Henno Appel Posted 11 juli 2003 Report Share Posted 11 juli 2003 Geplaatst door Alco:Die vriend kan voor de zekerheid maar even beter naar de opticien gaan, voor een controle... Want het is een Lamborghini Groeten, Alco Ik ken iemand die ook naar de optici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 11 juli 2003 Report Share Posted 11 juli 2003 Geplaatst door Henno Appel: Ik ken iemand die ook naar de optici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 juli 2003 Report Share Posted 11 juli 2003 Geplaatst door Ruud:Om aan alle speculaties een eind te maken, hier het antwoord van LEVER FABERGE CONSUMER CARE CENTER OP mijn vraag welke auto..............enz Beste Ruud, Hartelijk dank voor je vraag. De auto die in de reclame wordt gebruikt is de Jaquar XJ 220. Leuke achtergrondinformatie: hij kost ? 1.000.000,-- en er zijn er 4 van verkocht waarvan er 1 in Nederland rondrijdt (die in de reclame). Ik zei het al (wat is het toch leuk om je gelijk te krijgen ) Overigens verbaas ik me een beetje over het getal 4. Is dat het aantal dat er in Nederland verkocht is, of het aantal dat er in totaal verkocht is. Als dat laatste het geval is, betwijfel ik of ze bij Glorix el de juiste info hebben gekregen/gegeven. Volgens mij is ie wel zeldzaam maar ook weer niet zo zeldzaam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 juli 2003 Report Share Posted 11 juli 2003 Misschien hebben ze er een paar.....weggegeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 juli 2003 Report Share Posted 11 juli 2003 Geplaatst door Ruud:Misschien hebben ze er een paar.....weggegeven Tis wel zo dat ze ze aan de straatstenen niet kwijtraakten. Omdat ze een dikke V12 hadden beloofd en met een twin turbo V6 op de proppen kwamen. Niet dat ie daar onder te lijden had (objectief gezien) of zo, sterker nog, het was destijds de snelste straatauto ooit. Maar een jaar later werd dat bruut afgepakt door McLaren met de F1 (en dat record staat nog steeds). Die is heel wat legendarischer, dus eigenlijk is die XJ220 gewoon een mislukking. Maar wel een heel lekkere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phileas Posted 13 juli 2003 Report Share Posted 13 juli 2003 Het is een Jaguar XJ220.Een afgeleid model van de groep C auto's waarmee jaguar zoveel succes boekte. Hij heeft een 500 pk 3,5 liter V6 en twee turbo's. Er zijn er zeven in Nederland verkocht en ik weet er eentje te staan in Belgie vlak over de grens. Het is echt geen natte droom hoor. Ding is bloedheet binnenin (grote voorruit, motor achter je) en heeft geen airco. Ok komt wel van z'n plaats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 juli 2003 Report Share Posted 13 juli 2003 Geplaatst door Phileas:Het is een Jaguar XJ220.Een afgeleid model van de groep C auto's waarmee jaguar zoveel succes boekte. Hij heeft een 500 pk 3,5 liter V6 en twee turbo's. Er zijn er zeven in Nederland verkocht en ik weet er eentje te staan in Belgie vlak over de grens. Het is echt geen natte droom hoor. Ding is bloedheet binnenin (grote voorruit, motor achter je) en heeft geen airco. Ok komt wel van z'n plaats Correctie: 542pk Dat het geen natte droom is, omdat het er bloedheet is, vind ik niet terecht. Als je zo'n auto koopt/rijdt, weet je van tevoren dat ie bloedheet zal zijn. Zeker als ie geen airco heeft. Zo'n auto rijd je niet om het comfort of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 13 juli 2003 Report Share Posted 13 juli 2003 Zo'n ding rijd je om te patsen dus dan is arco toch wel lekker. Ik vraag me af of men die pk dan wel mist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 juli 2003 Report Share Posted 13 juli 2003 Geplaatst door Wijx:Zo'n ding rijd je om te patsen dus dan is arco toch wel lekker. Ik vraag me af of men die pk dan wel mist Het scheelt ook gewicht, Wijx. En niet zo'n beetje ook (in verhouding). Een XJ220 rijd je (als het goed is) niet om te patsen, maar om hard mee te kunnen rijden. Voor de kick die dat geeft. Als je wilt patsen moet je een Amerikaanse cabrio kopen met een rochelende, maar relatief zwakke V8. En dan met de stereo-installatie hard aan over de boulevard tuffen... Dat doe je niet met een supersportwagen... Valt ook niet mee trouwens. Die dingen zijn vaak hartstikke nerveus in het gaspedaal. Die hebben vaak maar 2 standen: aan en uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Volgens mij is het ook de Jag (Lambo is volgens mij ook kleiner denk ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 Geplaatst door Henrie: je wilt patsen moet je een Amerikaanse cabrio kopen met een rochelende, maar relatief zwakke V8. En dan met de stereo-installatie hard aan over de boulevard tuffen... Dat doe je niet met een supersportwagen... Aangezien je niet zo een auto hebt, ben je dus een latente / potentieele asociaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 23 juli 2003 Author Report Share Posted 23 juli 2003 Op mijn verzoek heeft kicken.com het filmpje op zijn site geplaatst. Nu ik he terug zie, is het idd de jaguar. Ik heb al afgesproken dat ik bij die vriend binnenkort een kratje kom wegtikken Oh ja, voor de liefhebbers: Filllempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Het is inderdaad de Jaguar. er zijn er zeker meer dan 4 van verkocht in Nederland al liep het hier zeker niet storm. Jaguar dealer de Koning in Arnhem heeft heel lang een zilveren gehad. Stond op de hoek in de showroom. Leuk detail, Rond 1997 kon je de XJ220 kopen voor de helft van de nieuwprijs. Voor de auto was zo weinig vraag geweest dat er productiecapaciteit over was. Jaguar wilde wel de geplande productie afmaken (in tegenstelling tot Renault en de Avantime, zonde!). Om de laatste auto's toch kwijt te raken werden ze tegen een lager bedrag verkocht. De XJ220 kampte met een heel ander probleem dan wat al eerder aangehaald is. De V12 is op die manier nooit in de auto beloofd. Toen het eerste pre-productie type gepresenteerd werd had het al een v6 bi-turbo. Jaguar heeft daarvoor gekozen omdat de auto op die manier zuiniger, krachtiger en betrouwbaarder gemaakt kon worden dan met de V12. Er waren wel wat verwachtingen dat er een V12 in zou komen, maar die zijn nooit door de fabriek ingegeven. Wel door mensen die verwachtte dat de motor uit de top XJS R in de XJ220 zou komen. Helaas dus. Over de eerdere opmerking over de airco ben ik niet zeker. Zeker weet ik wel dat Jaguar zijn auto's luxe uitrustte. Zo kregen ze allemaal standaard leer en een radio/Cd speler mee. Iets wat toen de XJ220 gepresenteerd werd, niet standaard was in echte sportwagens. Bij de lancering was eigenlijk iedereen weg van de XJ220. Alleen de timing bleek verkeerd. De economie had niet zo lekker gelopen en veel verzamelaars hadden aardig wat geld verloren aan hun autoverzamelingen. Er werd dus gewoon veel minder verkocht. Niet alleen door Jaguar, maar ook door Ferrari en Lamborghini. Op het moment dat de McLaren werd gelanceerd was men de schok meer te boven, maar daarnaast besefte meer mensen dat het ook een echte rij-auto is. De McLarens zijn dan ook meer verkocht naar mensen die er een wilde rijden en niet alleen maar een wilde hebben. Om twee voorbeelden aan te halen, de Engelse McLaren club houdt een rit door Frankrijk deze zomer waarvoor zich al meer dan 20 auto's hebben opgegeven. Daarnaast was er een bankdirecteur in Duitsland die er een kocht om zijn dagelijkse rit naar het werk mee te verkorten (ong. 200km). Bij het uitlezen van de diagnostische gegevens belde de fabriek op om een afspraak te maken om de snelheidsmeters te controleren. Ze gaven regelmatig meer dan 300km/h aan. Ze waren zeer verbaasd om te horen dat om 5:00 's ochtends dat getal in Duitsland ook makkelijk te halen valt. Toch leuk, auto gebruikers. Maar goed, terug naar de hifi. Bij de toiletten staat een XJ220 en ik weet zeker dat mijn installatie thuis beter klinkt dan haar CD-speler. (Maar niet dan haar motor ) Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Yep ik zie het nou ook. In de herhaling is het makkelijk te zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Reclame i-mode van KPN: Volgens mij is de aan de kant geparkeerde auto die, terwijl de pizza wordt afgeleverd, wordt ingehaald een Citro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Geplaatst door richard 1:Reclame i-mode van KPN: Volgens mij is de aan de kant geparkeerde auto die, terwijl de pizza wordt afgeleverd, wordt ingehaald een Citro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 ik zeg niets meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Geplaatst door Arne:Bij de lancering was eigenlijk iedereen weg van de XJ220. Alleen de timing bleek verkeerd. De economie had niet zo lekker gelopen en veel verzamelaars hadden aardig wat geld verloren aan hun autoverzamelingen. Er werd dus gewoon veel minder verkocht. Niet alleen door Jaguar, maar ook door Ferrari en Lamborghini. En het 'toeval' wil dat dat nu weer net zo is. De afgelopen 2 jaar en dit jaar en de komende 1 a 2 jaar zijn er veel supersportauto's bijgekomen. Ff een lijstje: [*]Lamborghini Murcielago [*]Koenigsegg CC (zonde dat de fabriek is afgefikt) [*]Ferrari Enzo (al uitverkocht) [*]Lamborghini Gallardo ('kleine' Lambo) [*]Bugatti EB 16.4 Veyron (of zoiets; kan die typenaam nooit goed onthouden) [*]Porsche Carrera GT V10 [*]Pagani Zonda C12 [*]Spyker C8 ...en er zijn nog wel een aantal mini-merken die tussen 2001 en 2005 met een exoot op de markt komen. Beetje jammer dat het nu net weer slecht gaat met de economie, want zo gaan sommige van deze projecten misschien wel de soep in... Zou jammer zijn. Verder zijn er nog een aantal merken die een super luxe auto uitbrengen of dat al gedaan hebben: [*]Bentley Continental GT [*]Maybach [*]Rolls Royce (die nieuwe; ben de naam ff kwijt) [*]Volkwagen Phaeton [*]Porsche Cayenne/ Volkwagen Touareg [*]Cadillac V16 (misschien; ze hadden beter de Cien supersportauto kunnen gaan bouwen; die ziet er veel beter uit...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Geplaatst door Henrie:Yep, je vergist je. Het is een DS, ofwel de beroemde 'Snoek'. Ik bedoel niet de auto waar in wordt gereden maar de auto die aan de kant staat geparkeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Geplaatst door richard 1:Ik bedoel niet de auto waar in wordt gereden maar de auto die aan de kant staat geparkeerd. Oh, die is me nooit opgevallen. Zal er eens op letten als die reclame weer eens langs komt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Je ziet alleen de achterkant maar die is vrij karakteristiek: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Geplaatst door richard 1:Je ziet alleen de achterkant maar die is vrij karakteristiek: Dit is dacht ik idd een SM. Een door Maserati ontworpen Citroen geloof ik... Erg gestroomlijnd. Zeker voor een auto uit die tijd. Ik geloof dat de Opel Calibra de eerste was die de SM overtrof wat betreft luchtweerstandscoefficient (leuk scrabble-woord) ofwel CW-waarde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 SM staat in dit geval voor Sport Maserati. Het was een auto uit het begin van de jaren '70 toen Citro Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Die auto aan de kant is idd een SM. hij was me van de week ook al opgevallen. Je ziet hem als het shot van boven wordt gefilmd op het moment dat de DS naar rechts wegrijdt met de Harley ernaast. Om nou te zeggen dat ik I-mode ga bestellen ? denk het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 augustus 2003 Report Share Posted 23 augustus 2003 Zo'n SM was verreweg de grootste roestbak die er bestond. Die was nog erger dan de reeds in de folder roestende Alfasud. En ook de problemen met de elektro waren niet van de lucht. Dat krijg je als een stel Fransen iets in elkaar moeten zetten dat niet van hun is (%$#KL**& chauvinisten). Maar ie was wel snel en ook nu worden er nog exorbitant hoge bedragen betaald voor een schroot SM ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now