Jump to content

HERKANSING PP IN NIEUW-BEYERLAND.

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Lieve Sherwin,

"Waar blijft-ie toch?", dacht ik al.

Maar daar is-ie dan toch.

Hoera!

Maar je had de vraagstelling niet goed begrepen, Sherry.

Iedereen die beweert dat de PP King niet stevig in elkaar zit, mag een botsing daarmee niet uit de weg gaan.

Voor iets wat zo wrak en zwak is, ben jij toch niet bang?

Dus wat let je, jongen?

Als j

Dat de PP King lekker zwaar en daarnaast stevig is daar zijn we het wel over eens. We hebben de binnenkant mogen aanschouwen en alles is lekker aan elkaar geplakt. De kast, de baffle, de verstevigingsbalkjes binnenin. Het geheel deed mij een beetje denken aan het huttendorp waar ik als kleine jongen vele zomervakanties heb doorgebracht. En reken erop dat die hutten ook zwaar en stevig waren want we hadden sloophout en spijkers zat.

Nee, zoals Spido getuigt heeft ome Klaas niet bepaald bespaard op het gebruik van materiaal. Ik denk dat de magazijnchef van de plaatselijke Gamma hem zelfs niet bij kon benen want elk steunbalkje lijkt uit een andere partij afkomstig. Multiplex, hardhout, waaibomenhout, alles zit erin. Zou Klaas hiermee een bijzondere audiofiele bedoeling hebben gehad? De konstruktie van de PP wordt daarnaast gekenmerkt door een overvloedig gebruik van PU-lijm (zie de tips van Spido elders op dit forum). Behalve voor de verlijming van de kopse kanten van de kastpanelen en balkjes wordt dit goedje gebruikt om de luidsprekerunits te "zekeren" en oneffenheden in de gefreesde zetting op te vullen. Met een beetje oefening kun je met die lijm goed boetseren (Puur, waren het geen lijmresten in de spleet?). Dat een schroefje zo nu en dan scheef en naast de zetting valt is dan niet zo spannend meer.

Toch jammer Rob, dat je niet opnieuw in de gelegenheid bent om dit staaltje nijverheid te bewonderen ;)

Bedoel je niet: 'Ik heb die opnames niet. Maar wel andere, net zo fraai en net zo bruikbaar om ESL's te beoordelen...' :P;)

Maar eh, leg de lat morgen maar weer flink hoog. Dat heeft een Perfect Performer wel verdient. In ieder geval veel plezier, ik vind het nog steeds jammer dat ik er niet bij kan zijn. :(

Toch jammer Rob, dat je niet opnieuw in de gelegenheid bent om dit staaltje nijverheid te bewonderen ;)[/QB]

--------------------------------------------

het is inderdaad jammer maar ik had er geen snipper avond voor over.

maar uit eindelijk ben ik toch vrij, gekregen van de zaak omdat ik een keer gezellig en positief was. ;)

en aan de andere kant voor het zelfde geld klinken ze straks echt mooi dan moet ik die irritante sp... (ik krijg dat word niet uit mijn strot)gelijk geven.

ps.het is te hopen dat Erik de huiskamer goed stofzuigt want stof kan behoorlijk de luistersessie verknallen. :D

Hallo allen,

Ik heb een klein probleem vanavond.

Nee nee ik kom echt wel maar het ligt er even aan hoelang ik kom!

Mijn vechtgenote heeft van daag een late dienst (van 13:30 tot 22:30)

Dit zou betekenen als ik op eigen gelegenheid kom dat ik om 22:00 uiterlijk weg moet om haar weer tehalen van haar werk!

(heb maar 1 auto en nee het is geen optie om haar alleen naar huis te laten gaan(niet door die wijken in iedergeval))

dus als ik met iemand mee zou kunnen karren, is dat echt toppie!

Zo niet heb ik pech en zal vroeg weg moeten.

Ik hoor het wel als 1 van jullie mij wil op pikken

Groet en alvast bedankt!

Michel ;)

Geplaatst door telefunken:

ps.het is te hopen dat Erik de huiskamer goed stofzuigt want stof kan behoorlijk de luistersessie verknallen. :D

Goeie tip Rob, want hoe dan ook, die PP's zullen gegarandeerd weer heel wat stof uit zichzelf doen opwaaien.

cool.gif

Geplaatst door RonL:

Michel, omdat ik zelf vanuit Spijkenisse kom en wellicht al een beetje krap in mijn tijd zit, zal een heenreis langs Barendrecht niet lukken. Ik kan je na afloop wel thuis afzetten.

Dat is al heel wat Ron, alvast bedankt!

Dan moet ik er alleen nog zien te komen.

Andre,

heb jij nog plek om mij mee te nemen?

Ik dacht om dan aftespreken bij mijn vrouw haar werk(staat daar de auto gelijk, en kan zij er mee naar huis)

dat is op de spinozaweg(niet ver bij het ns station lombardijen vandaan(hoek spinozaweg, vaanweg en slinge).

Ik hoor het wel!

groet Michel ;)

Geplaatst door Puur:

En?

De PP is OK. Hoewel het middengebied nog steeds wordt benadrukt is het zeker geen vervelende speaker meer om naar te luisteren. Door een kleine ingreep in het scheidingsfilter is een veel betere balans gevonden tussen laag/midden/hoog. De PP is erg "revealing" en geeft subtiele details mooi weer. En dat alles zonder waarneembare kleuring: je hebt niet het idee naar een kast te luisteren wanneer je de ogen sluit. Dat laatste is trouwens een aanbeveling, want ze zien er nog steeds niet uit. Maar dat terzijde.

Tot zover een korte indruk, ter geruststelling...

De laatste trein was al weg toen we bij Utrecht CS aan kwamen (na verkeerd gereden te zijn in het centrum) :(

Enschede is heeeeeeeel ver mad.gif:)

Zo'n Campus zou niets voor mij zijn, een gevangeniscel heeft nog meer ruimte :)

Rotterdam is ook heel ver daar vandaan :D

Dus was ik om 04:30 al thuis :rolleyes:

De Kings waren ok, maar die Termik Verve interlink he, daar is iets raars mee ......

Van mij ook later meer Puur :D

Andr

Leuk om te lezen dat als het beter klinkt dat het "panel" dat dan ook hear direkt aangeeft.

Hier kan Klaas denk ik wat mee, opbouwende kritiek is meestal reuze stimulerend.

Maarten

PS. Andre, het is daar best 4 jaar uit te houden hoor :rolleyes:

Geplaatst door Maarten:

Leuk om te lezen dat als het beter klinkt dat het "panel" dat dan ook hear direkt aangeeft.

Hier kan Klaas denk ik wat mee, opbouwende kritiek is meestal reuze stimulerend.

Maarten

PS. Andre, het is daar best 4 jaar uit te houden hoor :rolleyes:

Ja, je zal er niet dood van gaan ofzo :D

Laat ik het zo zeggen dat je van kamperen moet houden om het prettig te vinden ;)

Nu is de kamer bij je ouders thuis meestal ook niet veel groter, ik deelde een kamer van dit formaat nog met een broer ook.

Weer on topic:

Hans en ik waren het er over eens dat er een gat in het midden-laag zat, waardoor mannenkoren, contrabassen en alles dat "body" zou moeten hebben nogal iel klonk of zelfs deels ontbrak.

Dit kan heel goed door de gewijzigde filtering van de middentoner komen.

Hierdoor lijkt de rest gedetailleerd te klinken.

Overigens had ik ook het idee dat de boel behoorlijk dicht slibde bij grote orkestbezettingen, het contrast en de dieptewerking waren bij tijden matig.

Heel misschien doet de groene interlink die Erik zelf inelkaar gezet heeft iets vreemds, want met de Sharkwire en de ESL's heb ik dit niet gehoord, dat was verder met dezelfde cdspeler en versterking als nu.

Dan nog even ingaan op de opmerking die Michel tijdens de sessie maakte:

Tonaal lijkt de King wel op mijn R90's, maar de hoge snelheid en resolutie heb ik bij Erik niet op hetzelfde niveau gehoord.

Er staat wel een totaal andere set bij mij, dus het is appels met peren vergelijken....

Andr

Hoi allemaal,

Nogmaals aan Andre heel veel dank dat ie me helemaal naar het ooooosten wilde brengen. En daarna moest/wilde hij ook nog weer terug... :rolleyes:

Maar eh, Andre, zo erg is die campus niet hoor. Meestal is het er stiller ('s nachts), dan afgelopen nacht. Er was namelijk de avond/nacht ervoor een soort 'rockfestival' geweest, net achter m'n flat, genaamd Flatrock (georganiseerd door een flat achter mij). Het is wel klein, maar daar valt wel mee te leven...

Over de PP's. Allereerst wil ik ff zeggen dat het voor mij erg moeilijk was om ze te vergelijken met m'n eigen set. Want alles was anders, de bron, de versterking en de speakers. Maar verder vond ik ze best mooi klinken. Het middengebied klonk idd wat 'harder' dan ik gewend was. De meeste muziek die gedraaid werd kende ik niet (goed), maar de keer dat mijn muziek werd gedraaid (niemand vond het leuk :D ) hoorde ik (ook) goed dat het midden wat wordt benadrukt (de stem). Het hoog vond ik erg mooi. Nooit fel of schel (zoals bij mij wel eens), maar ook niet te 'lief' (zoals bij m'n ouders). Het laag was ook gewoon goed, maar niet spectaculair veel beter dan bij mij (vind ik). Wel anders natuurlijk...

Wil ik alleen nog ff Erik bedanken voor de gastvrijheid. Ik vond het leuk eens een paar mensen die ik alleen ken via het forum, te hebben ontmoet.