Jump to content

Hoe breed is de........

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

Muziek-keuze.....?

Ik bedoel,welke stromingen volgen jullie,of heb je eigenlijk maar 1 gerne wat je voorkeur heeft.

Ben je wel eens over gestapt door een album/tip van een vriend/live optreden?

Ik persoonlijk ben een geheel andere kant uit gegaan toen dit album uit kwam..

c050509b539.jpg

en mijn aandacht die kant uit ging.

voor wie het niet zien kan;

Supertramp...Indelibly Stamped.

Vanaf dit album ben ik de wereld van Yes/Pink Floyd...enz,enz,ingegaan.

Deze muziek vondt ik tot dan enkel weg-gelegd voor het " langharig werkschuw tuig ",

die met hun joints & peace de wereld wilde verbeteren :D

Daar is de Blues later bij gekomen,en ook de singer/songwriter,en roots-rock,country-rock...ect.

Als je mijn postings op muziek wel eens leest weet je wel zo'n beetje waar ik naar luister.

Van een paar leden weet ik het ook wel vrij aardig,maar van de rest van de 1300 en nog wat leden weet ik noppes,omdat ik ze never nooit daar tegenkom ;)

Wat laat jullie klokkie tikken,buiten de mooie en dure spulletjes waar het allemaal uiteindelijk uit komen moet? :D

--Hans

Oke, ik durf wel te zeggen dat ik erg breed ben! :D

De genres waar ik naar luister, in order of appearance:

-Jaren 80 muziek, plus wat oudere muziek van mijn pa en ma...

- Rap/ hip hop plus populaire muziek

- de eerste house tunes

- de eerste gabber muziek (nog niet op cd verkrijgbaar toen :rolleyes: en dat ben ik nog heel lang blijven luisteren, naast de andere muziek.

- singer songwriter, voornamelijk vrouwelijk

- jazz, wat nu toch steeds verder uitbreidt naar oudere varianten

- klasiek

Tja, welke soorten mis ik eigenlijk nog? confused.gif:P

Geplaatst door Maurice:

Oke, ik durf wel te zeggen dat ik erg breed ben! :D

De genres waar ik naar luister, in order of appearance:

-Jaren 80 muziek, plus wat oudere muziek van mijn pa en ma...

- Rap/ hip hop plus populaire muziek

- de eerste house tunes

- de eerste gabber muziek (nog niet op cd verkrijgbaar toen :rolleyes: en dat ben ik nog heel lang blijven luisteren, naast de andere muziek.

- singer songwriter, voornamelijk vrouwelijk

- jazz, wat nu toch steeds verder uitbreidt naar oudere varianten

- klasiek

Tja, welke soorten mis ik eigenlijk nog? confused.gif:P

Vrij brede keuze ja...

En dat je van vrouwen-stemmen houd is ook bekend,want ik ben nog niet vergeten het mooie topic over de mooie vrouwen-stemmen van destijds op HajFajpuntenel :D

Dus als ik het goed begrijp ben jij ook wel vaker even ergens anders naar gaan luisteren.

--Hans.

Geplaatst door JSA:

Poeh, wil je echt een opsomming horen? :)

Nee,geen opsomming,

maar als je mijn openings-posting leest weet je wat ik bedoel ;)

Wat laat je klokkie tikken,en ben je wel eens over gestapt naar een ander gerne.

Dus,aub geen waslijsten van albums,maar een ervaring van je muziek-ontdekking,that's all :D

--Hans

Mijn muzieksmaak zou ik ook wel willen omschrijven als zeer breed.

Ik heb wel een voorkeur voor enkele genre's, maar daarin is m'n smaak ook weer aardig verdeeld over zijweggetjes...

Heb me begin jaren '90 wel eens gewaagd aan jazz-rock (waarschijnlijk omdat 't zo mooi klinkt op een goede set :D) en klassiek, maar dat duurde niet zo heel lang. Toch niet helemaal my cup o' tea.

Mijn voorkeur is: Americana,alt.country, singer/songwriter en blues, wat gezamelijk zo'n 60% van m'n collectie in beslag neemt.

Daarnaast hou ik van "de betere pop", qua nostalgie hou ik ook nog steeds van rockabilly en new wave, af en toe wat yazzy achtige dingen. (geen pure jazz) en Ierse muziek.

Mijn voorkeur voor blues is geleidelijk ontstaan door muziekcafe De Witte Bal in Assen.

Ik kwam daar een keer begin 1995 binnen wandelen, nadat ik via,via had vernomen dat daar regelmatig Amerikaanse bands live speelden. De allereerste band die ik daar zag spelen heeft mij op 't bluesspoor gezet. (Alan Haynes/speelde later samen met oude begeleidingsband van SRV, Double Trouble)

M'n liefde voor 't American Roots gebeuren is min of meer ontstaan dankij ons wichtje uut Almelooo, Ilse DeLange. Via haar kreeg ik wat namen van artiesten die mijn interesse in dit genre verder hebben vergroot.

Wat ik absoluut niet kan verdragen is:

Rap, R&B en Hip-Hop!! mad.gif

Helaas kun je geen MTV of TMF opzetten of je wordt overspoelt met die troep, waarbij de text(kreten) niet veel verder gaan dan yo,yo,baby,baby, en/of 'know what I'm saying' en een instrument hoef je ook niet meer kunnen te spelen, zolang je maar een stoere look heb, tjakkaaa...

Well, that's about it...

Groeten,

Alco cool.gif

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste,

Heel simpel, ales wat muzikaal interessant is luister ik naar.

Groeten,

Bas

Kijk,

toen je opgroeide ben je in aanraking gekomen met muziek in alle facetten.

Daar uit komt een bepaalde voorkeur,en als je gaat ontdekken kom je inderdaad van alles intressants tegen in de wereld van de muziek,maar blijf je vaak je basis trouw.

Dat je later een erg brede smaak kunt ontwikkelen is niet voor iedereen een vast gegeven.

Ik ken persoonlijk nogal wat mensen die enkel naar Metal luisteren,en daar zo'n 22 varianten op kennen[bron AMG].

Iets nieuws heb ik eens willen introduceren,maar het was een verloren zaak vanaf het begin :(

Voor hun was dat dus voldoende interessant,

hoe zit dat bij jou?,

en koop je ook,of enkel luisteren zoals je schrijft.

--Hans

Geplaatst door Alco:

Mijn muzieksmaak zou ik ook wel willen omschrijven als zeer breed.

Ik heb wel een voorkeur voor enkele genre's, maar daarin is m'n smaak ook weer aardig verdeeld over zijweggetjes...

Heb me begin jaren '90 wel eens gewaagd aan jazz-rock (waarschijnlijk omdat 't zo mooi klinkt op een goede set :D) en klassiek, maar dat duurde niet zo heel lang. Toch niet helemaal my cup o' tea.

Mijn voorkeur is: Americana,alt.country, singer/songwriter en blues, wat gezamelijk zo'n 60% van m'n collectie in beslag neemt.

Daarnaast hou ik van "de betere pop", qua nostalgie hou ik ook nog steeds van rockabilly en new wave, af en toe wat yazzy achtige dingen. (geen pure jazz) en Ierse muziek.

Mijn voorkeur voor blues is geleidelijk ontstaan door muziekcafe De Witte Bal in Assen.

Ik kwam daar een keer begin 1995 binnen wandelen, nadat ik via,via had vernomen dat daar regelmatig Amerikaanse bands live speelden. De allereerste band die ik daar zag spelen heeft mij op 't bluesspoor gezet. (Alan Haynes/speelde later samen met oude begeleidingsband van SRV, Double Trouble)

M'n liefde voor 't American Roots gebeuren is min of meer ontstaan dankij ons wichtje uut Almelooo, Ilse DeLange. Via haar kreeg ik wat namen van artiesten die mijn interesse in dit genre verder hebben vergroot.

Wat ik absoluut niet kan verdragen is:

Rap, R&B en Hip-Hop!! mad.gif

Well, that's about it...

Groeten,

Alco cool.gif

Dat is duidelijk ja... :D

--Hans

Van alles.

Van de populaire rock uit de jaren 90 naar vooral tegenwoordig:

Symfonische en progressieve rock:

-pink floyd, yes, king crimson, mike oldfield

-italiaanse rock muziek uit de 70er jaren

-rock met een klasiek tintje (yes - magnification)

-singer/songwriter (van nick drake tot tom mcrae en tori amos)

-indie rock (modest mouse, pavement)

-jazz en jazz rock (motorpsycho en natuurlijk dave brubeck

en wat leuke dingetjes zoals meindert talma en i am kloot

Hmm... tja... Toen ik, zo rond m'n 12e, begon te puberen, begon ik ook (zoals zovelen) muziek te luisteren. Om de een of andere reden was dat eigenlijk enkel metal. Metallica, Sepultura, Pantera... dat soort herrie ;) Later kwam daar wel wat meer andere muziek bij, maar toch vooral metal.

Pas veel later, toen ik zo'n beetje was uitgepuberd, kwam daar meer andere muziek bij.

Ik ben toen eens een paar keer naar Pinkpop en een keer naar Lowlands geweest. Daar kom je toch vrij weinig metal tegen en dus 'moet' je wel andere muziek luisteren. Een mooi voorbeeld van iets wat ik nauwelijks kende, maar nu wel heel goed vind, is Lamb. Ik luisterde toen nog veel naar rock en metal en kende Lamb wel van Kink-FM (een paar nummers), maar was er zelf nooit opgekomen om ze te gaan zien. Maar mijn broer wilde ze zien en aangezien er toch niks beters was op dat moment (op Pinkpop) ben ik maar meegegaan. En het was fantastisch! Helaas hebben ze m.i. maar 1 echt goeie cd (What Sound), maar toch...

Hierdoor ben ik ook meer trip-hop gaan luisteren (Sneaker Pimps (vrij matig), Massive Attack, Portishead).

Een andere manier waardoor ik andere bands heb leren kennen was via de site van The Gathering. The Gathering ken ik zoals jullie weten al jaren. Ik zat een keer te 'bladeren' op hun site en kwam de 'top 5' van alle bandleden tegen. Daar stond nogal wat voor mij onbekende muziek. En ik dacht 'wat zij leuk vinden, moet ik ook wel leuk vinden' :) dus ik ben eens op onderzoek uit gegaan. Zodoende heb ik tegenwoordig cd's van bijvoorbeeld Rush en Talk Talk. Dat het ook anders kan lopen, bleek toen ik een keer Dead Can Dance ben gaan luisteren. Dat vonden de leden van The Gathering ook heel goed, maar ik kan er niet zo lang naar luisteren eigenlijk. Al is het wel een tijd geleden dat ik het gehoord heb, dus misschien vind ik het inmiddels wel leuk. Hetzelfde heb ik met Sigur Ros.

Andere tips haal ik nog wel eens uit het blad Oor. Mijn broer is daar lid van en soms lees ik 'm dan ook nog wel eens. Zo kwam ik laatst een recensie over de nieuwe cd van Opeth tegen. Ik kende die naam al langer, maar had er nog nooit naar geluisterd omdat ik dacht dat het van die typische Zweedse death/black metal was en dat hoef ik niet zo nodig. Maar Damnation (die nieuwe cd) bleek juist helemaal geen metal te zijn. En ook een aantal andere cd's van hun schenen nogal wat progressive rock invoeden te hebben. En dat vind ik juist wel leuk :) Dus heb ik er nog maar eens wat over gelezen (op www.allmusic.com ) en heb vandaag eens wat gedownload. Ik moet zeggen, de eerste indruk is heel aardig. De nummers duren nogal lang, dus je kent ze niet meteen heel goed of zo, maar dat vind ik wel leuk eigenlijk. Alleen de zang (grunts) vind ik wat minder (in dit geval), maar ik denk dat ik het wel leuk ga vinden. Bovendien wordt er ook wel veel gewoon (en mooi) gezongen. Ik heb nu 2 cd's geluisterd (Still Life en Blackwater Park) en ga vandaag of morgen de laatste 2 (Deliverance en Damnation) maar eens downloaden en luisteren. De eerste 3 lijken me (gezien de recensies) wat minder interessant, want volgens mij is dat wel black metal. Maar goed, dat zie ik nog wel...

Hmmm... lang verhaal geworden... :)

Mijn voorkeur lijkt vooralsnog uit te gaan naar progressieve/symfonische rock (Camel, Genesis, Kayak & Yes), met uitstapjes naar het "hardere" rock/metal werk (Iron Maiden, Rammstein & Therapy?).

Daarnaast geniet ik intens van Peter Gabriel, Steve Hackett en de betere jaren 80 popmuziek.

Geplaatst door MJ_OK:

Van alles.

Van de populaire rock uit de jaren 90 naar vooral tegenwoordig:

Symfonische en progressieve rock:

-pink floyd, yes, king crimson, mike oldfield

-italiaanse rock muziek uit de 70er jaren

-rock met een klasiek tintje (yes - magnification)

-singer/songwriter (van nick drake tot tom mcrae en tori amos)

-indie rock (modest mouse, pavement)

-jazz en jazz rock (motorpsycho en natuurlijk dave brubeck

en wat leuke dingetjes zoals meindert talma en i am kloot

hm, leuke smaak. zit voor mij niks onbekends tussen :D

Geplaatst door JSA:

hm, leuke smaak. zit voor mij niks onbekends tussen :D

Bij mij vast wel... (en bij MJ vast ook wel).

Ooit Saviour Machine gehoord? Of Tefilla? Of Solarisis? Of Opeth? Nou? Nou...? :D

Ja, jij hebt ook een hoop muziek die ik niet ken, ik weet het ;)

Ik ben begonnen met pop muziek, Micheal Jackson (hij had mijn eerste echte favoriet "I'm Bad" of hoe dat nummer mag heten).

Daarna ben ik flink in de synthesizer muziek gegaan, om daarna Clannad mooi te vinden.

In de tussentijd ben gitaarmuziek gaan ontdekken en van de radio vele bandjes vol te zetten met muziek wat net even anders was dan anders, maar toch redelijk muzikaal was.

Met het gitaar muziek viel mij de Dire Straits heel erg op en nog steeds trouwens.

Ik heb ook een tijdje de begintijd van trance veel beluistert, maar ben er net zo van af gestapt dan dat ik het ontdekt hebt.

Clannad en de Dire Straits bleven me steeds bij en dat is nu verandert in Enya en Dire Straits/Mark Knoplfer met e

en jazz, blues, andere rock muziek en een beetje pop, zolang het maar muziekaal is. Klassiek is ook mooi en wat daar verder mee te maken heeft.

Ik heb vroeger ook altijd naar het koor waar mijn moeder in zong naar geluistert, het Diepeveense Gemengd Koor.

Is nu heel veel minder actief dan een aantal jaren geleden. :(

Met andere woorden, mijn muziek keuze is heel breed, alhoewel het soms wat krimpt en soms weer wat rekt. :rolleyes:

Geplaatst door The Koosjer connection:

En dat je van vrouwen-stemmen houd is ook bekend,want ik ben nog niet vergeten het mooie topic over de mooie vrouwen-stemmen van destijds op HajFajpuntenel :D

Dus als ik het goed begrijp ben jij ook wel vaker even ergens anders naar gaan luisteren.

--Hans.

Tja, dat mooie topic toen, een bron van informatie, waarvan ik rustig aan het een en ander aan het lezen en uitproberen was......

TOT HET HELE FORUM GEDELETE WERD EN WE WEER HELEMAAL OPNIEUW KONDEN BEGINNEN!!!! mad.gif

Ik was zo boos dat ik het ff niet meer kon aanzien! Maar gelukkig ben jij dat topic toen opnieuw begonnen :D

Muzikale uitstapjes maak ik idd regelmatig. Al op 11 jarige leeftijd (ben nu 25) leerde ik de rap muziek kennen en dat heeft mij tot mid jaren 90 kunnen boeien. Het meeste wat er daarna werd gemaakt en in de top 40 kwam is ronduit bagger! Geen enkele muzikale diepgang of originaliteit!

Ook door vrouwelijke stemmen werd ik al vroeg gegrepen, tot Jewel in mijn leven kwam! Toen werd ik echt verliefd en is er hiervoor een grote voorkeur ontstaan.

TOen ik mij ging orienteren op de hifi markt, las ik overal dat Patricia Barber met Caf

Geplaatst door Ome Henk:

Wat raggen op een buikschuiver :D

CBX-750F2(1988)

CBR1000F (1988)

GSX-R750 (1990)

CBR900RR (1992)

CBR900RR (1994)

CBR900RR (1996) tot 2000

Hee, je bent een keer vreemd gegaan met een Soes!

Zelf schuif ik geen buik, maar menig mooiweer rijder op z'n schuivert kan de kentekenplaat van mijn Pan lezen.. :D