lange W Posted 18 december 2002 Report Share Posted 18 december 2002 Is onderstaande adv. , hier op hear, de moeite waard om te overwegen voor 1200 euro, naast bijvoorbeeld een Arcam A85, Rotel RB1070/RC1070, of Primare A20? http://www.hear.nl/cgi-bin/classifieds/cla...query=retrieval Vincent ken ik niet, ik heb alles gelezen op verschillende forums, de goede en de slechte verhalen, maar ik zou graag jullie mening horen in vergelijking met de andere types die ik hierboven vermeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hero Elzinga Posted 18 december 2002 Report Share Posted 18 december 2002 Je woont (voorzover aardrijkskunde bij mij is blijven hangen) niet bepaald bij de dealer om de hoek. Jammer. Als je even gebeld had voor een afspraak was de winkelier ongetwijfeld bereid om je de zaak te laten horen. Verder kan ik natuur lijk aleen wat persoonlijke indrukken geven (ten opzichte van Rotel waar ik zelf ervaring mee heb) Rotel heeft een open en rijk geluid met de nadruk ietwat op de laagweergave is niet bang voor moeilijke luidsprekers echter is het hoog af en toe wat geforceerd. Vincent klinkt iets warmer maar ook iets trager. Arcam bied zeer veel detailering vooral in het midden en mid hoog maar klinkt soms ook wat te braaf en terughoudend en dan vooral in het laag. Van Primare weet ik op dit moment te weinig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 19 december 2002 Author Report Share Posted 19 december 2002 Hartelijk bedankt voor je reactie, dit is het soort van feedback wat me verder kan helpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hero Elzinga Posted 19 december 2002 Report Share Posted 19 december 2002 Doe er je voordeel mee maar ga vooral af op je eigen gevoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 19 december 2002 Author Report Share Posted 19 december 2002 Zal ik ook doen, maar het is zo moelijk om een schifting te maken tussen merken, en regelmatig krijg ik weer een aanbieding te zien van iemand, en dan komen er weer merken bij (zoals net weer AVM, hier op hear.nl). Daarbij zou ik zo onderhand stad en land af moeten rijden om alles te beluisteren, en daar heb ik ook weinig trek in. Vincent, AVM, Primare, Rotel, Arcam hoe kan ik daar ooit uit kiezen??? (wel een leuk probleem op zich ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASUJI Posted 20 december 2002 Report Share Posted 20 december 2002 Hallo Lange W, Waarom ga je niet even bij Bartels HIFI langs in Tilburg ? Dat kun je zelfs op de fiets doen Die is dealer van Vincent. (Ik zelf zit ook te tobben of ik wel of niet een Vincent zal aanschaffen.) Greetz MASUJI Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 20 december 2002 Author Report Share Posted 20 december 2002 Hebben die Vincent? Ik ben er vorige week kort binnengeweest, maar heb het niet opgemerkt. Morgen meteen ff doen, bedankt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 23 december 2002 Author Report Share Posted 23 december 2002 We hebben een winnaar: Rotel RB1070 en RC1070 voor en eind. In 1 woord GEWELDIG!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hero Elzinga Posted 23 december 2002 Report Share Posted 23 december 2002 Nou gefeliciteerd dan. Maar vertel eens wat meer . Waarom de Rotels?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 23 december 2002 Author Report Share Posted 23 december 2002 Nou, ik had eerst kort de Vincent SV236 geluisterd. Omdat ik geen afspraak had, heb ik maar een hele korte impressie gehad. Daarna ben ik bij AudioWolff gaan luisteren, en heb de Arcam A85 tegenover die Rotel set gezet. De Arcam was namelijk de winnaar van een vorige luistersessie, en die Rotel was net binnen, en valt in dezelfde prijsklasse. Al heel snel wist ik zeker dat dit mijn nieuwe aanwinst zou worden. De Arcam is zeer gedetailleerd, vooral in het hoog, plaatsing is top, maar het woord braaf kwam telkens omhoog. De Rotel set heeft een dynamiek en kracht die je meteen vastgrijpt, zeker bij rockmuziek. Ik voelde de emotie meteen. Na een paar andere muziekgenres gehoord te hebben wist ik het zeker. Qua detail en plaatsing doet ie niet onder voor de Arcam, en het laag blijft superstrak, ook bij hogere volumes. (de volumeknop hoef je trouwens niet verder dan een derde open te zetten, wat een power!). Beter kan ik het niet uitleggen eigenlijk, maar het greep me gewoon meteen aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 december 2002 Report Share Posted 23 december 2002 Je bent dus helemaal Roteldebotel Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 23 december 2002 Author Report Share Posted 23 december 2002 Precies! En dat blijft de komende jaren nog wel, vrees ik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Is dat die Rotel set die ergens op Internet werd aangeboden ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts