SpeedyAndr Posted 27 september 2003 Report Share Posted 27 september 2003 Ron had beter een foto kunnen maken toen The Gathering speelde, iedereen was toen gegarandeerd wakker Die 2e pic kan ik niet zien, ook niet in een apart window Hij komt van dezelfde homepage, dus iets zal niet goed zijn met die link.... Je kunt wel zien dat er echt weinig licht was, mijn camera had er de grootste moeite mee. Het geluid is wel redelijk mooi geregistreerd. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 september 2003 Report Share Posted 27 september 2003 Tjemig Ron, die foto zegt meer dan de 30 pagina's in deze thread. Phewww.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 september 2003 Report Share Posted 27 september 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 september 2003 Report Share Posted 27 september 2003 Geplaatst door Sherwin:Even serieus he.. heb toch wel respect voor die PP's, klaas of spido moet een setje aan mij geven, maak ik een nieuw filter (van eigen componenten, los eraan hangen etc) en dan gaan we met z'n alle nog een keer luisteren). Gewoon om te 'proberen' Mvgr, Sherwin Aan jou geven??? Hoezo, kun je ze niet kopen? Trouwens, jij bent nogal bedreven in zelfbouw, dus waarom koop je dan niet gewoon die units die KF gebruikt en bouw je de kast na. En dan je zelfontwikkelde crossover erin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 september 2003 Report Share Posted 27 september 2003 Wat moet ik me trouwens van die units van de pp's voorstellen? Ik bedoel dus, wat voor types, welke leverancier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 september 2003 Report Share Posted 27 september 2003 Geplaatst door Pjotr:Tjemig Ron, die foto zegt meer dan de 30 pagina's in deze thread. Phewww.... Tja wat wil je, bijna alleen klassiek en een enkele keer "echte" muziek En dan bedoel ik niet dat orgel met die trompet of Tuck & Patty .... Ik heb mijn bijdrage beperkt gehouden tot DCD (net voordat ik weg ging), in de hoop dat iemand met echt leuke muziek zou komen .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 september 2003 Report Share Posted 27 september 2003 Ik had een opname van het Requiem van Verdi bij me. Een werkelijk schitterende opname en uitvoering. Na het geweld van het Tuba Mirum en de daaropvolgende vocale delen wilde ik hem afzetten. We hadden er al zeker 6 minuten naar geluisterd en het verbaasde me al dat er geen protesten hadden geklonken. Toen ik naar de CD-speler liep om er een eind aan te maken, werd ik door de andere aanwezigen tegengehouden. Ze wilden meer horen. Dat was bepaald een schokkende ervaring.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 september 2003 Report Share Posted 27 september 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 september 2003 Author Report Share Posted 27 september 2003 Geplaatst door Sherwin: Kijk, heel leuk allemaal.. maar wat mij opvalt is dat niemand maar ook NIEMAND een vrolijk gezicht trekt?! Hou zou dat nou toch komen.. Sorry hoor.. Mvgr, Sherwin als men onder de indruk is , van de muziek en de speakers , dan kijk je heel serieus . zaten we nou met z,n allen te lachen , dan luisterde we waarschijnlijk naar de speakers van sherwin met de muziek van andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 september 2003 Report Share Posted 27 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: als men onder de indruk is , van de muziek en de speakers , dan kijk je heel serieus . zaten we nou met z,n allen te lachen , dan luisterde we waarschijnlijk naar de speakers van sherwin met de muziek van andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 september 2003 Author Report Share Posted 27 september 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 september 2003 Author Report Share Posted 27 september 2003 Geplaatst door Sherwin:Hahaha, en toch zie ik dat liever Je luisterd maar wat je wilt op mijn speakers, bevalt het dan is het mooi meegenomen, bevalt het niet jammer dan Ben hier wel zo nuchter in No Dr Phil for me , behalve als ik weer aan het vunzen ben, maargoed.. dat beschouw ik afentoe als uitlaatklep Mvgr, Sherwin btw , sherwin . zijn ze al te beluisteren dan ? en mag ik mezelf uitnodigen ? kben zeer benieuwd . pp killer , of niet ? je weet het niet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 september 2003 Author Report Share Posted 27 september 2003 Geplaatst door Sherwin: Wat denk je? (hoef je eigenlijk niet te vragen).. Maar aan de andere kant is het niet helemaal eerlijk, ik werk wel met dure componenten voor dat 'beetje meer' finesse; Dat is highend! Normaal (high performance spul) klinkt goed, goed betaalbaar, bevredigend resultaat. Highend (neusje van de zalm spul) heeft iets meer finesse waarmen magistrale bedragen voor neer moet lappen (eigenlijk gewoon aso), PP is niet duur...(nog geen 3000 gulden per speaker dacht ik zo) en ik werk richting de 10.000 gulden per speaker (prestatie-gericht gezien) Ik kan een systeem maken voor minder wat beter klinkt en meer performance heeft met zelfs goedkopere units Mvgr, Sherwin ik hoor het graag of beter gezegd , ik hoop het een keer te horen , bij jou Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 september 2003 Author Report Share Posted 27 september 2003 Geplaatst door Sherwin: Niet hopen, maar ondernemen als ze klaar zijn , dan moeten we maar eenkeer afspreken . niet om nou alleen die speakers van jou te beoordelen , maar veelmeer om eens lekker over de hobby , en nog veel belangrijker de muziek te praten . affijn , bereid je speakers maar vast voor op een stevig stukje ,, ehh je weet wel muziek (kmag het niet meer over die dingen hebben ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 september 2003 Author Report Share Posted 27 september 2003 Geplaatst door Sherwin:Haha, is perfect Erik; Mijn kamer wil ik acoustisch nog even verantwoord maken, want dat is wel.. heb misschien wel de meest vervelende akoestiek van jullie allemaal (zolder, asymmetrisch ook nog), dat is nog even een klus hier achteraan, Mvgr, Sherwin een goede akoustiek is een must . ik heb eeb gigantische hekel aan een slecht luisterruimte . verschil in kabels en cdspelers hoor ik niet , maar als mijn vrouw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherwin Posted 27 september 2003 Report Share Posted 27 september 2003 Ik kan door acoustiek heen luisteren, ik luister dan naar de pulsen in het laag, en het totaal beeld op zich.. en dan kan ik nog wel bepalen of een speaker goed is of niet, maar nooit optimaal natuurlijk, Mijn speakers meten lineair recht, dus dat is goed.. kijk, zekerheid is altijd een fijne gedachte voor in je achterhoofd Ik heb wat laagproblemen, ja jammer.. ik heb een zolder (mag ik al blij genoeg mee zijn), en nog asymetrisch ook.. maargoed, wat dat betreft ben ik een die-hard en krijg ik dat wel onder controle met de meest goedkope truuc's Mvgr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 september 2003 Report Share Posted 28 september 2003 Geplaatst door Sherwin: Wat denk je? (hoef je eigenlijk niet te vragen).. Maar aan de andere kant is het niet helemaal eerlijk, ik werk wel met dure componenten voor dat 'beetje meer' finesse; Dat is highend! Normaal (high performance spul) klinkt goed, goed betaalbaar, bevredigend resultaat. Highend (neusje van de zalm spul) heeft iets meer finesse waarmen magistrale bedragen voor neer moet lappen (eigenlijk gewoon aso), PP is niet duur...(nog geen 3000 gulden per speaker dacht ik zo) en ik werk richting de 10.000 gulden per speaker (prestatie-gericht gezien) Ik kan een systeem maken voor minder wat beter klinkt en meer performance heeft met zelfs goedkopere units Mvgr, Sherwin Beste Sherwin, Wanneer de units die jij gebruikt beter waren geweest dan die in de PP, dan had KF ze wel voor de PP gekozen! Hij was er namelijk helemaal niet op uit een budget-klasse luidspreker te maken, maar probeerde iets te ontwerpen dat beter zou zijn dan de Nautilus. Daarbij was hij er bijna zeker van dat die speaker goedkoper zou uitpakken. En dat klopte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 28 september 2003 Report Share Posted 28 september 2003 Geplaatst door Sherwin:Even serieus he.. heb toch wel respect voor die PP's, klaas of spido moet een setje aan mij geven, maak ik een nieuw filter (van eigen componenten, los eraan hangen etc) en dan gaan we met z'n alle nog een keer luisteren). Gewoon om te 'proberen' Mvgr, Sherwin O, hoe tomeloos is toch de jeugd! Zij oordeelt zonder te weten... Zonder te horen... Zonder te zien... Zij schreeuwt haar eigendunk over de daken... Zij haast zich om de dwaalpaden en mistwegen te begaan waar hun voorgangers het spoor bijster raakten... Natuurlijk: iedere jeugd heeft recht op zijn eigen fouten en vergissingen... Waarom zou je leren van de ervaringen van anderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 28 september 2003 Report Share Posted 28 september 2003 Geplaatst door Sherwin: (...) KF gebruikt het liefst geen filters.. (muzikaal OK, maar qua performance heb ik het wat anders doen ervaren),(...) In principe is g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 september 2003 Report Share Posted 28 september 2003 Beste Bob als jouw verhaal doorgetrokken zou worden tot in de perfectie zouden de kast en de speakers units ook beter weggelaten kunnen worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 september 2003 Author Report Share Posted 28 september 2003 Geplaatst door Pjotr:Beste Bob als jouw verhaal doorgetrokken zou worden tot in de perfectie zouden de kast en de speakers units ook beter weggelaten kunnen worden en dan kom je vanzelf op de esl uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 28 september 2003 Report Share Posted 28 september 2003 Ja, ja, de electrostaat weer! Het leertje zonder pompbuis. Het vel zonder trommel. De akoestische-kortsluiting producent. De tegenfasestraler. Bullshit! Natuurlijk zou een massaloze, pulserende bol het dichtst bij ons ideaal komen. De full-range ionisator, dus. Een soort zon in je huiskamer! Twee zonnen zelfs, bij stereo. En bij surround... nou, zet je zonnebril maar op. Of liever nog: een lasbril. Houd rekening met rimpels, vanwege de ozon. Wordt ook nogal heet. Nee, een full-range dynamische luidspreker, met een lage afstemfrequentie, met een verliesarme behuizing, en die grondtonen en hun boventonen in gelijke fase weergeeft, is een heel dichte benadering van het ideaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 september 2003 Report Share Posted 28 september 2003 [/QB] Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 september 2003 Report Share Posted 28 september 2003 Geplaatst door spido: Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 29 september 2003 Report Share Posted 29 september 2003 Geplaatst door spido: Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts