Jump to content

Welke auto in Glorix reclame?


Maurice
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ruud:

Om aan alle speculaties een eind te maken, hier het antwoord van LEVER FABERGE CONSUMER CARE CENTER OP mijn vraag welke auto..............enz

 

 

Beste Ruud,

 

Hartelijk dank voor je vraag.

 

De auto die in de reclame wordt gebruikt is de Jaquar XJ 220. Leuke

achtergrondinformatie: hij kost ? 1.000.000,-- en er zijn er 4 van

verkocht waarvan er 1 in Nederland rondrijdt (die in de reclame).

 

Ik zei het al :) (wat is het toch leuk om je gelijk te krijgen ;):D )

Overigens verbaas ik me een beetje over het getal 4. Is dat het aantal dat er in Nederland verkocht is, of het aantal dat er in totaal verkocht is. Als dat laatste het geval is, betwijfel ik of ze bij Glorix el de juiste info hebben gekregen/gegeven. Volgens mij is ie wel zeldzaam maar ook weer niet zo zeldzaam...

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ruud:

Misschien hebben ze er een paar.....weggegeven confused.gif;)

 

Tis wel zo dat ze ze aan de straatstenen niet kwijtraakten. Omdat ze een dikke V12 hadden beloofd en met een twin turbo V6 op de proppen kwamen. Niet dat ie daar onder te lijden had (objectief gezien) of zo, sterker nog, het was destijds de snelste straatauto ooit. Maar een jaar later werd dat bruut afgepakt door McLaren met de F1 (en dat record staat nog steeds). Die is heel wat legendarischer, dus eigenlijk is die XJ220 gewoon een mislukking. Maar wel een heel lekkere ;):D

Link to comment
Share on other sites

Het is een Jaguar XJ220.Een afgeleid model van de groep C auto's waarmee jaguar zoveel succes boekte. Hij heeft een 500 pk 3,5 liter V6 en twee turbo's. Er zijn er zeven in Nederland verkocht en ik weet er eentje te staan in Belgie vlak over de grens. Het is echt geen natte droom hoor. Ding is bloedheet binnenin (grote voorruit, motor achter je) en heeft geen airco. Ok komt wel van z'n plaats

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Phileas:

Het is een Jaguar XJ220.Een afgeleid model van de groep C auto's waarmee jaguar zoveel succes boekte. Hij heeft een 500 pk 3,5 liter V6 en twee turbo's. Er zijn er zeven in Nederland verkocht en ik weet er eentje te staan in Belgie vlak over de grens. Het is echt geen natte droom hoor. Ding is bloedheet binnenin (grote voorruit, motor achter je) en heeft geen airco. Ok komt wel van z'n plaats

 

 

Correctie: 542pk ;):D

Dat het geen natte droom is, omdat het er bloedheet is, vind ik niet terecht. Als je zo'n auto koopt/rijdt, weet je van tevoren dat ie bloedheet zal zijn. Zeker als ie geen airco heeft. Zo'n auto rijd je niet om het comfort of zo...

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Wijx:

Zo'n ding rijd je om te patsen dus dan is arco toch wel lekker. Ik vraag me af of men die pk dan wel mist

 

Het scheelt ook gewicht, Wijx. En niet zo'n beetje ook (in verhouding). Een XJ220 rijd je (als het goed is) niet om te patsen, maar om hard mee te kunnen rijden. Voor de kick die dat geeft. Als je wilt patsen moet je een Amerikaanse cabrio kopen met een rochelende, maar relatief zwakke V8. En dan met de stereo-installatie hard aan over de boulevard tuffen... Dat doe je niet met een supersportwagen...

Valt ook niet mee trouwens. Die dingen zijn vaak hartstikke nerveus in het gaspedaal. Die hebben vaak maar 2 standen: aan en uit...

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henrie:

 

je wilt patsen moet je een Amerikaanse cabrio kopen met een rochelende, maar relatief zwakke V8. En dan met de stereo-installatie hard aan over de boulevard tuffen... Dat doe je niet met een supersportwagen...

 

Aangezien je niet zo een auto hebt, ben je dus een latente / potentieele asociaal!

:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Het is inderdaad de Jaguar. er zijn er zeker meer dan 4 van verkocht in Nederland al liep het hier zeker niet storm. Jaguar dealer de Koning in Arnhem heeft heel lang een zilveren gehad. Stond op de hoek in de showroom. Leuk detail, Rond 1997 kon je de XJ220 kopen voor de helft van de nieuwprijs. Voor de auto was zo weinig vraag geweest dat er productiecapaciteit over was. Jaguar wilde wel de geplande productie afmaken (in tegenstelling tot Renault en de Avantime, zonde!). Om de laatste auto's toch kwijt te raken werden ze tegen een lager bedrag verkocht.

 

De XJ220 kampte met een heel ander probleem dan wat al eerder aangehaald is. De V12 is op die manier nooit in de auto beloofd. Toen het eerste pre-productie type gepresenteerd werd had het al een v6 bi-turbo. Jaguar heeft daarvoor gekozen omdat de auto op die manier zuiniger, krachtiger en betrouwbaarder gemaakt kon worden dan met de V12. Er waren wel wat verwachtingen dat er een V12 in zou komen, maar die zijn nooit door de fabriek ingegeven. Wel door mensen die verwachtte dat de motor uit de top XJS R in de XJ220 zou komen. Helaas dus.

 

Over de eerdere opmerking over de airco ben ik niet zeker. Zeker weet ik wel dat Jaguar zijn auto's luxe uitrustte. Zo kregen ze allemaal standaard leer en een radio/Cd speler mee. Iets wat toen de XJ220 gepresenteerd werd, niet standaard was in echte sportwagens. Bij de lancering was eigenlijk iedereen weg van de XJ220. Alleen de timing bleek verkeerd. De economie had niet zo lekker gelopen en veel verzamelaars hadden aardig wat geld verloren aan hun autoverzamelingen. Er werd dus gewoon veel minder verkocht. Niet alleen door Jaguar, maar ook door Ferrari en Lamborghini.

 

Op het moment dat de McLaren werd gelanceerd was men de schok meer te boven, maar daarnaast besefte meer mensen dat het ook een echte rij-auto is. De McLarens zijn dan ook meer verkocht naar mensen die er een wilde rijden en niet alleen maar een wilde hebben. Om twee voorbeelden aan te halen, de Engelse McLaren club houdt een rit door Frankrijk deze zomer waarvoor zich al meer dan 20 auto's hebben opgegeven. Daarnaast was er een bankdirecteur in Duitsland die er een kocht om zijn dagelijkse rit naar het werk mee te verkorten (ong. 200km). Bij het uitlezen van de diagnostische gegevens belde de fabriek op om een afspraak te maken om de snelheidsmeters te controleren. Ze gaven regelmatig meer dan 300km/h aan. Ze waren zeer verbaasd om te horen dat om 5:00 's ochtends dat getal in Duitsland ook makkelijk te halen valt. Toch leuk, auto gebruikers.

 

Maar goed, terug naar de hifi. Bij de toiletten staat een XJ220 en ik weet zeker dat mijn installatie thuis beter klinkt dan haar CD-speler. (Maar niet dan haar motor ;))

 

Arne

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Geplaatst door Arne:

Bij de lancering was eigenlijk iedereen weg van de XJ220. Alleen de timing bleek verkeerd. De economie had niet zo lekker gelopen en veel verzamelaars hadden aardig wat geld verloren aan hun autoverzamelingen. Er werd dus gewoon veel minder verkocht. Niet alleen door Jaguar, maar ook door Ferrari en Lamborghini.

 

En het 'toeval' wil dat dat nu weer net zo is. De afgelopen 2 jaar en dit jaar en de komende 1 a 2 jaar zijn er veel supersportauto's bijgekomen. Ff een lijstje:

[*]Lamborghini Murcielago

[*]Koenigsegg CC (zonde dat de fabriek is afgefikt)

[*]Ferrari Enzo (al uitverkocht)

[*]Lamborghini Gallardo ('kleine' Lambo)

[*]Bugatti EB 16.4 Veyron (of zoiets; kan die typenaam nooit goed onthouden)

[*]Porsche Carrera GT V10

[*]Pagani Zonda C12

[*]Spyker C8

 

...en er zijn nog wel een aantal mini-merken die tussen 2001 en 2005 met een exoot op de markt komen. Beetje jammer dat het nu net weer slecht gaat met de economie, want zo gaan sommige van deze projecten misschien wel de soep in... Zou jammer zijn. Verder zijn er nog een aantal merken die een super luxe auto uitbrengen of dat al gedaan hebben:

[*]Bentley Continental GT

[*]Maybach

[*]Rolls Royce (die nieuwe; ben de naam ff kwijt)

[*]Volkwagen Phaeton

[*]Porsche Cayenne/ Volkwagen Touareg

[*]Cadillac V16 (misschien; ze hadden beter de Cien supersportauto kunnen gaan bouwen; die ziet er veel beter uit...)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door richard 1:

Je ziet alleen de achterkant maar die is vrij karakteristiek:

 

 sm-can.jpg

 

Dit is dacht ik idd een SM. Een door Maserati ontworpen Citroen geloof ik... Erg gestroomlijnd. Zeker voor een auto uit die tijd. Ik geloof dat de Opel Calibra de eerste was die de SM overtrof wat betreft luchtweerstandscoefficient (leuk scrabble-woord) ofwel CW-waarde.

Link to comment
Share on other sites

Die auto aan de kant is idd een SM. hij was me van de week ook al opgevallen.

 

Je ziet hem als het shot van boven wordt gefilmd op het moment dat de DS naar rechts wegrijdt met de Harley ernaast.

 

Om nou te zeggen dat ik I-mode ga bestellen ? denk het niet.

Link to comment
Share on other sites

Zo'n SM was verreweg de grootste roestbak die er bestond. Die was nog erger dan de reeds in de folder roestende Alfasud. En ook de problemen met de elektro waren niet van de lucht. Dat krijg je als een stel Fransen iets in elkaar moeten zetten dat niet van hun is (%$#KL**& chauvinisten). Maar ie was wel snel en ook nu worden er nog exorbitant hoge bedragen betaald voor een schroot SM (

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...