Arne Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Ik ben wer lekker aan het shoppen geweest afgelopen woensdag en heb daar ook aardig wat leuke LP's gevonden. Nou ga ik voor het eerst op een hifi-manier aan de zwarte schijven, dus ik moet ze nu anders behandelen dan eerst Ik heb bijvoorbeeld een dubbel lp waarin het haardvuurtje (kraakjes) wel heel erg op de voorgrond staat. Is daar wat aan te doen? Zijn lichte beschadigingen nog uit platen te halen? Hoe bepaal je de waarde van je platen? Ik heb een aantal aparte exemplaren waarvan ik (voor de grap) wel eens zou willen weten wat ze waard zijn.) Groeten, Arne (Lekker hoor, regen op het dak, plaatje op, goed boek, of gewoon ogen dicht ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Lekker hoor, regen op het dak, plaatje op, goed boek, of gewoon ogen dicht Ik neem aan dat je bedoelt OF 'plaatje op', OF 'een goed boek' ? ...en niet allebei tegelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Tja of die beschadigingen weg zijn te halen ?? Ik heb mijn oude collectie grotendeels gereinigd en een x-aantal spetteren en een x-aantal klinken puntgaaf Volgens mij zijn de LP's die erg spetteren beschadigd en is herstellen niet mogelijk. Misschien weten de platologen hier een goed antwoord op ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Hallo Arne, Heb ook nogal wat tweedehands platen. Vooral platen die "nat" gedraaid zijn kunnen flink spetteren. Een schoonmaakbeurt doet dan wonderen. Hoe dat moet? daar zijn al aardig wat topics over. Soms helpt dat schoonmaken helemaal niet. Maar dan is de verdere kwaliteit ook niet zo best meer. Zoals Ome Henk al aangaf, platen kunnen heel wat hebben. Maar een plaat die een aantal malen met een versleten naald gedraaid is, is al aardig op weg naar de eeuwige jachtvelden. Helaas weet je dat op voorhand niet bij tweedehands. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 2 mei 2003 Author Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: EN is heel goed mogelijk. Er gaat niets boven een lekker stukje achtergrondmuziek met een goed boek Daar kan zelf Shania niet tegenop Kijk, dat bedoel ik dus Ome Henk. Helemaal mee eens. Maar goed, nu dus eens zoeken naar een leuke 'schoonmaker' voor niet te gek veel geld. En de topics nog eens doorzoeken voor nuttige tips Arne P.S. Ik heb al wel wat rondgezocht voor een paar van de LP's die ik heb gekocht en ben al behoorlijke prijzen tegengekomen (20x wat ik er voor uitgegeven heb is toch niet gek ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 En voor iedereen die niet weet wie dat is, nou, dat is dus de dochter van Scania Twain. Weet je ook meteen hoe ze er over een paar jaar uitziet De groetjes uit Den Haag, Henk Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Platen moet je wassen, en als ze dan nog kraken nog een keer. Ik geeft ze soms nog een derde beurt als het ergens op begint te lijken. Kraken ze dan nog, dan is er maar een oplossing......weg ermee. Wassen doe ik mat glassex. Zie hiervoor op hifi.nl "platen wassen, hoe doe je dat". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts