Seed7 Posted 18 juli 2003 Report Share Posted 18 juli 2003 De afgelopen 20 jaar zo'n stuk of zeven van versleten, de laatste, een Volumex, heeft 3 jaar geleden de geest gegeven. in't groot: http://home.t-online.de/home/a.fessler/b25klein.jpg De ideale combinatie van coupe en station, met een vleugje Volvo P1800. Simpel om aan te sleutelen. Ideaal om te tunen (210 pk's is geen probleem, de remmen dan wel). Helaas was in die tijden het italiaanse staal dat ze voor hun auto's gebruikten nog slechter dan dat wat ze voor hun autostrada vangrail gebruikten. Nu? Een oersaaie oerdegelijke 14 oerjaar oeroude oerCamry ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 18 juli 2003 Report Share Posted 18 juli 2003 Doe mij dan maar een onderhoudsvrije Toyota Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 18 juli 2003 Report Share Posted 18 juli 2003 Dit blijf ik toch nog steeds een mooie vinden........ oftie goed is durf ik niet te zeggen, maar ach t'is een VW dus dat zal wel goed zitten VW Karmann Ghia (bje weinig pixel fotootje BTW ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 juli 2003 Report Share Posted 18 juli 2003 Geplaatst door Audiopaul:En dat Tiroler achtergrondje is het balkon van Sodeju's huis! Dat "Tirolertje" is net vervangen door een nieuw, minder Tiroler, maar strakker exemplaar (Zonder bloemen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Geplaatst door Sodejuu:De 33 is echt een cart. Een gooi-en-smijt-auto, maar beperkt dooor zijn sponzige remmen. de 155 (2.0 16V TS Sport) kan haaks door de bocht, maar lange doordraaiers gaan met de 33 sneller. De 155 is wel meer auto en er is makkelijker aan te werken. Ik vond de 33 een prima voertuig (ondanks alle stukken die ik eraan heb gehad), maar de 155 bevalt echt zoveel beter. Hij rijdt zelfs prettiger dan een 156 1.8TS . ALS er binnenkort een meeting is in Sneek, gaan we wel een stukje rijden BTW, de Alfetta heeft ook het veld moeten ruimen. Er komt nog wel eens een nieuwe [/QB] Sodejuu, reed jij een 33? Good man . Ik heb er zelf ook nog een, maar wel licht aangepakt door Madeno. Leuk onderstel eronder geschroefd. De remmen zijn niet echt jedat, maar er komt een nieuw setje aan van OMP met nieuwe leidingen etc. Motor heeft na de laatste revisie ongeveer 30.000 gedraaid, is dus bijna los. Dan kan er een chip in zodra ik een nieuwe 'dagelijkse' heb. Heb daarnaast nog een tijd een 33 SW gereden op gas. Wel grappig hoor zo'n verzameling voor de deur. Toch een mooie combinatie, audio en Alfa's Als we dat test verhaal nog eens doen met de geenkloon (daar hebben we het heel lang geleden nog eens over gehad) dan doen we nog wel een rondje als hij lekker warm is Weet je nog een leuk binnenweggetje? Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Geplaatst door Arnie:Dit blijf ik toch nog steeds een mooie vinden........ oftie goed is durf ik niet te zeggen, maar ach t'is een VW dus dat zal wel goed zitten Het onderstel en de motor zijn van de Kever, dus degelijk is hij vast wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Ik vind zelf een vw lupo ook errug gaaf, (mits juiste uitvoering enzo) zit er dan ook over te denken m'n polo erop in te ruilen..... k'heb het audio plan al klaar liggen zoiets, maar dan geen GTI (laat m'n budget niet toe ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 juli 2003 Report Share Posted 24 juli 2003 Geplaatst door Arne: Maarten, Sodejuu, reed jij een 33? Good man . Ik heb er zelf ook nog een, maar wel licht aangepakt door Madeno. Leuk onderstel eronder geschroefd. De remmen zijn niet echt jedat, maar er komt een nieuw setje aan van OMP met nieuwe leidingen etc. Motor heeft na de laatste revisie ongeveer 30.000 gedraaid, is dus bijna los. Dan kan er een chip in zodra ik een nieuwe 'dagelijkse' heb. Heb daarnaast nog een tijd een 33 SW gereden op gas. Wel grappig hoor zo'n verzameling voor de deur. Toch een mooie combinatie, audio en Alfa's Als we dat test verhaal nog eens doen met de geenkloon (daar hebben we het heel lang geleden nog eens over gehad) dan doen we nog wel een rondje als hij lekker warm is Weet je nog een leuk binnenweggetje? Arne Maarten Volgens mij heeft Maarten nooit een 33 of zelfs een andere Alfa gehad. Ondergetekende en Maarten zij dus 2 verschillende personen, dus ik begrijp je aanhef niet. Nu terug naar de 33. Die rijdt hier nog steeds rond, maar niet meer op mijn naam. Het is een 1.7 16V QV en die heeft me altijd gebracht waar ik wezen moest, al was het wel eens met wat kunst en vliegwerk (zoek maar naar topic "The Longest Day" ). Ik heb er ook wel eens aan gedacht om Madeno met dat karretje te laten spelen. Ik heb het niet gedaan, 1) omdat ze behoorlijk prijzig zijn en 2) omdat ik het zonde vond dit mijn wagen aan te doen. BTW: Ik vind de chiptuning ook bezopen duur. Die had ik wel willen doen, maar niet tegen die prijs. Aangezien ik zelf wel de Eprom kan programmeren heb ik alleen de software of een master-eprom nodig. Die heb ik helaas nooit kunnen vinden, maar als jij er wel aan kan komen, regel ik je de geprogrammeerde Eprom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Geplaatst door Sodejuu: Maarten Volgens mij heeft Maarten nooit een 33 of zelfs een andere Alfa gehad. Oooooeeepps... Is al aangepast. Sorry, haal ik toch weer wat door elkaar. Nu terug naar de 33. Die rijdt hier nog steeds rond, maar niet meer op mijn naam. Het is een 1.7 16V QV en die heeft me altijd gebracht waar ik wezen moest, al was het wel eens met wat kunst en vliegwerk (zoek maar naar topic "The Longest Day" ).Ik heb er ook wel eens aan gedacht om Madeno met dat karretje te laten spelen. Ik heb het niet gedaan, 1) omdat ze behoorlijk prijzig zijn en 2) omdat ik het zonde vond dit mijn wagen aan te doen. BTW: Ik vind de chiptuning ook bezopen duur. Die had ik wel willen doen, maar niet tegen die prijs. Aangezien ik zelf wel de Eprom kan programmeren heb ik alleen de software of een master-eprom nodig. Die heb ik helaas nooit kunnen vinden, maar als jij er wel aan kan komen, regel ik je de geprogrammeerde Eprom Hmmm, dan regel jij de eprom.... Goed idee... Als ik nou nog ergens die chip kan regelen... (en dat lukt waarschijnlijk wel) Overigens, ik rij zelf dus ook een QV Met soms ook het nodige werk, maar dat moet gewoon gebeuren het is namelijk wel een geweldig leuke auto. Dus houden we hem maar. Linda is er ook gek van en dat is ook wel prettig. Je moest eens weten wat dat met dat onderstel doet hier op die dijkjes. (Of op de afritten van de ring van Antwerpen ) Maar die e-prom, die hou ik in mijn hoofd... (nou ja, de gedachte dan... Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 25 juli 2003 Report Share Posted 25 juli 2003 Ik ben een paar jaar geleden begonnen met een Opel Kadett E 1.3S, geweldige bak, stokoud maar er mankeerde nooit wat aan. Nu rijdt ik een Seat Ibiza Cupra van 2001, voor mijn begrippen superluxe en supersnel,maar er is echt altijd wat mee. Binnenkort ga ik er mee op vakantie naar Italie, ik vrees dat hij onderweg wel weer ergens de geest zal geven. Dus..... Een Opel Kadett vind ik een goede auto, een Seat Ibiza niet. Verder heb ik geen ervaringen met auto's. Ooit wil ik nog wel eens een auto met zo'n roggelende boxermotor hebben, dat lijkt me fantastisch. Maar ik zou er zelf geen geld aan uitgeven, dat vind ik zonde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco turbo Posted 8 augustus 2003 Report Share Posted 8 augustus 2003 een Renault 5 GT turbo is een goede auto......................proest Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco turbo Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob James Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 Ik ken iemand die met luidsprekers door het land toert. Zijn MB 250TD is vijftien jaar oud heeft bijna een half miljoen op de teller staan. Maar hij kan nog wel jaren mee, naar het schijnt. Dat halen de meeste Ferrari's niet, denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 Geplaatst door Bob James:Ik ken iemand die met luidsprekers door het land toert. Zijn MB 250TD is vijftien jaar oud heeft bijna een half miljoen op de teller staan. Maar hij kan nog wel jaren mee, naar het schijnt. Dat halen de meeste Ferrari's niet, denk ik. dan moet er toch geen vuil in de motor komen of een schroefje ergens los trillen want daar schijnen ze niet tegen te kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 Geplaatst door Bob James:Dat halen de meeste Ferrari's niet, denk ik. De voornaamste reden dat die dat niet halen is dat de eigenaren het onderhoud niet kunnen betalen. (Vreemd, maar waar.) Daarom zie je ook weinig Ferrari's met hoge kilometerstanden. Is ook wel logisch, want de kleine beurt (elke 10.000 km) had altijd een startbedrag van 4.000 gulden, maar dan was er alleen nagekeken. Wanneer er echt dingen aan de motor moesten worden gedaan moest die worden gelicht en dat kost nogal wat. Overigens is dit de afgelopen 8 jaar verbeterd en zijn er nu ook mensen die hun GT's gebruiken voor dagelijks gebruik. Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 twingo???????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 Een auto doet me totaal niets als ik maar van a naar b kom op een veilige manier en dat doet mijn Ford feest nog steeds . Vele wagens heb ik gereden van mezelf en van de zaak als het dan toch moet geef me dan een mercedes VITO hartstikke makkelijk. Ook een echte oldtimer lijkt me leuk een oude mercedes of bmw maar dan alleen omdat ik het uiterlijk van de oudere wagens mooier vind. Veel geld aan een auto uitgeven zal ik echter nooit doen kappe nou die afstandje,s die je hier aflegd lekker belangerijk. OOh ja in de USA reed ik een oyde chrevolet Caprice een moordwagen onverwoestbaar een tank maar voor in nederland al niet meer practish gezien de brandstof en de afmetingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 Geplaatst door Bob James: Dat halen de meeste Ferrari's niet, denk ik. Duh die motors hebben ook wel even wat meer te voorduren denk ik zo 9000 toeren en 300+ kmh die ze kunnen draaien is niet niks . En dat de beurten zo duur zijn ,heb niks met het feit te maken dat het een ferrari is, maar omdat alles in de garage nog met het handje gedaan word, en ja als je een ferrari kan kopen, kan je die 4000 gulden ook wel missen neem ik aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco turbo Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 Ik wil een Ferrari wel ff een beurtje geven voor de helft van de bedragen die hier zie,en met het handje Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door marco turbo:Ik wil een Ferrari wel ff een beurtje geven voor de helft van de bedragen die hier zie,en met het handje Vooral het proefritje om de werking van de remmen te controleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door richard 1:Vooral het proefritje om de werking van de remmen te controleren. Persoonlijk zou ik eerder het gaspedaal controleren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wesley Posted 10 augustus 2003 Report Share Posted 10 augustus 2003 Geplaatst door cgm: Persoonlijk zou ik eerder het gaspedaal controleren Met de remmen en het gaspendaal zit het wel goed denk ik, het blijven mooie auto's, en dan dat geluid van de motor prachtig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco turbo Posted 11 augustus 2003 Report Share Posted 11 augustus 2003 dat rijden in een italiaanse bolide doe ik zelfs voor niets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now