Jump to content

Free speech for the Dumb....!

Wild Bill
 Share

Recommended Posts

Dat mensen hardleers zijn blijkt wel weer op dit forum.

Ruim een jaar geleden was er een politicus die een uitgesproken mening had en niet schuwde om deelnemers aan een discussie soms met krachttermen in een "hoek" te zetten.

Wederzijds werd ook hij regelmatig op zijn nummer gezet maar bovenal ging de discussie altijd door!

De discussies werden steeds feller, noem het gemener, ja zelfs werden er termen gebruikt die eigenlijk een beetje taboe cq zwaarbeladen waren maar een ieder had in de gaten dat het weer eens ergens over ging. Totdat er een gek de discussie de nek omdraaide en dit land een primeur beleefde.

Ik wil niet zeggen dat het topic "de Kapitalist: Jan Marijnissen" dezelfde belangrijke inhoud had maar het feit dat notabene de initiator van het topic de boel de strot afknijpt gaat er bij mij niet in.

En dan roept de man zelf ook nog dat het inderdaad wel een zeer uitlokkend topic was.

Eerst haal je je schoonmoeder in huis en daarna ga je zeiken dat ze je toilet onderschijt.

Bovendien is het nogal hypocriet want je bemint wel haar dochter op gezette tijden en dan is censuur ook geen issue ;-).

Kortom, het verwijderen van de topic is mijns inziens een ontoelaatbare censuur en ik doe bij deze een oproep aan Hear.nl om het topic weer te herplaatsen en deze selectieve verontwaardiging te stoppen. In het topic werd er volgens mij niet op grove wijze gescholden, hooguit bepaalde "etiketten" opgeplakt of misschien hier en daar een beetje gegeneraliseerd.

Maar mag het alstublieft een beetje confronterend, het is toch geen ouwewijvenclub.

Meningen zijn soms extreem en kunnen anderen tot nagelbijten doen overgaan of spontaan binnenbroeks urineren maar respect voor een andermans mening is toch een belangrijk gemeengoed in onze maatschappij? Dat respect toon je niet door mensen het zwijgen op te leggen.

Ik wil niet veel zeggen, maar erg veel respect voor SP'ers en SP-stemmers heb jij ook niet getoond... Respect voor de medemens, kom nou toch...

Jou opmerkingen gingen inhoudelijk nergens over. Je 'typeerde' SP'ers op een heel vervelende manier. Das nogal makkelijk, zonder op de inhoud van de partij in tegaan.

Ff een quote van jou:

Ruim een jaar geleden was er een politicus die een uitgesproken mening had en niet schuwde om deelnemers aan een discussie soms met krachttermen in een "hoek" te zetten.

Wederzijds werd ook hij regelmatig op zijn nummer gezet maar bovenal ging de discussie altijd door!

De discussies werden steeds feller, noem het gemener, ja zelfs werden er termen gebruikt die eigenlijk een beetje taboe cq zwaarbeladen waren maar een ieder had in de gaten dat het weer eens ergens over ging.

Ik kan me nog een 'discussie' herinneren met de heer Rosemoller, van Groen Links (ja, toen nog wel...). Rosemoller wees PF erop, dat hij telkens ontwijkende antwoorden gaf als hij eens echt werd aangepakt op z'n standpunten. Vervolgens liep PF kwaad weg. Met andere woorden, de discussie ging helemaal nergens over, net als hier. Gewoon wat geschreeuw over en weer en totaal geen inhoudelijke discussie.

Dan nog 1 keer het volgende advies: als je over politiek wilt discussieren of gewoon SP'ers de grond in wilt boren, zonder op de inhoud in te gaan, ga dan naar het politiek forum of zo. Of zet zelf een forum op (kan vrij gemakkelijk met www.phorum.org ). Maar niet hier! HEAR heeft een tijdje geleden aangegeven dat dit een forum is om over AUDIO EN VIDEO EN MUZIEK te praten! Niet over politiek (of enig ander onderwerp)!

Ps. er mag nu van mij een slotje op dit topic!

Ps. er mag nu van mij een slotje op dit topic!

Ik sluit me volledig bij Henrie aan!

Niet zozeer omdat ik Wild Bill niet gun dat ie z'n mening kwijtkan, maar ook om de eenvoudige reden, dat dit (gelukkig) niet de aangewezen plek is om dat te doen.

Mvg,

Alco

Het was een zeer bedenkelijk onderwerp en goed dat die weg is want immers is elkaar aanvallen over de audiokeuzes maken al genoeg om vetes tussen mensen te laten ontstaan, zie ander vaag topic...

nando

Als initiator van het betreffende topic zal ik nogmaals reageren op mijn beweegredenen.

Ik heb het topic in de gaten gehouden em hetzes te voorkomen, want ik wist dat het onderwerp op het randje zat en gauw in oorlog kon eindigen.

Ik had in het topic zelf al aangekondigd dat als het echt uit de hand zou lopen, ik het topic zou verwijderen.

Uiteindelijk stond er een stuk tekst die een aantal mensen voor het hoofd stootte en waarop antwoorden kwamen die niet door de beugel konden.

Om verdere escalatie te voorkomen, heb ik het verwijderd.

Ik neem aan dat jij die reacties nog niet had gezien?

Tot mijn grote genoegen is mij het gewraakte bericht door iemand toegespeeld zo dat ik hier ook nog even iets kan roepen.

Ik denk dat de sp een programma heeft dat bepaalde mensen aanspreekt. Hier heb ik respect voor, ieder zijn goesting. Echter door de manier waarop de sp het uitdraagd trekt het de mensen aan waar wb het over heeft. Dit is een beetje jammer voor de "redelijke" sp stemmers.

En Maurice kan beter z'n vingers van het toetsenbord houden want hij heeft het topic willens en wetens opgestart. Niet meer doen dus, want ik ben het met Sodejuu eens dat het hear niet thuis hoort.

Ik heb trouwens eens rondgeneusd op dat politieke forum, maar dat wordt bezet door een stel puberale havo en atheneum klanten die meer met zichzelf bezig zijn dan met politiek.

Wat een getob weer bij Hear :)

Politiek bespreken is leuk, maar waarom op een audioforum confused.gif

Bij bifi.nl mag het zelfs niet bij off topic, waarom hear dan wel bij Algemeen?

Maurice had beter moeten weten :)

Andr

Geplaatst door Maurice:

ik moet boeten voor mijn zonden.

Penetentie heet dat, plat op de grond liggen met je armen gespreid en maar bidden dat de heer je vergeeft.

Moet ik ook altijd als ik iets misdaan heb in de ogen van mijn vrouw.

Geplaatst door yoyo:

Penetentie heet dat, plat op de grond liggen met je armen gespreid en maar bidden dat de heer je vergeeft.

Moet ik ook altijd als ik iets misdaan heb in de ogen van mijn vrouw.

Ik begrijpe nie eluhmaal?

Ikke altijd denken is penttreren als ik plat lig met mijn armen gespreid en mijn vrouw iets geeft waar ik de heer om bidt als ik iets misdaan heb. ;)

Geplaatst door Maurice:

Ik begrijpe nie eluhmaal?

Ik had eigenlijk meer verwacht als ik zo het onderschrift van je postings lees

Geplaatst door Maurice:

Ikke altijd denken is penttreren als ik plat lig met mijn armen gespreid en mijn vrouw iets geeft waar ik de heer om bidt als ik iets misdaan heb. ;)

Hou het dan maar gewoon bij "sorry" dat is vaak al moeilijk genoeg ;)

Ben ik ff blij dat ik anarchist ben, al dat gezeik over politiek wat feitelijk niets meer is dan zoveel mogelijk populaire uitspraken doen om toch maar zoveel mogelijk domme kiezers naar je toe te trekken.

En als er onpopulaire beslissingen genomen moeten worden toch maar vooral het hardst roepen dat jij dat niet zo gewilt hebt. :rolleyes: