Jump to content

Alternatief voor de Maserati 4200GT?

richard 1
 Share

Recommended Posts

Ik was al druk aan het sparen voor een mooie donkerblauwe Maserati 4200GT, komt Alfa Romeo met een nieuw prototype uit; de 8C Competizione:

8c1.jpg

8c2.jpg

8c3.jpg

Ook niet verkeerd zou ik zeggen. Tegen de tijd dat ik voldoende bij elkaar heb geschraapt om de Maserati te bekostigen staat deze misschien ook wel in de showroom.

Ook leuk idd...

3200gt-cp-4.jpg

(de 4200GT heeft Volvo-achterlichten :D )

Die Alfa krijgt trouwens dezelfde soort motor als deze Maserati, met (volgens ingewijden) 'meer dan 450pk, maar geen 500'...

Mooi wagentje idd. De Italianen kunnen het nog altijd het beste...

Uhh, tja...leuke auto wel,maaruh... heeft helaas nix met audio te maken :rolleyes:

Dat was ongetwijfeld ook niet zo bedoeld, maar ik krijg langzaam maar zeker 't gevoel dat men geen onderwerpen meer weet op HiFi gebied, omdat we steeds verder afdwalen van waar dit forum voor bedoeld was.

Althans ik zie onder "Algemene onderwerpen" staan:

Algemene onderwerpen

A/V praathoek / aankopen/ clubs/ fabels...

Op zich geen ramp hoor, maar 't viel me gewoon op... Af en toe something completely different moet ook kunnen tenslotte.

Hoewel 't misschien dan wel verstandig is om daar een andere 'praathoekje' voor de reserveren op dit forum, dus dat we niet over auto's o.i.d. kletsen in een audio-hoekje.

Dat zie ik ook wel eens op sommige andere (Engelse) forums, daar hebben ze een HiFi/audio gedeelte, een muziek-gedeelte en een off-topic gedeelte, ook wel genoemd "general discussion" of "the lounge"

Mvg,

Alco :)

Geplaatst door Ome Henk:

Wat blijkt het toch weer moeilijk te zijn om een mooie achterkant te "designen" :rolleyes:

Op zich vind ik de boomerang-achterlichten van de 3200GT veel mooier dan de Volvo-lichten van de 4200GT. Toch jammer dat er steeds weer concessies worden gedaan aan die Amerikaanse boeren, waarvan toch bekend is dat ze geen smaak hebben?

Alco,

Je hebt volkomen gelijk. Daarbij zijn de mooiste auto's van de jaren 60 en 70, van Hifi zou ik dat niet durven zeggen.

Overigens raak ik op HiFi en muziek niet vlug uitgepraat. Voor mijn vrouw heb ik bijvoorbeeld net twee dubbel CD's van Connie Stuart gekocht. Dit naar aanleiding van de herinstallatie van mijn Quad FM4 waarop ze zondag naar een programma over Conny Stuart heeft geluisterd. Ik probeer ook altijd LP's van ouder cabaret voor haar te kopen daar zit leuk werk bij. Voordeel is daarbij dat er erg goed NL wordt gebruikt.

Groet,

Geplaatst door Alco:

Althans ik zie onder "Algemene onderwerpen" staan:

quote:

"Algemene onderwerpen

A/V praathoek / aankopen/ clubs/ fabels"

Geplaatst door richard 1:

Ik was al druk aan het sparen voor een mooie donkerblauwe Maserati 4200GT, ...

Klopt toch?

Aangaande de Alfa, mmmm, teveel een BMW neusje. Vervang het hart in de grille maar eens door twee nieren, jakkes. Die rare roosters naast het hart moeten gewoon anders. Een "Zagato dimple" zou'm ovrigens ook niet misstaan.

VEEEEEEEL mooier dat alfa prototype,

Zo'n maserati rijdt hier in de buurt rond en eigenlijk vind ik hem een beetje plomp overkomen. De neus gaat nog, maar het profiel en de achterkant is maar zozo in real life.

Geert

He, alweer oftopic?

JOEPIE!!

Alfa is lekker bezig. Het ene nog mooiere prototype volgt op het andere nog mooiere...!

Wel een beetje fijnschaven nog. De Alfa-snorharen mogen wat platter a la 33 stradale (1 van de mooistere Alfa's ooit!) en de achterkant mag inderdaad wel wat TZ-achtigs hebben wat zo typerend voor veel Zagato-ontwerpen was/is.

Zucht,... wat is het toch een mooi merk!

Ik vind de styling van die Maserati een beetje tegenvallen. Uit de testverslagen heb ik begrepen dattie ook niet echt super rijdt. De Jag XK zou dat beter doen, voor ongeveer de helft van de prijs. Die is dus te verkiezen.

Die Alfa vind ik er dan al snel mooier uitzien, maar alleen de voorkant. Schuin van achteren gezien begint ie inderdaad op een Opel GT te lijken. Volgens mij was de Brera mooier.

Paul.

Geplaatst door Paul Jenner:

Ik vind de styling van die Maserati een beetje tegenvallen. Uit de testverslagen heb ik begrepen dattie ook niet echt super rijdt. De Jag XK zou dat beter doen, voor ongeveer de helft van de prijs. Die is dus te verkiezen.

De Jag en de Maserati worden beide nog al eens met de Porsche 911 vergeleken. Dat de Jag het dan beter doet, zal best. Maar de Maserati is een ander soort auto. Geen sportauto maar een GT. Hence the name...

Die Alfa vind ik er dan al snel mooier uitzien, maar alleen de voorkant. Schuin van achteren gezien begint ie inderdaad op een Opel GT te lijken. Volgens mij was de Brera mooier.

Paul.

Tja, de Brera. Genieten hoor, op de AutoRAI... Maar helaas, hij komt niet. Dit wordt 'm (zo ongeveer...). Waarschijnlijk komen er wel stijlelementen van de Brera in nieuwe toekomstige Alfa's...

Weet je wat wel een heeeele mooie is, dat prototype van die Jag, die ook niet uitgebracht wordt. Ik geloof iets van een R-type ofzoiets ....

Paul.

Ik denk dat je de F-Type bedoeld. Soort retro model van de E-type uit de jaren '60...

Mooie wagen idd, later iets bijgeschaafd en dat vond ik minder. Weet niet wat ze met die gaan doen...

Geplaatst door Geerdie:

Kijk, jij leert 't al.

:D

Hehe :)

En toch koop ik later een Alfa. Mooier is er niet en een beetje roest werken we wel weg (zo... alliteratie :D:P ). En ach, die roest valt tegenwoordig wel mee en de elektrische probleempjes zijn binnenkort verleden tijd. Alfa wordt/is deels van GM. Beetje jammer ergens, maar wel beter voor het merk. Overigens heeft Alfa (in Italie) de beste naam als het om auto's gaat. Nou ja, Ferrari spreekt nog net ff wat meer aan, maar Lamborghini minder. Net als Fiat, Lancia en al die andere kleine sportwagenmerkjes...

Geplaatst door Henrie:

En toch koop ik later een Alfa. Mooier is er niet en een beetje roest werken we wel weg (zo... alliteratie :D:P ). En ach, die roest valt tegenwoordig wel mee en de elektrische probleempjes zijn binnenkort verleden tijd. Alfa wordt/is deels van GM. Beetje jammer ergens, maar wel beter voor het merk. Overigens heeft Alfa (in Italie) de beste naam als het om auto's gaat. Nou ja, Ferrari spreekt nog net ff wat meer aan, maar Lamborghini minder. Net als Fiat, Lancia en al die andere kleine sportwagenmerkjes...

Henri, maak je geen zorgen, ik rijd al 15 jaar Alfa en heb nog nooit last van roest gehad! ;) Maar ik heb dan ook n

Geplaatst door Henrie:

Ik zit de boel maar een beetje te jennen Henrie!

Ik vind Alfa Romeo best wel leuke auto's maken maar ik heb nl geen enkel favoriet automerk. :(

Daar ben ik te nuchter voor. Alleen Lexus...mmmhhh very nice.

btw: Alfa's worden volgens mij hoofdzakelijk door mannen bereden... :D

Ik heb meerdere vrouwen gehoord over het stug rijden van Alfa's.

Wij noemen dat sportief karakter? ;)

ook een stoere poging :

kia-kcv-viii--1.jpg

Paul.

Een KIA???? Dat mag ook wel in de krant. De eerste KIA die het aanzien waard is (op de Lotus Elan-kloon na dan)...

Kan nog wel wat strakker, maar dit is een goed begin. Maar ja, zal wel bij een concept blijven. Of anders alleen voor de Japanse en/of Amerikaanse markt...