Jump to content

wat vinden jullie een goede auto?


erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door richard 1:

Het is een Frans merk dat in de jaren '70 o.a. in de formule 1 aktief was. Nu bouwen ze dit soort auto's:

 

  ligier_nova_500_sports_clas.jpg

 

 

aaaaaaaaarrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhhh

 

zij hebben ook zo,nding in onderhoud .

man o man ,wat een vreselijk stuk kolerezooi is dat .

echt ALLES gaat kapot aan zo,n brommobiel .

motorsteunen finaal afgescheurd

als gevolg de tellerkabel uit de bak gebroken .

wielllagers .

remblokken blijven hangen .

zelfstlinrichting van de handrem zit altijd vast

dynamo,s

uitlaten

alles rammelt en trilt in zo,n ding .

stuurkoppelingen gaan zwaar .

versnellingsbakken lopen in elkaar .

 

kan nog effe doorgaan ,,

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door richard 1:

Het is een Frans merk dat in de jaren '70 o.a. in de formule 1 aktief was. Nu bouwen ze dit soort auto's:

 

   ligier_nova_500_sports_clas.jpg  

 

Oh, je doelde dus alleen op de F1-aktiviteiten van Ligier, niet op Japanse fabrikanten...

Tja, Ligier... Dat was van voor de tijd dat Prost ermee aan de haal ging (en het verklootte). Heeft Panis ooit nog eens z'n tot nu toe enige GP-overwinning in behaald, in Monaco (1996 dacht ik). Er kwamen echter ook maar 3 auto's over de finish (Frentzen viel de laatste ronde nog uit, werd wel als 4e geklasseerd). Kan me nog een leuk voorval die race herinneren: groepje van 3 auto's reed rondenlang achter elkaar aan (o.a. Hakkinen). De voorste maakte op een gegeven moment een stuurfout en kon de bocht niet meer halen en reed de vangrail in. Daarna reed degene achter hem op hem in en vervolgens Hakkinen op de 2 gecrashte auto's... Zag er erg melig uit... :)

Link to comment
Share on other sites

waarom heeft nog niemand de opel manta genoemd?

geniale wagen, mits voorzien van de nodige accesoires:

 

- Bonten stuurtje

- Dobbelstenen aan de binnenspiegel

- Zo veel mogelijk spoilers

- van die zwart plastic lamelen op de achterruit

- kralenmatten in de voorstoelen

- pioneer sticker op de achterruit

- Glimmende uitlaat-opzet-stukken van de Halfords...

 

2Unlimited op de radio, maximaal volume uiteraard, Elleboog uit het raam en heerschen maar...

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Onno 1234:

waarom heeft nog niemand de opel manta genoemd?

geniale wagen, mits voorzien van de nodige accesoires:

 

- Bonten stuurtje

- Dobbelstenen aan de binnenspiegel

- Zo veel mogelijk spoilers

- van die zwart plastic lamelen op de achterruit

- kralenmatten in de voorstoelen

- pioneer sticker op de achterruit

- Glimmende uitlaat-opzet-stukken van de Halfords...

 

2Unlimited op de radio, maximaal volume uiteraard, Elleboog uit het raam en heerschen maar...

 

De ultieme Sjonnie-auto! :) Moeten nog wel goudkleurige velgen bij. En een net iets te extreme verlagingsset, geblindeerde achterzijruiten, een Feyenoordsjaal en 'booskijkers' (van die strippen over de koplampen)...

Overigens vind ik een oude Manta (jaren 70) best een mooie auto. Mits ie niet getuned is uiteraard...

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henrie:

 

Het nut van een Lotus Elise? Niks! Tenzij je 'm gebruikt als dagelijks vervoermiddel, maar dat ligt niet echt voor de hand. Verder is zo'n ding alleen maar bedoeld voor rijplezier. Verder niks. En je hoeft zeker niet heel hard te gaan voor rijplezier. Ga maar eens een avondje karten. In een normale indoorkartbaan haal je misschien een keer 60km/u of zo, maar lol dat je hebt (ik wel iig).

Verder snap ik jouw opmerking over kleine garages niet. Je zegt eerst dat je liever bij een kleine garage je onderhoud laat doen en vervolgens zeg je dat je het daarom maar bij Opel houdt... Das nota bene het grootste merk in Nederland... Mijn vader heeft heel wat ervaring met de plaatselijke Opel-dealer gehad (hij reed van 1976 tot 2002 een Opel en had daarvoor ook al eens een Opel gehad), maar hij is de laatste tijd flink ontevreden geweest over de dealer. Wel eens gebruik gemaakt van Master Fit? Das een 'service' die ervoor is dat je makkelijk ff klein onderhoudt kan laten doen aan je auto zonder een afspraak te maken. Accu vervangen, nieuwe ruitenwissers, koelvloeistof vervangen, motorolie bij laten vullen, dat soort dingetjes. Nou, m'n vader is dus meerdere keren zonder afspraak naar de dealer gereden en telkens kon ie meteen weer oprotten (of heel lang wachten), want ze hadden 'ff geen tijd'. Nou weet ik best dat zo'n service door GM Nederland wordt verplicht, ook al kan zo'n dealerbedrijf er niks mee, maar het helpt natuurlijk niet... Na nog wat andere probleempjes had m'n vader er genoeg van en is overgestapt op een ander merk (Peugeot). Is altijd afwachten hoe dat gaat natuurlijk, maar vooralsnog gaat het prima. Kan zonder probleem ff langskomen voor een kleinigheidje, en dat terwijl Peugeot die service officieel niet eens heeft...

 

Ps. sommige mensen willen een mooie auto en slaan daarom de Opel-dealer over    ;)    :D    :P

 

Ik had het wat beter moeten uitleggen. De Citro

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Da's geen goede vergelijking Henrie   :rolleyes: De Xedos 9 is/wordt een collectors-item, want er zijn er maar weinig van en dat kun je niet zeggen van de Scopio   :rolleyes:

 

Denk niet dat jouw Xedos een collector's item wordt, want niemand wil 'm nu (in Nederland althans) en er zijn er best veel. Maar dan moet je in Japan en de VS zoeken. Alleen auto's die echt heel populair zijn, worden collector's items. Dat kunnen ook best massaprodukten zijn. Kijk maar naar de Kever (is zojuist uit produktie genomen in Mexico, na 69 jaar) of de Mini.

Het enige wat wel een soort van 'collector's item' zou kunnen worden is de Xedos 9 met 2.3 Miller Cycle-motor. Dat schijnt wel een apart ding te zijn (die motor). Heb jij die toevallig?

Aan de andere kant, een Wankel-motor is zeldzamer waarschijnlijk...

Link to comment
Share on other sites

Hai Erik,

 

Die herinneringen heb ik niet bij een RO 80. We (mijn moeder) hebben er twee gehad wel een paar keer met een gratis nieuwe motor (hij bleef rijden maar had geen power meer). Voor de rest een perfect ding en ik vind hem nog steeds modern als ik hem zie.

Die wankelmotor viel overigens ook wel mee we hebben hem ook in onze motorboot gehad en daar nooit problemen mee gehad. Mazda heeft ze nog steeds.

 

PS mijn kinderen worden soberder opgevoed.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henrie:

 

Hou je er wel rekening mee dat een nieuwe Fiesta een serieus stuk groter is dan de jouwe? Een Ford Ka is meer van het formaat van jou Fiesta, maar wel een stuk minder conservatief zeg maar   ;)

 

Ik ben ook echt niet van plan de nieuwste Fiesta aan te schaffen na deze dat kost me veel te veel.

De opvolger van die ik heb is even groot en wijkt alleen op kleine punten wat af.

De opvolger daarvan zeg naar het mazda model vind ik niet mooi en valt ook nog buiten mijn budget.

De auto die ik nu heb was 9 jaar oud toen ik hem kocht voor F3500 en dat vind ik meer dan genoeg.

Onkosten op uitlaat en banden na en een voor ruit verder NUL.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door richard 1:

De S2000 of NSX, van de Japanners is Honda het merk met ook nog wel wat formule 1 historie. Dat spreekt me wel aan. Maar als dat de enige motivatie was zou ik ook een brommobiel van Ligier kunnen kopen.

 

Dan heb je al twee jaar niet meer gekeken zeker naar de F1???

Wat doet Toyota nu dan

 

Groet Michel ;)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Robbie V.:

Een Toyota Avensis kan er ook wel in, die heeft wel wat van de Vectra.

 

We gaan toch niet schelden he!

een Toyota is niet te vergelijken met een opel (en ik kan het weten heb er van beiden een paar gehad)

Wat een pokkedingen zijn dat zeg OveralPechEnLast Daar staat opel voor!!

 

Groet Michel ;)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henrie:

 

Dat ligt eraan welke Toyota...   :) Maar ik vrees het ergste   ;)   :D   :P

 

Yep op dit monument een Yaris verso, die wilde mijn vrouw graag hebben.

Maar hier voor mocht ik kiezen en toen reden we in een corolla 1.6LXI mod.93 in de kleur: orange mica metallic (zeer zeer mooi)

had hem verlaagd iets bredere banden er onder met mooie velgen, spoiler.

Ik heb nog een foto maar hoe moet ik die er bij zetten? ik krijg het niet voorelkaar!

 

Groet Michel ;)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Michel Romijn:

 

Yep op dit monument een Yaris verso, die wilde mijn vrouw graag hebben.

Maar hier voor mocht ik kiezen en toen reden we in een corolla 1.6LXI mod.93 in de kleur: orange mica metallic (zeer zeer mooi)

had hem verlaagd iets bredere banden er onder met mooie velgen, spoiler.

Ik heb nog een foto maar hoe moet ik die er bij zetten? ik krijg het niet voorelkaar!

 

Groet Michel   ;)

 

Als je een plaatje wilt plaatsen op het forum, zul je 'm eerst ergens op het internet moeten zetten (je homepage?). Daarna klik je op 'image' (onder het antwoordvenster) en type je in het schermpje wat dan verschijnt de URL van het plaatje. Hoop dat het duidelijk is zo. Quote anders ff een berichtje waar een plaatje in staat. Kun je precies zien hoe het moet! :)

 

Maar goed, ff weer over de auto's: jij hebt dus een Yaris Verso. Je zegt dat je vrouw die wilde? Waarom??? ;)

Met mijn opmerking dat het eraan ligt welke Toyota leuk is, bedoelde ik meer de Celica en de Supra eigenlijk. En de MR2 en de Yaris T-Sport zijn ook nog wel leuk... Maar een Yaris Verso? :) Sorry, ik hou niet van MPV's...

Link to comment
Share on other sites

Erik zijn er auto's waarvan je wel blij wordt, de golf is een fijne auto om aan te sleutelen maar zijn er ook modellen waarvan je zegt, daar gaat zelden wat aan kapot?

 

Die nieuwe Toyota avensis... toen ik 'm voor het eerst zag ging ik eerst over mijn nek en toen ik weer wat bij kwam leek hij inderdaad veel op een opel, tja kan er niets aan doen. Goed zijn ze wel in betrouwbaarheid (volgens TUV) en botstproeven.

 

Toyota doet nu wel mee aan F1 GP's maar echt goed is het ook nog niet. Ze doen het wel beter dan toen Honda met BAR terug keerde in de F1 een paar jaar geleden... dat was me een afgang. Honda heeft echter in het verleden kampioenschappen gewonnen.

 

Deze discussie toont echter maar weer aan dat iedereen alleen eigen materiaal kan beoordelen en de keuze voor het materiaal (vaak) probeert te verdedigen. Ik natuurlijk ook, honda is het beste. ;)

 

nando

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...