jopie Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 beste john, als ik iemand erg negatief hoor spreken over een product, en dan in e Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Jopie Lees mijn verhaal over de eerste luisteravond er op na en vergelijk het met dat van gisteravond... Meer hoef ik eigenlijk niet te zeggen... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Geplaatst door jopie:beste john, als ik iemand erg negatief hoor spreken over een product, en dan in e Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 september 2003 Author Report Share Posted 14 september 2003 de bijna perfecte performer : dat is hij . ondanks dat het een konussysteem is beste mensen . gisteravond was het weer zover . de heer feenstra kwam om19:00 uur hier een set PP kings demonsttreren . voor de tweede keer . dus na hem een maaltijd te hebben gegeven ,hebben we se kings uit de auto gehaald en opgesteld . op ongeveer de zelvde plek als mijn esl,s . intussen waren ook de andere forumleden gearriveerd ,en konden we gaan draaien . het eerste wat opviel was dat idd het midden gebied wat minder luid klonk dan de vorige sessie . en daardoor kwamen ook de andere kwalitieten aan het licht . het hoog het hoog is mij die avond niet opgevallen ,dus voor mij een teken dat het goed zit . het midden gebied gaf heel veel informatie ,en klonk erg gedetailleerd . als eerste heb ik een stukje van albinoni opgezet ,en wel het adagio . met orgel en trompet . dit klonk z Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 september 2003 Author Report Share Posted 14 september 2003 ps: netspanning ?? fluctueren ?? timrek verde ?? klasse A ?? niks van gehoord die avond elke keer als we er een cd instopte kwam er muziek uit de speakers . en das heel belangrijk . nee mensen , als de MF warm is speeld hij iets anders als koud . maar das maar een half uur . de rest zit tussen de oren bij jullie . gewenning . ontwenning . lekkerder in je vel gaan zitten . een wijntje !!!! noem het maar op . snap je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Nou Erik, De wijn was idd erg welkom tijdens al dat orgel gedraai van jou! Maar al met al een zeer geslaagde avond! Groet Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Je kunt het nu wel bij warme versterkers zoeken maar al eens aan gedacht dat als je lekker doorspeelt met conussen de spreekspoelen daarvan ook lekker heet worden. Niet aleen mechanisch veranderen ze iets, ook de weerstand van de spreekspoel kan aardig oplopen waardoor er minder geluid uit komt en de afstemming van de filters zich ook enigszins wijzigd. En ja bij langer op hoog niveau luisteren gaan ook je oren anders reageren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door Pjotr:Je kunt het nu wel bij warme versterkers zoeken maar al eens aan gedacht dat als je lekker doorspeelt met conussen de spreekspoelen daarvan ook lekker heet worden. Niet aleen mechanisch veranderen ze iets, ook de weerstand van de spreekspoel kan aardig oplopen waardoor er minder geluid uit komt en de afstemming van de filters zich ook enigszins wijzigd. En ja bij langer op hoog niveau luisteren gaan ook je oren anders reageren. Wat ook nog meespeelde was natuurlijk dat de echte high end cd op waren.... Toc vond ik het verschil wel heel erg groot (om het voor Kermit geen wereld van verschil te noemen). Blijft de vraag... wat is nu het best. Het preciese en open geluid van het begin, of de diepe lage tonen van het eind. Ik denk dat het optimum rond 11:00 uur was bereikt, en dat het daarna te veel de rondborstige kant uitging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 En misschien waren we de PP's nog aan het inspelen .... Zo bezien zou Klaas ook nog eens moeten luisteren naar een ingespeeld model, klinkt de King dan nog steeds zoals hij het bedoeld heeft? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Hans en ik waren het er over eens dat er een gat in het midden-laag zat, waardoor mannenkoren, contrabassen en alles dat "body" zou moeten hebben nogal iel klonk of zelfs deels ontbrak. Blijft de vraag... wat is nu het best. Het preciese en open geluid van het begin, of de diepe lage tonen van het eind. Ik denk dat het optimum rond 11:00 uur was bereikt, en dat het daarna te veel de rondborstige kant uitging. Aan het eind van de avond was er dus geen gat meer en voldoende body? Waar ik me toch wel over verbaas is dat de berichten nu overwegend positief zijn. Ik merk thuis dat er een nuance verschil is tussen de MK IV en de MK V, waarbij ook ik de voorkeur geef aan de huidige versie. Het blijft voor mij een nuance verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door Puur: Aan het eind van de avond was er dus geen gat meer en voldoende body? Waar ik me toch wel over verbaas is dat de berichten nu overwegend positief zijn. Ik merk thuis dat er een nuance verschil is tussen de MK IV en de MK V, waarbij ook ik de voorkeur geef aan de huidige versie. Het blijft voor mij een nuance verschil. Er was wat meer laag, maar die dip in het mid-laag is er al die tijd wel in gebleven, althans zover als ik het heb gehoord. Bij de vorige sessie schijnt het middengebied wel heel erg prominent geklonken te hebben, maar ik was daar niet bij. De negatieve berichten kwamen van een sterk vervormende middentoner in de rechter speaker, waar achteraf vuil/gruis in bleek te zitten. Klaas heeft de bouwvolgorde toen iets aangepast, zodat het vuil geen kans meer krijgt om in een unit te komen. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe Erik's luidsprekers klinken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 september 2003 Author Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Ik denk dat het optimum rond 11:00 uur was bereikt, en dat het daarna te veel de rondborstige kant uitging. om tien uur had iedereen nl net zijn glas wijn achter de kiezen . en om elf uur was de alcohol lekker in het bloed verzadigd . om daarna weer door de lever te worden afgebroken . tzat deze keer dus niet tussen de oren ,maar in het hele lijf . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 september 2003 Author Report Share Posted 15 september 2003 dit mailtje kreeg ik van klaas . ik denk dat hij het wel goed vind als ik het plaats ; het is nl ook aan jullie gericht . Beste Erik, (Mag ik "Erik" zeggen? We kennen elkaar inmiddels al wat beter, nietwaar? En wilt u/jij dan "Klaas" zeggen? Want zo heet ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Uit het mailtje van Klaas blijkt dat de dip in het midden-laag niet samenhangt met de aangepaste filtering van het midden. Ook mag als bekend verondersteld worden dat een grote 30cm woofer niet op zijn best is in het gebied waar de dip zich bevindt. Daarom kiest bijv. Infinity voor een 4-weg systeem met een zgn. midbass-coupler. De laagunits zijn bij de oudere Infinity modellen (Kappa 8 en 9) nl. ook 30cm. Bij 90Hz zit bij deze modellen het eerste kantelpunt al en de volgende bij 700Hz. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Klaas is toch ook met een vier-weg bezig geweest. Toch is er voor een drie-weg gekozen. Ik neem aan dat dit weloverwogen geweest is. Ik denk dat het voordeel van die keuze is dat je de woofer vrijwel zonder of geheel zonder filtering kunt laten spelen. Als ik nu de oude versie van de PP vergelijk met de huidige dan denk ik dat een stuk gemak en natuurlijkheid in de weergave hierdoor te verklaren is. Ook is de speaker nu behoorlijk goed aan te sturen. Maak je de keuze voor vier-weg dan denk ik dat je op deze punten weer moet inleveren. Maar goed, ik ben een volledige leek op dit vlak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Puur, ik denk dat jij een heel goede keuze hebt gemaakt door juist deze luisprekers te kiezen. Ik denk ook dat deze met goede versterking (en CD speler) nog veel meer kunnen laten horen. Dank je, Hans!! Ben jij net zo benieuwd als ik wat Array met de Kings doet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door Puur: Dank je, Hans!! Ben jij net zo benieuwd als ik wat Array met de Kings doet? Ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 september 2003 Author Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door Puur: Dank je, Hans!! Ben jij net zo benieuwd als ik wat Array met de Kings doet? je bedoeld , wat de king met de array's doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 september 2003 Author Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door Puur:Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe Erik's luidsprekers klinken... tzelvde als de pp king , maar dan zonder het onderste oktaaf. btw : kom eens een keer met picoso naar het zuiden . pikken we een mooi concert en kun je gelijk wat luisteren en babbelen hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 september 2003 Author Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Het voordeel van de Kappa 9 is dat het laag en de rest gescheiden kan worden aangesloten. Je kunt dan beide karakteristieken vergelijken. Het blijkt dan (ook te horen) dat de basluidsprekers tot zeker 250 hz nog heel behoorlijk meedoen. Ik blijf nog even bij m'n "kleuring" mening, die in het begin (van de luistersessie) nog werd versterkt door te weinig laag. over de verandering in het laag ben ik het niet helemaal met je eens . ik hoorde ook verandering ,maar enkel wanneer ik ergens anders ging zitten . wat betreft het opwarmen van de versterker : deze stond al vanaf s'middags vier uur aan . hij is alleen heel even uit geweest toen we de kings aansloten . tis misschien toch de gewenning aan het wat minder boemige laag wat menig conus luidspreker produceerd . en de wijn speeld ook parten . ik nam alleen cola , Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Hans, ik heb je een mailtje gezonden. Erik, lijkt me leuk. Picoso komt hier binnenkort en zal dit ook wel lezen, we kunnen straks vast iets afspreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: over de verandering in het laag ben ik het niet helemaal met je eens . ik hoorde ook verandering ,maar enkel wanneer ik ergens anders ging zitten . wat betreft het opwarmen van de versterker : deze stond al vanaf s'middags vier uur aan . hij is alleen heel even uit geweest toen we de kings aansloten . tis misschien toch de gewenning aan het wat minder boemige laag wat menig conus luidspreker produceerd . en de wijn speeld ook parten . ik nam alleen cola , Nou ja.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Ik vind het heel moeilijk om te constateren dat een set in de loop van de avond een andere klankkleur krijgt zonder dat ik opnames die ik vroeg op de avond gehoord heb later nog eens heb kunnen beluisteren. Het is mij in ieder geval niet opgevallen. Bij de door mij meegebrachte opnames die gedurende de avond gedraaid zijn is het klankbeeld in mijn beleving consistent gebleven. En ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat Hans bedoelt met zijn opmerking dat later op de avond de echte high-end CD's op waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts