Jump to content

Brabant ......????

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik ben net een half uurtje thuis van de luistersessie bij Hans. Ook trof ik daar Paul Demo aan, jullie welbekend.

Ik moet zeggen, het was even gezellig. We hebben qua muziek van alles wat gedraaid:

Mahler 5,

Communication - Armin van Buuren,

Dire Straits,

Rogers Waters,

Noah Jones (zeg ik dat goed ?),

Bruce Springsteen (laatste album meen ik),

en nog een paar dingen die me nu te binnen schieten. Zowel cd's als vinyl.

Zonder ook maar te suggereren dat ik een doorgewinterde reviewer ben en ook rekening houdend met de (te) korte impressie, hier toch even een mini-reviewtje:

De luidsprekers: Infinity Kappa.

Zeer goede kwaliteit. Gaan uitermate diep, op het eerste gehoor vrij van boemerigheid en andere ellende. Misschien iets terughoudend in het "bijna-laag" van zeg, rond de 60 - 120 Hz en een lichte overdrijving daaronder, maar dat kan aan mij liggen.

Zeer veel detail, maar wel een kwantitatief wat overdreven hoog (dB'tje of twee schat ik). Hierdoor lijkt de detaillering over het algemeen beter.

Goede weergave van diepte, niet zo peilloos diep als de ESL's van John bijvoorbeeld, maar dat kan ook aan de opstelling gelegen hebben.

Presteren misschien iets minder goed in het neerzetten van kleine afbeeldingen, maar misschien is dat een preoccupatie van mij, gezien het grote aantal luidsprekerunits en het totale afstraalopppervlak.

De versterker: Array, ik meen de S1. Dit moet welhaast een zeer goed ding zijn. Die Infinity;s zijn toch behoorlijke knapen, maar de Array wist ze VOLLEDIG in het gareel te houden.

Kanttekening: Er werd een stuk minder luid gespeeld dan ik (soms) gewend ben. Op hoger niveau kan de zaak natuurlijk veranderen.

Conclusie: Een zeer knappe set, urenlang moeiteloos luisteren, plezier verzekerd !

Hans, dank voor de gastvrijheid.

Paul.

(gewijzigd door Paul Jenner)

Hoi Paul,

ik vond het ook zeer gelaagd, lijkt me ook gezellig wanneer jij en John hierheen komen. Daar had ik het met Hans nog over, misschien een weekje na jouw vakantie Paul, dan is hij terug van vakantie en zei net zeer graag erbij te willen zijn.

Groetjes Paul

:)

Hoi Hans,

bedankt voor de gezellige avond, ben ook zeer benieuwd naar het vergelijk van de T+A met de Array, wat ik van jou begrijp is de Array nog een stuk vriendelijker geprijsd dus ben benieuwd. Ook ben ik zeer benieuwd naar een avonde met mijn cd speler op jouw set. Het hoge randje door het wegvallen van het netfilter op de eindverst. kan daarmee zeker opgelost worden. Hele mooie set trouwens.

Wil ook wel eens van die kabeltjes uitproberen (en neeeeeee, niet maken) want dat gaat in dit huis makkelijker als enid dit jaar in de boerderij qua afstand.

Tot gauw, Paul

Geplaatst door Paul Jenner:

Ik ben net een half uurtje thuis van de luistersessie bij Hans. Ook trof ik daar Paul Demo aan, jullie welbekend.

Ik moet zeggen, het was even gezellig. We hebben qua muziek van alles wat gedraaid:

Mahler 5,

Communication - Armin van Buuren,

Dire Straits,

Rogers Waters,

Noah Jones (zeg ik dat goed ?),

Bruce Springsteen (laatste album meen ik),

en nog een paar dingen die me nu te binnen schieten. Zowel cd's als vinyl.

Zonder ook maar te suggereren dat ik een doorgewinterde reviewer ben en ook rekening houdend met de (te) korte impressie, hier toch even een mini-reviewtje:

De luidsprekers: Infinity Kappa.

Zeer goede kwaliteit. Gaan uitermate diep, op het eerste gehoor vrij van boemerigheid en andere ellende. Misschien iets terughoudend in het "bijna-laag" van zeg, rond de 60 - 120 Hz en een lichte overdrijving daaronder, maar dat kan aan mij liggen.

Zeer veel detail, maar wel een kwantitatief wat overdreven hoog (dB'tje of twee schat ik). Hierdoor lijkt de detaillering over het algemeen beter.

Goede weergave van diepte, niet zo peilloos diep als de ESL's van John bijvoorbeeld, maar dat kan ook aan de opstelling gelegen hebben.

Presteren misschien iets minder goed in het neerzetten van kleine afbeeldingen, maar misschien is dat een preoccupatie van mij, gezien het grote aantal luidsprekerunits en het totale afstraalopppervlak.

De versterker: Array, ik meen de S1. Dit moet welhaast een zeer goed ding zijn. Die Infinity;s zijn toch behoorlijke knapen, maar de Array wist ze VOLLEDIG in het gareel te houden.

Kanttekening: Er werd een stuk minder luid gespeeld dan ik (soms) gewend ben. Op hoger niveau kan de zaak natuurlijk veranderen.

Conclusie: Een zeer knappe set, urenlang moeiteloos luisteren, plezier verzekerd !

Hans, dank voor de gastvrijheid.

Paul.

(gewijzigd door Paul Jenner)

Graag gedaan.

Ik wil nog even opmerken dat we geen echte highend platen gedraaid hebben, daarmee komt e.e.a. nog wel wat beter tot z'n recht.

M.b.t. dat scherpe randje, dit is er alleen met de CD-speler, dus ik hoop daar met modificatie of t.z.t. een andere speler verbetering te halen.

Dat het hoog te luid klinkt ligt m.i. aan de combinatie Kappa met SonY CD speler. Met de draaitafel heb je hier al veel minder last van. Ook is het scherpe randje dan weg. Vooral op de plaat van Dave Brubeck (take five natuurlijk) was dit goed te horen.

Ik vond het overigens wel knap dat jij hoorde dat de linker luidspreker meer laag geeft dan de rechter. Dit klopt, omdat hiervan de schakelaar op extended staat, rechts niet. Als ik ze n.l. beide op extended zet vind ik het laag veel te veel aangezet. De linker luidspreker staat wat vrijer dan de rechter daarom heb ik hiervan de schakelaar verzet.

Het blijft natuurlijk een woonkamer, je moet daar concessies doen. In de toekomst krijg in een grotere luisterkamer (ca 6x 4m), dan gaan de Kappa's daar naar toe. Ook wil ik dan gaan biampen (Met twee Arrays S-ssen).

Ik vond het ook erg geslaagd, alleen veel te kort, kennis maken, luisteren, discusieren en de avond is al weer om.

Volgende keer wat meer tijd vrijmaken, b.v. op een zaterdagmiddag-avond, of vrijdagavond, dan kan het wat later worden.

Geplaatst door paul demo:

Hoi Hans,

bedankt voor de gezellige avond, ben ook zeer benieuwd naar het vergelijk van de T+A met de Array, wat ik van jou begrijp is de Array nog een stuk vriendelijker geprijsd dus ben benieuwd. Ook ben ik zeer benieuwd naar een avonde met mijn cd speler op jouw set. Het hoge randje door het wegvallen van het netfilter op de eindverst. kan daarmee zeker opgelost worden. Hele mooie set trouwens.

Wil ook wel eens van die kabeltjes uitproberen (en neeeeeee, niet maken) want dat gaat in dit huis makkelijker als enid dit jaar in de boerderij qua afstand.

Tot gauw, Paul

Ook daar wil ik graag tijd aan spenderen. Het is lekker dichtbij, dus de beschikbare tijd wordt dan al gauw langer.

Geplaatst door Hans van Liempd:

Ik wil nog even opmerken dat we geen echte highend platen gedraaid hebben, daarmee komt e.e.a. nog wel wat beter tot z'n recht.

Wat we wel gedraaid hebben was echt goed genoeg hoor. Zeker die Mahler 5 waren we toch over eens dat dat een goede opname is ?

M.b.t. dat scherpe randje, dit is er alleen met de CD-speler, dus ik hoop daar met modificatie of t.z.t. een andere speler verbetering te halen.

Ik heb in de gauwigheid geen scherp randje gehoord hoor. Ik zou eerst in het tophoog een dB'tjes gas terugnemen, het is meer een kwantitatief probleem. Ik vond jouw hoog van zeer goede kwaliteit hoor, geen klachten ! Het kan natuurlijk zijn dat jouw cd speler iets korreliger klinkt dan je vinyl. Maar wat ik er van heb gehoord, lag het m.i. gewoon aan de opnames.

Dat het hoog te luid klinkt ligt m.i. aan de combinatie Kappa met SonY CD speler. Met de draaitafel heb je hier al veel minder last van. Ook is het scherpe randje dan weg. Vooral op de plaat van Dave Brubeck (take five natuurlijk) was dit goed te horen.

Met een draaitafel heb je zoveel variabelen: element, phono-voortrap, combinatie tussen die twee, bekabeling, combinatie kabel + voorgaande items. Ik durf daar echt geen uitspraak over te doen.

Ik vond het overigens wel knap dat jij hoorde dat de linker luidspreker meer laag geeft dan de rechter. Dit klopt, omdat hiervan de schakelaar op extended staat, rechts niet. Als ik ze n.l. beide op extended zet vind ik het laag veel te veel aangezet. De linker luidspreker staat wat vrijer dan de rechter daarom heb ik hiervan de schakelaar verzet.

Ach so ... Ik begreep al niet dat juist de linkerbox een wat toegenomen laag had. Gezien de opstelling had ik dat eerder bij de rechterbox verwacht.

Het blijft natuurlijk een woonkamer, je moet daar concessies doen.

Helemaal gelijk, er moet ook geleefd worden. Denk maar niet dat ik alles aan kant schuif voor de audio. Wie wel eigenlijk ?

Inderdaad, een volgende keer wat langer zou leuk zijn !

PAul.

Geplaatst door Hans van Liempd:

Ook daar wil ik graag tijd aan spenderen. Het is lekker dichtbij, dus de beschikbare tijd wordt dan al gauw langer.

vind het prima, en zolang ik aan het verbouwen ben vind ik woensdag de meest perfecte dag, gewoon thuis en niet in oss bij vriendin (zij was toevallig bij mij thuis) , slechts 15 minuutjes afstand, Oss wordt al iets langer, al die camera's

Komende woensdag ga ik naar Erik.

De dagen daarna komt er waarschijnlijk niks van.

Hierna ga ik voor twee weken op vakantie en ben 17 Juni weer terug.

Dus wat mij betreft zou b.v. 18 juni kunnen.

Geplaatst door Sander:

Hmm, mocht ik van de partij zijn dan zal

ik de North Star Dac maar thuislaten...

Is toch die Erik die het verschil tussen

een Harman en deze dac niet hoorde???

groet,

sander

Jep, da's zonde van de moeite bij Erik :)

Overigens hoort Erik wel verschil, maar hij heeft er het prijsverschil niet voor over ;)

Eerst maar eens die Koda's en de Quad 606 de deur uit, misschien hoort ie dan wel verschil cool.gif:D

Andr