Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door Ome Henk: Daar gaat het onderwerp niet over Henrie Dat klopt, maar ik dacht, ik zeg het er ff bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door Henrie:Misschien, maar of ook elke Jap een leuke auto is, das een tweede... Niet elke, maar de meeste wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door Ome Henk: Het is al moeilijk genoeg om het over het onderwerp eens te worden Met je toevoeging, wordt het zelfs onmogelijk Ja dan wordt het er alleen maar subjectiever op Wel leuker Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 "Oostbloklandenautoos" De Jappen zijn begonnen, met als sterke punt dat hun kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Zelf rijdt ik al sinds jaar en dag Fod fiesta Prima wagens niet duur in het onderhoud enzo. Van de zaak reed ik mercedes vito een uitstekende wagen die reed alsof je in een luxe auto zat. Ook Opel ASTRA reed ik met veel plezier al zwabberde deze wat. Volkswagen PASSAT ook gereden niets byzonders en hij zat niet lekker. Nu ik vlak bij mijn werk woon heb ik de beschikking over een suzuki carry en dat is werelds ergste nachtmerrie. TGV torderen over een heuvel sneuvelde spontaan de voor ruit en het brandstof verbruik is dat als van een luxe auto en tevens niet voor uit te branden. Nu staat hij stil daar de versnelling vast zit en ik op de fiets naar mijn werk ga( is eigenlijk wel nodig gezien mijn gewicht) Het weekend probeer ik hem te herstellen maar ik zie er weinig heil in en een enkeltje auto hell zit er wel in. Prive rijdt de ford fiesta alweer 4 jaar zonder onkosten en met gemak en hij zit heerlijk. Helaas heeft een stupid hem lelijk te grazen genomen links achter terwijl ik stil stond en de dagwaarde is na 13 jaar niet veel meer dus ik rijd met een opgekalefaterde dichtgeplamuurde deuk MAAR het rijdt en daar gaat het om. De volgende auto wordt weer een Ford Fiesta grotere auto,s met eveneens een hoger verbruik zie ik absoluut niet zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Ik heb leren atorijden in een RO 80. Jammer dat ik geen knutselaar ben want ik vind het nog steeds een futuristisch ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hisat Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Beste au(to)dio vrienden. Op zoek naar een nieuwe auto. Bij Born ,achter een grote fabriek,staan heel veel goeie en mooie Japanse-Nederlandse wagens van een bekend merk. AL Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 juli 2003 Author Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door Henrie: Als je een auto wilt hebben die helemaal motorisch perfect is, dan moet je een Porsche 911 nemen (om het even welke versie). Bij Porsche gebruiken ze al vanaf het begin van de 911 een 6-cilinder boxermotor. Eerst luchtgekoeld (tot ver in de jaren negentig) en daarna watergekoeld. Ferrari weet niet echt wat het wil. Dan weer een V12 (zijn ze ooit mee begonnen), dan weer een V6, dan weer een V8, dan weer met turbo's, dan weer zonder... Niet dat het slechte motoren zijn hoor... Maar ik schat Porsche iets hoger in. Denk maar aan de 911 GT1 waarmee ze Le Mans hebben gereden (en gewonnen). Zat een 3164cm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door marjor: Niet elke, maar de meeste wel. Dat ben ik niet met je eens Zal ff (bijna) alle Jappen opsommen en zeggen wat ik er van vind: Daihatsu: [*]Cuore: doosje voor oude mensjes [*]Move: idem [*]Sirion: de VTR ziet er nog wel aardig uit, verder niet geweldig [*]YRV: jammer van de achterdeuren, verder een leuk autootje [*]Gran Move: lelijk en ouderwets [*]Terios: nep terreinautootje, vind terreinauto's sowieso niet veel aan Honda: [*]Jazz: ziet er leuk uit, maar schijnt kut te zijn [*]Civic: alleen de Type-R en Coupe [*]Stream: een MPV, dat zegt genoeg [*]Accord: zowaar weer een mooie Accord in zeer lange tijd! [*]Legend: wannabe Mercedes [*]S2000: mooi roadster met (naar horen zeggen) een geweldige motor! [*]NSX: de oude versie was mooier, maar deze zal wel beter zijn [*]HR-V: terreinauto met vreemd uiterlijk [*]CR-V: terreinauto... Lexus: [*]IS: mooie sedan, minder mooie sportwagen ('sportcross') [*]GS: wannabe Mercedes [*]LS: idem [*]SC: lelijke roadster met Mark Levinson geluidsinstallatie [*]RX: terreinauto Mazda: [*]2: hip doosje voor hippe oude mensjes [*]3: eindelijk weer een mooi middenklasse Mazda... [*]6: idem, maar dan voor grote middenklasse; met name de sport is mooi! [*]Premacy: MPV [*]MPV: deze naam zegt genoeg... [*]MX-5: verouderd maar nog steeds leuk roadstertje [*]RX-8: mijn favoriete Jap! [*]Tribute: terreinauto Mitsubishi: [*]Colt: gelukkig wordt ie binnenkort vervangen! [*]Space Star: MPV [*]Carisma: muurbloempje [*]EVO VII: minder spectaculair dan de EVO VI maar wel indrukwekkend [*]Galant: mooie sedan, helaas te duur... [*]Space Wagon: MPV [*]Pajero (Pinin): terreinauto Nissan: [*]Micra: was niks, is niks, wordt ook niks... [*]Almera: wie noemt z'n auto ook naar de grootste vinexstad van Nederland?! [*]Almera Tino: MPV [*]Primera: beter dan ooit! Helaas zegt dat zeer weinig! [*]Maxima QX: Die van Alex is mooier [*]X-Trail: terreinauto [*]Terrano II: idem [*]Patrol: idem [*]350Z: mooie sportauto! Subaru: [*]Justy: Suzuki Swift-kloon. Kan echt niet meer! [*]Impreza: na recente face-lift wel wat beter gewoorden, maar nog steeds niet mooi. Als WRX wel indrukwekkend! [*]Legacy: beetje een mislukte Mitsubishi Galant... [*]Forester: terreinauto Suzuki: [*]Alto: doosje voor oude mensjes [*]Wagon R+: idem [*]Swift: idem en kan echt niet meer! [*]Ignis: idem [*]Liana: grote doos voor oude mensjes. Top Gear noemt 'm 'a resonably priced car' [*]Jimny: terreinauto [*]Grand Vitara: idem Toyota: [*]Yaris: als T-Sport heel aardig [*]Yaris Verso: lelijke MPV! [*]Corolla: tja, een Corolla... [*]Corolla Verso: MPV [*]Prius: helaas zichtbaar een hybride... [*]Avensis: het wordt langzaam maar zeker beter, maar het is het nog lang niet... [*]Avensis Verso: MPV [*]Camry: is het nou een Camry of een Nissan Maxima? [*]Previa: zowaar een aardige MPV [*]MR2: uiterlijk een beetje een wannabe Porsche, verder wel ok gelook ik... [*]Celica: mooie coupe! [*]RAV4: terreinauto [*]Landcruiser: idem Zit toch heel wat minder spul bij. Ok, ook wat juweeltjes! Ps. wat een werk zeg, dat typen. Heb acute RSI geloof ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 juli 2003 Author Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door Ome Henk:Elke jap is een goede auto over het algemeen wel ja . maar er zijn uitzonderingen . alleen de elektronica van een jap is heel goed . motorisch en technisch mankeren ze net zoveel als elk ander merk . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 juli 2003 Author Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door carl:Ik heb leren atorijden in een RO 80. Jammer dat ik geen knutselaar ben want ik vind het nog steeds een futuristisch ding. kijk dat waren nog eens auto,s . met een wankelmotor . dikke vlammen uit de uitlaat als er een beetje vocht op de onsteking zat . klappen zeg ,dat wil je niet weten . maar ja ,olie verbruiken doen ze ook ,met zo,n wankelmotor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door Don van der Deijl:De volgende auto wordt weer een Ford Fiesta grotere auto,s met eveneens een hoger verbruik zie ik absoluut niet zitten. Hou je er wel rekening mee dat een nieuwe Fiesta een serieus stuk groter is dan de jouwe? Een Ford Ka is meer van het formaat van jou Fiesta, maar wel een stuk minder conservatief zeg maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: porsche is echt drie keer niks . koppakkingen ,aandrijfassen ,en nog meer , het gaat allemaal kapot bij die 911 . nee ,die valt af Vreemd genoeg staat Porsche toch bekend als vrij betrouwbaar (zeker voor een sportautofabrikant). Jij hebt het zeker over die identiteitscrisis-Porsches (924, 944 e.d) die nu door de jeugd worden afgetrapt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: kijk dat waren nog eens auto,s . met een wankelmotor . dikke vlammen uit de uitlaat als er een beetje vocht op de onsteking zat . klappen zeg ,dat wil je niet weten . maar ja ,olie verbruiken doen ze ook ,met zo,n wankelmotor. Als je nog een auto met Wankel-motor wilt hebben EN een Jap, dan moet je de nieuwe Mazda RX-8 eens proberen. Ziet er geweldig uit, is relatief practisch door achterdeuren en redelijke achterbank en gaat als de brandweer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Ps. wat een werk zeg, dat typen. Heb acute RSI geloof ik... Ik trok zojuist dat andere forum over auto's open (ging eigenlijk over Glorix-reclame), waar je ook gedetailleerde verhandelingen schreef. Ik sta wat dat betreft versteld van jouw parate kennis . Wat betreft de Japanse auto's, al zijn ze vaak niet moeders mooiste, de auto's rijden wel erg lang, zonder aan roest tenonder te gaan. Daar kan Opel een puntje aan zuigen (ook van de recentere Astra's wil ik het wel eens zien). Wat betreft jouw mening over de Corolla, die deel ik wel een beetje, hetzelfde vind ik van de Golf, daar rijden er z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door marjor: Ik trok zojuist dat andere forum over auto's open (ging eigenlijk over Glorix-reclame), waar je ook gedetailleerde verhandelingen schreef. Ik sta wat dat betreft versteld van jouw parate kennis . Nou ja, semi-parate kennis dan... Een hoop weet ik wel uit m'n hoofd, maar details (uitgebreide specificaties, bouwjaar dat soort dingen) moet ik wel eerst opzoeken. Gelukkig lees ik Autovisie en kan ik mij meestal wel herinneren waar ik dat terug kan vinden en anders raadpleeg ik ff de Autovisie nummer 26 van een bepaald jaar, want daarin staat altijd een soort van inhoudsopgave van alle onderwerpen van het afgelopen jaar... Wat betreft de Japanse auto's, al zijn ze vaak niet moeders mooiste, de auto's rijden wel erg lang, zonder aan roest tenonder te gaan. Daar kan Opel een puntje aan zuigen (ook van de recentere Astra's wil ik het wel eens zien). Wat betreft jouw mening over de Corolla, die deel ik wel een beetje, hetzelfde vind ik van de Golf, daar rijden er z Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 juli 2003 Author Report Share Posted 9 juli 2003 de golf IV is wel een leuk karretje , maar , raam mechanismen gaan kapot (net als bij de typenm I II en III ) deuren gaan hangen (zijn te zwaar voor de scharnieren ) elektronica is erg mooi maar gaat ook errug vaak naar de knoppen . stelmotor van de gasklep gaat vaak kapot . transponder weigerd ook vaak ,. gewoon een duitse sleutelbak dus . maar wel een fijne auto om aan te sleutelen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door richard 1:Noem dan eens een voorbeeld? Er schiet me zo snel geen een te binnen. Zie mijn lijstje Kies er maar eentje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:de golf IV is wel een leuk karretje , maar , raam mechanismen gaan kapot (net als bij de typenm I II en III ) deuren gaan hangen (zijn te zwaar voor de scharnieren ) elektronica is erg mooi maar gaat ook errug vaak naar de knoppen . stelmotor van de gasklep gaat vaak kapot . transponder weigerd ook vaak ,. gewoon een duitse sleutelbak dus . maar wel een fijne auto om aan te sleutelen . Jij komt gewoon alleen maar kapotte auto's tegen in je vak. Das jouw nadeel Elke auto kan kapot. Of het nou een goedkope Fiat is of een Mercedes of een Opel of een Rolls Royce. Ze gaan allemaal vroeg of laat een keer stuk. Iets dat je gebruikt, verslijt gewoon. Simple as that... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door Henrie: Zie mijn lijstje Kies er maar eentje... De S2000 of NSX, van de Japanners is Honda het merk met ook nog wel wat formule 1 historie. Dat spreekt me wel aan. Maar als dat de enige motivatie was zou ik ook een brommobiel van Ligier kunnen kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik mis er 1 Xedos is niet meer Ome Henk. Sorry, heb je de rouwkaart niet gekregen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door richard 1:De S2000 of NSX, van de Japanners is Honda het merk met ook nog wel wat formule 1 historie. Dat spreekt me wel aan. Maar als dat de enige motivatie was zou ik ook een brommobiel van Ligier kunnen kopen. Dat zijn idd wel 'aardige auto's' Ligier zou je idd ook kunnen kopen (maar is dat niet Frans? het klinkt Frans iig). Of dat een goede keuze is, wat wegligging betreft, valt te bezien Overigens staan in dat lijstje alleen de in Nederland leverbare modellen. Van de Japanse modellen zijn er ook nog wel een aantal die de moeite waard zijn: de Toyota Supra en Nissan Skyline GTR. En ik vind persoonlijk de Nissan 350Z, de Mazda RX-8 en de Mitsubishi EVO VII ook de moeite wel waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door Ome Henk: Zelfs die bijna perfecte 9 niet meer Triest Waar gaat dat heen in deze wereld Nope, de 9 is al lang niet meer leverbaar. Nou ja, misschien dat een dealer nog een verdwaalde 9 achter z'n garage heeft staan, want ja, die dingen raak je aan de straatstenen niet kwijt he Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door Henrie:Ligier zou je idd ook kunnen kopen (maar is dat niet Frans? het klinkt Frans iig). Het is een Frans merk dat in de jaren '70 o.a. in de formule 1 aktief was. Nu bouwen ze dit soort auto's: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2003 Report Share Posted 9 juli 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dan heb je veel voor weinig (alhoewel het nog steeds niet echt weinig is) Dat klopt, maar als je er ooit weer vanaf wilt, krijg je er ook geen tiet voor terug Soort Ford Scorpio-effect (die was er berucht om). Opel Omega is ook zo'n lekkere investering, of een Peugeot 605, een Renault Safrane, een Honda Legend, een Nissan Maxima QX, een Citroen XM, Toyota Camry... Eigenlijk alle grote sedans die niet van de merken BMW, Audi, Mercedes, Saab of Volvo zijn... En misschien dat een Lexus nog wat opbrengt, maar dat valt nog te bezien. Idem voor een Jaguar (zal waarschijnlijk wel meevallen, gezien de reputatie van Jag)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts