demon Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Een ambtenaar is altijd in functie.. 7 dagen per week 24 uur per dag hoort er nu eenmaal bij Een weekje of twee geleden, was er in het nieuws dat politieagenten ook buiten dienst niet meer in cofeeshops zouden mogen komen wij bij defensie mogen dat ook niet dat word je van tevoren verteld dus als je dat niet wilt moet je een andere baan zoeken doe je het wel bij ons wordt je rechtstreeks het hek over getrapt Als een politieagent 180 rijdt krijgt hij ook problemen nee dat is alleen als hij gepakt word als je niet betrapt word mag alles Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Er worden hier beroepen uitgewisseld die niets met elkaar te maken hebben. Het ging om oom agent. Ethiek is een wezenlijk punt, naast dat het legaal is. Ik denk dat dat de belangrijkste drijfveer zal zijn in deze discussie. Feit blijft dat het in sommige steden wordt toegestaan een coffeeshop te bezoeken en daar softdrugs te kopen. Dat is op die plaatsen dan helemaal legaal. Als een agent in zijn vrije tijd en zonder uniform daar wiet koopt vind ik dat niet problematisch. Wat iedere andere nederlander mag, mag een agent ook. Ik leg vanuit ethisch oogpunt echter wel een drempel. Als oom agent in zijn uniform in zulke steden wiet koopt kan dat maatschappelijk op intollerantie stuiten of verwarrend zijn voor zijn ambtsuitoefening ten opzichte van burgers. Ik ben daar dan ook geen voorstander van. Wat mij betreft is de discussie daarmee afgedaan. De standpunten liggen nu ook weer niet zover uit elkaar. Wellicht als ik het onthoud dat ik de eerstvolgende keer dat ik (in mijn beroep!!!)de politie spreek, ik dit eens ter sprake zal brengen. Wellicht dat er meer mensen benieuwd zijn naar wat de politie er zelf van vindt??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Er worden hier beroepen uitgewisseld die niets met elkaar te maken hebben mag ik je vragen wat voor jou het vershil is tussen een militair en een politieagent volgens mij hebben we dezelfde reden waarom we niks met drugs te maken mogen hebben dat is omdat we wapens dragen en er zijn om de orde te bewaken (politie hier in nl militairen tijdens vredesoperaties) als jij degene naast je hebt die ineens wild om zich heen begint te schieten lijkt me niet fijn voor je wat ik probeer te vertellen is dat een politieagent altijd 100% alert moet zijn en daarom een gegronde reden om ook na zijn werk geen drugs hoort te gebuiken Waarom de discussie, als niemand een agent buiten dienst herkent? Hij draagt immers zijn eigen kleren... omdat hij tijdens zijn dienst wel met scherpe munitie loopt en dat gaat niet samen ook al is het dan b.v 3 uur van tevoren gebruikt b.t.w drugs zijn nog steeds gedoogd en niet legaal en van de politie kan ik begrijpen dat ze drugs niet gedogen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door Karma: Wellicht als ik het onthoud dat ik de eerstvolgende keer dat ik (in mijn beroep!!!)de politie spreek, ik dit eens ter sprake zal brengen. Wellicht dat er meer mensen benieuwd zijn naar wat de politie er zelf van vindt??? Ik vrees dat je niet het standpunt van "de politie" zal horen, maar van de ambtenaar waar je het aan vraagt. Ik heb ze zelf in de familie, en daar krijg ik al verschillende standpunten van.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 25 september 2003 Report Share Posted 25 september 2003 Ook hier moet ik helaas even langst om dat lullig topic naar onderen te krijgen. Met excuus voor het off-topic,maar Hear doet er voorlopig niks aan,dus dan maar zo! --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 25 september 2003 Report Share Posted 25 september 2003 Geplaatst door cgm: Ik vrees dat je niet het standpunt van "de politie" zal horen, maar van de ambtenaar waar je het aan vraagt. Ik heb ze zelf in de familie, en daar krijg ik al verschillende standpunten van.. Ik denk dat je nog wel iets aan mij kunt overlaten ............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 september 2003 Report Share Posted 25 september 2003 Geplaatst door Karma: Ik denk dat je nog wel iets aan mij kunt overlaten ............. Ik zal het rustig afwachten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts