Jump to content

Wireless internet access

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Daar ga ik me mee bezig houden :)

Binnenkort wil ik zo vaak als mogelijk een website bijhouden en ik ben nogal eens onderweg.

Ik heb een mooie laptop en een Nokia 8210 GSM.

Het abonnement (van de baas) staat echter geen dataverkeer toe en het is niet erg snel natuurlijk.

Wie heeft ervaring met bijv. een GPRSkaart voor de laptop, of iets anders waarmee ik even snel kan internetten, bijv. als ik bij een pomp stil sta?

Is het bereik goed of is dit nog een onontgonnen gebied in Nederland?

Andr

Je zou eens naar dat vodafone ding moeten kijken. Dat gaat ook gewoon via de bestaande zendmasten, dus ontvangst is goed.

Probleem is alleen wel de kosten, je betaalt je blauw aan dataverkeer!

Je kunt natuurlijk ook gaan wardriven: een wifi kaartje kopen waarop een externe antenne aangesloten kan worden, of een usb wifi adapter.

De antenne op het dak en dan maar afwachten of je ineens op een onbeveiligde verbinding komt :)

Vooral in de buurt van bouwprojecten kun je dit nogal eens doen.

Wat ik wel is doe zowel met de laptop als wel met de pocketpc, gewoon via de infrarood poort.

Alleen dan moet je wel inbel gegevens hebben van een adsl internet abonnoment, wat ik dus doe ik heb een nokia 6210 en een laptop ,in de laptop maak ik een verbinding via infrarood en met de inbel gegevens van mijn ouders hun adsl abonnoment plus de ip adressen van mijn kabel internet en zo beld de nokia in voor de laptop en op dezelfde manier doe ik het met mijn pocket pc, en nog best snel ook, en je betaald gewoon de kosten voor het bellen naar een 06 nummer.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Idd een goede truck Wesley, ben dit op het moment ook aan het uitfiddelen. Maar heb je dan geen probleem met dubbele IP adressen als je ouders toevallig op het zelfde moment ook online zijn? Iig zijn twee gewone computers met het zelfde IP adres in een netwerk (via een CAT touwtje) aardig frustrerend.

Ik heb net bij Zonnet (adsl) een nummer gevonden dat speciaal voor mobiel inbellen is bedoeld en dat werkt goed, maar wel met 9600bps :(

De laptop was via IR met de 8210 verbonden en hij koos het nummer met een dial-up connection.

Het abonnement van de zaak blokkeert dit dus niet :)

Met GPRS heb je een snellere verbinding, die uiteraard wel wat kost (per bit).

Andr

Hallo allemaal

Heb zojuist een accesspoint van Sweex +

pcmciakaartje in gebruik genomen en werkt perfect.

Voor buitenshuis heb je bedrijfen nodig waarbij je in de buurt kunt inloggen.

Naar ik heb vernomen is ondermeer Mc-Donalds

hier mee bezig.

Op internet zijn vele sites die hier info

over geven zoal www.tweakers.net

Dat er meer punten komen is slecht een kwestie van tijd.

Op deze manier internetten is goedkoper dan

via mobiele telefoonnet.

Albert LC

Ik ken die 'wifi' dingen wel, het is bijna hetzelfde idee als KPN vroeger had met de Greenpoints, alleen moest je die bellen en je had een abonnement nodig.

Het blijft echter een plaatselijk gebeuren, op het platteland heb je geen bereik.

Thuis in de tuin internetten is natuurlijk leuk.

Voordeel van GPRS is dat je permanent online kunt blijven en dat je alleen betaalt als er bijv. een mailtje binnen komt.

Daarnaast betaal je een vast tarief met daarin een hoeveelheid data.

Kun je met bijv. 10MB per maand toe, dan valt de prijs me nog mee, t.o.v. de luxe die je hebt :)

Ook in het buitenland heb je verbinding, ik weet alleen niet of dat invloed heeft op de tarieven, omdat je dan weer met 'roaming' te maken krijgt.

Andr

Geplaatst door Pjotr:

Idd een goede truck Wesley, ben dit op het moment ook aan het uitfiddelen. Maar heb je dan geen probleem met dubbele IP adressen als je ouders toevallig op het zelfde moment ook online zijn? Iig zijn twee gewone computers met het zelfde IP adres in een netwerk (via een CAT touwtje) aardig frustrerend.

Beste Pjotr.

Nee ik heb helemaal geen problemen met dubbele ip's, gebruik namelijk mijn eigen ip van mijn kabel verbinding, gebruik alleen het inbel nr en wachtwoord van mijn ouders.

Waarde luistervrienden.

Zet een plaatje op , ontspan je en zet de laptop voor je en lees al die leuke berichten op dit forum.

Ondertussen lekker luisterend naar je favoriet.

AL

Geplaatst door hisat:

Waarde luistervrienden.

Zet een plaatje op , ontspan je en zet de laptop voor je en lees al die leuke berichten op dit forum.

Ondertussen lekker luisterend naar je favoriet.

AL

Vanmiddag schalde de muziek uit de laptopspeakers (voor zover dat kan) en ik zat prinsheerlijk op mijn zonnige balkon cool.gif

Helaas nog wel met een netsnoer en een netwerkkabel aan de laptop, dus zo wireless ben ik nog niet bezig :(:D

Momenteel zit ik fijn in de relaxfauteuil met echte muziek erbij op de laptop te interchatten cool.gif

Andr

• 1 month later...
  • 5 months later...

Leuk zeg, die oude topics :)

Er is weer een mooi kaartje uit:

d211_mainpage_s1.jpg

Hier kun je er meer over lezen :rolleyes:

Voordeel van deze kaart is dat je zowel wifi- als gprs en hscsd verbindingen kunt maken met dezelfde kaart.

Goedkoop is anders,