Jump to content

Welke auto in Glorix reclame?

Maurice
 Share

Recommended Posts

Misschien roest hij al in de folder maar het blijft een bijzondere wagen.

Een kennis van mij heeft er twee in restauratie, zo'n auto heeft een prachtige techniek onder de motorkap.

Ook de vormgeving van het ding vind ik erg speciaal. De Franse president wordt er op hoogtijdagen nog steeds in rondgereden. In een speciale presidenti

Geplaatst door Henrie:

Een door Maserati ontworpen Citroen geloof ik... .

Neen, neen, niet ontworpen, wel met een Maserati motor, de bedenker heeft ook de de GS ontworpen...............

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Neen, neen, niet ontworpen, wel met een Maserati motor, de bedenker heeft ook de de GS ontworpen...............

Groet Jitze

Dat het een ontwerp is van Bertone straalt er idd duchtig vanaf. Zo zijn eigenlijk bijna alle ontwerpen vanaf de GS uit de ateliers van Bertone, tot op de dag van vandaag zelfs (hoewel, met de nieuwe C-serie weet ik dat zo net nog niet ;) ). Bertone is de huis-ontwerper van Citroen, maar hij heeft ook voor Maserati ontworpen (en voor nog een aantal anderen).

Mij spreken de ontwerpen van Pinifarina echter meer aan. Ook Pininfarina heeft wel uitstapjes naar de Franse autobouwers gemaakt. Een heel geslaagd ontwerp van hem vind ik bijv de Peugeot 504 Coup

Geplaatst door Sodejuu:

Dat het een ontwerp is van Bertone straalt er idd duchtig vanaf. Zo zijn eigenlijk bijna alle ontwerpen vanaf de GS uit de ateliers van Bertone.

Zullen we het houden op de chief engineer van Citroen, Robert Oprom ?

en de leukste van Pininfarina :

404coupe.jpg

Groet jitze

Geplaatst door Sodejuu:

Dat het een ontwerp is van Bertone straalt er idd duchtig vanaf. Zo zijn eigenlijk bijna alle ontwerpen vanaf de GS uit de ateliers van Bertone, tot op de dag van vandaag zelfs (hoewel, met de nieuwe C-serie weet ik dat zo net nog niet    ;) ). Bertone is de huis-ontwerper van Citroen, maar hij heeft ook voor Maserati ontworpen (en voor nog een aantal anderen).

Mij spreken de ontwerpen van Pinifarina echter meer aan. Ook Pininfarina heeft wel uitstapjes naar de Franse autobouwers gemaakt. Een heel geslaagd ontwerp van hem vind ik bijv de Peugeot 504 Coup

Geplaatst door Jitze:

Zullen we het houden op de chief engineer van Citroen, Robert Oprom ?

Er is enige tijd geleden een documentaire met die beste man op tv geweest met als onderwerp 'De Ideale Auto'. Dat was een erg interessant programma over design en alles wat er bij komt kijken.