Jump to content

audio bladen

depeter
 Share

Recommended Posts

Naar aanleiding van de discusie over het wel of niet nut hebben van recensies in de topic element, ben ik wel eens benieuwd wat er hierover zoal in dit forum leeft.

b.v

Wie leest de recensies en hecht er veel waarde aan.

En hoe er over de sterren en oren wordt gedacht.

Vr Gr DEPETER :rolleyes:

Ik lees wel eens recensies op internet (nog nooit een audioblad gekocht) om te weten wat 'men' er van vindt. Maar als ik op recensies zou afgegaan zijn, had ik nu een andere versterker en zeker andere speakers gehad. Een NAD C350 kwam/komt doorgaans iets beter uit de test dan een Marantz PM7000 en laat ik nou net die laatste hebben verkozen boven de eerste.

Over mijn speakers is bijna helemaal niks te vinden. En zeker geen recensie(s). Dus die zou ik dan al niet eens geprobeerd hebben omdat er geen recensies van zijn... tja...

Nee, ik vind het leuk om de mening van een ander te lezen en natuurlijk zegt het wel iets over een produkt (zeker als meerdere mensen ongeveer dezelfde mening hebben), maar uiteindelijk ga ik zelf wel luisteren en oordelen of ik het mooi vind of niet...

Geplaatst door depeter:

Wie leest de recensies en hecht er veel waarde aan.

Vr Gr DEPETER :rolleyes:

Niemand, dus..................

Groet Jitze :D

Door de bladen weet je wat er op de markt is. Ook krijg je een indicatie van de klank en kwaliteit.

Hoe producten beoordeeld worden is van heel veel factoren afhankelijk (niet alleen klankmatig).

Dus is het wel leuk om zo nu en dan een boekje door te lezen.

Grtn MJ

Wat ik vooral zelf altijd doe is de bladen lezen voor m'n plezier. Vooral om te zien wat er nu voor nieuws op de markt is verschenen. Verder zijn er wel een aantal recensisten waar ik van kan afleiden dat ze ongeveer dezelfde ideen hebben qua weergave, en daar hecht ik iets meer waarde aan dan een een of andere Jan.

En of het nou audiobladen zijn of de krant, het blijft toch allemaal subjectief. Media blijft een apart verschijnsel :)

Beste,

Ik vind het leuk (in de kiosk) te lezen wat andermans mening is. Verder hecht ik geen waarde aan recensie of mening van andere over een product wat ik overweeg aan te schaffen. (ik spreek voor mezelf) Ik ben heel goed (en naar mijn mening vaak beter dan s'ommige recensenten) om audioapparatuur te beoordelen.

Wel heel interessant vind ik de metingen in de duitse bladen.

Als ik daar al zie in de Audiocube Meting dat een bepaalde amp bij 8 Ohm 40 volt geeft en bij 4 Ohm 30 Volt. Dan weet ik al dat ik die amp niet hoef :D.

Groeten,

Bas

Ik lees Engelstalige bladen als Stereophile, Hifi News en HiFi+. Het laatste blad neem ik wat testen betreft minder serieus dan de eerste twee. Duitse en Nederlandse bladen vind ik wat testen betreft behoorlijk onbetrouwbaar (Ik heb bijvoorbeeld eens een keer de Superspitzen Referenzklasse 1 a in huis gehad en weer snel verwijderd).

Ik lees met name om te kijken of een produkt interessant kan zijn. Kiezen doe ik puur op eigen gevoel.

Groet,