Jump to content

Zijn hier ook fotografielen?

dick jansen
 Share

Recommended Posts

Vrienden, een blijde middag,

Alreeds een paar dagen terug maar nog geen tijd gehad voor het "normale" leven; ik ben razenddruk in de mantelzorg :D

Lief had in een modieuze bui een paar schoenen gekocht met klittebandsluiting, heel fraai. Helaas, de laatste middag in het hotel op weg naar het restaurant op de benedenetage schiet een band los, de schoen blijft staan en lief maakt een rotsmak op de marmeren trap. Een stijlvolle duik, dat wel, maar de arme schat beweegt zich nu voort met behulp van twee krukken en een veelvoud aan krachttermen. Van wie ze dat laatste heeft geleerd....

De camera heeft zich voorbeeldig gedragen. Helaas geen foto's van mooie dames, er liepen teveel jongens rond die duidelijk te gretig uit de pot met anabolen hadden gesnoept. Daar was ik al bang voor.

Ik zou graag een paar kieken willen laten zien maar heb geen flauw benul hoe ik ze hier tevoorschijn moet toveren. Iemand een tip? Soms is het wel lastig als je van veel maar een beetje weet :(:(

Met immer opgewekte groet,

Geplaatst door Paul Jenner:

Hallo Dick. Je moet ervoor zorgen dat de foto's eerst ergens op een webserver staan, anders kunnen wij ze niet bekijken.

Paul.

Dag Paul,

Hoe mot zulks? Ik heb een scanner, is dat een stap in de goede richting?

Met groet,

Die rotte appel lag naast me tent.

Ik stond op een boomgaard en de appels en peren werden niet geplukt die kwamen rot uit de boom vallen.

Je werd dronken van de gist lucht.

Het mooie is wel dat alle dieren zo zat werden dat ze niet meer konden vliegen (meeuw) en een andere wist niet eens dat ie weg moest lopen als je er naast ging staan.

Deze: drunkbird.jpg

Maar de

Geplaatst door Ome Henk:

En dan de foto's van Dick :)

Beste ome Henk,

Dank, dank, dank

:):):)

Als leek stijgt mijn bewondering voor digitale tovenaars tot ongekende hoogte. Je staat met stip hoog op mijn populariteitsladder :):):)

Met als immer opgewekte groet,

Geplaatst door Ome Henk:

Ik kan wel raden, maar wat stelt het nu voor confused.gif

Veel, beste ome Henk, veel. Als individualist is mijn laddertje vrij kort en heeft dientengevolge weinig bewoners

:D:D:D

Met opgewekte groet,

Geplaatst door Ome Henk:

De foto's Dick, de foto's... :rolleyes:

Excuses ome Henk, maar vandaag was mijn eerste werkdag en dat legt een mistsluier over mijn denkraam

:D:D

Daar gaat'ie:

1. uitzicht vanuit onze hotelkamer

2. avondstemming op het strand

3. fontein op het Plaza de la Reina in Palma

4. loggia Koninklijk Paleis in Palma

5. deel ommuring Koninklijk Paleis

6. buste Chopin in het klooster Valldemossa

7. landgoed aan de westkust van Mallorca.

Met groet,

Geplaatst door Ome Henk:

Ah, nu krijgen de foto's enige betekenis :)

Mooi. Dan nu graag de kritiek(en) van de deskundologen, al dan niet vleiend, vernietigend, opbouwend, afbrekend, in-de-grond-borend, juichend....u zegt het maar. Ik ben leergierig

:D:D:D

Met groet,

• 1 month later...

muisje.jpg

Ik heb weer een gewillig object gevonden.

Dit muisje was nog geen 2cm groot!!!

Het heeft 15minuten stil gezeten, da's pas handig fotos maken.

Groeten Simon

Guest Huub Derkx

Dick, inhoudelijk, compositorisch en fotografisch gezien is het helemaal niks. Je hebt zo te zien wel eens iets gehoord over hoe een foto te maken, maar je hebt er geen "kijk" op. Ik kan er niks anders van maken. Ik hoop wel dat je er veel plezier in hebt.

Hubertinus

Ik heb sedert geruime tijd een Nikkormat EL en F3 (beide analoog), met originele Nikoor 28-50-55 micro en 80-200 zoomlenzen.

Sedert deze zomer heb ik mij een 5Mpixel Nikon coolpix 5400 gekocht. De mogelijkheden en gebruiksgemak hiervan zijn formidabel.

Bvb bij analoge fotografie was indoor fotograferen met bestaand licht (vb TL) een nachtmerry. Bij digitaal krijgt men automatisch een formidabele grijsbalans. De scherpte op 2Mpx is voor standaard 10x15cm foto's beter dan via film. En op 5Mpx kan je makkelijk een 30x40cm vergroting maken zonder pixels te zien. Daarenboven in het toestel zo compact dat je het gemakkelijk kan mee nemen. Op hoge resolutie kan men tot 3 bld per sec maken en op lage resolutie tot een 10tal per sec. Dit is onovertroffen voor slechts 995 EUR. De 4x optische zoom is vanaf 28mm (vgl klbeeld) en macro-opnames mogelijk vanaf 1cm!!

Aparte Nikon-flits is mogelijk.

Ik heb ook al gefotografeerd met een Nikon D100. Dit toestel is een reflex van 5 Mpxl en heeft enkel een meerwaarde door de verwisselbare lenzen (reflex), maar de prijs met een krachtige professionele zoomlens van 24-110mm (vgl klbeeld) is een veelvoud van de Coolpix5400 (ca 4000 EUR) en is veel zwaarder.

Het afdrukken op fotopapier is misschien iets duurder dan analoog, maar men kan een keuze maken zodat men uiteindelijk minder betaalt. Beeldretouches in Nikon editor of beter nog in Photoshop geven u ongekende mogelijkheden. Bvb al de beelden op mijn website (http://users.skynet.be/gamutter.be zijn gemaakt via de coolpix 5400 en bewerkt met Photoshop 7.0

Ik zou niet meer willen wisselen naar analoog.

Je hebt vast wel meer foto's gemaakt.

Ik vindt audio appartuur niet zo boeiend om te fotograveren.

Die coolpix camera's zijn echt geweldig. Vooral de macrofunctie

Laat eens wat zien

Groeten Simon

Geplaatst door Hubertinus:

Dick, inhoudelijk, compositorisch en fotografisch gezien is het helemaal niks. Je hebt zo te zien wel eens iets gehoord over hoe een foto te maken, maar je hebt er geen "kijk" op. Ik kan er niks anders van maken. Ik hoop wel dat je er veel plezier in hebt.

Hubertinus

Beste Hubertinus,

Moest je daar nu twee maanden over nadenken? Ik zag het direct, dat het niks is.

Gelukkig heb ik meer verstand van boeken

:D

Met opgewekte groet,

Geplaatst door gamutter:

Sedert deze zomer heb ik mij een 5Mpixel Nikon coolpix 5400 gekocht. De mogelijkheden en gebruiksgemak hiervan zijn formidabel.

Aparte Nikon-flits is mogelijk.

Ik heb ook al gefotografeerd met een Nikon D100. Dit toestel is een reflex van 5 Mpxl en heeft enkel een meerwaarde door de verwisselbare lenzen (reflex), maar de prijs met een krachtige professionele zoomlens van 24-110mm (vgl klbeeld) is een veelvoud van de Coolpix5400 (ca 4000 EUR) en is veel zwaarder.

Bvb al de beelden op mijn website (http://users.skynet.be/gamutter.be zijn gemaakt via de coolpix 5400 en bewerkt met Photoshop 7.0

Ik zou niet meer willen wisselen naar analoog.

Hoi Gamutter,

Ik gebruik de voorloper, een Nikon Coolpix 5000, met MB-5000 batterypack en tussenring + UV-filter. Ik vind het echt een supercamera, alleen de flitser vind ik minder!

Vandaar dat ik binnenkort een Nikon Speedlight flitser ga aanschaffen! cool.gif

Guest Huub Derkx

Dick, nee daar hoefde ik geen 2 maanden over na te denken. Ik kwam die topic gisteren nog eens tegen en begon wat te lezen. Toen zag ik dat je graag een oordeel wilde over die foto's. Ik denk dan zal ik Dick dat plezier even doen. Dick, maak gewoon foto's die je leuk vindt, maar ga er alsjeblieft niet mee exposeren.

Groetjes,

Hubertinus

Geplaatst door Hubertinus:

Dick, maak gewoon foto's die je leuk vindt, maar ga er alsjeblieft niet mee exposeren.

Groetjes,

Hubertinus

Zal ik doen, meneer...

Met groet,

• 1 month later...

Hubertinus

Hoe kun je dan leren om er wel kijk op te krijgen?