Arnie Posted 20 oktober 2003 Author Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu: En dan karretjes vergelijken met Arnie Lijkt me leuk, Alfa en Rover 2 verschillende werelden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 oktober 2003 Report Share Posted 21 oktober 2003 Leuke auto die Rover. Echter ga je denk ik schrikken als je hem over een aantal jaren weer wilt inruilen. Rover loopt de laatste paar jaar in Nederland erg slecht. Ik weet het uit ervaring. Ik heb vier a vijf jaar in onderstaande exclusieve auto gereden. Hier waren er maar heel weinig van in Nederland. Toen ik op een gegeven moment meer ruimte wilde en hem ging inruilen was het wel even slikken. De aanleiding was ook dat ik hem all-risk had verzekerd en eens op de site van de ANWB ging kijken wat ik kreeg uitgekeerd als hij total loss was. Ik barste in tranen uit toen ik zag wat ik nog kreeg . Daar kun je nog net een leuke versterker voor kopen met een niet al te dure interlink maar dan was het geld wel op. Wat dat betreft kun je inderdaad beter voor de duitse merken gaan. Ik ben niet meer in gelegenheid om te rijen wat ik echt leuk vindt. Ik ben een beetje doorgeschoten de andere kant op Niet echt mooi maar wel praktisch, betaalbaar en zeer ruim. Ik blijf dromen van een leuke auto er bij. Dat moet dan een leuke cabrio worden of anders een kitcar bijv. a la Lotus 7 of AC Cobra. Voorlopig zal het wel even bij dromen blijven. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 21 oktober 2003 Report Share Posted 21 oktober 2003 beste Conqubite, De afschrijving op auto's is enorm, eigenlijk te gek voor woorden. Over het algemeen krijg je inderdaad voor duitse merken wat meer terug, maar je betaald meestal ook meer als je ze koopt, ook tweedehands. Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 21 oktober 2003 Author Report Share Posted 21 oktober 2003 Geplaatst door conqubite:Leuke auto die Rover. Echter ga je denk ik schrikken als je hem over een aantal jaren weer wilt inruilen. Rover loopt de laatste paar jaar in Nederland erg slecht. Ik weet het uit ervaring. Ik heb vier a vijf jaar in onderstaande exclusieve auto gereden. Conqubite Oei! da's inderdaad een exclusieve, maar vooral ook errug mooie auto! ik heb zo eentje destijds bij een dealer zien staan: racing green met 4 kuipstoelen erin, zo'n ingetogen bultje op de moterkap enz. enz. een hele mooie Rover zo'n 200 coupe. m'n ouders hadden in die tijd een "normale" 200 van die serie.... Ik weet dat Rover niet echt giga in de markt ligt, en dat wist ik ook al voordat ik deze Rover kocht..... M'n ouders rijden al jaaaaaaaaaren engels. zodoende ben ik ook op een Rover overgestapt, de 400 van m'n ouders rijdt gewoon lekker en ziet er ook nog eens goed/chiq uit! conqubite - suc6 met het zoeken naar je droomauto!!! (een lotus is wel erg gaaf idd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 21 oktober 2003 Report Share Posted 21 oktober 2003 Dit is inderdaad wel een heel algemeen onderwerp. Bla bla bla. Slap gelul over auto's. "That car really turns me on". "Helemaal te WOW!!!" NOT!!! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 oktober 2003 Report Share Posted 21 oktober 2003 Geplaatst door Hubertinus:Dit is inderdaad wel een heel algemeen onderwerp. Bla bla bla. Slap gelul over auto's. "That car really turns me on". "Helemaal te WOW!!!" NOT!!! Hubertinus Sommige mensen boeit het wel... Hebben andere hobbies dan alleen audio... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 22 oktober 2003 Report Share Posted 22 oktober 2003 Geplaatst door Henrie: Sommige mensen boeit het wel... Hebben andere hobbies dan alleen audio... Inderdaad, ik heb hier nog niet eerder meegedaan met de auto-topics en dat is misschien maar goed ook. Als ik eenmaal begin ben ik niet te houden. Zoals gezegd, het is inderdaad een onderwerp die je als hobby zou kunnen omschrijven. Ik ben met name gecharmeerd door de engelse auto-industrie. Voor veel mensen zal dit onbegrijpelijk zijn en misschien "heiligschennis" maar voor mij geen Ferrari of Porsche. Als ik me dergelijke auto's kon veroorloven zou het een TVR worden. Dat is mijn merk, een heerlijk beest van een V8 of sinds enige tijd een zeer snelle V6 en als dit nog niet genoeg is een V12 met bijna 800 pk, een unieke zeer originele en ingetogen stoere vormgeving en een geluid dat oorstrelend is. De Cerbera met z'n standaard James Bond interieur (het mooiste interieur ooit). De extravagante en ruige Tuscan of de niewe gelikte Tamora. Kijk maar eens naar het interieur van de wagens en vooral luister eens naar het geluid!!!!. Voor de helft van het geld heb je wagens die gehakt maken van hun tegenhangers van Ferrari en Porsche. Zoek maar eens op het net naar TVR. Ben je handig en heb je ruimte dan kun je voor een kleiner budget een kitcar bouwen. Ook daarvoor ben je in Engeland aan het goede adres. Er zijn tientallen mogelijkheden waarbij een kopie van de legenadarische Cobra mij wel wat lijkt maar een lichte en goedkopere kopie van de Lotus 7 is ook niet te versmaden. Daarnaast kun je ook "gewone" leuke wagens bouwen. Een mooi voorbeeld hiervan is deze Als je als donor een oude Honda Accord aanlevert bouwen ze je deze auto voor minder dan 25000 Euro. Beneden de 17000 bouw je hem zelf. Zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat doe ik niet. Dit een audiosite maar jullie begrijpen nu wel denk ik wat ik bedoel. Audio vind ik heel leuk en interessant maar er is meer dan audio. Waarvan acte. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 oktober 2003 Report Share Posted 22 oktober 2003 Hulde Conqubite. Ik ben het helemaal met je eens dat er meer is dan alleen audio en ook dat er meer is dan alleen Porsche en Ferrari. Met name de 911 zie je tegenwoordig overal rijden. Is een beetje de Opel onder de sportwagens geworden (al is ie nog wel steeds heel goed). Engeland heeft een mooie autogeschiedenis. Zelf vind ik Lotus het mooiste Engelse merk. Maar TVR is ook mooi. Die nieuwe (ik geloof de Tuscan; ik kan die namen nooit zo goed onthouden) is echt briljant. Ziet eruit alsof ie van een andere planeet komt en is toch gewoon een heel mooie auto. Wel jammer dat de Engelse autoindustrie bijna helemaal is overgenomen door 'buitenlanders'. Aston Martin is van Ford, Bentley van VAG (VW), Jaguar ook van Ford, Land Rover ook, MG-Rover is van Phoenix, Mini van BMW (is nota bene bij de BMW-dealer te koop) en Rolls Royce ook. Zelfs Lotus is in buitenlandse (Maleisische) handen (Proton). Maar ze maken gelukkig nog wel hun eigen auto's, zonder 'hulp' van Proton (alleen financieel waarschijnlijk). Alleen Morgan en TVR zijn nog zelfstandig. En dan zijn daar nog de 'nieuwe' merkjes Noble, Spectre en Caterham. En zo zijn er nog wel wat kleine merkjes. Met name kitt-car-fabrikanten. Met die kitt-cars is het trouwens niet altijd even goed gesteld met de kwaliteit, maar goed, dat zijn we wel gewend van de Engelsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 oktober 2003 Report Share Posted 22 oktober 2003 Geplaatst door Theo:Arnie, proficiat. Ik had zelf zaterdag j.l. mijn nieuwe auto (een fraaie Peugeot 607) moeten ophalen, maar de garage redde het helaas niet met het overbouwen van mijn geluidsinstallatie. (...). Roest-ie al? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 oktober 2003 Report Share Posted 22 oktober 2003 Geplaatst door spido: Roest-ie al? 't Is geen Fiat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Huub Derkx Posted 22 oktober 2003 Report Share Posted 22 oktober 2003 Ik vind het een beetje vergezocht om hier over auto's te gaan lullen. Ik neem aan dat het algemene onderwerpen betreffende audio behelst die hier besproken dienen te worden. Audio is maar een klein gedeelte van mijn vrije tijd besteding. Ik denk dat kunst in het algemeen veel meer tijd inneemt of sportbeoefening. Maar daar ga ik hier niet over neuzelen. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 10 november 2003 Author Report Share Posted 10 november 2003 Geplaatst door Arnie: Om even op audio gebied te blijven..... Even een update.... ik heb een weekje rondgereden met de "standaard inbouw"... maar dat beviel me totaal niet. Ik weet dat je in een auto nooit een "audiofiel" geluid zult krijgen, maar met een paar aanpassingen krijg je het toch een stuk beter dan standaard..... een opsomming: Pioneer Headunit Sony Xplod 13cm 2-weg achterin Sony XM1200HX 2-kanaals versterker Caliber CW10 Basscube (10" woofer) de standaard voorspeakers heb ik uitgebreid met (originele Rover) tweeters die in de standaard tweeter montage plek zitten,(achter het rooster zat gewoon een afdekkapje) zodat ik voorin nu een 2-weg systeem heb..... Alle 4 middentoners zijn afgefilterd op 80 Hrtz om ze de bas te sparen (zo kunnen de standaard voorspeakers ook meekomen) De sub is gefilterd op 90 Hrtz.... Nog geen "audiofiel" geluid, maar wel beter als standaard maar wel met een standaard uiterlijk en da's weer handig tegen het dievengilde...... ziezo ieder weer op de hoogte..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts