WanFie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Ik vind het allemaal heel erg gezellig, die bijeenkomsten in Groningen, Amsterdam, Wageningen en Rotterdam. Maar ik vroeg mij af of er dichterbij ook niet wat van die Audioten wonen. Ik woon dus in de omgeving van den Bosch, en zou ook graag kennismaken met mensen die dezelfde hobby (afwijking ??)hebben. Dit om elkaars apparatuur eens te kunnen vergelijken, en meer luisterervaring op te doen. De bedoeling is natuurlijk ons geluid op een hoger niveau te krijgen, en uiteraard met zo weinig mogelijk kosten. Mensen uit de regio (oost- en midden Brabant), laat eens wat van je horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Ik heb geen probleem met een ritje naar Brabant hoor Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 mei 2003 Author Report Share Posted 2 mei 2003 Je bent altijd welkom. Maar een tegenbezoek zou mij weer een halve dag aan reistijd kosten. Ik zeg niet nee, maar liever wat dichter in de buurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 mei 2003 Author Report Share Posted 2 mei 2003 Het is blijkbaar een echt Randstad-Fries-Groniger Forum.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 mei 2003 Author Report Share Posted 2 mei 2003 Ik was gisteren en vandaag in Friesland (2x op en neer). Ik blijf het 'n takke end vinden. En dan nog maar tot in Follega.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik was gisteren en vandaag in Friesland (2x op en neer). Ik blijf het 'n takke end vinden. En dan nog maar tot in Follega.... Dus.....je hebt ze terug En hoe "voelen" ze aan, beetje vergelijkbaar met de oude situatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 mei 2003 Author Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Ruud: Dus.....je hebt ze terug En hoe "voelen" ze aan, beetje vergelijbaar met de oude situatie Ik merk op dit moment nog geen groot verschil met vroeger. Ik moet nog 'n paar dagen wachten met spelen, de lijm moet nog drogen. Zie ook het topic "foam met gaten". Maar waar blijven die Brabanders???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 mei 2003 Author Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Tsja, had je ff moeten bellen Dan had je rustig aan kunnen doen Gisteren moest ik daarna naar Almere, en vandaag hadden we er maar een aardige dag van gemaakt (in Zwolle). En nu BRABANDERS ....!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:En nu BRABANDERS ....!!!! Tsja, dan kom ik er als zeeuw (nou ja, woonachtig dan) ook niet meer aan te pas Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik vind het allemaal heel erg gezellig, die bijeenkomsten in Groningen, Amsterdam, Wageningen en Rotterdam. Maar ik vroeg mij af of er dichterbij ook niet wat van die Audioten wonen. Ik woon dus in de omgeving van den Bosch, en zou ook graag kennismaken met mensen die dezelfde hobby (afwijking ??)hebben. Dit om elkaars apparatuur eens te kunnen vergelijken, en meer luisterervaring op te doen. De bedoeling is natuurlijk ons geluid op een hoger niveau te krijgen, en uiteraard met zo weinig mogelijk kosten. Mensen uit de regio (oost- en midden Brabant), laat eens wat van je horen. Hoi Hans, ik woon in Den Bosch Groeten Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: En nu BRABANDERS ....!!!! Hiero, geboren en enige jaren getogen in Tilburg! Helaas woon ik er niet meer, Hans! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Gisteren moest ik daarna naar Almere, en vandaag hadden we er maar een aardige dag van gemaakt (in Zwolle). En nu BRABANDERS ....!!!! dan was je dicht bij me IJsselmuiden ligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Ligt Enschede ook in Brabant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Henrie:Ligt Enschede ook in Brabant? ehm.... ik dacht studenten meestal redelijk slim waren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Arnie: ehm.... ik dacht studenten meestal redelijk slim waren 't Is maar wat je studeert he. Aardrijkskunde heb ik al een jaar of 6 niet meer gehad, laat staan de topografie van Nederland (dat zal de lagere school geweest zijn)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 het zij je vergeven...... Enschede ligt by the way in overijssel.... provinciegenoot!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Arnie:het zij je vergeven...... Enschede ligt by the way in overijssel.... provinciegenoot!!!!!! Ah ok. Bedankt. Vond het al zo'n raar taaltje, dat dialect hier. Ik dacht al: 'dat kan nooit Brabants zijn...' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Arnie: ehm.... ik dacht studenten meestal redelijk slim waren Geplaatst door Henrie: 't Is maar wat je studeert he. Aardrijkskunde heb al een jaar of 6 niet meer gehad. In ieder geval ook geen Nederlandse taal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Ruud: In ieder geval ook geen Nederlandse taal Je moet je quote ff aanpassen De Nederlandsche Taal studeren doe ik idd niet. Moet er niet aan denken zeg. Waarschijnlijk had ik dat ook niet gemogen trouwens, want volgens mij moet je dan voor je eindcijfer Nederlands een voldoende hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Henrie: Je moet je quote ff aanpassen. De Nederlandsche Taal studeren doe ik idd niet. Moet er niet aan denken zeg. Waarschijnlijk had ik dat ook niet gemogen trouwens, want volgens mij moet je dan voor je eindcijfer Nederlands een voldoende hebben... En dan op mij liggen te hakken als ik eens een "t" met een "d" verwissel . Ik had tenminste nog een 7 op mijn HAVO-eindlijst , 20 jaar geleden BTW: Hans, je houdt er wel een strenge selectie op na met alleen Brabo's en dat terwijl Limbabwe en Sealand niet eens zo ver weg liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu: En dan op mij liggen te hakken als ik eens een "t" met een "d" verwissel . Ik had tenminste nog een 7 op mijn HAVO-eindlijst , 20 jaar geleden Ja, maar een eindexamen (+tentamens) Nederlands heeft niet zoveel met spelling te maken. Helaas... Ik ben vooral op het eindexamen zelf (lulverhaal schrijven en samenvatting maken) gezakt. En op m'n literatuurlijst. Ik had namelijk wel 1 van de 12 boeken gelezen, dus ik kreeg een 4. Voor de moeite of zo, want ik wist werkelijk helemaal niks te vertellen over die boeken. Vroeg m'n leraar of ik begreep dat hij niet hoger dan een 4 kon geven... Ja natuurlijk wel, ik ben niet achterlijk! Stom gelul over die boeken... Ik kreeg nota bene de vraag wat een van de schrijvers voor beroep had... Ehmm... ik weet niet hoor, maar zou ie misschien schrijver zijn??? Bleek dat ie dat niet full-time deed. Ja, lekker belangrijk... Ze vragen bij een natuurkunde tentamen toch ook niet waar mevrouw Curie aan is doodgegaan? Toevallig weet ik dat wel (namelijk rontgenstraling), maar dat boeit verder niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Ja, ja, lul je er maar uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu:Ja, ja, lul je er maar uit Ja idd... Dat is me ook gelukt tijdens m'n overhoring over de boeken. Op spelling had ik altijd hoge cijfers (geen grapje). Ik snap trouwens ook niet wat er zo moeilijk aan is. Sommige mensen hebben het er over of je nou een 'd' of 'dt' moet schrijven, maar feitelijk gaat het daar helemaal niet over. Die 'd' moet er of altijd staan, of nooit. Die zit al in het werkwoord zelf. Of niet natuurlijk... Die 't' moet altijd, behalve bij de eerste persoon (enkelvoud) en in het geval er 'jij' achter staat i.p.v. ervoor. Anders altijd een 't' erachter. Moeilijke woorden is wel wat anders. Als je woorden niet vaak gebruikt, is het moeilijk ze te schrijven... Commagebruik is ook vaak een ondergeschoven kindje en is toch best belangrijk. Zeker in lange zinnen, of met 2 persoonsvormen achterelkaar. Dit wil trouwens niet zeggen dat ik nooit een fout maak Ruud betrapte me er ook al op (in een ander topic). Wel lees ik altijd m'n eigen posts ff door, om te kijken of het leesbaar is... [edit] Ik heb 'm ff doorgelezen, en volgens mij is ie leesbaar [/edit] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Henrie:Die 't' moet altijd, behalve bij de eerste persoon (enkelvoud) en in het geval er 'jij' achter staat i.p.v. ervoor. Anders altijd een 't' erachter. [edit] Ik heb 'm ff doorgelezen, en volgens mij is ie leesbaar [/edit] Er zijn helaas in de Nerderlandse taal ook voltooid deelwoorden die eindigen op een "d" (die kl*te uitzonderingen) en daar ga ik vaak mee de mist in. BTW: Ik tracht mij postings ook altijd eerst ff te checken op leesbaarheid. Gelukkig kan er ook nog altijd wat aangepast worden , Alleen die puzzles van {{Game}} roepen wel eens wat vraagtekens op P.S. En nu stop ik met het off-topiccen (nieuw werkwoord ), anders wordt Hans boos. P.P.S.: Hans, ik weet dat Roermond ook niet voor jouw langs de deur is, maar je bent zeker welkom om eens te komen luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu:Er zijn helaas in de Nerderlandse taal ook voltooid deelwoorden die eindigen op een "d" (die kl*te uitzonderingen) en daar ga ik vaak mee de mist in. Ken je de ezelsbrug 'FoKSChaaP' (of KoFSChiP)? De voltooid deelwoorden van de 'zwakke' werkwoorden die je moet 'afkappen' bij deze een van deze letters (bijvoorbeeld 'merken'; die kap je af als 'merk') die moet je met een 't' op het eind schrijven. De rest met een 'd'. Heel simpel eigenlijk. Maar soms wel verwarrend omdat er werkwoorden zijn die in de 2e en 3e persoon enkelvoud hetzelfde klinken als in voltooid deelwoord. Bijvoorbeeld 'betaalt' (jij/hij/zij betaalt) en 'betaald' (ik heb betaald/ wij hebben betaald). Daar gaan ook veel mensen de voud in BTW: Ik tracht mij postings ook altijd eerst ff te checken op leesbaarheid. Gelukkig kan er ook nog altijd wat aangepast worden, Alleen die puzzles van {{Game}} roepen wel eens wat vraagtekens op Dat zijn idd nog wel eens puzzels voor gevorderden Maar meestal kom je er wel uit... na 25 keer overnieuw proberen te lezen P.S. En nu stop ik met het off-topiccen (nieuw werkwoord), anders wordt Hans boos. En dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Laat ik ook maar stoppen... P.P.S.: Hans, ik weet dat Roermond ook niet voor jouw langs de deur is, maar je bent zeker welkom om eens te komen luisteren Enschede ligt ook in Brabant (of was het nou Overijssel? ) dus dan mag je ook wel eens komen luisteren. Alleen heb ik niet echt een set die je met de oren doet flapperen... Of huilen van geluk, zoals Jopie overkwam op Eriks set... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts