Theo Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Het gaat goed in de consumentenelectronica. Sony kondigde zojuist een reductie van het personeelsbestand met 20.000 man aan. Is dat het effect van de veelal weinig vleiende meningen over Sony op dit forum (ZoNie)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door Theo: Is dat het effect van dit forum ? Minderheden zijn tot veel instaat........ Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door Theo:Het gaat goed in de consumentenelectronica. Sony kondigde zojuist een reductie van het personeelsbestand met 20.000 man aan. Is dat het effect van de veelal weinig vleiende meningen over Sony op dit forum (ZoNie)? Dat komt met name door de prestaties van SACD Het schijnt prachtig te zijn, maar niemand heeft er behoefte aan Ofwel, een marketing blunder van formaat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Geplaatst door Theo:Het gaat goed in de consumentenelectronica. Sony kondigde zojuist een reductie van het personeelsbestand met 20.000 man aan. Is dat het effect van de veelal weinig vleiende meningen over Sony op dit forum (ZoNie)? Nee, waarschijnlijk hebben ze inmiddels genoeg Aibo's.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 28 oktober 2003 Report Share Posted 28 oktober 2003 Gister op TV de opkomende industrie en de daar aan verbonden artikelen uit China. Dat gaat wat worden daar kan geen Westers land tegen op en ze zijn inmiddele het stadium voorbij van alleen namaken. Per jaar komen er meen ik 600.000 geleerde koppen bij en hier jagen we ze weg of worden ze weg gestuurd(lees philips) Japan deed dit lang geleden al alles waar made in japan op stond deugde niet maar zie nu zijn zij zelf aan de beurt de lonen zijn daar hoger dan in china dus dat wordt heel moeilijk concureren en zo zal er steeds meer uit china komen en zullen er steeds meer ontslagen gaan vallen bij bedrijven als sony . Alleen specialty goods zullen overleven en daar werd als mooi voorbeeld de LEXUS bij gehaald zie op zulke specificaties is gemaakt dat dit bijna onmogelijk is na te maken. Ik ben benieuwd of de westerse wereld hier op in springt met dit als voorbeeld hetgeen ik betwijfel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 my first Sony ...... my last Sony ........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 De golfbeweging van de welvaart beweegt zich van oost naar west over de wereldbol. Wat dat betreft is China wel aan de beurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Sony? Dat was toch een broertje van Philips? Die laatste maakt alleen nog maar stofzuigers en strijkijzers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 oktober 2003 Report Share Posted 29 oktober 2003 Geplaatst door Geerdie:Sony? Dat was toch een broertje van Philips? Die laatste maakt alleen nog maar stofzuigers en strijkijzers... Ja, en de stofzuiger-afdeling wordt binnenkort verhuisd naar Polen. Zat in Hoogeveen, maar is bijna ter ziele... Laten we trouwens de semi conductors niet vergeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Wie het dan ook is, en Hear heeft men toevallig geen hoge dunk van Sony,het is typerend voor de tijd. Ga maar eens na hoeveel van dit soort ondernemingen in deze situatie zitten Dit is,op lange termijn,geen vrolijk vooruitzicht,en ook Nederland zal nog meer klappen krijgen te verwerken. Trieste ontwikkelingen..... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 De wet van de remmende voorsprong. India de IT en china de electronica. Dat zal ook weer verschuiven, zullen we een pol beginnen? Ik zeg dat het nieuwe westen in het oosten ligt. En wij zullen weer verzanden in de middeleeuwen. Gaan wij misschien in india treinen onveilig maken, of uitkering aanvragen in china. I Hadden we toch maar een vak geleerd Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Dat zie ik al een tijdje zo. Maar over 15-20 jaar zitten zij in dezelfde nesten en zal de grote migratie richting Zuid Amerika gaan. En als die zijn geweest, is Afrika aan de beurt. Tegen de tijd dat daar alles van welvaart uitpuilt, behoren wij weer tot de lage-lonen-landen en is de circel rond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu:Dat zie ik al een tijdje zo. Maar over 15-20 jaar zitten zij in dezelfde nesten en zal de grote migratie richting Zuid Amerika gaan. En als die zijn geweest, is Afrika aan de beurt. Tegen de tijd dat daar alles van welvaart uitpuilt, behoren wij weer tot de lage-lonen-landen en is de circel rond. Dat laatste maak ik niet meer mee. Zoals het er nu uitziet zal het hier alleen maar minder worden. Vandaag bij PHILIPS werd dit weer eens bevestigd de gehele CRT afdeling verhuist naar SIGNAPOURE en in brugge blijft alleen de high end achter van plasma en LCD maar de vraag is of daar vraag naar is van dit merk. Ondertussen zullen er dan wel weer heel wat banen verdwijnen hier want de lonen zijn daar lager en ook zal dus plasma en LCD techniek dadelijk gewoon uit china komen en wij klagen niet want het is veel goedkoper niet inziend dat dit gepaard gaat met een ernstige achteruitgang van de werkgelegenheid en de kennis. Wat blijft er dan over? De grote industrie? Wat ik al zei het is een ontwikkeling welke niet meer te stoppen is en al zal er de eerste jaren een import max gelden tegen houden doe je het toch niet. Wie wist trouwens dat 90% van de cd,s uit china komt ILLEGAAL wel te verstaan en geen mens die het merkt. Einde muziekindustrie ook in zicht? Misschien gaan de chinezen ook daar wel de markt in beheersen en platen we daderijk chinees Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Wat een pessimisme allemaal. Vergeet dan iedereen dat de economie in golfbewegingen gaat? Begin jaren 90 was het slecht, maar de afgelopen 5 jaar of zo, wist iedereen van gekkigheid niet meer waar ie met z'n geld heen moest. Iedereen consumeerde maar, alsof het niets was. Nu is het weer ff minder. Komt heus wel weer goed. De economie trekt dan weer aan en iedereen gaat weer consumeren met als gevolg dat de economie weer verder aantrekt. Tot ie over een jaar of 10 weer in mekaar flikkert... En vergeet ook niet dat Nederland tot de 10 rijkste landen ter wereld behoort. Ik meen dat we op plaats 7 staan, maar dat weet ik niet meer zeker. Dus wat zeuren we nou... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Geplaatst door Henrie:Wat een pessimisme allemaal. Vergeet dan iedereen dat de economie in golfbewegingen gaat? Begin jaren 90 was het slecht, maar de afgelopen 5 jaar of zo, wist iedereen van gekkigheid niet meer waar ie met z'n geld heen moest. Iedereen consumeerde maar, alsof het niets was. Nu is het weer ff minder. Komt heus wel weer goed. De economie trekt dan weer aan en iedereen gaat weer consumeren met als gevolg dat de economie weer verder aantrekt. Tot ie over een jaar of 10 weer in mekaar flikkert... En vergeet ook niet dat Nederland tot de 10 rijkste landen ter wereld behoort. Ik meen dat we op plaats 7 staan, maar dat weet ik niet meer zeker. Dus wat zeuren we nou... In de jaren 90 was China nog geheel niet aan de orde. Een totaal import verbod zal de stroom van goederen alleen kunnen tegen houden. Dit land gaat nu HEEL erg hard en dat houden wiij simpel weg niet meer bij . Daar komt bij dat we nooit tegen zulke lage loonkosten opkunnen en we ook niet meer kunnen teren op onze know how want die hebben zij ook en ook daarin gaan ze grotere sprongen maken dan wij. Auto,s zullen dadelijk ook uit china komen op zeker en waar blijf je dan met je veel te dure westerse wagen? Natuurlijk zullen we niet verzuipen in een economische crisis dat geloof ik ook niet maar dat het minder gaat worden dat staat gewoon vast. De welvaart hebben we allen meegemaakt en nu zullen we een flinke stap terug moeten. Gunstig is misschien dat Nederland niet meer het land van melk en honing zal zijn en dus niet meer aantrekkelijk voor immigranten. Waarschijnlijk zullen er net als in de jaren 50 veel Nederlanders hun heil elders gaan zoeken. Misschien moeten we ons gaan toeleggen op wapen industrie altijd een winstgevende bedrijfstak geweest daar er altijd vraag naar is. Grote probleem is gewoon dat arbeid in Europa gewoon te duur is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Geplaatst door Don van der Deijl: In de jaren 90 was China nog geheel niet aan de orde. Een totaal import verbod zal de stroom van goederen alleen kunnen tegen houden. Dit land gaat nu HEEL erg hard en dat houden wiij simpel weg niet meer bij . Daar waren we ook zo bang voor met Japan, Taiwan, Maleisie en zo... 'Tijgers' noemden ze die landen, toen die ons technologisch begonnen bij te halen (en voorbij streven). Die hebben nu ook al een flinke klap gehad en zijn inmiddels niks goedkoper meer dan Europese landen. Daar komt bij dat we nooit tegen zulke lage loonkosten opkunnen en we ook niet meer kunnen teren op onze know how want die hebben zij ook en ook daarin gaan ze grotere sprongen maken dan wij. Totdat zij ook een klap krijgen, zoals die 'tijgers' dat ook kregen. Golfbeweging dus... Auto,s zullen dadelijk ook uit china komen op zeker en waar blijf je dan met je veel te dure westerse wagen? Als ik zie dat er nu nog steeds niemand in een Japanner gezien wil worden, omdat ie geen status uit zou stralen, of omdat een merknaam als Toyota, Honda, Subaru of Mazda niet aanspreekt, ben ik er niet zo bang voor dat Chinese auto's ons zullen overspoelen. Die dingen hebben waarschijnlijk nog minder status dan Koreaanse auto's nu hebben (en die staat op de 'statusladder' onder Jappaners). Natuurlijk zullen we niet verzuipen in een economische crisis dat geloof ik ook niet maar dat het minder gaat worden dat staat gewoon vast. De welvaart hebben we allen meegemaakt en nu zullen we een flinke stap terug moeten. Gunstig is misschien dat Nederland niet meer het land van melk en honing zal zijn en dus niet meer aantrekkelijk voor immigranten. Zal hier maar niet te veel op reageren... Waarschijnlijk zullen er net als in de jaren 50 veel Nederlanders hun heil elders gaan zoeken. Gaan die Nederlanders dan wel integreren? Misschien moeten we ons gaan toeleggen op wapen industrie altijd een winstgevende bedrijfstak geweest daar er altijd vraag naar is. Ik mag hopen van niet... Grote probleem is gewoon dat arbeid in Europa gewoon te duur is Das waar... Maar das al jaren zo. Toch gaat het zo slecht nog niet hier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Uit de Verenigde Staten komt een krachtig signaal dat de economie weer op dreef komt. In het derde trimester groeide de economie er met 7,2 procent, een cijfer dan niet meer gezien was sinds 1984. Als de Amerikaanse locomotief op dreef komt, kan hij ook de Europese economie uit het slop trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Om terug te komen op die chinezen Het mooie hieraan is dat langzaam de welvaart verdeeld zal worden over de wereld. Het oh zo gewraakte globalisering houdt uiteindelijk ook in dat alle landen caos krijgen. Maar dat duurt nog effe. Verder zal het geloof minder grip hebben op de bevolking en er dus minder smoesjes zijn om oorlog aan te gaan. Amerika zal natuurlijk gewoon door gaan met oorlog omdat die voornamelijk zijn eigen economie wil beschermen. Afganistan en irak zijn daar een goed strategisch voorbeeld van. Afganistan vanwege China en rusland en Irak hoef ik niet uit te leggen. Wat de economische groei van amerika betreft, da's zeker goed voor ons. Maar onze regering heeft OOK de rem er op gegooit en wij zullen dus niet zo makkelijk meekomen. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 31 oktober 2003 Author Report Share Posted 31 oktober 2003 Diee structurele chaos door globalisering zie ik nog niet zo 1-2-3. Wel moeten landen door een heel diep (economisch) dal heen om van dictatuur om te vormen naar een markteconomie. Dat religie minder grip zal krijgen op landen casu quo bevolkingen geloof ik helemaal niet. dat maken zelfs mijn achterkleinkinderen niet mee. Onze regering probeert het evenwicht te zoeken in economisch zware tijden tussen het aanhalen van de broekriem en het stimuleren van investeringen en bestedingen. En dat is geen makkelijke klus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Waarom zou alleen een Europese wagen status hebben? Ik las dit en moest lachen maar ik lach daarmee niemand uit want een auto is voor mij niets meer dan een vervoermiddel en wanneer dus een auto uit lage loon landen goedkoper en beter zal zijn dan ben ik diegene die zo,n auto koopt. Een auto uuit zo,n voormalig land wat nu dus ook de klappen krijgt dus inderdaad de gofbeweging is de auto uit Japan de LEXUS zo,n beetje de beste auto die er te krijgen is. Status of niet maar een Franse auto bijvoorbeeld vind ik minder status hebben dan een bijvoorbeeld TOYOTA. Alles wat ik doe is om me heen kijken en zo nu en dan eens naar een TV programma kiijken wat ik de moeite waard vind zoals dus dat programma over China. Dergelijke praktijken van overspoelen met goedkope produkten zie je nu al van het merk VESTEL uit TURKIJE en geloof me goed of niet maar dit merk gaat zeer groot worden zo komt er een plasma van 32 inch voor 2995 euro . Vroeger was dit toch echt andersom en had iedereen een philips en ook daar wilde ze een philips dus kan je toch wel spreken dat er iets goed is mis gegaan. Als ik dan ook nog eens hoor dat eigenlijk alle vestigingen van philips naar goedkope loonlanden gaan dan kan je maar tot 1 conclusie komen we doen het niet goed klaar uit. Daarbij komt dat philips totaal geen status symbool is en dat we op dit vlak van electronica op TV gebied maar een paar merken hebben zoals B&O en enigszins LOEWE Op hifi gebied zie je dat een merk als Vincent uit china makkelijk mee kan met de high end uit Japan en Europa en de USA en dat voor beduidend minder geld. Als ik alleen naar Nederland kijk dan zie je toch op het gebied van auto, s al helemaal niets we hadden een DAF maar die was gezien zijn model gedoemd te mislukken en de Japanse auto,s kwamen toen ook al opzetten . Wat ik eng vind om te zien is dat achterliggende landen zoals bijvoorbeeld China al lang niet meer de know how nodig hebben van bijvoorbeeld een PHILIPS . Top ontwikkelaars daar zijn ontslagen en hebben hun kennis ten gelde gemaakt in dergelijke landen en dat zullen we weten. Ik zie dus wel degelijk problemen opdoemen en zeker uit China want dat land is idealistisch genoeg en heeft dus een doel daar waar wij verwend en ingekakt zijn. Integreren is voor Nederlanders nooit zo,n groot probleem geweest volgens mij. Wij passen ons eenvoudig aan hetgeen ik al zie in eigen familie kring. Helaas zijn we nu een beetje verwend en zal dit nu meer problemen opleveren dan in de jaren 50 want toen was er niets te verliezen. Misschien moeten we het positief zien en zullen veel buitenlandse gastarbeiders het zivol vinden om terug te keren naar hun eigen land daar er daar ineens wel werk is. Sommige zullen dit een ondergrondse discrimenerende opmerking vinden maar zo is dit in het geheel niet bedoeld het lijkt mij gewoon een heel logische keuze. Laten we om te beginnen maar eens flink in de uitkeringen gaan snijden bij diegene die het verdommen te werken en ze aan de andere kant wel de kans te geven in een ander land te werken hetgeen uiteraard ook voor Nederlanders geld. De Antillen lijkt me wel een gebied wat nog verder ontwikkeld kan worden en waar veel geld te verdienen is en waar je niet zo hard hoeft te gaan . Want laten we wel eerlijk zijn tegen een werkmentaliteit van de chinezen kunnen wij niet op en dat willen we ook niet. Wie ziet het trouwens voor zich een land als China wat welvaart gaat kennen? Slechte infrastructuur totaal niet voorbereidt op de rijkdommen die misschien gaan komen wanneer dus de tijd aanbreekt dat alle chinezen een auto willen stel je dit alleen al eens voor. Moet toch een graantje op dat vlak voor Europa mee te pikken zijn lijkt me. Wat is er eigenlijk mis met wapenhandel? zet die principes overboord het is maar handel en wat een ieder er mee doet daar is hij zelf bij. Voorlopig loopt de leverancier van de bestanddelen voor oa mosterd gas aan IRAK gewoon hier in Nederland vrij rond. Hoezo krom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Geplaatst door Don van der Deijl:Waarom zou alleen een Europese wagen status hebben? Ik las dit en moest lachen maar ik lach daarmee niemand uit want een auto is voor mij niets meer dan een vervoermiddel en wanneer dus een auto uit lage loon landen goedkoper en beter zal zijn dan ben ik diegene die zo,n auto koopt. Een auto uuit zo,n voormalig land wat nu dus ook de klappen krijgt dus inderdaad de gofbeweging is de auto uit Japan de LEXUS zo,n beetje de beste auto die er te krijgen is. Status of niet maar een Franse auto bijvoorbeeld vind ik minder status hebben dan een bijvoorbeeld TOYOTA. Tja, Don, ik heb het niet bedacht, maar vraag maar eens aan een willekeurige manager wat voor auto hij/zij liever heeft: een Mercedes (of Audi, BMW, Volvo, Saab...) of een Japanse luxosaurus als een Lexus (of Nissan Maxima, Toyota Camry, een Xedos 9...) 9 van de 10 kiezen voor de Europese auto. Omdat ie volgens velen meer status heeft. Overigens geldt dat alleen voor de Duitse en (in iets mindere mate) Zweedse zakenauto's. Een luxe Peugeot, Renault, Opel, Lancia, Alfa of Citroen o.i.d. heeft ook geen status. Nogmaals, ik heb het niet bedacht, maar zo werkt de markt hier nog altijd... Als ik alleen naar Nederland kijk dan zie je toch op het gebied van auto, s al helemaal niets we hadden een DAF maar die was gezien zijn model gedoemd te mislukken en de Japanse auto,s kwamen toen ook al opzetten . Nederland heeft nooit een autoindustrie van betekenis gehad. Alleen in het allereerste begin, toen hadden we Spyker. Die hebben baanbrekend werk gedaan. Hebben de V6-motor uitgevonden en de vierwielaandrijving. Waren ook zeer luxe auto's destijds, maar is helaas failliet gegaan. Inmiddels wel weer opgewekt, maar het nieuwe Spyker is wat innovatie betreft wat minder opzienbarend. Wel knap dat nu nog lukt om in Nederland een merk te beginnen dat enorm dure, luxe sportauto's maakt. Ik hoop van harte dat ze blijven bestaan. Verder heeft Nederland alleen Lotus-enthousaist Joop Donkervoort. Maar die breekt met z'n puristen-auto's ook geen verkooprecords. Wat is er eigenlijk mis met wapenhandel? zet die principes overboord het is maar handel en wat een ieder er mee doet daar is hij zelf bij. Handel he? Weet je waarmee de Taliban de Amerikanen bestreden in Afganistan? Juist, met Amerikaanse wapens die ze gekregen hadden in de strijd met de Sovjet Unie... Lekker, zulke handel. Nee, ik zou dat niet kunnen, wapens verhandelen. Ook niet maken trouwens. Er zit hier een groot bedrijf in Hengelo (Thales). Daar zou ik best op stage kunnen (mits ze een plek hebben), maar ik zou het niet willen. Dat bedrijf maar wapentuig en daar wens ik niet aan mee te werken. Hoe interessant de techniek opzich ook is... Voorlopig loopt de leverancier van de bestanddelen voor oa mosterd gas aan IRAK gewoon hier in Nederland vrij rond. Hoezo krom? Tja... Krom idd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 Inderdaad veel zien als status een Duitse auto. Ze zullen verkocht blijven worden maar dan heb je het ook over echte merken. Wanneer je naar de bruingoed sector kijkt en je neemt bijvoorbeeld weer philips dan zal de daar aan toegekende status laag zijn en dat maakt de keuze eenvoudig om dadelijk een veel goedkoper product te kopen uit bijvoorbeeld China. Je ziet dit nu al met VESTEL een Turkse fabrikant die onder div merknamen hier de bruingoed sector zal overspoelen. Als je dan ook al nagaat dat dadelijk een merk als sony chassis gaan gebruiken van dit merk dan is de keuze niet moeilijk lijkt me. Philips blijft met alleen high end in Belgie zitten maar de vraag is alleen hoe lang want lees duur. DAF had heel groot kunnen worden ze hadden een patent wat op het gebied van automatische transmissie superieur was aan dat van alle andere automaten(op die riempje,s na dan) Ook op vrachtwagen gebied had DAF een heel grote naam maar wat er van DAF over is is niet meer in Nederlandse handen en ja dat vind ik jammer. Spijker is wel heel erg lang geleden en staat naar mijn idee los van wat spijker nu doet. Wapen handel is smerig maar zal er altijd zijn en waarom zullen wij daar geen graantje van mee kunnen pikken al licht dit wel aan de soort wapens natuurlijk. Vreemd is het toch dat handel in verdovende middelen min of meer gedoogd wordt waar veel mensen aan onder door gaan maar dat wapens taboe zijn. Natuurlijk was dit maar een vorbeeld maar zo zijn er meer waar we ons in Nedrland in kunnen specialiseren al zal dit steeds moeilijker worden want wat zie je bijvoorbeeld op medisch gebied? Burocratie en elschte service daar waar ze biijvoorbeeld weer in signapoure de beste ziekenhuizen hebben en waar je nog eerder wordt geholpen dan hier en dat is toch vreemd . Zelfs verzekeringsmaatschappijen gaan over op het vergoeden van buitenlandse behandelingen daar goedkoper en dat vind ik niet normaal . Die gassmokkelaar heeft jaren protectie genoeten van Sadam en loopt hier nu vrolijk in vrijheid rond terwijl er onschuldige mensen vreselijk aan hun eind gekomen zijn omdat ze anders waren. Als je het dus zo bekijt dan komt dus bij mij de vraag waarom geen wapenhandel ? Deze gasmenger komt er mee weg niets aan de hand wat een beleidt dus laten we gelijk over gaan op wapenindustrie wat hij kan kunnen we best in het groot opgezet door de staat een mens kan diep zinken als het om geld gaat. Heel triest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Laat ik ff vermelden dat Nederland toch een aardig woordje meespreekt in de wapenindustrie. Iig meer dan de meesten denken. In Den Bosch staat een van de grootste explosievenfabrieken van Europa en Hollandse Signaal in Enschede is leider in besturingen voor geleide wapens en geschutskoepels (voor tanks en schepen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Wapens doden geen mensen, mensen doden mensen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 november 2003 Report Share Posted 2 november 2003 Geplaatst door Sodejuu:Hollandse Signaal in Enschede is leider in besturingen voor geleide wapens en geschutskoepels (voor tanks en schepen) Dat heet tegenwoordig Thales en staat in Hengelo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts