graden lag. Dat was een stuk lekkerder. Ik vond de sfeer dit jaar weer erg goed, en er stonden redelijk betaalbare set's ( over het algemeen...) Was aangenaam verrast door de set van Red Rose. Mooi schoon geluid met af en toe een beetje troebel laag. Sfeerde erg goed ( en niet duur !! +/- 5500,- ?!) Bij Analogue Audio stonden weer een set Zingali's te zingen. Alhoewel dit niet mijn soundje is hadden ze het toch erg goed aan het klinken. Alleen weinig background info over produkt en de gedraaide muziek. Audio Classics had dit jaar waarschijnlijk de mening: "we zullen eens een paar kilo draaitafels neerknallen" wat ze overigens ook gedaan hadden. Verder hadden ze een paar schilderijen aan het knallen...Nee, dat was het niet. Wel grappig , maar toch... More Music had weer een setje Avalons opgesteld staan. Niks mis mee... Spectral/ dCS erop en knallen maar. Weer een grote diversiteit aan muziek voorgeschoteld gekregen met diverse opnamekwaliteiten. Beste sfeertje van de show lag volgens mij wel weer bij Dynamic Solutions ( Master 3 op Hovland/ Basis combi.) De mensen daar draaide met zoveel enthousiasme dat we er moeilijk weg kwamen. Het klonk erg goed en de muziekkeuze was uit de kunst. Het schijnt zelfs dat de bewaking er s'avonds op de deur moest kloppen omdat ze wilden afsluiten, maar de heren daar draaiden nog de ene plaat na de andere... Moet zeggen; was weer een lekker dagje in Veldhoven ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Technisch gezien, klankmatig was idd ook voor mij de Wilson/ML/Wadia het beste wat er op de show te zien was, maar dat mag ook wel voor meerdere malen een modaal salaris. Maar ik miste iets, emotie, beleving, het was te volmaakt voor mijn gevoel. De set van Zengali/Pathos/Transrotor was technisch minder, maar had veel meer emotie,ik raakte in ieder geval in de ban van dat setje! En dat voor minder geld, maar nog wel een modaal salaris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Even naar de wilson set, hebben jullie op de bekabeling gelet...??? Dit was heel dun starqaud snoer, en aan de interlinks (ook heel dun) zat een appart kastje met draad naar de CD-speler. Het leek wel een batterij ??. Wie kent dit spul..???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Ondanks de van te voren bestelde kaarten, kon ik vanwege m'n blessure dit jaar niet gaan. Ik heb me dit weekend daarom ook stierlijk verveeld en geergerd dat ik niet kon gaan. Ik had heel graag de nieuwe PMC OB1 een keer willen beluisteren, ondanks dat de demo van PMC mij vorig jaar een beetje tegenviel. Ik vond de demo wel prima maar het geproduceerde surroundgeluid door die kleintjes van hun beviel mij iig niet. Dan vond ik de demo van het jaar daarvoor weer veel beter. Voor de rest had ik ook wel oren naar de Bluenote platendraaiers. Misschien dat mijn Syncro binnenkort mijn set verlaat en ik wil toch een goeie platendraaier hebben als opvolger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirtyherrie Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Het is toch wel leuk om te horen dat er zoveel verschillende smaken bestaan en zoveel mensen die er anders over denken. De demonstratie van de netsnoeren bij Nordost zal menig kabel-criticus de mond gesnoerd hebben. Vooral de eerlijke manier van demonstreren sprak mij zeer aan.Eerst een kompleet nummer draaien.Daarna alleen het intro,dan het netsnoer wisselen, en daarna weer het intro.Hierdoor weet je over welk nummer het gaat,krijg je het nog een keer te horen(een tweede keer klinkt altijd anders) en daarna het verschil. Dat was bij B&W heel anders.Daar draaiden ze alleen klassiek en lieten het verschil horen tussen surround en stereo.Hier had echter een db meter aan te pas moeten komen.Als je het verschil laat horen tussen 5 luidsprekers en daarna 2 , mis je 60% van het vermogen en gaat het volume ver om laag.Dat is niet eerlijk demonstreren. De pmc luidsprekers blijven verbazen.Zo'n klein luidsprekertje zoveel geluid.Al zijn ze ook niet echt goedkoop. De meeste demonstraties vallen in het niet vergeleken bij Audiac (wilson)en Moremusic(avalon).Waar bij de laatste ,nog meer aandacht was besteed. Dat mensen dit vinden tegenvallen???Wat wil je dan nog meer. Ik heb nog een aantal goede demonstraties gehoord,maar ook veel waarvan ik denk je had beter niets kunnen laten horen. Het is wel belangrijk bij je beoordeling van een set om alle variabelen mee te nemen.Als je ergens in een ruimte een luidspreker neer zet wil dat niet zeggen dat het overal goed klinkt.vooral niet in een ruimte met 50 man.Je moet dit doen vanuit de idiaale positie en dat is vaak onmogelijk op een beurs. Toch leuk om geweest te zijn. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Even naar de wilson set, hebben jullie op de bekabeling gelet...??? Dit was heel dun starqaud snoer, en aan de interlinks (ook heel dun) zat een appart kastje met draad naar de CD-speler. Het leek wel een batterij ??. Wie kent dit spul..???? Ik ben de naam even kwijt, maar dit spul scheen pas een week te bestaan. Het is gemaakt in samenwerking met mensen van Siltech, maar geen Siltech. Die man begon er alleen verhalen over op te hangen, dat ik dacht ... yeah, right. Hij had het over moleculen die tot 10x toe waren samengeperst, waardoor je met minder draaddikte toekon om dezelfde stroom te geleiden. En verder was de afscherming 1000x beter dan van een gemiddelde (niet afgeschermde?} kabel Ik heb maar niet naar meetrapporten gevraagd ... Wat ik wel zag is dat ze zeer fijn getwist waren (het leek wel een enkele kabel). Verder vertelde hij dat normaal kabel door een tube (afscherming) wordt getrokken. Hier zou de afscherming erom heen zijn gegoten, waardoor de kristalstructuur minder beschadigd zou zijn. Het kastje heb ik niet gezien. Dan vond ik de uitleg van Nordost beter. Letterlijk (zij het oorspronkelijk in het Engels): "Wij zouden niet weten hoe het werkt, maar het is ons gebleken dat, als de inductie en de capaciteit beiden laag zijn en je zorgt voor een zo hoog mogelijke transmissiesnelheid, dit een verbetering teweeg brengt in het geluid" En dat was te horen. Van standaard powerkabel naar de instapper vond ik een groot verschil. De overige stappen zouden mij het geld niet waard zijn. Sterker, van de middenklasser naar de duurste (van EUR 600 naar EUR 2600 ofzo) hoorde ik nauwelijks tot geen verschil. (ik hoorde verschil, dacht ik ... in die categorie dus} Drie demonstraties staken er bovenuit, allen om een verschillende reden. Red Rose (Korsun? ) die voor een overkoombaar bedrag een heel muzikaal setje hadden spelen. (met bovendien af en toe aardige muziek). EUR 5500 Wilson Audio. Heel muzikaal gecombineerd met een ontzettende hoeveelheid detail en dynamiek. Jammer van de meeresonerende tl-bakken of whatever. EUR 47.000 exclusief Wadia loopwerk en DAC (volgens mij waren het de 20 en 25, maar ik heb er geen verstand van ...) Linn. Tsja, sorry. De enige demo waar echt lekkere muziek werd gedraaid. Een Franse dame, Joe Satriani en Peter Frampton. Wel hard, maar niet vermoeiend (behalve de achterkanalen die voor mij te hard stonden ... waarschijnlijk omdat ik vrijwel achteraan zat. EUR 65.000 (exclusief Fujitsu plasma van pak 'm beet EUR 15.000) Verder natuurlijk veel K*T muziek, waarvan de drums bij PMC en de 1000ste keer Patricia Barber (bij iedereen) wel echt tenenkrommend waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Het Wadia loopwerk en dac kosten samen 25000 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:Het Wadia loopwerk en dac kosten samen 25000 euro. Ziek! En ik maar denken dat een TEAC VRDS-loopwerk met DAC duur was (die nieuwe tenminste)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 nee man, vorige jaar was het james taylor en nora jones Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 ik vond de demo bij north ost echt geweldig !!. echt zo,n ongeloofelijke sukkel van een kakengelsman , die kabeltjes staat te wisselen , en daarbij een gezicht als een profeet trekt . en de gelovigen ,ondergingen zijn prietpraat ,als lammeren die ter slachting werden geleid . ja oh ja , ik hoorde erg veel verschil hoor ??? nee dus , die man is knettergek . ongeloofelijk ,in deze wereld ,waar iedereen alles weet en alles kent , en een iq heeft van 140 en vreselijk beidehand is . EN DAN KOPEN ZE EEN NETSNOER VAN WEET IK HOEVEEL , OMDAT HET BETER KLINKT .!!! als je de mensen leert kennen , ga je van de beesten houden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:als je de mensen leert kennen , ga je van de beesten houden . Slechte dag gehad Erik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Erik, je hebt bij Nordost heel even aan de deur staan luisteren, helemaal in de hoek. Ik stond daar ook en hoorde inderdaad ook geen verschil, maar dat was ook niet verwonderlijk in die hoek. Ook na wat langer luisteren, toen jij al lang al weer jezelf aan het verdoven was met die peuken, kon ik nog geen verschil horen. Maar ik heb dit vaker meegemaakt, alleen als alle omstandigheden goed zijn, en je er de rust voor neemt hoor je wel verschillen. En al die kleine verschillen bij elkaar maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door cgm: Slechte dag gehad Erik? nee , helemaal niet . ik heb me kostelijk vermaakt . zoals een kind , na een dagje dierentuin Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Erik, je hebt bij Nordost heel even aan de deur staan luisteren, helemaal in de hoek. Ik stond daar ook en hoorde inderdaad ook geen verschil, maar dat was ook niet verwonderlijk in die hoek. Ook na wat langer luisteren, toen jij al lang al weer jezelf aan het verdoven was met die peuken, kon ik nog geen verschil horen. Maar ik heb dit vaker meegemaakt, alleen als alle omstandigheden goed zijn, en je er de rust voor neemt hoor je wel verschillen. En al die kleine verschillen bij elkaar maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achilles Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Dear Eric, I saw you there yesterday and find it amazing that you did not protest then. Could you be having an undetected hearing problem? We are convinced that cable technology has made incredible progress. You know we actually do not like being called lambs led to slaughter. Who is the butcher here? The deaf man? Your other compliments I will drop for the moment...unless you continue with your noisy nonsense. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Sinds wanneer doet een Engelsman de demo bij Nordost . Eerdere jaren was dat altijd een ongeschoren viking uit Noorwegen. Dat die de presentatie niet in het Nederlands doet is dan best begrijpelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door Peter B: Linn. Tsja, sorry. De enige demo waar echt lekkere muziek werd gedraaid. Een Franse dame, Joe Satriani en Peter Frampton. Wel hard, maar niet vermoeiend (behalve de achterkanalen die voor mij te hard stonden ... waarschijnlijk omdat ik vrijwel achteraan zat. EUR 65.000 (exclusief Fujitsu plasma van pak 'm beet EUR 15.000) Hey Peter B Heb je toevallig ook die solo gezien van de basgitarist van Satriani? Onvoorstelbaar wat die man op dat instrument doet! Echt, afgronddiep laag! Ik dacht even dat de twee(?) subs zouden exploderen. En Hans van Liempd vond alle HT-sets maar k*t klinken... Hij weet 't niet, hij weet 't niet. Nou, ik weet 't w Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door Achilles:Dear Eric, I saw you there yesterday and find it amazing that you did not protest then. Could you be having an undetected hearing problem? We are convinced that cable technology has made incredible progress. You know we actually do not like being called lambs led to slaughter. Who is the butcher here? The deaf man? Your other compliments I will drop for the moment...unless you continue with your noisy nonsense. waarom kan jij wel nederlands lezen maar niet schrijven ?? zie je wel , dat ie maf is . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Beste, Vandaag toch maar even geweest. Was mijn uitnodiging vergeten, maar met een vlotte babbel toch zo gratis binnengekomen . PMC: Hoewel ik groot fan ben van dit merk, viel de demo me wat tegen vandaag. De grote IB2's ken ik als zeer strak, droog en puntig. In deze ruimte was het laag niet zo strak en droog als het zou moeten met PMC. Drive genoeg, maar miste de attack en puntigheid. Dat heeft zeker met de ruimte te maken, want ik heb ze in 4 andere (studio) ruimtes veel beter gehoord. Het midden-hoog is met de nieuwe middenunit (t.o.v. de voorganger IB1) vooruitgegaan. Niet zo verfijnd als s'ommige andere exoten, maar wel redelijk homogeen. Een ietswat scherp randje met saxen. Als totaal performer toch een set met drive en kloten! . B&W: Dat ik zelf B&W heb staat hier eerlijk waar helemaal los van, maar dit klonk gewoon ontzettend goed. Strijkers zo fluweel als zacht boter. Het koper klonk ontzettend goed, en helemaal vrij en vol van harmonsch gloed, zonder ooit fel of metalig te zijn. Het laag stelde wat teleur. Wel los en onderscheidend, maar meer drive mag wel . Verder wel de meest natuurgetrouwe set die ik op de VAD heb gehoord Magnat: Indrukwekkende weergever om te zien, helaas is daar dan ook alles mee gezegd. Het laag is traag en mist impact. Wel als enige van de beurs fullrange. Het midden was metallig, en blazers kwamen niet uit de verf. Ik mist een gevoel van rotsvast en stabiel klankbeeld. Avalon: Ik denk dat de ruimte wat aan de kleine kant was. We werder getrakteerd op een stuk emt contrabasss, dummer en vleugel. (free jazz). De aanslagen van de piano kwamen slecht uit de verf en klonken er geknepen. Ik miste de rust. Het laag vond ik wel goed, los en strak. De contrbass klonk erg natuurgetrouw. Wilson: In eerste instantie klonk deze set zeer goed. In ieder geval homogeen, stabiel en vanzelfsprekend. Echter zit er een adertje onder het gras, en lijkt het alsof ze bij deze weergevers een truuk hebben uitgehaald. Bij de sopraan sax, een stukje mute trompet en later een alt sax ontbrak er duidelijk een stuk in het onder middengebied. Deze blaas instrumetnen leken weliswaar helemaal los en goed geplaatst, maar natuurgetrouw waren ze niet. Een verkouden klank noem ik het maar. Later een stukje klassiek gehoord. De contrabassen en cello's zijn niet goed te onderscheiden maar komen uit een punt qua laag. Het laag mocht dus zeker losser, en meer onderscheidend. Tot slot bij dit stuk een prachtig stukje flugelhoorn. Wat miste ik hier de mooie losse kopergloed. Hij klonk alsof er watten in zatten. De plaating. Veel te breed. Bij een stukje jazz stonden de cymbals wel 2 meter te zweven van de tom's en de snare. De snare was eveneens weer 1 meter verder naar rechts dan de kick. Lua: Dit duistse merk klonk erg overtuigend. Ietswat romig, maar behoorlijk neutraal. Een opname van een vleugel kwam er goed uit de verf. Je hoorde heel mooi de gloed van het sustain pedaal, en het uitsterven van elke toon van een akkoord. Bovendien vond ik de pianoklank erg fraai. Het laag was wat bruinig van karakter maar wel strak. Groete, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door Geerdie: Hey Peter B Heb je toevallig ook die solo gezien van de basgitarist van Satriani? Onvoorstelbaar wat die man op dat instrument doet! Echt, afgronddiep laag! Ik dacht even dat de twee(?) subs zouden exploderen. En Hans van Liempd vond alle HT-sets maar k*t klinken... Hij weet 't niet, hij weet 't niet. Nou, ik weet 't w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts