The Koosjer connection Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Op die dag dat de wereld een heel andere wending nam? Waar was je,wat deed je,en hoe kwam het nieuws tot je? Kan je het wel vatten wat er op je netvlies terecht kwam,kan je het nu wel vatten,of nog steeds niet. Kortom,weet je nog wat je deed, op de dag dat werkelijk de gehele wereld de gebeurtenissen in zich op probeerde te nemen. Mijn enige posting op Hajfaj van die dag was; De wereld zal nooit meer dezelfde zijn. En meer kreeg ik er niet uit die dag. --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Ongelofelijk dat het al weer twee jaar geleden is, het staat me nog bij als de dag van gisteren. Ik was net op het werk toen een collega met het vertelde, ik dacht dat hij een grapje maakte! Als ik nu de beelden af en toe nog zien, dwalen m'n gedachten af naar al die mensen in hun laatste vreselijke seconden en welke zieke breinen tot deze onvoorstelbare daden zijn gekomen! In wat voor wereld leven we eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Hoi Hans, Ik was toen, zoals zoveel mensen, gewoon aan 't werk. Een dag als elke andere, totdat.... het nieuws van ?? uur. Opeens klonk er geroezemoes door de gangen, en iemand vertelde 't mij. Het drong amper tot me door, ik dacht:"yeah sure" of "...is dit echt zo offuh..." Heb ik 't wel goed gehoord ? Het was HET gesprek van de dag, op 't werk, thuis, overal... Ik ging na 't werk nog even langs bij een kennis die in een platenzaak werkt. Hij wist nog van nix. Toen ik 't hem vertelde begon ie te lachen. Hij dacht dat 't het begin van een mop was. Het duurde echt even voordat ie 't echt geloofde. Totdat een andere klant 't gesprek opvind en het bevestigde. Veel later zag ik die reportage waarbij grote groepen brandweermannen beneden in de ontvangsthal van 1 van de towers stonden. Om de paar minuten hoorde je weer een doffe dreun, en zag je enkele gezichten van brandweermannen verstijfen... Het was 't geluid van mensen die naar beneden sprongen, en op 't beton te pletter sloegen! Afschuwelijk! Kortom, een gruwelijke dag! De meest gruwelijke foto's van die dag verschenen o.a. in 'Time Magazine' Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 10 september 2003 Author Report Share Posted 10 september 2003 Nog steeds zie ik de beelden,en kan het eigenlijk nog steeds niet echt vatten. Bij toeval was ik aan het zappen toen ik op CNN zag dat men erg paniekerig aan het doen was. Zoveel destructieve energie op een plaats is gewoon iets,waar je eigenlijk je hersens niet omheen vouwen kunt,maar wel moet,want het was een feit. Het nieuwe wereld-monster is geboren,en zal nog een lang leven gaan leiden. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 ik zat in krakau, en ik zat te denken.. welke stad is next? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Tja, erg allemaal. Al vind ik de reactie van Amerika ook erg (maar daar zullen we het maar niet over hebben). Ik was op school. Bezig met het project meettechniek 2. Toen ik thuiskwam ging ik achter m'n computer zitten en evenlater kwam m'n toenmalige buurjongen m'n kamer inlopen en zette de tv aan. Ik dacht, ach Jochen is weer eens vreemd bezig. Hij zette 'm op CNN en zei, heb je dit al gezien? Huh? Wat??? Wat is er gebeurt dan? Er zijn 2 vliegtuigen in het WTC gevlogen in NY. Huh??? ... ... ... toen een poos niks. Heb heel verbaasd zitten kijken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Thuis, Geen woorden voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Wat ik wel 'jammer' vind, is dat iedereen nog weet waar ie was, toen de vliegtuigen zich in de torens boorden, maar dat niemand het nog over de bomaanslag op die discotheek in Bali heeft. Daar vielen dan wel 'slechts' 200 doden, maar toch. Was ook door extreme moslims... En zo zijn er nog wel meer voorbeelden denkbaar. Uiteraard was een aanval met vliegtuigen wel iets nieuws dus dat zal er ook mee te maken hebben gehad. Maar dat het in Amerika was, heeft er ook mee te maken... Helaas... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 ik kocht mijn eerste esl's . twee towers van zwarte stof . toen ik hoorde wat er was gebeurt ,kreeg ik bijna de neiging om ze weg te halen . (dit is serieus waar en geen grap ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Bij de kapper. Had liever thuis voor de tv gezeten... Ik had echt geen idee wat er echt gebeurt was... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Ik was thuis en zag het op m'n pc (tvkaart) bij CNN. Meteen heb ik een aantal bevriende Amerikanen gebeld om te vragen waar ze op dat moment waren, gelukkig zaten ze elders..... Van een IT collega bij Aon hoorde ik dat mensen bij het bedrijf in NL honderden collega's LIVE ten onder zagen gaan toen de eerste toren instortte Ik was sprakeloos en verlamd, wat kun je doen als je er 7 uur vliegen vandaan zit ...... Daarna werd ook het nieuws van het Pentagon bekend en nog wat later het vroegtijdig neergestorte andere vliegtuig. Het wrange van dit alles is, dat achteraf de hele puzzel in elkaar gelegd kon worden en dat in feite deze actie voorkomen had kunnen worden indien alle instanties alert hadden gereageerd op de signalen ..... Een jaar later was ik in Amerika en ik kocht een cd van Laurie Anderson, die 2 weken na de aanslagen live in New York was opgenomen, er zat een flyer bij de cd en tijdens het concert werden de slachtoffers herdacht. Dit is de meest gedenkwaardige cd die ik ooit heb aangeschaft. Een schrale troost en slechts een stoffelijke herinnering aan iets dat nooit meer mag gebeuren. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Thuis, op zolder de laatste spulletjes aan het pakken voor onze huwelijksreis (we zijn de 7e getrouwd en de 12e zouden we vliegen op huwelijksreis). Mij vrouw riep me vlak nadat het eerste vliegtuig in de toren was gevlogen. Ik vond het zo onwerkelijk dat het net een slechte film leek die af zou lopen. Helaas was dat niet zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Ik had op die dag middagdienst. Omstreeks een uur of 3 kom een collega de afdeling opstormen en staat driftig met zijn armen te zwaaien. Als ik naar 'm toeloop zie ik een blik in z'n ogen die ik nooit meer vergeet. We zijn bij de radio gaan zitten en het leek ons of de derde wereldoorlog was begonnen. Er is 's middags weinig werk meer uit onze handen gekomen, en ditmaal was er niemand die daar iets van zei... Eenmaal thuis om 10 uur meteen voor de TV gaan zitten. Ook ik dacht aan het allerlaatste moment van de mensen in de vliegtuigen. Elke keer weer werden de beelden herhaald en elke keer weer dacht ik met rillingen over m'n rug aan die mensenlevens die uitgingen als een nachtkaars. Pas laat in de nacht ging de tv uit. Lang geleden dat ik zo slecht heb geslapen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Het is inderdaad alweer een jaar geleden, ik dacht er gisteren nog aan, dat het alweer een jaar geleden was. Op het moment dat ik het hoorde had ik net Siltech netkabels besteld, en toen ik het hoorde dacht ik eerst dat het om een klein vliegtuig zou gaan. Totdat ik de beelden zag, ik kon echt geen woord meer uitbrengen, ongeloofelijk, ziek gewoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Rogier:Het is inderdaad alweer een jaar geleden, ik dacht er gisteren nog aan, dat het alweer een jaar geleden was. Op het moment dat ik het hoorde had ik net Siltech netkabels besteld, en toen ik het hoorde dacht ik eerst dat het om een klein vliegtuig zou gaan. Totdat ik de beelden zag, ik kon echt geen woord meer uitbrengen, ongeloofelijk, ziek gewoon. 2 jaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Henrie: 2 jaar... En nog steeds houden we ons niet bezig met het waarom................. Nog steeds draait de wereld door, zonder stil te staan bij de achtergronden, nog steeds wordt er gedacht, dat we het met geweld kunnen tegenhouden. .......... dus staat ons nog meer te wachten. Groet Jitze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 september 2003 Report Share Posted 10 september 2003 Geplaatst door Jitze: En nog steeds houden we ons niet bezig met het waarom................. Nog steeds draait de wereld door zonder stil te staan bij de achtergronden, nog steeds wordt er gedacht dat we het met geweld kunnen tegenhouden. .......... dus staat ons nog meer te wachten. Groet Jitze. Tja, 'an eye for an eye, a tooth for a tooth' moet meneer Bush denken, gezien z'n conservatief christelijke achtergrond... Hij zou ook kunnen denken 'turn the other cheek'. Staat ook in de bijbel... maar daar is Amerika te trots voor denk ik. Niet dat je over je heen moet laten lopen natuurlijk, maar geweld lost geweld ook niet op... Wat het geweld wel doet stoppen, weet ik helaas ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 11 september 2003 Author Report Share Posted 11 september 2003 Nu ik deze reacties zo eens lees,en weet dat ik zelf vaak gevlogen heb,vraag ik me inderdaad vaak af in welke paniek situatie al die mensen moesten zijn in die vliegtuigen. Of zou het zo onwerkelijk zijn geweest dat je eigenlijk pas op het laatste ogenblik de volle realiteit onder ogen krijgt. Je moet er maar de ballen voor hebben om je eigen vliegtuig te laten crashen in een ver veld. Waar zouden ze gecrashd zijn als er nog geen mobieltjes zouden zijn,en ze niet wisten wat er aan de hand was. Klein lichtpuntje; Er zijn kleine stoffelijke resten gevonden tijdens de restauratie van een gebouw wat flinke schade had opgelopen. Schijnbaar dus de 2 jaar niet opgevallen,en nu gelukkig is er een familie met ook kleine kinderen,die eindelijk de vader te rusten kunnen leggen en met het rouw proces kunnen aanvangen. Voor de rest van de ongeveer 45 % vermisten zal dat boek wel nooit dicht kunnen wetende dat je geliefde daar op ground zero is maar niet gevonden zal worden. Tot zover, --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Ik kwam thuis uit school en zag gelijk het 2e vliegtuig het gebouw binnenvliegen.. De helft van de familie zat al voor de tv. Ik schrok me net als de meeste mensen naar! Verder moest ik de komende minuten zoeken naar woorden, die van erg ver moesten komen.. Als herdenking zal ik vanavond die live cd "all this time" van Sting (op die zelfde avond opgenomen) even opzetten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Verschrikkelijk.wat er toen gebeurde . Maar ik persoonlijk vraag mij toch wel eens af .hoe en waarom ???????. Met name als je ziet ,dat er steeds meer onduidelijkheden naar voren komen ,mbt tot FBI.CIA .en het Capitol. Welke rol heeft de Amerikaanse regering zelf gespeeld ?ten koste van wat?????? Want ze kunnen er zelf ook wat van .(Cuba ). Er staan nog heel wat vragen open .en heel wat vragen worden ook niet beantwoord ,of in een doofpot gestopt. Spijtig van dit alles is.de SLACHTOFFERS,de Pijn ,het Verdriet .dat er is geleden en nog geleden wordt.door de nabestaanden . En ik denk dat.Those Acts of Terror.nooit gestopt zullen worden .met of zonder geweld . U allen groetend op deze gedenkwaardige dag. Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Haudio:Beste Ieder 1, Ik was in de zaak, Ome Henk kwam binnen en vertelde................... HET........ Ik kon het niet geloven maar moest wel........... KTV aan en ........................ Het mag niet zoiets....het is schunnig en ontoelaatbaar..........er zijn gewoon geen woorden voor. Dieren doen het niet , mensen wel.......... Wat voor beesten zijn wij/zij ? Mvg, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 11 september 2003 Author Report Share Posted 11 september 2003 Inderdaad blijkbaar nog minder dan beesten. Beesten doden vanuit het oogpunt lijfsbehoud,en nooit meer dan dat. In welk geloofsboek kan men zulke actie's lezen,en welke g*d schrijft dan zoiets voor als een levens-opgave die vervuld moet worden. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: In welk geloofsboek kan men zulke actie's lezen,en welke g*d schrijft dan zoiets voor als een levens-opgave die vervuld moet worden. --Hans. Beste Hans, Bij jou in de regio zijn er vast wel die daar een antwoord op weten (te verzinnen). Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Het is nu precies 2 jaar later en ben weer precies hetzelfde aan het doen als toen, nl vakantie aan het vieren en aan het forummen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts