Jump to content

Eindelijk na 20 jaar.....................

Keessie
 Share

Recommended Posts

O, Correct heeft na 20jaar ook een eigen site ?

Da's inderdaad wel vrij laat...

Of de serieuze HiFi liefhebber er op zat te wachten betwijfel ik, maar toch...

't is wel een duidelijke, overzichtelijke site geworden.

Groeten,

Alco

nee ja, maar er kunnen in de koopjeskelder best wel eens interessante dingen te koop staan.

Al jaren zit ik hun vermoedlijke adres in te tikken, en twee weken geleden ineens pats!!

ik ga regelmatig even kijken daar, meestal voor de gebruikte spullies

greetiez,

Keessie

Nou ja 20 jaar confused.gif Correct bestaat toch al wel wat langer hoor. Wie kan zich nog dat rotzooiwinkeltje met 2e hands radiospullen aan het Pijnackerplein in het Oude Noorden van Rotterdam herinneren waar Correct ooit begonnen is? In die tijd hadden ze geen beste naam. Dat is gelukkig nu wel heel anders. Als stunt hielden ze daar toen 1 keer per jaar uitverkoop: Alles ging weg voor 1 gulden. Velen lagen daar toen de hele nacht met hun slaapzakje voor de deur om 's-morgens de eerste te kunnen zijn.

cool.gif

Geplaatst door Pjotr:

Nou ja 20 jaar confused.gif Correct bestaat toch al wel wat langer hoor. Wie kan zich nog dat rotzooiwinkeltje met 2e hands radiospullen aan het Pijnackerplein in het Oude Noorden van Rotterdam herinneren waar Correct ooit begonnen is? In die tijd hadden ze geen beste naam. Dat is gelukkig nu wel heel anders. Als stunt hielden ze daar toen 1 keer per jaar uitverkoop: Alles ging weg voor 1 gulden. Velen lagen daar toen de hele nacht met hun slaapzakje voor de deur om 's-morgens de eerste te kunnen zijn.

cool.gif

Was dat niet de Zaagmolenstraat?

Geplaatst door cgm:

Was dat niet de Zaagmolenstraat?

Dat was daarna meen ik, ze zijn daar een echte winkel begonnen met nieuwe spullen. Maar het kan best zijn dat dat winkeltje op het Pijnackerplein tegelijkertijd met de winkel in de Zaagmolenstraat was. Ik was toen nog erg klein. Wel weet ik nog dat er op het oude Noordplein (van voor de renovatie lang geleden en toen de markt daar nog was) en in het Zwaanshals allerlei obscure radio en buizen rommelwinkeltjes waren.

Geplaatst door Kermit:

Houdt TV-rijnmond maar in de gaten. Met enige regelmaat is daar een programma te zien waarin de geschiedenis van Correct uitgbreid uit de doeken wordt gedaan....

Precies, en daarvan herinner ik me die pijpenla in de Zaagmolenstraat waar ze zijn begonnen, met de woonkamer achter.

Die ouwe haalde radio's in Duitsland, want daar was het spul goedkoper (toen al). Ze repareerden daar ook.

Geplaatst door Pjotr:

Maar je herinnert je niet dat Correct winkeltje op het Pijnackerplein met hun roemruchte jaarlijkse uitverkoop? Lijkt me sterk dan.

cool.gif

Ik begrijp niet wat je sterk vindt. Waar zaten ze dan op dat plein?

In de documentaire kwam het in ieder geval niet ter sprake..

Geplaatst door cgm:

Ik begrijp niet wat je sterk vindt. Waar zaten ze dan op dat plein?

In de documentaire kwam het in ieder geval niet ter sprake..

Sterk omdat je wel de winkel in de Zaagmolenstraat weet maar niet het winkeltje aan het Pijnackerplein. Het is er toch echt geweest. Het zat bij de Schommelstraat. Dat stukje van het plein heet geloof ik nog Benthuizerstraat. Vreemd dat het niet in de documentaire voorkomt. Ze haalden er destijds de krant mee. Is er een oud gediende van Radio Correct in de zaal?

Geplaatst door Pjotr:

Sterk omdat je wel de winkel in de Zaagmolenstraat weet maar niet het winkeltje aan het Pijnackerplein. Het is er toch echt geweest. Het zat bij de Schommelstraat. Dat stukje van het plein heet geloof ik nog Benthuizerstraat. Vreemd dat het niet in de documentaire voorkomt. Ze haalden er destijds de krant mee. Is er een oud gediende van Radio Correct in de zaal?

Aan welke tijdsperiode moet ik dan denken voor dat winkeltje? Was dat maar heel kort?

Ik peins me suf, ben opgegroeid in het Oude Noorden, maar kom er niet op.

Zo rond 1960 denk ik. Ben zelf geboren op het Noordplein en mijn oma woonde in de Vinkenstraat. Zal het eens aan mijn pa vragen, die zal zich er wel meer van herinneren. En wie weet heeft ie er ook nog foto's van, hij was destijds een verwoed amateurfotograaf (en radioknutselaar).

Geplaatst door Pjotr:

toevallig ben ik wel in die buurt opgegroeid (noordsingel)en volgens mij was het geen winkel maar reparatie werkplaats.(als ik het me nog goed kan herrineren)altzheimer :D

sterker nog op het pijnakerplein heb ik als kind nog gezwommen.

Hallo Rob,

Gezellig clubje Ouwe Noordenaars hier :D Zou best kunnen dat het alleen een reparatiewerkplaatsje was van Radio Correct en dat waar ze niet uitkwamen voor de verkoop in de etalage werd gezet. Iig mocht je van geluk spreken als iets werkte als je daar wat kocht. Daar hebben ze naam mee gemaakt ;) De jaarlijkse uitverkoop van alles voor 1 gulden kan ik mij nog wel herinneren.

Afijn eens zien wat Kermit voor antwoord van ze krijgt. Ben wel benieuwd.

;)

Geplaatst door telefunken:

dan moet jij de mini voetbal wedstrijden nog wel kunnen herinneren en 's winter schaatsen.

Oh, was jij dat die 's avonds laat nog herrie maakte? :)

Jij hebt het over de tijd dat het pleintje asfalt had, ik rotzooide daar zelfs nog tussen ru

Vanmiddag mijn vader eens gevraagd en voor zover hij zich kan herinneren is ouwe Correct idd in de Zaagmolenstraat begonnen ergens in de jaren '50 met een winkeltje in 2e hands radiospullen. Later is hij ook nieuwe spullen gaan verkopen en is de 2e hands troep en inruil naar het Pijnackerplein gegaan.

Aldus de overlevering ;)