Michel Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door cgm: Hee, je bent een keer vreemd gegaan met een Soes! Zelf schuif ik geen buik, maar menig mooiweer rijder op z'n schuivert kan de kentekenplaat van mijn Pan lezen.. Oooo, ben jij dat?!... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door Michel: Oooo, ben jij dat?!... Ja, op de A20 van Maassluis richting Rotterdam?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onno 1234 Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Ik ken persoonlijk nogal wat mensen die enkel naar Metal luisteren,en daar zo'n 22 varianten op kennen 22... jemig even kijken. Death, Black, Thrash, Power, Heavy, Speed, Gothic, G Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 9 september 2003 Author Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door Onno 1234: 22... jemig even kijken. Death, Black, Thrash, Power, Heavy, Speed, Gothic, G Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Metal was my first love, and it will be my last; metal of the future and metal of the past... Ben sinds 1981-2 metalliefhebber en ben in 1983 helemaal buiten zinnen geraakt van Show no Mercy (Slayer) sindsdien is de band onuitwisbaar in mijn eeprom blijven steken. Slayer lijkt wel een der standvastigste bands die zich toch af en toe (net) genoeg weet te vernieuwen om het interressant voor de fans te houden. Hoogtepunt in mijn/hun carriere is naast Reign in Blood (86) zeker ook de cd Undisputed Attitude (96) met daarop covers (of reincarnaties) van bands en nummers waaraan Slayer hun inspiratie ontleende. Het is niet misselijk welke invloed Slayer op de metal scene heeft gehad. Thrash en death metal en alles wat er tussen ligt (?) lijkt met deze groep te zijn opgegroeid en (nog cooler) houdt er nog steeds van. Roger Waters bracht mij met zijn onnavolgbare Amused to Death (ook) in heel andere sferen (toevalligerwijs starte mijn aufiofiele neigingen rond deze periode?) waarna ook hier de oogkleppen soms werden afgezet voor uitstapjes in allerlei richting. Maar metal bleef steeds de basis, zelfs wanneer ik het soms in tijden niet draaide. Nog maar kortgeleden introduceerde een collega (ook metal-fan) mij in de wereld van de filmmuziek. Een prachtige introductie in de klassieke groot orkestrale muziekwerken. Er zijn eigenlijk veel parallelen tussen metal en klassiek(e) (filmmuziek). Beide zijn intens (muur van geluid) en vaak erg complex van opbouw (ik had nog niet gezegd dat techno-metal/trash/death tot mijn favoriete metal behoorde). Nu koop ik me suf aan geweldige soundtracks van Jerry Goldsmith, James Horner, John Williams, Danny Elfman, Nick Kamen, David Arnold, James Newton Howard etc... Op ebay (USA) kun je hiervoor te kust en te keur voor zeer schappelijke prijzen. Ik schakel nu van metal naar klassieke sounddtracks en terug en vind dat ik hiermee best een brede muzikale smaak heb Het mooie van muziek(stijlen) is dat er zoveel van is, en dat is tegelijkertijd ook het nadeel Now playing: The Mummy (Jerry Goldsmith). Ook grappig van filmmuziek: waardeloze films hebben soms schitterende soundtracks (en helaas soms ook andersom). Greetz, Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Je interesse in filmmuziek (movie scores) begint hier: www.scorereviews.com Kijk onder reviews, sorteer op rating en je hebt de mooiste scores op je scherm! Enjoy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 9 september 2003 Author Report Share Posted 9 september 2003 Ook voor jou een woord van dank Nanning,voor je posting en voor de link. Blijkt toch een moeilijk onderwerp dat praten over muziek --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 metal is geen muziek . het is een geluid waar sommige mensen van houden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:metal is geen muziek . het is een geluid waar sommige mensen van houden . Nou, nou... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door Henrie: Nou, nou... vind ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: vind ik Tja... Als ik nu Spido zou zijn, zou ik zeggen dat je gewoon een heel erg slechte smaak hebt... Of dat het nogal logisch is dat je metal niet leuk vindt, omdat je met ESL's speelt... ...maar dat doe ik niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door Henrie: Tja... Als ik nu Spido zou zijn, zou ik zeggen dat je gewoon een heel erg slechte smaak hebt... Of dat het nogal logisch is dat je metal niet leuk vindt, omdat je met ESL's speelt... ...maar dat doe ik niet... maar in metaal zit toch geen bas .?? dat zit alleen in hout . ps : je zult iemand die van metal houd iig nooit horen klagen dat zijn speakers vervormen . ze denken nl dat het de muziek is . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 He, orgelliefhebber, let een beetje op je woorden wil je. Ik vind ook wel eens wat, maar wat je vind mag je houden, dus vandaar! Hmff.... metal geen muziek, sommige van Bachs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: maar in metaal zit toch geen bas .?? dat zit alleen in hout . ps : je zult iemand die van metal houd iig nooit horen klagen dat zijn speakers vervormen . ze denken nl dat het de muziek is . Alle luidsprekers vervormen al flink, dus wat boeit het dan nog Geplaatst door Nanning:p.s. ik hoop dat ik volgens je verwachting reageerde.. Ik geloof het wel ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Mijn muzieksmaak heeft zich pas de afgelopen jaren ontwikkeld. Tot mijn 18e luisterde ik vrijwel alleen naar de muziek van dat moment. Alleen Nirvana en Guns 'n Roses konden zich wat langer in m'n CD speler staande houden. Toch luisterde ik ook toen erg veel muziek, er zat alleen geen verdieping in. Vanaf het moment dat ik uit huis ben gegaan zijn de dingen snel veranderd. Vanuit de popmuziek ben ik veel meer gaan luisteren naar Singer Songwriters en Fusion. Ook heeft mijn eerste Jazzplaat - Miles Davis, Kind of Blue - vanaf de eerste toon een verpletterende indruk achter gelaten en mij verder beinvloed. Ik denk dat ik weer een nieuwe Kind of Blue heb want wat de 9e van Beethoven bij eerste beluistering losmaakte was niet normaal. Ik denk dat mijn muzikale smaak in de toekomst meer richting klassiek zal schuiven want er is veel meer wat ik mooi vind. Ik heb platen van Tchaikovsky, Shostakovich, een prachtig vioolconcert van Mozart, Berlioz en Dvorak. Ze zijn echt allemaal prachtig. Vanavond hoorde ik op de terugreis van m'n waterpolotraining Valeri Gergev met werk van Prokofiev, werkelijk fenomenaal mooi!!! Ja, van klassieke muziek moet ik maar meer weten. En m'n muziekkeuze wordt steeds maar breder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Nog wat toevoegen: Voor mij zijn de volgende werken echt belangerijk geweest: Talk Talk - Spirit of Eden Radiohead - Kid A Jaco Pastorius - Idem Miles Davis - Kind of Blue Miles Davis - Star People Ludwig von Beethoven - Symfonie nr. 9 door Berliner Philharmoniker olv Herbert von Karajan (die ik echt overal tegenkom) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door Henrie: Tja... Als ik nu Spido zou zijn, zou ik zeggen dat je gewoon een heel erg slechte smaak hebt... Of dat het nogal logisch is dat je metal niet leuk vindt, omdat je met ESL's speelt... ...maar dat doe ik niet... Als jij werkelijk Spido was geweest, dan had je wel iets intelligenters bedacht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Geplaatst door spido: Als jij werkelijk Spido was geweest, dan had je wel iets intelligenters bedacht! Ik weet toch zeker zelf wel wat ik zou hebben gezegd als ik jou was... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Nanning:Hoogtepunt in mijn/hun carriere is naast Reign in Blood (86) Ja Ja JA!!! Ook geplaatst door Nanning:Ik schakel nu van metal naar klassieke sounddtracks en terug Mmmmm. Komt me best bekend voor. Volgens mij (hoewel sommige kleine smitjes hier vast commentaar op gaan leveren) liggen (goede) metal en klassiek niet zo gek ver uit elkaar. Zelfde onderwerpen (leven vs. dood/ haat vs. liefde), extremen en over het algemeen een fantastische instrumentbeheersing. Natuurlijk heb je ook de rag-metal als Slayer, wat op zijn tijd ook heel fijn is (dus). Tussen deze twee richtingen door komt ook af en toe muziek als die van Loreena McKennit om de hoek kijken, evenals symphonische rock. Jazz kan mij (nog) niet zo boeien {tsikketsuw, tsjikketsjuw, tsssss, paperapa, tssss, ploing ploing ). Tot nu toe een cd gehoord die ik enigzins de moeite waard vind (Medewsky, Martin & Wood - Friday Afternoon in the Universe) en een keer op de radio Bill Frisell quintet in het programma "Is dit nog wel Jazz?" (ofzo) Is dit nu breed (o en heel fout: het Anthem van Sensations 2003 vind ik ook wel heel lekker klinken ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 11 september 2003 Author Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Peter B: Is dit nu breed Mmmmmm,tja,wat vindt je zelf :D Vrij breed/redelijk breed/enigzins breed/geen van allen --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Peter B:(o en heel fout: het Anthem van Sensations 2003 vind ik ook wel heel lekker klinken ) Fout? Nee joh, dat nummer zit goed in elkaar.. Nu mijn verhaal: Vanaf jongs af aan luisterde ik naar Bryan Adams en vele Top 40 muziek.. Al snel ging dit langzaam de House kant op en zo naar de Gabber. Was niet echt een aanhanger van die muziek want mijn smaak was gewoon puur wat er in de Top 40 te vinden was. Ik luisterde net zo goed naar Celine Dion en Mariah Carey wat mijn moeder vaak draaide. Toen ik zo'n 12 jaar werd mijn muzieksmaak keihard omgegooid naar de HipHop scene.. Was er helemaal gek van! Luisterde naar 2pac, dr. Dre en Spookrijders enz. Pas toen ik op mijn 14e al een aardige hifi set had opgebouwd, vertelde mijn moeder dat ik eens naar de Dire Straits CD "communique" moest luisteren omdat deze heel erg mooi zou moeten klinken. Vanaf toen was ik weer back 2 earth met mijn muzieksmaak. Ik stond weer voor alles open! Al snel luisterde ik veel meer naar Dire Straits, U2 enz. En ook toen ging ik steeds meer klassieke CD's van mijn vader lenen die een grote liefhebber van Mahler is. Zo ben ik ook langzamerhand voor Klassiek en Jazz gevallen en kwam mijn muzieksmaak in een stroomversnelling. De laatste tijd ontdek ik veel meer Klassiek (Beethoven, Schubert, Chopin enz.), Jazz (oude maar ook Miles Davis, Eva Cassidy), Wereldmuziek (Cristina Branco), "oude" Pop (Paul Young, Spandue Ballet, Fleetwood mac.) en Bands zoals Supertramp, Pink Floyd, Toto en ga zo maar door... Daar komt ook nog eens bij dat ik de laatste tijd nogal actief bezig ben met het maken van Dance muziek.. Vrij breed eigenlijk.. Zoals iemand hier in dit topic al heeft gezegd. "Je hebt goede en slechte muziek". Normaal ben ik geen liefhebber van Metal of Hardrock maar er zijn soms wel mooie nummers bij. Dus om nu te zeggen dat ik alles wat Metal of Hardrock is niet mooi vindt is ook wat overdreven! Ach ja, je leert nog elke dag muziek kennen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 11 september 2003 Author Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door PD:Zoals iemand hier in dit topic al heeft gezegd."Je hebt goede en slechte muziek". Nou,das wat krap door de bocht vindt ik persoonlijk Het kan je smaak niet zijn wellicht,maar "slecht" doet afbreuk aan de achterliggende gedachte van de uitvoerende artiest/en. Ach ja, je leert nog elke dag muziek kennen.. Tja,en dat is gelijk ook het mooie aan deze hobby . Trouwens jou posting was er een,zonder ook maar iemand te kort te doen hier,een posting in de geest van mijn vraag. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Peter B: Mmmmm. Komt me best bekend voor. Volgens mij (hoewel sommige kleine smitjes hier vast commentaar op gaan leveren) liggen (goede) metal en klassiek niet zo gek ver uit elkaar. Zelfde onderwerpen (leven vs. dood/ haat vs. liefde), extremen en over het algemeen een fantastische instrumentbeheersing. Nog geen geen Smitje te bekkenen, zelfs geen kleintje! Natuurlijk heb je ook de rag-metal als Slayer, wat op zijn tijd ook heel fijn is (dus). Hmm, mijn definitie van raggen is iets minder strikt. Ik rag lekker op Arch Enemy, Nile, Diabolic, Asphyx e.v.a.... Slayer valt bij mij onder de strakke thrash! Net als het immer coole Sadus ('elements') Is dit nu breed Nederland op z'n breedts (o en heel fout: het Anthem van Sensations 2003 vind ik ook wel heel lekker klinken ) SENSATION!!! Btw, melodieuze (power) metal is ook nog steeds erg cool: Hades, Pain of Salvation, etc... P.s. Hans, voegt mijn posting zich wellicht beter naar je vraag indien ik verklap dat mijn belangstelling voor symfonische (film-)muziek zich vooral voordeed na een bezoek aan het concertgebouw in 2001 (Mahler 2)? En eigenlijk jokte ik een beetje dat metal my first love was.... Op de lagere school draaide ik de platen van m'n pa van Queen en The Beatles al behoorlijk grijs... Toch ook een beetje symfonische (pop-)muziek? oet, Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 De keuze is bij mij behoorlijk breed denk ik. Alleen JAZZ daar heb ik niets mee. Alleen heb ik het volgende (probleem?) Wanneer ik een bepaalde muziek soort op een moment erg goed vind of een bepaalde band dan luister ik bijna niets anders meer. Dit gaat zo dan heel lang door echt heel lang. Zo luister ik nu alweer sinds het uitkomen bijna dagelijks naar de DVD van LED ZEPPELIN. Geen al te goed geluid maar wat een band was dat. Echter dit kan zomaar volgende maand wel weer een andere stijl of band of wat dan ook zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 12 september 2003 Author Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Nanning: oet, Nanning Ik moet je zeggen dat ik deze even niet vat,en ik kan me niet voor de geest halen ergens iets negatiefs gepost te hebben? Vanwaar deze groet? --Hans. ps, Is dit wellicht de reden van jou[misplaatst]ongenoegen? " Trouwens jou posting was er een, zonder ook maar iemand te kort te doen hier ,een posting in de geest van mijn vraag." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts