Jump to content

Weet je nog waar je was....?

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door dick jansen:

Beste Hans,

Bij jou in de regio zijn er vast wel die daar een antwoord op weten (te verzinnen).

Tja,je broek zakt er van af als je zulke gasten praten hoort met zulk een fanatisme,en blijkbaar leest men dat dan in de " boeken ".

En wat in de boeken staat is de wet,en daar mag niet aan getornt worden op straffe van gebeurtenissen zoals men nu vandaag herdenkt.

Ook,en zeer zeker in deze regio,wordt er door hele volksstammen zo gedacht,en het maakt geen lor uit naar welke kant ze op " bidden " mad.gif

Geef 20 mensen hun boek en je krijgt 40 meningen over wat er staat geschreven.

Zo is het altijd geweest,en zal het ook wel blijven.

Kijk naar alle conflikten waar ' geloof ' een rol in speeld,en zie de dagelijkse ellende voor jaren voor je langst gaan.

--Hans.

Ik kwam vrij laat uit een langdurige bespreking en was eigenlijk nog te suf gel*ld om te begrijpen wat ik op de tv zag die boven de receptie aan stond. Pas in de auto (met de radio aan) ging er iets dagen

Het meest zieke vond ik nog dat er mensen stonden te juichen dat dit was gebeurd.

Twee dagen later is ons zoontje geboren ....

Enige wat ik weet is dat ik samen met mijn moeder naar het journaal keek en toen opeens iets over een brand ofzo in 1 van de torens was. Tijdens de uitzending werd er pas echt beseft wat er echt was gebeurd en alles kwam in beeld, dan ga je wel afvragen van wie doet nou zo iets en waarom.

Ik vond het wel vreemd dat vliegtuigen gewoon zomaar in zulke gebouwen zijn gestort. Later kwam ik pas achter dat het niet zomaar vliegtuigen waren, maar echt hele grote.

Het is natuurlijk ontzettend erg wat daar gebeurd is, maar nu vind ik dit even erg als de vele zelfmoord- en bomaanslagen elders in de wereld.

Pas als je naast zo'n joekel van een vliegtuig staat zie je pas de volle omvang.

Op Schiphol zal het je niet zo snel gebeuren met al die slurven,maar hier,en in Spanje bv,ga je met de trap het vliegtuig in.

Neem daarbij de gegevens;

Full-speed

Full petrol

Vanaf die dag zijn er duizenden nieuwe ramp senario's toegevoegd die tot dan on-voorstelbaar waren.

--Hans.

Ik was aan het werk en belde een collega thuis op met een vraag. Zijn vrouw vertelde me het. In eerste instantie een verschrikkelijk onwerkelijk gevoel, later bij de TV opname drong het pas echt goed tot me door.

Oorlog op zich is verschrikkelijk. Voor het doelbewust vermoorden van het burgers in de naam van god zijn geen woorden voor.

Een dag om nooit te vergeten in nog meer opzichten voor mij.

Ik werd op die dag gebeld dat mijn vrouw haar tas was gestolen en dat ze niet naar huis kon want de sleutels waren ook weg van de auto en huis.

Ik als een gek naar Rotterdam en met de radio aan hoorde ik dat er toen nog niet zeker een ongeluk was gebeurt met een vliegtuig bij het WTC.

Bij aankomst in Rotterdam was mijn vrouw haar tas gelukkig terecht met alles er op en d,r aan.

Ik bleef toen maar de rest van de dag thuis en volgde zo het nieuws hetgeen me deed huiveren en serieus dacht ik die dag dit wordt een totale oorlog en dat denk ik nog wel eens.

Diezelfde dag werd mijn vader ter behandeling opgenomen in Dijkzicht en ik grapte nog (beetje misplaats) dat in het geval van een gasoorlog hij wel veilig zou zitten in zijn isoleerkamer.

Hij werd toen opgnomen ter behandeling van acute leukemie.

Nu zijn we dus 2 jaar verder mijn vader is overleden en de wereldsituatie is echt niet beter al zijn we intussen al lang weer doorgegaan met de dagelijkse gang van zaken.

Ik heb dus alle reden om deze nare dag te heugen tot in de eeuwigheid maar ik vrees dat er nog meer van die dagen zullen volgen.