cgm Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Ik kan je de Canon A-80 aanraden, een 4 mp camera.Maakt fantastische foto's, kost 360 Euro en heeft een handig omklapbaar display. Dan zou ik er een meier bijleggen en voor de Canon Powershot S1 IS gaan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Ik heb mijn oog laten vallen op de Sony DSC-V1. Misschien niet state of the art (voor de de-hart fotografen), maar ik wordt stil van de mooie doorzichtige foto's. Goede keus Bas. Een collega van mij heeft deze camera, en hij (de camera) maakt zeer goede foto's, en ook nog eens leuke filmpjes.. Je kunt er van alles aan instellen, de camera is compact en degelijk, heeft een mooie lens, ruim voldoende pixels. Alleen die memorysticks.. Beste CGM, Nou ik was eigenlijk puur op de sample foto's van dpreview afgegaan. En voor het geld vond ik deze sony verreweg het mooist. Een een veradeneming is alleen al dat je zelf kan scherpstellen Nu nog even kijken waar ik die het goedkoopst kan halen Beste Zoveelste Henk, Ik vind de mogelijkheden van de A80 wat te beperkt. Ik vind onze website er best goed uitzien, en ik vind dat er ook topkwaliteit foto's op moeten komen. Dus jongens mijn Olympus MJU-400 compleet met doos, remote boekjes en alles is te koop voor een schappelijke prijs. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Goedkoop is 'ie niet, maar ik kan de Canon PowerShot G5 aanraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Goedkoop is 'ie niet, maar ik kan de Canon PowerShot G5 aanraden. Beste DVD-fiel, Wow!! die ziet er goed uit! denk helaas wel dat ie boven mijn budget gaat. en 5 megapixels gebruik ik eigenlijk nooit omdat al mijn foto's in Photoshop toch zwaar verkleind worden voor de site. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Ook wat duurder maar wel zeer goed........... Nikon Coolpix 5000 + batterypack + flitser Ik wil alleen die dikke handleiding maar niet doorkomen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Ook wat duurder maar wel zeer goed........... Nikon Coolpix 5000 + batterypack + flitser Ik wil alleen die dikke handleiding maar niet doorkomen! Beste Paul, Die koop ik dan wel als ik volgend jaar weer in de filipijnen zit. Daar kost Nikon een drol. (net als Bryston, accuphase en Genesis overigens) Overigens hebben ze bij DP review de Sony DCS-V1 vergeleken met de Coolpix 5400 en voncen de DSC-V1 beter. En ik moet eerlijk zeggen da tik de sample pictures ook beter vind. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Wow!! die ziet er goed uit! denk helaas wel dat ie boven mijn budget gaat. en 5 megapixels gebruik ik eigenlijk nooit omdat al mijn foto's in Photoshop toch zwaar verkleind worden voor de site. Ik zelf schiet op 1600 bij 1200, om vervolgens de foto's te verkleinen. Een goede tip is om eens te kijken of de voorganger (de G3) nog ergens te koop is, en naar andere PowerShot modellen (zoals de A serie) te kijken. Daar schijnt ook erg veel moois tussen te zitten, tegen redelijke prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Beste CGM, De Olympus presteerd slecht met zijn focus systeem. En het rottste is je kunt zelf niets regelen. Bijvoorbeeld: ik wil een foto van een opamp in een Circuit maken. Je ziet op het TFT schermpje dat hij aan het scherpstellen is. Even is ie scherp maar direct daarna wordt het onscherp. Als eht handmatig zou kunnen kon ik hem zo bijstellen maar dat kan dus niet Ik wordt helemaal gek van dat ruk ding. En meestal van de 20 foto's die ik dan maak lukt er geen een. Andre heeft zeker gelijk. Echter ik krijg gewoong een vat op de Olympus. Hij is de baas en zelf kun je helemaal niets regelen. Pixels zeggen i.d.d. niets. Ik gebruik zoiezo maar de helft om meer kaartruimte te hebben. Ik heb mijn oog laten vallen op de Sony DSC-V1. Misschien niet state of the art (voor de de-hart fotografen), maar ik wordt stil van de mooie doorzichtige foto's. Somy DSC-V1 sample foto's Groeten, Bas Dit probleem herken ik. Dat is op te lossen het blijft gekloot maar het lukt. Dat geldt dus voor mijn coolpix 995 dus ik weet niet of dat ook bij de olympus werkt. ten eerste pak je de macro stand. Spot metering aan of centerweighted. Dan zoom je een stukje in proberen gelukt nee nog verder inzoomen. De uiterste standen werken in iedergeval niet. Proberen tot je een ons weegt. Verder zijn randen van printen of chips link als ze naar achteren lopen. Hou lange lijnen horizontaal dan loopt de focus niet weg van de gewenste details. Fout gefocussed: meer contrast op de achtergrond Nu wel goed Camera hoek veranderd: Ik zou graag zelf willen scherp stellen Volgende camera beter. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Beste CGM, De Olympus presteerd slecht met zijn focus systeem. En het rottste is je kunt zelf niets regelen. Bijvoorbeeld: ik wil een foto van een opamp in een Circuit maken. Je ziet op het TFT schermpje dat hij aan het scherpstellen is. Even is ie scherp maar direct daarna wordt het onscherp. Als eht handmatig zou kunnen kon ik hem zo bijstellen maar dat kan dus niet Ik wordt helemaal gek van dat ruk ding. En meestal van de 20 foto's die ik dan maak lukt er geen een. Andre heeft zeker gelijk. Echter ik krijg gewoong een vat op de Olympus. Hij is de baas en zelf kun je helemaal niets regelen. Pixels zeggen i.d.d. niets. Ik gebruik zoiezo maar de helft om meer kaartruimte te hebben. Ik heb mijn oog laten vallen op de Sony DSC-V1. Misschien niet state of the art (voor de de-hart fotografen), maar ik wordt stil van de mooie doorzichtige foto's. Somy DSC-V1 sample foto's Groeten, Bas Dit probleem herken ik. Dat is op te lossen het blijft gekloot maar het lukt. Dat geldt dus voor mijn coolpix 995 dus ik weet niet of dat ook bij de olympus werkt. ten eerste pak je de macro stand. Spot metering aan of centerweighted. Dan zoom je een stukje in proberen gelukt nee nog verder inzoomen. De uiterste standen werken in iedergeval niet. Proberen tot je een ons weegt. Verder zijn randen van printen of chips link als ze naar achteren lopen. Hou lange lijnen horizontaal dan loopt de focus niet weg van de gewenste details. Fout gefocussed: meer contrast op de achtergrond Nu wel goed Camera hoek veranderd: Ik zou graag zelf willen scherp stellen Volgende camera beter. Groeten Simon Beste Simon, Thanx voor de tips. In grote lijnen heb ik dat allemaal al geprobeerd, maar wat je zegt, het blijft kloten. Denk je elke keer tijdens een modificatie van "even snel foto schieten" ben je vervolgens weer een half uur aan het kloten, en de dag ook meteen verpest . Komt nog bij dat de MJU 400 ook nog eens slechte belichting heeft. Nooit meer een MJU voor mij. Mijn oude 1 megapixel Kodak deed het met Macro veel beter. Had daar nooit problemen mee. Een klant van mij kwam laatst langs met een al driena voorganger van de DSC V1. van 3 megapixels. En dat ding deed het ook al 100 keer beter dan de MJU-400. Normaal voordat ik iets koop verdiep ik me er helemaal in. De MJU-400 had ik op een gekke dag gekocht met het idee van zal wel goed zijn.... Nou kan je zeggen ik heb hem echt al een paar keer door de gevel willen flikkeren Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Te koop digitale camera met enkele kleine krassen op de body Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Ook wat duurder maar wel zeer goed........... Nikon Coolpix 5000 + batterypack + flitser Ik wil alleen die dikke handleiding maar niet doorkomen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Sjonge, dit lijkt mijn werk wel Ik forum voor de lol, ga me hier NIET mee bemoeien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Sjonge, dit lijkt mijn werk wel Ik forum voor de lol, ga me hier NIET mee bemoeien... aaahh Wij zijn leergierig!!! please Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 4 mei 2004 Report Share Posted 4 mei 2004 Over leergierig gesproken, weet iemand waar ik een soort van cursus kan vinden over het bedienen van digiflexen. Ik heb jaren met een eenvoudige AF SLR gewerkt, dus de basisprincipes ken ik wel. Op zo'n digiflex zitten zoveel instelmogelijkheden, dat het 5 jaar duurt voordat je ze allemaal een keer geprobeerd hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 mei 2004 Report Share Posted 5 mei 2004 Zo weinig kun je nog maar voor je mju400 krijgen Bas Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 mei 2004 Report Share Posted 5 mei 2004 "Ik heb jaren met een eenvoudige AF SLR gewerkt, dus de basisprincipes ken ik wel.Op zo'n digiflex zitten zoveel instelmogelijkheden, dat het 5 jaar duurt voordat je ze allemaal een keer geprobeerd hebt." Okee, omdat jullie zo leergierig zijn: wat is er (in twee woorden) anders aan een digiflex? 1. Witbalans. Kun je nu niet meer aan het Kruidvat overlaten, dat doet je camera zelf. Of je kiest een vaste instelling (daglicht, gloeilamp e.d.) of je houdt een wit papier voor je lens en stelt het zelf in. 2. Resolutie, oftwel "megapikkels"( ), hoe meer hoe groter je kunt afdrukken. 3. Compressie: in hoeverre laat je om geheugenruimte te sparen je fotobestanden samenpersen? Hoe meer geheugen je foto inneemt, hoe beter. 4. Je kan zelf je 'filmgevoeligheid' (ISO) instellen! Hoe hoger, hoe meer ruis weliswaar. Sjonge, ik ga zelf maar zo'n cursus geven denk ik! Maar voor vandaag vind ik het meer dan mooi geweest, ik kom op dit forum om domme vragen te stellen over dingen waar ik weinig verstand van heb en uitleg van deskundigen te krijgen, als we de rollen gaan omdraaien gaat mijn identiteitscrisis weer opspelen Suxes ermee in ieder geval. P.S. zelf heb ik (qua digitaal) een Canon Powershot A 80, met zo'n draaibaar schermpje, Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 mei 2004 Report Share Posted 5 mei 2004 Okee, omdat jullie zo leergierig zijn: wat is er (in twee woorden) anders aan een digiflex?1. Witbalans. Kun je nu niet meer aan het Kruidvat overlaten, dat doet je camera zelf. Of je kiest een vaste instelling (daglicht, gloeilamp e.d.) of je houdt een wit papier voor je lens en stelt het zelf in. 2. Resolutie, oftwel "megapikkels"( ), hoe meer hoe groter je kunt afdrukken. 3. Compressie: in hoeverre laat je om geheugenruimte te sparen je fotobestanden samenpersen? Hoe meer geheugen je foto inneemt, hoe beter. 4. Je kan zelf je 'filmgevoeligheid' (ISO) instellen! Hoe hoger, hoe meer ruis weliswaar. Sjonge, ik ga zelf maar zo'n cursus geven denk ik! Maar voor vandaag vind ik het meer dan mooi geweest, ik kom op dit forum om domme vragen te stellen over dingen waar ik weinig verstand van heb en uitleg van deskundigen te krijgen, als we de rollen gaan omdraaien gaat mijn identiteitscrisis weer opspelen Suxes ermee in ieder geval. P.S. zelf heb ik (qua digitaal) een Canon Powershot A 80, met zo'n draaibaar schermpje, Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 mei 2004 Report Share Posted 6 mei 2004 Er is nog een groot verschil: energieverbruik.. Als ik mijn digicam bij me heb, zorg ik tevens voor meerdere sets opgeladen batterijen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 6 mei 2004 Report Share Posted 6 mei 2004 Ach Buizenbart, ook ergens een klok horen luiden ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 mei 2004 Report Share Posted 6 mei 2004 Ik heb jaren met een eenvoudige AF SLR gewerkt, dus de basisprincipes ken ik wel.Op zo'n digiflex zitten zoveel instelmogelijkheden, dat het 5 jaar duurt voordat je ze allemaal een keer geprobeerd hebt. wat is er (in twee woorden) anders aan een digiflex? Dus mijn coolpix 995 is een digiflex ??? Ach Buizenbart, ook ergens een klok horen luiden ? zoveelste Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 mei 2004 Report Share Posted 6 mei 2004 Ik begrijp er niks van.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts