stijn Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 hey wat vinden jullie van deze speaker. Hij lijkt mij erg mooi stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Hoi, Stijn Ik was eigenlijk nooit zo weg van Tannoy, maar de TD12 (het iets grotere model dus) heb ik gehoord op een hifi-show in Hengelo, vorig jaar, en vond ze goed klinken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaas Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 Ik heb ze al een paar keer gehoord in diversen opstellingen maar ik vind het en knappe speaker ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 25 mei 2002 Author Report Share Posted 25 mei 2002 bedankt voor jullie reacties, maar weet misschien iemand ongeveer de prijs? En misschien ook ergens waar ze in de aanbieding/2ehands te krijgen zijn? alvast bedankt stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 mei 2002 Report Share Posted 25 mei 2002 hoi Stijn, De prijs voor de Dimension TD10 staat op Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 26 mei 2002 Author Report Share Posted 26 mei 2002 hey allemaal, ik weet nu al heel wat meer over de td 10 maar het belangrijktste is dat ik hem nu in ieder geval niet kan betatlen majah dan maar een iets goedkopere bv. de D500 of de D700 met misschien de D750 als center erbij. Wat is jullie ervaring met deze speaker? Mijn Denon 1801 zal wel weer niet goed genoeg ervoor zijn dus wat raden jullie daarvoor aan in combinatie met deze speakers?? alvast bedankt Stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 Hallo Stijn, Ik heb net in de "What Hifi?" gelezen dat de D500 een stuk minder klinkt dat de D700. Het is natuurlijk de vraag of jij dit ook vindt maar toch. Ik heb alleen ervaring met een Tannoy uit de prestige serie en de P40 en de M2 van Tannoy. Mijn ervaring is dat zeker bij het Prestige model een goede versterker een must is (met de Marantz PM80, op zich een goede versterker klonken ze erg middelmatig. Na veel gezoek en uitproberen ben ik bij buizenversterkers terechtgekomen. Ik wil er maar mee zeggen dat als de combinatie versterker luidspreker niet goed is de set niet om aan te horen is (ook al heb je op zich goede luidsprekers). Ik vermoed dat de D500 en D700 een hoop power nodig hebben om strak te klinken maar dat zou je in de praktijk moeten proberen.. Veel succes. John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaas Posted 26 mei 2002 Report Share Posted 26 mei 2002 De Tannoy D-500 is in februari 2000 door het duitse "AUDIO" magazine nog uitgeroepen tot "Spitzenklasse" matriaal. (ik kan je deze test wel door mailen als je dat wil) PDF FILE - Lijst met Spitzeklasse speakers De D-700 heeft een bredere afstraling van de muziek en een dieper laag in huis dan de D-500 maar dat verlangd dan ook een grotere luisterruimte en is 1/3 duurder. Het grillige fase gedrag van de "Dual Concetric" speakerunit van Tannoy schommeld nogal en dat in combinatie met de aanvullende bass unit en het stijle filter van deze Definition serie, is wat sommige vesterkers niet zo prettig vinden. PDF FILE - Dual Concentric White paper Het zijn prachtig klinkende speakers maar ze tricky als het om de aansturing gaat maar dat geld voor meer speakers in deze prijsklasse. Groeten Klaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 27 mei 2002 Author Report Share Posted 27 mei 2002 stuur maar ff klaas men emeel is tha_goeiste@hotmail.com beetje eigendunk niet?? bedankt klaas en de rest natuurlijk ook stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 27 mei 2002 Author Report Share Posted 27 mei 2002 hey allemaal, nog ff een vraagje.. Wat denken jullie van deze speakers samen met de denon 3802. Ik heb al eerder wat gevraagd over de A1se maar die kan ik helemaal niet betale !! De versterker lijkt mij aardig goed maar heeft iemand hier nog wat info of dingen om te weten over?? Stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 mei 2002 Report Share Posted 27 mei 2002 Geplaatst door JGCK:Hallo Stijn, Ik wil er maar mee zeggen dat als de combinatie versterker luidspreker niet goed is de set niet om aan te horen is (ook al heb je op zich goede luidsprekers). Veel succes. John En dat geld natuurlijk ook voor de ruimte waar ze in komen te staan en de bereidheid om ze zo optimaal mogelijk op te stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 28 mei 2002 Report Share Posted 28 mei 2002 Geplaatst door Ruud: En dat geld natuurlijk ook voor de ruimte waar ze in komen te staan en de bereidheid om ze zo optimaal mogelijk op te stellen. Had je een specifiek voorbeeld in gedachte, Ruud? :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 28 mei 2002 Report Share Posted 28 mei 2002 Geplaatst door stijn:hey allemaal, ik weet nu al heel wat meer over de td 10 maar het belangrijktste is dat ik hem nu in ieder geval niet kan betatlen majah dan maar een iets goedkopere bv. de D500 of de D700 met misschien de D750 als center erbij. Wat is jullie ervaring met deze speaker? Mijn Denon 1801 zal wel weer niet goed genoeg ervoor zijn dus wat raden jullie daarvoor aan in combinatie met deze speakers?? alvast bedankt Stijn Beste Stijn, Ik heb ooit de D700 uitvoerig mogen bewonderen. Zeer mooie luidsprekers. Maar daar is de prijs ook naar. Ze zijn niet veel goedkoper dan de grotere uit de Dimension serie. Ik denk dat er met een betere versterker i.c.m. de D700 wel winst te behalen is t.o.v. je huidige versterker, maar doe de Denon niet te snel af als slecht. Dat is hij naar mijn mening namelijk zeker niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Ik heb zelf de D700 gehad gedurende 1 jaar, in combinatie met twee versterkers : een Cyrus 3 + PSX/R en een SONY ES. Het laag van de D700 is moeilijk goed te krijgen ; het inbrengen van de meegeleverde schuimproppen in de bassreflex-openingen brengt weinig soelaas want dan komt er wel minder laag, maar het klinkt niet mooi meer. De voornaamste kritiek t.o.v. de D700 is echter een soort scherpte in het hoge middengebied die ik niet wegkreeg met veranderen van bekabeling of plaatsing van de speakers. Samengevat : wat mij betreft een speaker die in eerste instantie overweldigend kan klinken met goed opgenomen materiaal, maar op langere termijn leidt tot frustratie , hij biedt je weinig luistervreugde. Niet kopen alvorens zeer langdurig thuis te hebben beluisterd. Zelf vond ik na 5 paar speakers "volledige bevrediging" met de kleinere MAGNEPAN-speakers. MG 0.5, 0.6 of de recentere MG 12 moet je geprobeerd hebben om het te geloven. In deze prijsklasse fenomenaal. De MG 12 kost nu momenteel nieuw een 2400 € ; de TANNOY D700 kostte indertijd een pak meer. Met VrGr, FONS MDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Hallo Fons, Ik denk dat je toch een betere versterker aan de Tannoy's had moeten hangen (met een flinke stroomreserve voor een goede dynamiek). Toen mijn Tannoy Guy Fountains werden aangestuurd door een PM80 van Marantz klonk het geheel als een transitorradio, nu met de juiste versterking klink het echt fantastisch. De D700 verdient echt een paar goede monoblokken! Mvrg John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Ik vrees (alhoewel...) dat ik daar nooit meer zal achterkomen... VrGr Fons MDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Hallo Fons, Dat is toch jammer. Als je bij de reviews op audioreview.com kijkt zie je alleen maar enthousiaste reacties over de D700 maar wel met meerdere keren de opmerking dat je wel een goede versterker nodig hebt om de D700 aan het klinken te krijgen. Puur uit belangstelling... was die Sony een Ta 50es? Die vind ik namelijk bijzonder belabberd en weinig muzikaal klinken... Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Hallo Fons, Dat is toch jammer. Als je bij de reviews op audioreview.com kijkt zie je alleen maar enthousiaste reacties over de D700 maar wel met meerdere keren de opmerking dat je wel een goede versterker nodig hebt om de D700 aan het klinken te krijgen. Puur uit belangstelling... was die Sony een Ta 50es? Die vind ik namelijk bijzonder belabberd en weinig muzikaal klinken... Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Beste John, je hoeft niet 2x te roepen, is was er even niet...Er moet ook nog een beetje gewerkt worden, nietwaar... Het was een TAF870ES. Geen slechte versterker, eigenlijk. Achteraf gecombineerd met een paar DYNAUDIO Audience 50 (vond ik heel sterk in hun prijsklasse, ruim 3 jaar naar geluisterd), en dat rauwe randje was er niet meer. Wel zette de SONY het laag een beetje aan, dus in dat opzicht wellicht niet de beste partner voor de D700. Overigens geloof ik je best dat de D700 veel potentieel heeft, maar ik kreeg het er niet uit... VrGr Fons MDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Oeps ik schoot even uit (vandaar 2x)! Normaal stotter ik nooit........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaas Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Toen mijn Tannoy Guy Fountains werden aangestuurd door een PM80 van Marantz klonk het geheel als een transitorradio, nu met de juiste versterking klink het echt fantastisch. Hoi JGCK, Wat voor versteker heb je nu op die Tannoy Guy Fountains aangesloten ? Groeten klaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 29 mei 2002 Author Report Share Posted 29 mei 2002 John welke zou je aanraden voor niet al te veel.. was dat niet te veel?? maargoed je snap denk ik wel waar ik het over hebt als je naar eerdere post kijkt stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Bij mijn huidige luidsprekers gebruik ik buizenmonoblokken (300b buis) van Heart (Rik Stoet) en een Rik Stoet voorversterker (ik heb gehoord dat de luidsprekers ook goed combineren met Audion en Jadis buizenversterkers). De Heart versterkers leveren maar ongeveer 10 watt maar dat is voldoende omdat de gevoeligheid van de speakers erg groot is. Deze versterkers combineren (denk ik) erg slecht met de D700 omdat die veel meer vermogen vragen (door een lagere gevoeligheid). Als ik de D700's had zou ik versterkers van de volgende merken proberen: - monoblokken + vv van Musical Fidelity - NAD eindversterker + vv - ik zou ook de niet meer leverbare RMB100 van Rotel proberen als ik ze kon vinden (erg mooi geluid voor het geld) - misschien een geintegreerde versterker van Accuphase?? Als je er perse een surroundset van wilt maken zou ik toch voor aparte monoblokken voor de D700's gaan en een aparte versterker voor de rest van de luidsprekers. Dit is natuurlijk een zeer persoonlijke lijst. Ik denk niet dat je een goedkope versterkerset voor deze luidsprekers kunt kopen zonder ze enorm tekort te doen. Maar als je geduld hebt en zo'n setje RMB100 van Rotel ergens kunt krijgen voor een redelijke prijs (700euro?? per set) dan valt het denk ik nog wel mee (met de Rotel zou je denk ik de D700's later ook mooi kunnen biampen). Maar goed voorgaande suggesties zijn erg persoonlijk. Alleen je eigen mening telt. Het feit blijft dat je qua versterking met de D700 niet goedkoop uit bent (en je moet ze zoals iemand al eerder heeft gezegd goed kunnen en willen plaatsen in je huis). Als het budget wat beperkt is zou ik persoonlijk liever een wat makkelijker aanstuurbare speakerset kopen (+ een mooie versterker, cd-speler + platenspeler). John (Tannoyfan!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 31 mei 2002 Author Report Share Posted 31 mei 2002 hoi john. misschien heb je wel gelijk en kan ik maar beter voor iets anders kijken. maar ff een vraagje want ik heb hier bij 2e hands nog een accuphase E-206 voor 700 euro. is dit een goede prijs en heb je nog wat info of een plaatje.. of de Musical Fidelity X-A 200 Mono-eindversterkers ( demo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 31 mei 2002 Author Report Share Posted 31 mei 2002 oh nee valt eigenlijk wel mee met wat er af is ik vergiste me ff tussen euro's en gulden.. majah het is tog te duur vrees ik.. stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts