Ren Posted 13 mei 2001 Report Share Posted 13 mei 2001 Wat zijn op dit moment de "uitverkoop "prijzen van Sphinx produkten? en waar zijn ze nog te koop? Ik weet dat Raf ze levert maar wie nog meer ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie Posted 14 mei 2001 Report Share Posted 14 mei 2001 Volgens mij verkoopt alleen RAF de Sphinx produkten nog. Bij de dealers staan soms nog wel showroommodellen, vaak niet in acryl maar in aluminium. Dit wordt dus zoeken. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.F. Posted 14 mei 2001 Report Share Posted 14 mei 2001 Sneijders in Rotterdam heeft veel, maar probeer ook andere merken. Persoonlijk vind ik Sphinx te scherp klinken en daarin ben ik niet de enige. Gelukkig heeft eerder genoemde winkel ook een goed aanbod om andere merken te vergelijken. Gr. C.F. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 15 mei 2001 Report Share Posted 15 mei 2001 Hallo Rene, Welke Sphinxen zoek je? Wij hebben nog wel wat staan, we hebben pas vorige week (toen tot onze spijt duidelijk werd dat er geen herstart van Sphinx zou komen) besloten om ze te gaan uitverkopen. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 17 mei 2001 Report Share Posted 17 mei 2001 Hallo Ome Henk, Nog geen tijd voor gehad, we moeten bovendien nog onderling overleggen over de prijzen die we er voor willen hanteren. RAF heeft de failliete boedel van Audioscript overkocht, en hun Sphinx apparaten aldus voor een belachelijk lage prijs verworven. Ze kunnen ze dan ook ontzettend goedkoop aanbieden, wat wij niet kunnen, of we leggen er dik geld bij. Nu kun je zeggen: "Kies eieren voor je geld, alles wat je er nog voor vangt is meegenomen", maar ik denk dat de voorraad van RAF snel is opgedroogt, en ik denk dat er nog genoeg liefhebbers overblijven om onze demo`s aan uit te verkopen. Waarschijnlijk hebben we eind volgende week de prijzen bepaald, ze komen dan op de HEAR occasion pagina`s te staan. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Carl, Posted 19 mei 2001 Report Share Posted 19 mei 2001 Marcel, Sphinx heeft altijd een goede (ook buitenlandse) pers gehad en bij jullie is het kennelijk ook een commercieel interessant merk. Waarom doet zo'n merk het dan niet. Het kan natuurlijk altijd ergens fout gaan, maar als er verder niemand in de overname van het merk geinteresseerd is dan zegt dat toch wel iets. Die phonotrap die Sphinx had wat is daar jouw ervaring mee? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 19 mei 2001 Report Share Posted 19 mei 2001 Hallo Carl, Sphinx was een klein bedrijf, en klein is tegenwoordig niet meer zo fijn als je met moderne elctronica wil meedoen. Je kunt het dan wel goed ontwerpen, maar maken is iets anders omdat je sterk van toeleveranciers afhankelijk bent. Zie jij Sphinx al 10.000 CD-loopwerkjes van Philips kopen, of 10.000 chipsets? Met moet vaak boodschappen doen bij tussenhandelaren, apparaatbehuizingen zijn peperduur enz. Soms heeft men driekwart jaar lang geen loopwerkjes kunnen krijgen, dus ook geen CD-spelers kunnen produceren en verkopen. Geen vetpot dus. Wij hebben het altijd heel aardig verkocht (uitgaande van ons formaat winkel), maar in totaal was het te weinig om Sphinx groot te laten groeien. Nu zat Sphinx sinds 1995 keurig onder de paraplu van Audioscript, waar de apparatuur door de technische dienst werd gebouwd en ontworpen. Uniek was dus wel dat een man die het apparaat bedacht had het apparaat ook bouwde. Audioscript is nu failliet, voornamelijk doordat B&W nu een eigen vestiging heeft geopend in plaats van van een importeurgebruik te maken. Gevolg: veel personeel en kosten, ineens veel te weinig inkomen. Sphinx is daarmee de afgrond in getrokken. Een aantal Audioscript medewerkers heeft nog gepoogd om de failliete boedel te verwerven, maar daar is RAF mee geen strijken, en kennelijk was er geen overeenkomst mogelijk met RAF om Sphinx weer op te starten. Dus bleef het bij een leuk handeltje voor RAF. De Sphinx phono-preamp is prima, een Linn Linto is beter, een MF X-LP is minder, het apparaat was zonder meer zijn geld waard. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jop Posted 2 juni 2001 Report Share Posted 2 juni 2001 Ik heb nog een stel sphinx luidsprekerset Projects 19, wegens verhuizing overbodig, maar leuk voor iemand die z'n set compleet wil maken. 0654687072 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 3 juni 2001 Report Share Posted 3 juni 2001 bij de hifi corner in groningen staat nog een myth set te koop in het zwart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rafw Posted 11 juni 2001 Report Share Posted 11 juni 2001 Hallo, ik heb momenteel een Myth 5 staan en zou deze willen uitbreiden met een CD-speler van Sphinx. Kan je me je telefoonnummer geven aub? Of een e-mail adres? Alvast bedankt en groeten, Rafson raf@lgf.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts