Jump to content

wat vinden jullie een goede auto?


erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

dat zou ik wel eens willen weten .

ik sleutel nu al 13 jaar aan auto,s (als eerste automonteur ,eerste schade hersteller ,en electronica specialist),en heb iedere dag weer te maken met hoopjes problemen .

 

dus voor mij is iedere auto een drama .

 

maar jullie ?

welke auto is volgens jullie echt goed ?? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Lotus Elise eek.gif

 

Kwijl, kwijl, kwijl.

 

En daar zit pas researcg in. Alle onderdelen zijn op elkaar afgestemd. De remmen hebben een lange ontwikkeling doorgemaakt, zodat ze echt een high-performance kunnen geven.

Link to comment
Share on other sites

Euhm... Alco, heb je de vraag van Erik wel gelezen?

 

> wat vinden jullie een goede auto?

Misschien las je te snel en zag je audio staan ipv auto.

 

Maar Maurice de Elise is niet de enige auto waar ze alles op elkaar af stemmen... waarom denke je dan dat auto's tegenwoordis jaren en jaren mee gaan? Omdat alle onderdelen bij elkaar horen (er gaat wel eens wat mis, oke) maar als dat niet zo zou zijn zouden auto's binnen een maand uit elkaar trillen, lijkt me.

 

nando

Link to comment
Share on other sites

Euhm... Alco, heb je de vraag van Erik wel gelezen?

> wat vinden jullie een goede auto?

Misschien las je te snel en zag je audio staan ipv auto

Dat zeg ik.... het gaat hier nu toch over auTo's, i.p.v. Audio ? confused.gif:rolleyes:

Dus volgens mij heb ik de vraag wel goed gelezen...

 

Groeten,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Oke, ik geloof je maar het gaat hier toch wel vaker over andere onderwerpen dan audio?

Als 't goed is niet... uiteraard word er wel eens een zijweggetje ingeslaan naar een ander onderwerp, en dat moet ook kunnen vind ik, maar dan is 't even in audio-topic.

 

Greetings,

Alco :)

Link to comment
Share on other sites

Een goeie auto?

 

FIAT PANDA natuurlijk!

 

Klein, overzichtelijk, betrouwbaar, snel zat, zuinig, lage wegenbelasting en verzekering en je bent nooit zuur als er een kras op komt.

Een aanrader voor iedereen.

 

Groet,

 

Ruben

Link to comment
Share on other sites

Japanse merken maken betrouwbare auto's. Vooral Toyota (en Lexus), maar of je die als liefhebber wilt, is een andere vraag...

Ik denk dat er met de meeste merken tegenwoordig niet zoveel mis meer is. Bepaalde modellen daargelaten misschien.

Zelf zou ik eerder m'n hart laten spreken dan m'n verstand, bij aanschaf van een auto. Zou dus geen Toyota kopen, maar eerder een Alfa of een Peugeot, terwijl Franse en Italiaanse merken niet als heel erg betrouwbaar te boek staan (vooral elektronische problemen en vroeger ook roest).

Erik, doe net als ik zou doen, koop een auto die je leuk vind, die lekker rijdt, of wat dan ook, en koop 'm. Zo schrikbarend kan het niet zijn, met de betrouwbaarheid, anders reden we al lang met z'n allen in een Jap...

Link to comment
Share on other sites

een fiat panda... hmmm. Je moet allen niet crashen! Nee dankje, een veredeld koekblikje rijd ik liever niet. Dir geldt ook voor de Suzuki Alto, Daihatsu cuore, subaru minijumbo, maar ook een moderne daewoo matiz en fiat seciento... Ik heb er ingezeten maar die deurtjes zijn echt flinterdun.

 

De andere eigenschappen lijken wel aardig te kloppen.

 

nando

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Wesley:

Ferrari !! motorische perfect, maar aangezien ik dat niet kan betaalen hou ik het maar bij peugeot.

 

Als je een auto wilt hebben die helemaal motorisch perfect is, dan moet je een Porsche 911 nemen (om het even welke versie). Bij Porsche gebruiken ze al vanaf het begin van de 911 een 6-cilinder boxermotor. Eerst luchtgekoeld (tot ver in de jaren negentig) en daarna watergekoeld. Ferrari weet niet echt wat het wil. Dan weer een V12 (zijn ze ooit mee begonnen), dan weer een V6, dan weer een V8, dan weer met turbo's, dan weer zonder... Niet dat het slechte motoren zijn hoor... ;) Maar ik schat Porsche iets hoger in. Denk maar aan de 911 GT1 waarmee ze Le Mans hebben gereden (en gewonnen). Zat een 3164cm

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Alco:

Volgens mij zit je op 'n verkeerd forum, Maurice.

 

Het gaat hier over audio.

Er zal ongetwijfeld ook wel een forum zijn over auto's

 

Mvg,

Alco

 

 

Nou heb ik het gedaan!

1 keer wat over een auto gevraagd en nu ben ik de aanstichter? mad.gif

 

Of je bedoelt Erik natuurlijk, want hij is begonnen :D

Link to comment
Share on other sites

Opel Vectra GTS

 

Ik heb nog niet zo veel ervaring met auto's maar wel met die probleempjes waar jij het over hebt. Leren rijden in een Citroen Xsara, motorisch goed maar met al de franjes aan de auto zat het al goed mis sinds week 1. Sinds jaartje een Opel corsa, vrij basic maar doet waar hij voor gemaakt is, je van A naar B brengen. Mijn vader zit ondertussen aan de Citroen C5, weer hetzelfde scenario... Pruttelende airco, rammelende ruiten, oncontroleerbare ophanging, slechte dieselpomp en dat gaat zo maar door. Auto's zijn voor een dealer niet meer dan een contract met hun onderhoudsafdeling. En dat vind ik best jammer. Overigens heb we slechte ervaringen met grote dealers, je gaat beter naar een kleinere garagist: vriendelijkheid ten top nl. Ik heb het daarom maar bij Opel gehouden. Ik kan best dromen en zeggen (denken) dat een porsche een goede auto is. Maar ik zal het nooit kunnen testen. Ik ben niet van plan te betalen voor de looks van bijvoorbeeld een Lotus Elise als je er toch maar 50 mee mag binnen bebouwde kom. Wat is het nut dan ?

Link to comment
Share on other sites

Nou heb ik het gedaan!

1 keer wat over een auto gevraagd en nu ben ik de aanstichter?  

 

Of je bedoelt Erik natuurlijk, want hij is begonnen

Oeps,..... :rolleyes::D 1000x excuses Maurice!!! Ik bedoelde inderdaad Erik.

(en die zou zo langzamerhand toch moeten weten dat dit een auDIo forum is, i.p.v een auTo forum ;) )

 

Groeten,

Alco cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Robbie V.:

Opel Vectra GTS

 

Ik heb nog niet zo veel ervaring met auto's maar wel met die probleempjes waar jij het over hebt.  Leren rijden in een Citroen Xsara, motorisch goed maar met al de franjes aan de auto zat het al goed mis sinds week 1.  Sinds jaartje een Opel corsa, vrij basic maar doet waar hij voor gemaakt is, je van A naar B brengen.  Mijn vader zit ondertussen aan de Citroen C5, weer hetzelfde scenario...  Pruttelende airco, rammelende ruiten, oncontroleerbare ophanging, slechte dieselpomp en dat gaat zo maar door.  Auto's zijn voor een dealer niet meer dan een contract met hun onderhoudsafdeling.  En dat vind ik best jammer.  Overigens heb we slechte ervaringen met grote dealers, je gaat beter naar een kleinere garagist: vriendelijkheid ten top nl.  Ik heb het daarom maar bij Opel gehouden. Ik kan best dromen en zeggen (denken) dat een porsche een goede auto is.  Maar ik zal het nooit kunnen testen. Ik ben niet van plan te betalen voor de looks van bijvoorbeeld een Lotus Elise als je er toch maar 50 mee mag binnen bebouwde kom.  Wat is het nut dan ?

 

Het nut van een Lotus Elise? Niks! Tenzij je 'm gebruikt als dagelijks vervoermiddel, maar dat ligt niet echt voor de hand. Verder is zo'n ding alleen maar bedoeld voor rijplezier. Verder niks. En je hoeft zeker niet heel hard te gaan voor rijplezier. Ga maar eens een avondje karten. In een normale indoorkartbaan haal je misschien een keer 60km/u of zo, maar lol dat je hebt (ik wel iig).

Verder snap ik jouw opmerking over kleine garages niet. Je zegt eerst dat je liever bij een kleine garage je onderhoud laat doen en vervolgens zeg je dat je het daarom maar bij Opel houdt... Das nota bene het grootste merk in Nederland... Mijn vader heeft heel wat ervaring met de plaatselijke Opel-dealer gehad (hij reed van 1976 tot 2002 een Opel en had daarvoor ook al eens een Opel gehad), maar hij is de laatste tijd flink ontevreden geweest over de dealer. Wel eens gebruik gemaakt van Master Fit? Das een 'service' die ervoor is dat je makkelijk ff klein onderhoudt kan laten doen aan je auto zonder een afspraak te maken. Accu vervangen, nieuwe ruitenwissers, koelvloeistof vervangen, motorolie bij laten vullen, dat soort dingetjes. Nou, m'n vader is dus meerdere keren zonder afspraak naar de dealer gereden en telkens kon ie meteen weer oprotten (of heel lang wachten), want ze hadden 'ff geen tijd'. Nou weet ik best dat zo'n service door GM Nederland wordt verplicht, ook al kan zo'n dealerbedrijf er niks mee, maar het helpt natuurlijk niet... Na nog wat andere probleempjes had m'n vader er genoeg van en is overgestapt op een ander merk (Peugeot). Is altijd afwachten hoe dat gaat natuurlijk, maar vooralsnog gaat het prima. Kan zonder probleem ff langskomen voor een kleinigheidje, en dat terwijl Peugeot die service officieel niet eens heeft...

 

Ps. sommige mensen willen een mooie auto en slaan daarom de Opel-dealer over ;):D:P

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henrie:

 

Als je een auto wilt hebben die helemaal motorisch perfect is, dan moet je een Porsche 911 nemen (om het even welke versie). Bij Porsche gebruiken ze al vanaf het begin van de 911 een 6-cilinder boxermotor. Eerst luchtgekoeld (tot ver in de jaren negentig) en daarna watergekoeld. Ferrari weet niet echt wat het wil. Dan weer een V12 (zijn ze ooit mee begonnen), dan weer een V6, dan weer een V8, dan weer met turbo's, dan weer zonder... Niet dat het slechte motoren zijn hoor...   ;) Maar ik schat Porsche iets hoger in. Denk maar aan de 911 GT1 waarmee ze Le Mans hebben gereden (en gewonnen). Zat een 3164cm

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Wesley:

 

Porsche mmmmm je moet er van houden, maar leg het motorblok van een porsche en een ferrari maar is naast elkaar, kijk en vergelijk, dan zit het van ferrari toch wat mooier in elkaar en de afwerking, kan porsche nog wat van leren.

En over de inhoud van beide auto's, ferrari past zijn motorblokken gewoon aan op het model V12 puur voor het race gebeuren en V8 ja beide en V6 komt bijna niet meer voor, en dan dat heerlijke geluid beter als dat gegrom van porsche.

Sorry maar vindt porsche een leuke auto maar zoals ik al zei, je moet er van houden.

Maar rij zelf peugeot is ook weer even heel wat anders.

 

Tja, zo verschillen de smaken :)

Ik heb het niet zo op Ferrari. Vooral hun houding zeg maar. Zo van 'wij maken toch de beste sportauto's ter wereld dus waarom zouden we ze laten testen door een onafhankelijk autoblad'. Ze willen dus niet dat een autoblad de nieuwe Enzo gaat testen, terwijl ze wel beweren dat ie sneller is dan de McLaren F1. Laat dat dan testen zou ik zeggen, dan kun je het bewijzen en er trots op zijn. Maar volgens mij zijn ze gewoon bang dat de F1 gewoon sneller is. Is ie ook, is inmiddels min of meer bewezen, want een testrijder van Ferrari heeft (samen met autojournalisten) een soort van officieuze test gedaan waaruit bleek dat de Enzo zelfs op een licht aflopend stuk nog het onderspit moest delven tegen een F1 op een perfect vlakke weg...

Ferrari's klinken wel mooi idd, maar ik vind dat gehuil van een Porsche ook wel wat hebben. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat Porsche z'n product maar blijft doorontwikkelen. De laatste 911 met luchtgekoelde motor (van voor 1997 dus) was eigenlijk nog een doorontwikkeling van de originele 911 uit 1963! Ferrari slaat steeds weer een andere weg in. Is opzich niks mis mee natuurlijk, maar ik vraag me altijd af waarom Ferrari zo beroemd is vanwege z'n V12, terwijl er zoveel superauto's van Ferrari zijn geweest die juist geen V12 hadden. Bijvoorbeeld de Dino (V6), de 288GTO (V8), de F40 (8-cilinder boxer (eigenlijk een 'platte V8') met 2 turbo's) en eigenlijk alle 'kleine' Ferrari's, zoals de huidige 360M (V8). In de F1 wordt al jaren geen gebruik meer gemaakt van V12's en toen het nog wel mocht hebben ze ook tijden met een 4-cilinder turbo gereden... De laatste V12's in de F1 waren bovendien niet goed genoeg...

Porsche gebruikt gewoon 1 principe (6-cilinder boxermotor zonder turbo voor de 'gewone' versies, met turbo voor de 'speciale/extreme' versies) en past dat in bijna alle modellen toe: de boxster, de 911 (alle uitvoeringen), de 959...

Moet wel zeggen dat Porsche in het verleden ook wel eens uitstapjes heeft gemaakt naar 4-cilinders (968 bijvoorbeeld) en V8's (928). Waren geen van allen echt grote successen (althans, de 911 overschaduwd ze allemaal). Ben bang dat hetzelfde ook gaat gebeuren met de Cayenne (V8) en GT V10 (V10). Hoe goed ze ook zijn (de Cayenne Turbo is op het circuit sneller dan een standaard 911, ondanks z'n veel hogere gewicht en hoger liggend zwaartepunt!).

Ik vind het gewoon mooi dat een bedrijf als Porsche gewoon doorgaat met het ontwikkelen van een al heel oud principe. Hetzelfde doet Lotus bijvoorbeeld ook (weer): een (extreem) lichte auto met een kleine motor en een plankhard sport/race-onderstel waardoor je een bloedsnel bakkie krijgt. Ik vind het 'tunen' van gewone modellen van andere merken door Lotus ook briljant. De Ford Cortina, die een vrij suffe auto was, werd ineens een sportauto om 'U' tegen te zeggen. Zelfde geldt voor de (eveneens vrij suffe) Opel Omega.: je legt er een 3,6 liter 6-in-lijn in met 2 turbo's (377pk) en je laat nog wat techneuten aan het onderstel werken en je hebt een 'gewone' Opel die ff'tjes meer dan 280km/h loopt...

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henrie:

 

Tja, zo verschillen de smaken   :)

Ik heb het niet zo op Ferrari. Vooral hun houding zeg maar. Zo van 'wij maken toch de beste sportauto's ter wereld dus waarom zouden we ze laten testen door een onafhankelijk autoblad'. Ze willen dus niet dat een autoblad de nieuwe Enzo gaat testen, terwijl ze wel beweren dat ie sneller is dan de McLaren F1. Laat dat dan testen zou ik zeggen, dan kun je het bewijzen en er trots op zijn. Maar volgens mij zijn ze gewoon bang dat de F1 gewoon sneller is. Is ie ook, is inmiddels min of meer bewezen, want een testrijder van Ferrari heeft (samen met autojournalisten) een soort van officieuze test gedaan waaruit bleek dat de Enzo zelfs op een licht aflopend stuk nog het onderspit moest delven tegen een F1 op een perfect vlakke weg...

Ferrari's klinken wel mooi idd, maar ik vind dat gehuil van een Porsche ook wel wat hebben. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat Porsche z'n product maar blijft doorontwikkelen. De laatste 911 met luchtgekoelde motor (van voor 1997 dus) was eigenlijk nog een doorontwikkeling van de originele 911 uit 1963! Ferrari slaat steeds weer een andere weg in. Is opzich niks mis mee natuurlijk, maar ik vraag me altijd af waarom Ferrari zo beroemd is vanwege z'n V12, terwijl er zoveel superauto's van Ferrari zijn geweest die juist geen V12 hadden. Bijvoorbeeld de Dino (V6), de 288GTO (V8), de F40 (8-cilinder boxer (eigenlijk een 'platte V8') met 2 turbo's) en eigenlijk alle 'kleine' Ferrari's, zoals de huidige 360M (V8). In de F1 wordt al jaren geen gebruik meer gemaakt van V12's en toen het nog wel mocht hebben ze ook tijden met een 4-cilinder turbo gereden... De laatste V12's in de F1 waren bovendien niet goed genoeg...

Porsche gebruikt gewoon 1 principe (6-cilinder boxermotor zonder turbo voor de 'gewone' versies, met turbo voor de 'speciale/extreme' versies) en past dat in bijna alle modellen toe: de boxster, de 911 (alle uitvoeringen), de 959...

Moet wel zeggen dat Porsche in het verleden ook wel eens uitstapjes heeft gemaakt naar 4-cilinders (968 bijvoorbeeld) en V8's (928). Waren geen van allen echt grote successen (althans, de 911 overschaduwd ze allemaal). Ben bang dat hetzelfde ook gaat gebeuren met de Cayenne (V8) en GT V10 (V10). Hoe goed ze ook zijn (de Cayenne Turbo is op het circuit sneller dan een standaard 911, ondanks z'n veel hogere gewicht en hoger liggend zwaartepunt!).

Ik vind het gewoon mooi dat een bedrijf als Porsche gewoon doorgaat met het ontwikkelen van een al heel oud principe. Hetzelfde doet Lotus bijvoorbeeld ook (weer): een (extreem) lichte auto met een kleine motor en een plankhard sport/race-onderstel waardoor je een bloedsnel bakkie krijgt. Ik vind het 'tunen' van gewone modellen van andere merken door Lotus ook briljant. De Ford Cortina, die een vrij suffe auto was, werd ineens een sportauto om 'U' tegen te zeggen. Zelfde geldt voor de (eveneens vrij suffe) Opel Omega.: je legt er een 3,6 liter 6-in-lijn in met 2 turbo's (377pk) en je laat nog wat techneuten aan het onderstel werken en je hebt een 'gewone' Opel die ff'tjes meer dan 280km/h loopt...

 

Oke dat ik hier te maken heb met een porsche liefhebber is wel duidelijk.

Even over dat testen van ferrari, ze zijn erg gesteld op hun ontwerpen en dat willen ze min of meer geheim houden, ik woon pal bij hilversum daar waar de ferrari garage en dealer zit, ga daar wel is kijken en in de garage krijg je echt niks te zien hoor ligt gewoon een vet kleed over het motorblok.

Nog even over de Enzo, ik weet dat dat ding super snel is, en dat de F1 het best wel is lastig met de enzo kan krijgen, als ze samen zouden rijden, zit meer dan 600 pk onder de kap, dus zeg nooit nooit als het nog nooit getest is.

Maar ik hou het wel bij mijn peugeot 106 gti ook erg rap.

Oja de cayyenne vind ik zeker een mooie auto weet ook hoe het rijd mijn werkgever heb er namelijk 1 de turbo S top !!!!

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Elke jap is een goede auto   cool.gif

 

Misschien, maar of ook elke Jap een leuke auto is, das een tweede... Sommigen hebben liever een leuke dan een goede, degelijke auto. Vandaar dat Alfa Romeo nog niet failliet is (al heeft het wel eens weinig gescheeld). En vandaar ook dat Lancia en Fiat wel bijna failliet zijn ;) Net als Deawoo dat was (Koreanen zijn nog lang geen Jappen)...

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Wesley:

 

Oke dat ik hier te maken heb met een porsche liefhebber is wel duidelijk.

Even over dat testen van ferrari, ze zijn erg gesteld op hun ontwerpen en dat willen ze min of meer geheim houden, ik woon pal bij hilversum daar waar de ferrari garage en dealer zit, ga daar wel is kijken en in de garage krijg je echt niks te zien hoor ligt gewoon een vet kleed over het motorblok.

Nog even over de Enzo, ik weet dat dat ding super snel is, en dat de F1 het best wel is lastig met de enzo kan krijgen, als ze samen zouden rijden, zit meer dan 600 pk onder de kap, dus zeg nooit nooit als het nog nooit getest is.

Maar ik hou het wel bij mijn peugeot 106 gti ook erg rap.

Oja de cayyenne vind ik zeker een mooie auto weet ook hoe het rijd mijn werkgever heb er namelijk 1 de turbo S top !!!!

 

Ben meer autoliefhebber in het algemeen. Maar ik hou van het ene merk wel meer dan van het andere ;) Ik lees (wel steeds minder :rolleyes: ) Autovisie en dan krijg je een aardig beeld van de verschillende merken.

Porsche komt op mij 'leuker' over dan Ferrari. Dat heeft opzich niks met de auto's te maken, maar met de bedrijven erachter.

Over dat testen nog ff. Er is dus wel een officieuze test geweest met de Enzo (die ongetwijfeld enorm snel is). Die test is niet officieel omdat ie werd gedaan door een testrijder van Ferrari en in het bijzijn van Ferrari en op een baan die niet geschikt was om te testen (was niet geheel vlak).

Desondanks kon de Enzo niet aan de accelleratietijden van de F1 komen. Terwijl die toch al 10 jaar oud is (het straatmodel tenminste; de prototypes voor de racerij stammen al uit 1988).

Nog zoiets: Klanten die al een Enzo hadden werd verboden hun Enzo uit te lenen aan autobladen voor een vergelijkende test met een McLaren F1! Belachelijk vind ik. Je mag toch zelf weten wat je met je eigen auto doet?

Ander voorbeeld: Toen de F50 werd uitgebracht (349 stuks), mocht je alleen een F50 kopen als je bekend was bij Ferrari, als je al minstens 2 Ferrari's had en als je hem maar niet meteen na een paar maanden weer zou verkopen. Daar moest je dus een contract voor tekenen. Opzich wel begrijpelijk dat ze hun topauto aan echte liefhebbers willen verkopen, maar ik vind het zo'n onzin dat je dan een contract moet tekenen. Is iemand met 5 Ferrari's meer liefhebber dan iemand die net z'n eerste heeft gekocht?

Bovendien zat er ook nog eens een 'zwarte doos' in. Die werd bij onderhoudsbeurten gecontroleerd. Er werd dan gekeken of je wel hard genoeg in dat ding reed, of dat je 'm als alledaags vervoermiddel gebruikte. Dat laatste vonden ze eigenlijk niet goed. Zo zijn er wel meer vreemde dingen aan Ferrari. De een zegt 'dat hoort bij een merk als Ferrari' de ander (waaronder ik) zegt 'das de arogantie van Ferrari, dus doe mij maar een ander merk'.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...